اظهارنظرها در مورد قیمت خودرو پوپولیستی است
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر میخواهیم در کشور مشکل حل شود باید یک سری ضوابط بر اساس منافع همه از جمله مصرفکننده و تولیدکننده تعیین شود و بر اساس آن پیش رفت. نباید نگاهمان صرفا بر اساس راضی کردن افکار عمومی باشد، چراکه در این صورت مدام در باتلاق کارهای غیرکارشناسی فرومیرویم و مشکلات هرگز حل نمیشود.
ایلنا: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر میخواهیم در کشور مشکل حل شود باید یک سری ضوابط بر اساس منافع همه از جمله مصرفکننده و تولیدکننده تعیین شود و بر اساس آن پیش رفت. نباید نگاهمان صرفا بر اساس راضی کردن افکار عمومی باشد، چراکه در این صورت مدام در باتلاق کارهای غیرکارشناسی فرومیرویم و مشکلات هرگز حل نمیشود.
علی جدی در مورد انتقادها به تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: ما با اساس و نحوه قیمتگذاری مشکل داریم و اگر ضابطهها اصلاح نشود شرایط به همین گونه میماند. اینکه به صورت موردی با افزایش قیمت موافقت یا مخالفت کنیم مشکلی از مردم حل نمیکند. بنابراین باید پایه قیمتگذاری را اصلاح کنیم، در این صورت مسائل خود به خود حل خواهد شد.
وی ادامه داد: به هرحال در قانون یک وظیفه برای شورای رقابت تعیین شده است، اگر اشکال قانونی وجود داشته باشد باید آن را حل کنیم اما اینکه با هر تصمیم مخالفت یا موافقت کنیم راهگشا نیست. پیگیر هستیم که اساس کار تغییر کند تا خودروساز و مصرفکننده ضرر نکنند.
وی افزود: در حال حاضر بر اساس قیمتهایی که در گذشته بوده و با احتساب تورم سالیانه و موارد دیگر قیمتگذاری میشود و قیمت تمام شده تاثیری ندارد. قیمتگذاری خودرو باید بر اساس قیمتگذاری کالای تولید داخل و با ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمتها انجام شود، اما چون ضابطهای وجود ندارد همه ناراضی هستند. فقط تعدادی که نامشان در قرعه کشی درمیآید یک نفعی میبرند و بقیه همه ناراضی هستند؛ بنابراین این روند آسیبزا است. باید روند بگونهای باشد که مردم و خودروسازان دیده شود.
جدی در ادامه تصریح کرد: ما قیمت تمام شده را نداریم که بتوانیم قضاوت کنیم که قیمت شورای رقابت درست است یا خیر. نظرات دیگر هم که داده میشود صرفا نظرات پوپولیستی هستند، فقط میگویند ما مخالف هستیم اما مشخص نیست با چه چیزی مخالف هستند، مگر قیمت تمام شده را دارند که مخالف هستند؟ شاید قیمت تمام شده بیشتر باشد. تنها یک نظر پوپولیستی میدهند و مشخص نیست چه کسی جواب تراز منفی ۸ هزار میلیارد تومانی خودروساز را میدهد. اینکه تاکنون مشکل خودرو حل نشده به خاطر همین رفتارهای پوپولیستی است.
وی در ادامه افزود: اگر میخواهیم مشکل حل شود باید یک سری ضوابط بر اساس منافع همه از جمله مصرفکننده و تولیدکننده تعیین شود و بر اساس آن پیش رفت، نباید نگاهمان صرفا بر اساس راضی کردن افکار عمومی باشد چراکه در این صورت مدام در باتلاق کارهای غیرکارشناسی فرو میرویم و مشکلات هرگز حل نمیشود.
نظر کاربران
یک رانتی یا خودرویی یا چیزی از خودرو ساز ها گرفته
پاسخ ها
چاره کار فروش در بورس است که قسمتی از سود به خودروساز برسه
کیلویی چند ؟
شعاربس است عمل کنید...در هیچ کجای دنیا برای خرید خودرو صفر از طرف مردم این همه موانع نیست...که جای سوال وتاسف دارد...به یقین رانت ان باز به نفع گردن کلفتان یقه سفید... میرسد که سکوت میکنندودرپشت صحنه فعالند...باید عدلیه با شجاعتی که دارد ورود کند ..تا مردم راحت شوند وبتوانند مانند گذشته براحتی خودرو صفر بخرند...
پاسخ ها
عدلیه خودش سراین سفره نشسته چقدر ساده ای تو؟
تا واردات ممنوع است.هیچ مشکلی حل نمی شود.
همتون با هم دست به دست دادین پدر مردم رو در بیارید و جیبهای خودتون رو پر کنید
این هم چیزی تومایه های بورس است چپاول و تقسیم پشت پرده
نه باید خودروساز زیان کند نه مردم. باید هر دو طرف سود کنند.اکنون زیان خودرو سازها را چه کسی میدهد؟ نارضایتی مردم را چه کسی پاسخگوست؟شورای رقابت گه قیمت تعیین میکند پاسخگوی نارضایتی مردم است یا پاسخگوی زیان خودروساز؟
با این شیوه هیچگاه خودروسازی در ایران به سرانجام درستی نمیرسد.
پاسخ ها
زیان خودروساز هارو از جیب ما داره داده میشه
برادر واردات آزاد بشه مشکل حله منتها رانت آقایان نمیگذاره
پاسخ ها
واردات اگه آزاد بشه خودروسازها باید برند غاز بچرونند با این محصولات بی کیفیتشون
یقه سفید ها نمیزارن فقط وفقط
پس جناب دانشمند اگر این ادعا را داری چرا با قیمت یک پراید در پی تی در کشورهای مجاور می توان یک ماشین شایسته و درخور خریداری کرد الکی صحبت نکن خودتو کارشناس معرفی نکن اصلااز قانون حالی نیستی ماشین کلا تو ایران گران است بی کیفیت بی همه چیز و قیمت بالا