۱۱۰۱۰۳۱
۸۷ نظر
۵۰۲۰
۸۷ نظر
۵۰۲۰
پ

انتقاد از عدم فرزندآوریِ خانواده‌ها در صداوسیما

مروتی گفت: در صورتی که شرایط اقتصادی بهبود یابد، خانواده‌ها به سراغ تغییر خانه و مبلمان می‌روند اما به سراغ فرزندآوری نمی‌روند و این روند را در مناطق شمالی و جنوبی تهران نیز شاهد هستیم که در مناطق شمالی فرزندآوری نسبت به جنوب شهر کمتر است و فرزندآوری در استان‌هایی که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، نسبت به استان گیلان و مازندران که بیشترین درآمد سرانه را دارند، بیشتر است. لزوماً وضعیت اقتصادی بهتر منجر به فرزندآوری بیشتر نمی‌شود.

خبرگزاری حوزه: حسین مروتی، کارشناس حوزه جمعیت صداوسیما در برنامه یه روز تازه گفت: جمعیت به معنای زندگی است و تمامی عرصه‌های زندگی با جمعیت مرتبط می‌شود و هنوز برآوردی از سن ازدواج صحیح نداریم. با عموم مردم مثل اساتید دانشگاه‌ها، معلمین و سربازها درخصوص بحث جمعیت صحبت کرده‌ام، خیلی‌ها معتقدند مشکل جمعیت اقتصاد است. از خانم‌های کارمندی که حدود ۲ تا ۳ فرزند داشتند، پرسیدم اگر برنده یک قرعه‌کشی گران‌قیمت شود، حاضر به فرزندآوری هستید؟ یکی از خانم‌ها گفت میلیاردها تومان هم بدهند، بچه نمی‌آوریم. بیش از ۲ تا ۳ فرزند برای خانواده‌ها ضد ارزش شده است.

مروتی اظهار داشت: در صورتی که شرایط اقتصادی بهبود یابد، خانواده‌ها به سراغ تغییر خانه و مبلمان می‌روند اما به سراغ فرزندآوری نمی‌روند و این روند را در مناطق شمالی و جنوبی تهران نیز شاهد هستیم که در مناطق شمالی فرزندآوری نسبت به جنوب شهر کمتر است و فرزندآوری در استان‌هایی که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، نسبت به استان گیلان و مازندران که بیشترین درآمد سرانه را دارند، بیشتر است. لزوماً وضعیت اقتصادی بهتر منجر به فرزندآوری بیشتر نمی‌شود و حکومت موظف به حمایت از خانواده‌های پرجمعیت هست.

انتقاد از عدم فرزندآوریِ خانواده‌ها در صداوسیما

وی افزود: مجلس شورای اسلامی قانون ۷۴ ماده‌ای برای بحث جمعیت طراحی کرده است و این قانون امکانات لازم برای فرزندآوری کشور در حال توسعه را فراهم می‌کند. رویکرد حمایتی را در قانون مذکور شاهد هستیم و هر روز بحث جمعیت پراهمیت‌تر می‌شود. حدود ۷ سال که سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده است و ۱۰ سال است که زمزمه تعیین سیاست‌های جمعیتی را می‌شنویم اما همچنان سیاست کنترلی و کاهش جمعیت داریم و قوانین کاهش جمعیت پایدار هستند اما قانونی برای حمایت از خانواده نداریم.

این پژوهشگر حوزه جمعیت تأکید کرد: درخصوص جمعیت نگاه به مسائل حکومتی و کشوری نداریم و موضوع مهم مردم هستند که با کاهش فرزندآوری عموم مردم با مشکلات سالخوردگی مواجه می‌شوند. با شیوه فعلی در آینده از هر سه نفر یک نفر بالای ۶۰ سال خواهد بود. در حال حاضر درصد زیادی از کشور درگیر فعالیت‌های اقتصادی هستند و درصد محدودی سالخورده هستند و به صورت میانگین از هر ۱۰ نفر یک نفر بالای ۶۰ سال هست.

مروتی در ادامه گفت: با کاهش افراد در سن کار صندوق‌های بازنشستگی توان فعالیت نخواهند داشت و فرزندآوری امروز پشتوانه‌ای برای فردای خودمان است و حداقل به فرزندآوری نگاه سرمایه‌گذاری داشته باشیم. البته نگاه‌های قشنگ‌تر هم هست اما با این نگاه ملاحظاتی خواهیم داشت و بعد حمایتی از سوی مردم هم باید شکل گیرد. صاحب‌خانه‌ها وضعیت خانواده‌های پرجمعیت را درک کنند. در فضای کار شرایط ویژه برای مادرها داشته باشیم. بخش مهمی از موضوع به عهده مردم است و ان‌شاءالله با تصویب طرح مجلس شاهد بعد حمایتی مسئولان نیز خواهیم بود.

وی افزود: کنترل جمعیت تنها محدود به کاهش جمعیت نیست و کنترل جمعیت شامل مجموعه‌ای از موضوعات شده است که وضعیت فعلی را برای ما رقم زده است. اشتغال و تحصیل زنان در برنامه اول توسعه ذیل بحث جمعیت است و اشتغال و تحصیل زنان به عنوان ابزاری برای کنترل جمعیت محسوب شده است.

این پژوهشگر حوزه جمعیت تأکید کرد: من مخالف اشتغال و تحصیل زنان نیستم اما باید بازنگری در طرح این مسئله برای کنترل جمعیت شود و با توجه به این سیاست‌گذاری شرایط ازدواج را برای بانوان دانشجو فراهم نمی‌شود. نیازمند ساماندهی فضای اشتغال و تحصیل زنان هستیم و در یک بعد این مسئله باید شرایط را سازگار کنیم که افراد همزمان با تحصیل و اشتغال فرزندآوری داشته باشند و بعد دیگر این هست که همه مشاغل برای خانم‌ها مناسب نیست.

مروتی اظهار داشت: ورودی سال ۱۳۸۶ دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ۶۵ دانشجو بودند که از این تعداد ۶۳ خانم و ۲ آقا داشتیم و یکی از واحدهای درسی رشته دامپزشکی بازرسی گوشت است و دانشجوها وارد فضای کشتارگاه می‌شوند. این فضا یک دیوار آهنی دارد که گاو وارد محیط می‌شود و از بالا به سر گاو شوک الکتریکی می‌زنند که گاو با نعره بیهوش می‌شود و گاو ممکن است در این مدت به هوش بیایید و بدود.

دختران دانشجو در این زمان با فریاد فرار می‌کنند. درحالی‌که کارگران کشتارگاه با خنده گاو را می‌گیرند و با ابزار موجود ذبحش می‌کنند اما دختران ما در این فضا باید ۶ ماه تحصیل کنند. در این قضایا سکوت کرده‌ایم و خواهر من دانشجوی رشته روانشناسی بود که از نظر او بیشترین مشکلات بیماری‌های روانی یک دانشگاه را دختران دانشجوی رشته دامپزشکی داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر کی نمیتونه فرزند بیاره جمع کنه از ایران بره.

      پاسخ ها

      • مریم ن

        ما یدونه بچه آوردیم پوستمون رو کنده از صبح تا شب فقط اذیتمون میکنه بچه های الان گودزیلا هستن مثل قدیمآروم و ساکت نیستن که بچگی خودمون همش تو کوچه گذشت،حالا شرایط اقتصادی هم مزید برعلته

    • بدون نام

      عالی

    • klm

      هر دم از این باغ بری می رسد ..‌.!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفرت انگیز تر از اینکه عمرت وسلامتی وجوانیت بگذاری بچه بزرگ کنی وجود ندارد آدم باید خیلی احمق باشد که تو این شرایطی که از فردای خودش خبر ندارد بچه بیاورد

    • بدون نام

      دلیلش این است که دولت مسئولیتش را فراموش کرده و همه چیز را آوار کرده بر سر خانواده ...‌

    • سع

      اول وضع اقتصاد را درست کنید رفاه مردم تامین کنید بعد دم از فرزند اوری کنید فرزند وقتی خوبه که بشه اینده ای براش ساخت منی که با ۳۷سال شرایط ازدواج برام مهیا نیست چطور فرزند اوری کنم غرزند اوری برا اقا زاده ها خوبه که حقوق بالای بیسن ملیون دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا وضع اقتصادی هم درست بشه بچه دار شدن یعنی الودگی هوا و هزار مشکل
        شلوغی خیابون و مترو و..
        همین الان 85 میلیون جمعیت هستیم چه گلی به سر مون زدیم؟

    • فرخ انتظار

      با این وضع اقتصادی مردم ضعیف بچه بیارن یعنی برده بیارن برای پول دارها که چی بشه

    • بدون نام

      آی کیو مردم از مشکل اقتصادی عبور کرده‌اند
      اکنون دیگر کسی امید به آینده و احساس امنیت و ثبات ندارد که بخواهد بچه هم بیاورد و در این مصیبت واردش کند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • پدرام

      اینا صداشون از جای گرم میاد!
      بچه هاشون خارج هستند گوشت دم توپ می خواهند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا خوب فهمیدید

    • gorgiyadollah

      چیزی را که خودتون برای جامعه چندین سال تبلیغ می کردین فرزند کمتر زندگی بهتر

    • بدون نام

      فرزند آوری یعنی خیانت به اولاد خود با این اوضاع پیش برویم زمان ای معصومان آب خوردن هم گیرشان نمی آید

    • الف دال

      دولت باید کار اساسی انجام بده باید زمینه ازدواج جوانان رافراهم کند مسکن و زمینه استخدام رسمی جوانان راتامین کنند تا بداند فرزندی که بدنیا می اورند فردایش تامین است بیچاره جوانان ما که امروز وفردای خودشون رو نمی دونن چی میشه تا کی باید سر بار پدر بازنشستشون باشن

    • بدون نام

      تازمانیکه مشکلات مربوط به اشتغال،بیمه، مسکن وخودروی جوانان حل نشود مشکلات مربوط به کاهش و پیری جمعیّت حل نخواهدشد.

    • بدون نام

      مشکلات این مملکت بیشترازاین حرفاست.باید هم کار واسه جون باشه وهم امکانات زندگی که شامل مسکن بهداشت تغذیه امکانات آموزشی واسه بچه هایی که در آینده میخوان برن مدرسه.ماکاملا در همه ی موارد عقب هستیم.چرا یه بچه بیاد تواین دنیا وقتی تومملکتش هیچی واسش فراهم نیست.بعد بشه یه بیکاره ی معتاد.

    • بدون نام

      نه اینکه مسعولین میخوان خرج بچه بدن ناراحت میشن .بنده خدا از گرسنگی مردم دارن میمیرن شما ناراحت چی هستین

    • melissa s.

      مردوم نان شب ندارند بخورند .ونیمی از جمعیت کشور روزمزد هستند و اگر یک روز کار نکنند و ان هم با این همه گرانی و بالا رفتن قیمت ها به صورت هر روزی و دستمزد بسیار پایین. ان وقت انتظار فرزند اوری هم دارید.من خود ۳۷ ساله هستم و فرزندی هم نداریم و با شوهرم قرار گذاشتیم فرزند بی سرپرست را به فرزند خانگی قبول کنیم.

    • بدون نام

      آیابچه امید و اینده نمیخواد؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      فقرا،همیشه بارجنگ،فرزنداوری،فشاراقتصادی وصدهافشاردیگررابدوش میکشنداماهمیشه سفره انان خالیست.

    • یاس

      اتفاقا مشکل اصلی جلوگیری از بارداری همین مشکلات اقتصادی است من یه بچه دارم مستاجرم اگه خونه داشته باشم حتما یه بچه دیگه هم میارم .

    • بدون نام

      واقعا خیلی رو دارید با کدوم پول

    • کارشناس

      یکی نیست بگه این آقاها و خانم هایی که به عنوان کارشناس در رسانه ملی حرف میزنند دقیقا کارشناس چی هستند؟
      چه نهادی به این ها مدرک کارشناسی داده که واسه همه مردم ایران نسخه میپیچن
      همه این ها به شدت نیاز به راهنمایی دارن خودشون اونوقت واسه کل ایران کارشناسی انجام میدن
      خااااک

    • بدون نام

      تو خودت چند تا بچه داری کارشناس؟
      مثل اون یکی کارشناس نباشی که میگه نخورید ولی می خوره

    • بدون نام

      انگار همه اهالی صدا و سیما از یه کره دیگه اومدن، اصلا" حرفها و کارهاشون نرمال نیست.

    • بدون نام

      تو قیافش رو ببین، احوال دلش رو نپرس

    • بدون نام

      با این هزینه ها کی میتونه بچه بیاره... به امید کدوم آینده

    • بدون نام

      تو سیر کردن شکم همین تعداد جمعیت هم موندیم

    • بدون نام

      خسته نمیشید از این همه مزخرف گفتن؟

    • بدون نام

      من کارگرم حقوقم ماهی ۲۶۰۰ هست چطوری چند فرزند داشته باشم آخه!؟

    • naser

      به چه امیدی بچه بیاریم اینده خوب ،امکانات خوب ،شغل خوب

    • بدون نام

      فقط با قسمت آخر حرفش که میگه همه ی مشاغل برای زنان مناسب نیست موافقم ، مثل کار در معدن یا همین کشتارگاه که میگه

    • بدون نام

      مردم بچه نمیخوان چون کیفیت فرزندپروری براشون به مراتب مهمتر از کمیت آن است
      من ترجیح میدم نهایتا ۲ فرزند داشته باشم اما بتوانم همه ی امکانات به آنها بدم تا ۵ تا بچه بیارم که به خاطر کمبودهای اقتصادی دچار هزارتا مشکل روحی و روانی و جسمانی بشن

      توی اون کله ی پوکتون فرو کنین ، مردم به کیفیت زندگیشون اهمیت میدهند برای همین بچه نمیارن

    • بدون نام

      کاری کردید تا کسی حتی فکر بچه دار شدن هم نکنه . حرف نباشه

    • امیر

      خرچنگهای مردابی....!!!

    • بدون نام

      چه گلی به سرمازدن که بچه هم بیاریم

    • بدون نام

      بر اساس آمار خودتون فقط 12 درصد زنها در اشتغال سهم دارند مساله اینه زنها حاضر نیستند ماشین جوجه کشی بشن اونم وقتی هیچ حقی در زندگی بچه هاشون ندارند

    • بدون نام

      فیلم بازی نکنید وقتی هرروز اجناس گرون میشه مملکتی که نتونه پوشک یا شیرخشک ملت رو برا بچه ها تامین کنه باید خجالت کشید از این حرفها.

    • ...........

      اصلا به تو چه تو خصوصی ترین کارهای مردم دخالت میکنی فکرمیکنی صاحب مردمی ؟ بهترشماها که ژن خوب دارید بچه داربشید اما نههه شما که ژن خوب خودتونو جلو توپ ونانک نمیفرستی......

    • بدون نام

      قیافه رو

    • بدون نام

      حالا نوبت اینه

    • بدون نام

      همش دروغ برعکس فکر کم کردن جمعیت اند از نخریدن واکسن هم معلومه

    • علیرضا

      مردم تو تهیه نون خالی موندن
      معلومه چی میگین
      کازشناس محترم برو تومردم حرفشون گوش بده

    • بدون نام

      سربازی اجباری را حذف کنید، این مشکل برطرف میشه

    • بدون نام

      عجب به چه‌جیزهایی اشاره می‌کنیدکه اصلامربوط به شماهانمیشه

    • بدون نام

      وقتی گوشت و مرغ میوه و پوشک وشیر خشک و پول ندارد کجا بیاد یکی میگه جمع کنه بره یا نخورید بچه نخور سرش میشه ندارم و نیست نمیشه می‌فهمه ای که دستت می‌رسد کاری بکن

    • حقیقت

      فرزند آوری با کدام امکانات ؟!!!!!! پوشک دونه ای چنده ؟ شیر خشک ؟؛ هزینه های سر گردنه بیمارستان ها ؟! هزینه های بعد از تولد ؟! ... نه شماها هنوز نفستون گرمه نمیفهمین تورم یعنی چی !!!!؟ حالا انتقاد هم می کنین ؟!!!

    • حبیب علوی

      این روزها کارشناسان صدا وسیما چه افاضاتی از خود بروز میدهند اما در مورد پوشک مرغ میوه مسکن و......راه حلی به جز عدم استفاده نمی دهند

    • بدون نام

      به تو چه در خصوصی ترین مسائل هم دخالت می کنند هر وقت اوضاع اقتصادی هم به فرض محال درست شد باز حق نداری بگی بچه بیار اگه خوبه خودت بجای سه تا هفت تا بیار که جبران ما رو هم بکنی

    • بدون نام

      برو بابا نفست از جای گرم در میاد شما تو مدیریت و حداقل های زندگی همینا هم موندین

    • ج.م

      بچه جمیت زیاد بشه برجنگ خارج کشور

    • بدون نام

      بمن کارخوب بدهید تا ازدواج کنم.قول میدهم 4 فرزند داشته باشم.

    • بدون نام

      این نا کارشناس تولد بچه رو با تعویض پرده و مبلمان در یک حد میدونه و باهم مقایسه میکنه
      کی میخوان بفهمن که راه حل این مشکل خیلی ساده س
      شما اقتصاد نابود شده کشورو درست کن تاجوونا برن سرکار،بعدش خودبخود ،آمار ازدواج و فرزند آوری هم بالا میره
      اینو همه میدونن
      همه
      الا مسؤلین و صدا وسیمای داغون میلی

    • سهیلی

      فرزند اوری اون هم توی این شرایط بحرانی واقعا یه جوک خنده داری هست مگه سرپرست خانواده چقد میخوادبکشه موقعی که پوشاک یه بچه ۶۰یا ۷۰باشه اون بااین وضع کاری بابا برین یه موضوع دیگه رو بحث کنید واقعا مردم بیشتراز این مسخره نکنید

    • بدون نام

      چنان گرانی وتورم ایجادکردید!زندگی آسان برمردم حرام کردید!بعدتوقع ازدواج وفرزندآوری هم دارید!بله،آقازاده هاکیف می کنند!حتمابنصایح شمادرزندگی اشرافی تشریف دارید!گوش می کنیم!!!!!!!!

    • بدون نام

      ادم تو خرج خودش مونده بره یه بچه بیاره که چی بشه؟ اینده اش چی؟؟!!!!! کارشناسان متوهم

    • بدون نام

      باشکم خالی که نمیشه بچه پس انداخت وبچه آوردلطفاتکلیف ملت رودقیق مشخص کنیدماقناعت کنم این کارشناس ناراحت میشن چون که توان درست کردن بچه نداریم قناعت نکنیم اون خانم ناراحت میشن

    • بدون نام

      بچه نمیاریم تاکونتون بسوزه

    • یک ایرانی

      زندگی بر مردم تلخ شده از زهر تلخ تر منی که سه تا بچه دارم هر روز میگم چه غلط بزرگی کردم کاش عقیم بودم دلتون رو خوش نکنین مردم تازه دارن آگاه میشن

    • ملانصرالدین

      اگرراهی می بودمردم همین یک اولادراهم واگذارمی کردند بااین وضعی که برای مردم رقم زد ه اید

    • بدون نام

      فرزند اوری با ۴۵۰۰۰یارانه وصف مرغ و هزار ماشالله گرانی های سرسام اور و کمر شکن به به خیلی ممنون

    • بدون نام

      صدا و سیما شکر خورده

    • بدون نام

      آخه مگه مردم دیوانه شده اند که بچه بیارن تا مثل خودشان بدبخت بشه.

    • بدون نام

      ریدیت تو اقتصاد دنبال فرزند آوری هستین ، اصلاحات مردمو عقیم کرده

    • بدون نام

      بجای انتقاد دنبال کشف علت و حل مشکل باش عمووووو ک علتش مشکلات اقتصادی هست

    • ع،ر

      فرزند‌کمتر‌زندگی‌بهتر‌‌انهم‌درکشوری‌که‌خیلی
      خوشبینانه‌شاید‌با‌امکاناته‌فعلی‌برای‌بیست
      میلیون‌هم‌جوابگو‌نیست‌وحتی‌در‌تهیه‌اب
      شرب‌هم‌مشکل‌دارد.واقعآ‌چه‌اصراری‌به
      ازدیاد‌هست‌مگر‌اینکه‌فقط‌سیاهی‌لشکر
      بخواهیم.

    • بدون نام

      یکی نیست بگه اخه بیشعور تو اول کار برا مردم پیدا کن احمق به تمام معنا

    • بی نام

      بنده ی خدا برو نظر اقتصاددانان رو بخون تا متوجه بشی. فرزند دار شدن به معنی از دست دادن هزین های فرصتی بیش تر برای خانواده هاست. امروزه پدرو مادر باید تمام وقتشان را برای بچه ها بگذارند. از تفریح و پارک کودکان گرفته تا ایاب و ذهاب فرزندان برای شرکت در کلاس های مختلف. امروزه پدر ها و مادرها باید زحمت معلم و آموزش و پرورش را هم بر دوش بگیرند

    • بدون نام

      اصلا شماچکاره اید که برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید، تواین وضعیت نابسامان مردم مگرمغزخرخورده اندکه فرزندزیادداشته باشند، مفت می‌خورید ومیچرید، اززندگی مردم خبرنداری..

    • علی

      دولت شرایط اقتصادی رو درست کنه که مردم نگران مشکلات نباشن مشکلی نیست .ولی نه اینکه صبح تا شب که تو صف هستیم هیچی. گرونی هم بیداد میکنه. بعد تو این وضعیت اصلا میشه بچه دار بشی

    • بدون نام

      حذف سربازی اجباری

    • بدون نام

      زمین به اوج انفجار رسیده طبیعت دیگه کفاف این همه انسان رو که تنها کار شون از بین بردن زمین و طبیعت هست رو نداره
      متخصصین به فکر غذای مصنوعی هستن مردم دنیا دارن به سمت حشره خواری میرن
      این اصرار بعضی ها برای فرزند آوردی نمیدونم برای چیه !!! واقعا برای چیه ؟؟؟ فرزند آوری بی رویه ضذ ارزش ضد بشر و ضد منطق هست

    • اکرم

      من یه خانمم سه ساله ازدواج کردم دوست دارم مادر بشم ولی چون از لحاظ اقتصادی باهامون جور نمیشه نمیتونیم بهش فکر کنیم از جهت دیگه این دوره تربیت بچه ها خیلی سخت شده و زوج ها باید حتما از قبل آگاهی کامل داشته باشن راجع به مسئولیتهای بچه ها داری

    • بدون نام

      اول بزار جوان های مردم ازدواج بکنند ، بعد به فکر فرزند آوری باش.

    • بدون نام

      به خدا قسم تا این مسئولین دهه ۶۰ و۷۰ راس کار هستند وبازنشته نمی شوند ودر سی ساله دوم هستند وجوانان تحصیل کرده بیکار درجامعه سرگردان ویا مهاجرت میکنند ، خانواده ها هیچ امیدی برای فرزند اوری ندارند ، بچه بدون امید به اینده شغلی وبی تفاوتی مسئولین به چه درد میخورد.

    • بدون نام

      اون موقع که فرزند کمتر زندگی بهتر رو فرهنگ سازی میکردید باید به الانش فکر میکردید.

    • بدون نام

      منکه دنیا رو داشته باشم یه بچه هم نمیارم.مگه خودم تو این مملکت به کجا رسیدم و کجا ازم حمایت شده که یه طفل بیگناه هم دنبال خودم بکشم

    • بدون نام

      پوشک هم سهمیه بندی شده اونوقت شما میگید مردم زاد و ولد کنن؟

    • بدون نام

      جناب سعی کن مطالعه داشته باشی یه کم دانش بد نیست چون شرمنده اظهار نظر مفتضح نمی شوی

    • بدون نام

      فرزند کمتر زندگی بهتر

    • بدون نام

      جمعیت کمتر شلوغی و ترافیک و آلودگی کمتر

    • بدون نام

      جمعیت کمتر جهان بهتر

    • بدون نام

      اون چنان رونق اقتصادی ایجاد بکنم که به فرزندآوری نیازی نداشته باشید !

    • م.ص.

      این کارناشناسان را صدا و سیما از کجا میاره؟!

    • بدون نام

      بیخود تو کار مردم دخالت نکن بابا تو خرج بچه رو میدی یا اون رفقای دلواپست؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج