۱۱۰۰۷۳۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پرونده سقوط آنتونف در ایستگاه آخر

۶سال پس از سقوط هواپیمای آنتونف در نزدیکی فرودگاه مهرآباد که به جان ‌باختن ۴۰نفر از سرنشینان آن منجر شد، روز گذشته با اخذ آخرین دفاع متهمان این سقوط مرگبار، ختم رسیدگی به پرونده اعلام شد.

همشهری: ۶سال پس از سقوط هواپیمای آنتونف در نزدیکی فرودگاه مهرآباد که به جان ‌باختن ۴۰نفر از سرنشینان آن منجر شد، روز گذشته با اخذ آخرین دفاع متهمان این سقوط مرگبار، ختم رسیدگی به پرونده اعلام شد.

این حادثه صبح روز ۱۹مردادماه سال۹۳ در شهرک آزادی در نزدیکی فرودگاه مهرآباد اتفاق افتاد. هواپیمای آنتونف دقایقی پس از پرواز از تهران به‌سوی طبس در شهرک آزادی سقوط کرد و در جریان این حادثه ۴۰نفر از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند و ۸نفر نیز به‌شدت مصدوم شدند.

با شکایت اولیای‌دم قربانیان، ۴متهم پرونده ازجمله رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری به دادسرای امور جنایی تهران احضار و تحقیقات از آنان آغاز شد. مدتی بعد پرونده با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت فرستاده شد.

پرونده سقوط آنتونف در ایستگاه آخر

در کیفرخواست صادر شده اتهام این افراد مشارکت در تسبیب در قتل شبه‌عمد 40نفر، معاونت در قتل شبه‌عمد و مشارکت در تسبیب ضرب و جرح شبه‌عمد 8نفر اعلام شد و محاکمه آنها در شعبه 1058مجتمع قضایی کارکنان دولت آغاز شد. طی ماه‌های گذشته 4جلسه برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شد و سرانجام با گذشت بیش از 6سال از وقوع این حادثه دلخراش روز گذشته آخرین جلسه محاکمه متهمان سقوط آنتونف برگزار شد.

در این جلسه که از ساعت11 آغاز شد و 2ساعت به طول انجامید حدود 25نفر از شاکیان در جلسه حضور داشتند و 4شاکی پرونده نیز برای آخرین‌بار به دفاع از خود پرداختند. در ابتدای جلسه تعدادی از شاکیان خواستار دریافت غرامت سقوط هواپیما شدند و رئیس دادگاه قول پیگیری این موضوع را داد. سپس قاضی بار دیگر اتهام متهمان را به آنها تفهیم کرد و خواست برای آخرین مرتبه از خود دفاع کنند.

یکی از متهمان در دفاع از خود حادثه را به گردن خلبان انداخت و گفت: تا لحظه‌ای که هواپیما پرواز نکرده بود موتور هواپیما هیچ مشکلی نداشت و وزن هواپیما نیز مجاز بود. بعد از پرواز هم همه‌‌چیز بر عهده کادر پرواز بود. متهم دیگر با تکرار این ادعا گفت که هواپیما به‌دلیل مشکل در طراحی سقوط کرده و طراحی هواپیما نیز توسط شرکت اوکراینی انجام شده و قصوری متوجه شرکت بهره‌بردار نیست.

او ادامه داد: هواپیما دارای محدودیت پرواز در دمایی بین منفی 50درجه تا مثبت 45درجه بوده که روز حادثه دما در تهران کمتر از 45درجه و پرواز مجاز بوده است. سومین متهم، رئیس وقت سازمان هواپیمایی بود که در چند جمله به دفاع از خود پرداخت و گفت: من در آن دوره مدیر بودم و در کارهای فنی دخالتی نداشتم. من خلبان نیستم که بتوانم درباره مسائل پروازی اظهارنظر کنم. بنابراین قصوری متوجه من نیست. چهارمین متهم نیز در آخرین دفاعیاتش گفت که اتهامات وارده را قبول ندارد و بی‌گناه است.

به‌دنبال آخرین دفاع متهمان، قاضی عالیشاه، ختم دادرسی را اعلام کرد و قرار است به‌زودی پس از بررسی دفاعیات متهمان، رأی این پرونده صادر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج