۱۰۷۸۳۴۴
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت‌گذاری جدید خودرو، چوب دو سر طلا

چندی قبل و بر اساس اعلام شورای رقابت، فرمول قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل تغییر کرد. بر این اساس خودروها تقسیم بندی شده و قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ بر اساس فرمول قبلی محاسبه می شود، اما برای سایر خودروها روند جدیدی در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری ایسنا: چندی قبل و بر اساس اعلام شورای رقابت، فرمول قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل تغییر کرد. بر این اساس خودروها تقسیم بندی شده و قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ بر اساس فرمول قبلی محاسبه می شود، اما برای سایر خودروها روند جدیدی در نظر گرفته شده است.

پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۶ اتو ماتیک، ۲۰۷ پانوراما، سمند سون پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس توربو، دنا پلاس توربوشارژ دستی، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، هایما توربو s۵ دستی، هایما توربو s۷ اتوماتیک، k۱۳۱، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوته خودروهایی هستند که قیمت گذاری جدید برای آنها در نظر گرفته شده است. برای این دسته از خودروها، قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد.

همچنین مقرر شده خودروسازان تا ۵۰ درصد ظرفیت تولید خود را افزایش دهند تا پاسخگوی تقاضای خودرو در بازار باشد.

عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو را هم به نفع خودروسازان و هم به نفع مصرف کننده می داند و معتقد است در صورت اجرای دقیق و درست می‌تواند به کاهش قیمت خودور در بازار هم کمک کند.

بابک کریمخان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در زمینه قیمت‌گذاری خودرو همواره با مشکل مشتریان و انتظار مردم مواجه بودیم، اظهار کرد: بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه انتظار داشتند قیمت خودرو بگونه‌ای باشد که توان دسترسی و خرید خودرو را داشته باشند، از سوی دیگر سابقه خودروهای ارزان قیمت قبل که محدوده قیمتی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان داشت همچنان در ذهن مردم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر که قیمت خودروها افزایش پیدا کرده و دیگر خودروی زیر صد میلیون تومانی نداریم و قیمت برخی از خودرو بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون و حتی بالاتر هم رفته، بسیاری از اقشار کم درآمد دیگر امکان خرید خودرو را ندارند و از همین رو در تمام تصمیم‌گیری‌ها باید بگونه‌ای عمل می‌شد که قیمت خودروها رشد چندان زیادی نداشته باشد.

این کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: از سوی دیگر خودروسازان با افزایش هزینه‌های تولید قابل توجه مواجه شدند و اجازه بالابردن قیمت خودرو متناسب با افزایش هزینه‌ها به آنها داده نمی‌شد.

کریمخان با اشاره به سیاستی که خود خودروسازان برای مدیریت بازار خودرو پیشنهاد دادند و اکنون مورد تایید قرار گرفته، تاکید کرد: بر اساس این طرح خودروها دو دسته می‌شوند، دسته اول خودروهای با قیمت پایین‌تر هستند که بیشتر مورد استفاده اقشار کم درآمد قرار می‌گیرند و قیمت‌گذاری این خودروها با دولت خواهد بود، اما قیمت خودروهای گران قیمت‌تر که برخی توان خرید آن را دارند از سوی خودروسازان و متناسب با قیمت بازار تعیین خواهد شد.

وی معتقد است، با این طرح هم خودروهای با قیمت پایین‌تر در دسترس اقشار کم درآمد خواهد بود و هم فکری به حال زیان کارخانه‌های خودروسازی شده است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان کرمانشاه یادآور شد: با این روند زیانی که خودروسازان در تولید خودروهای ارزان قیمت متحمل می‌شوند به صورت سرجمع در خودروهای گران قیمت‌تر تا حدودی جبران می‌شود.

کریمخان اجرای این طرح را کمکی هم به صنعت قطعه‌سازی کشور دانست که تحت تاثیر زیان انباشته خودروسازان بودند.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح افزایش تا حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو از سوی خودروسازان نیز دیده شده، اظهار کرد: بر اساس فرمول قبلی قیمت‌گذاری هرچقدر خودروسازان تولید را افزایش می‌دادند زیان آنها نیز بالاتر می‌رفت، اما با فرمول جدید امکان افزایش تولید فراهم خواهد بود، زیرا تیراژ بیشتر برای آنها مقرون به صرفه است.

عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور افزایش تولید خودرو را زمینه‌ساز کاهش تقاضا در بازار دانست که باعث می‌شود تشنگی بازار خودرو تا حدودی برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    پولی دیگه نمونده .مملکتی که صاحبی دلسوز نداره و فرهنگ عربی را برفرهپگ اصیل ایرانی مقدم می‌دونه بهتر از این که نمیشه هیچ باید منتظر بدتر از اینها هم باشیم

    پاسخ ها

    • ایرانم سرافراز

      شما خریدار واقعی رو ول کردید دارید خودرها رو فقط به دلالها میفروشید ...افراد کم درامد جامعه بالای ۶۰میلیون هستن خوب بود این رو هم میگفتید

  • حسین

    شماها بوی از انسانیت نبردید بخدا فقط به فکر جیبتونید خدا ازتون نگذه

  • احمد زارعی

    شورای رفاقت کی به فکر مردم بوده. الان هم جیب هاشون پر شده وگور پدر ملت ایران

  • بدون نام

    عیید ه خوبیه

  • بدون نام

    اگر واردات خودرو آزاد شود وخودرو سازی به بخش خصوصی واگذار شود قیمت ها خود به خود تعدیل شده و از جنس های بنجل داخلی راحت خواهیم شد

    پاسخ ها

    • بدون نام

      دقیقا

  • بدون توهین

    برای شماها طلاست برای مردم این زردی نشان از بدبختی و ظلمه نه طلا!

  • بدون نام

    فقط مافیای غارت

  • بدون نام

    تازمانیکه مدیریت خودروسانان تغییر نکند و شورای رقابت دست از حمایت سلطانهای خودرو بر ندارد خودروهای بی کیفیت با قیمت زیاد وجود دارد

  • بدون نام

    خدایا تا کی ظلم اخه چرا ایرانی که با تمام دنیا دوست بود سری تو سرا داشت اینجور بی سر سامانش کردن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج