۱۰۵۹۰۵۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نماینده اراک از دو کارگر شکایت کرد

کارگران شرکت هپکو حالا بیش از ۴ سال است که با مشکلاتی ازجمله بلاتکلیفی در وضعیت شغلی و پرداخت نشدن حقوق‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه اعتماد نوشت: کارگران شرکت هپکو حالا بیش از ۴ سال است که با مشکلاتی ازجمله بلاتکلیفی در وضعیت شغلی و پرداخت نشدن حقوق‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند.

آنها تاکنون چندین‌ بار به وضعیت این کارخانه، مشکلات ناشی از واگذاری و سهام آن و همچنین پرداخت نشدن حقوق معوقه‌شان دست به اعتراض زده‌اند. اعتراضاتی که گاهی مانند شهریورماه ۹۸ با برخورد نیروی انتظامی و حتی بازداشت بعضی از این کارگران معترض مواجه شد.

در این میان اما برخی مسوولان تلاش‌هایی برای رفع مشکلات این افراد انجام داده‌اند. چنانکه رییس دستگاه قضایی در سفری که به اراک داشت، تاکید کرد که باید صدای کارگران هپکو و هفت‌تپه را شنید و وعده رسیدگی به مشکلات آنها را داد.

این میان اما یکی از مسوولانی که طول سال‌های گذشته مدام سنگ کارگران هپکو را به سینه زده، نماینده اصولگرای اراک در مجلس است؛ علی‌اکبر کریمی، سیاستمداری اصولگرا که همزمان با آغاز به کار مجلس دهم به عنوان نماینده اراک وارد «خانه ملت» شد و حالا در مجلس یازدهم هم نماینده این شهر است.

او بارها در سخنرانی و نطق‌های بیرون و درون پارلمان، بر لزوم حمایت از کارگران هپکو تاکید کرده اما نکته قابل تامل برخوردی است که او با مساله بازداشت کارگران داشته است. این نماینده مجلس با اشاره به اینکه «کارگران مطالبات بحقی دارند»، گفته که همه مسوولان «حق اعتراض کارگران» را پذیرفته‌اند. اما اخبار دریافتی نشان می‌دهد، این نماینده مجلس چندان هم به اعتراض و انتقاد روی خوشی نشان نمی‌دهد.

او که پیش از این تاکید کرده بود که «مشکلات حوزه کارگری و صنفی را به مسائل امنیتی تبدیل نکنیم» و نسبت به پیگیری آزادی کارگران بازداشتی وعده داده بود، حالا خود در مقام شاکی پای ۲ کارگر و ۱۱ شهروند اراکی را به دادگاه کشانده است.

ماجرا از این قرار است که ظاهرا چندی پیش مطلبی انتقادی درمورد این نماینده مجلس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است؛ مطلبی که درنتیجه آن علی‌اکبر کریمی از رضا سیفوری از هپکو و ساعد طاهری از نیروگاه و ۱۱ شهروند اراک شکایت کرده و بر همین اساس احضاریه‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک برای این افراد ارسال شده است.

در احضاریه برخی از این افراد، از آنها خواسته شده تا دوم آذرماه با حضور در مجتمع شماره یک این دادسرا حاضر شده تا بابت شکایت علی‌اکبر کریمی مبنی بر «نشر اکاذیب در سامانه‌های یارانه‌ای» پاسخگو باشند.

موضوع شکایت علی‌اکبر کریمی البته با واکنش چشمگیر شهروندان اراکی در فضای مجازی همراه شده و بخشی از کاربران اراکی فضای مجازی در نوشته‌هایی به یکدیگر هشدار داده‌اند در طرح انتقاد نسبت به این نماینده مجلس، «دقت بیشتری» به خرج دهند تا مبادا کارشان به دادگاه بکشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی نماینده ۵ درصد جامعه باشی این میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاً

    • عبدالله الاهوازی

      انتقاد خوبه ولی نه برای من

    • بدون نام

      همینه. تا بوده همین بوده. نماینده کیلو چند؟
      اول منافع خودشون. آدمهای خودخواه

    • عدالت خواه

      در این کشور انتقاد آزاده اما نه از همه چون بعدش گرفتار انتقام این از ما بهتران میشوید

    • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

      لعنت‌ به‌ تو‌ که‌ از کارگر‌ بدبخت‌ شکایت‌ میکنی

    • بدون نام

      همه باید پاسخگوی رفتار خودشون باشن چه نماینده چه کارگر ، قرار نیست چون کارگره هر کاری دلش خواست بکنه . همینطور نماینده.

    • ف ت

      این یکی از نماینده گان دروغگو ست لعنت بر شما آقای کریمی

    • بی ریا

      اینا زورشون فقط به کارگر ان وطبقه ضعیف میرسه.

    • کریم

      نماینده امده برای اینده خودش برنامه ریزی کنه نه اینکه پای مطالبات کارگری بایسته

    • 88888

      همه اش شعار خق کارگرکیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چیز عجیبی هست حقوق کارگران و پله پیشرفت خودش کرده حالا که به هدفش رسید بی خیال کارگر و حقوقش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج