۱۰۵۷۵۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

جزییات جدید از حادثه مرگبار اتوبان آزادگان

کارشناس عالی تصادفات گفت: این مدل از اتوبوس اسکانیا مناسب تردد در شهر نیست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت کنده شدن شیشه ها مسافران در زیر خودرو گرفتار شدند.

خبرگزاری مهر: کارشناس عالی تصادفات گفت: این مدل از اتوبوس اسکانیا مناسب تردد در شهر نیست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت کنده شدن شیشه ها مسافران در زیر خودرو گرفتار شدند.

سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باید انجام دهد کنترل اتوبوس های بخش خصوصی است. متاسفانه رانندگان این بخش به دلیل این که می خواهند سرویس های بیشتری بروند تا پول بیشتری به دست آورند بیش از سرعت مجاز رانندگی می کنند. همین علت باعث می شود احتمال خطر افزایش یابد.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوس در خط ویژه با ذهنیتی که دارند فکر می کنند این خطوط کانالیزه شده و می توانند با سرعت بروند. این در حالی است که عابر پیاده و مردم وارد ایستگاه شده و در این خطوط تردد می کنند. متاسفانه میزان تصادفات منجر به فوت عابران و موتور سواران غیرمجاز در خط ویژه کم نیست.

این کارشناس عالی تصادفات در خصوص حادثه روز گذشته در اتوبان آزادگان گفت: راننده اتوبوس در حال طی مسیر به سمت جنوب بزرگراه بود که یک دستگاه پژو پارس از اتوبوس سبقت می گیرد و راننده برای اینکه از وقوع تصادف جلوگیری کند به سمت خروجی شهید حکیم منحرف می شود که پس از برخورد با گاردریل به علت این که اتوبوس در سر پیچ قرار داشته است واژگون می شود.

بذرافشان با اعلام اینکه اگرچه این تیپ از اتوبوس اسکانیا برای شهرها طراحی و ساخته شده است تاکید کرد: قسمت اعظم این اتوبوس را شیشه تشکیل داده است و لازم است که این قسمت از استحکام لازم برخوردار باشد تا به راحتی از جا خارج نشود. متاسفانه شیشه های این اتوبوس استحکام لازم را ندارد.

به گفته وی، در حادثه اتوبان آزادگان هنگامی که این اتوبوس واژگون می شود شیشه ها از جایشان کنده و مسافران به بیرون پرت و زیر اتوبوس گرفتار می شوند که همین امر باعث مرگ ۷ نفر از آنها شده است.

بذرافشان تاکید کرد: سازندگان این اتوبوسها باید فکری به حال شیشه آن کنند تا به راحتی شکسته نشود. در اتوبوسهای قبلی شرکت واحد اندازه شیشه ها به این میزان نبود و عایقی فلزی محافظ شیشه ها بود و شکسته شدن شیشه در اتوبوس های قبلی تاثیری در پرت شدن افراد نداشت. اتوبوس اسکانیا ایراداتی را دارد و شیشه آن به راحتی می شکند. در مورد این حادثه البته به نظر می رسد سرعت اتوبوس هم بیش از حد مجاز بوده است و باعث می شود هنگام گردش به راست واژگون شود.

وی افزود: کنترل و بررسی جی پی اس اتوبوس می تواند در مشخص شدن زوایای دیگر حادثه موثر باشد. شرکت واحد اتوبوسرانی باید بازرسی هایش را از شرکتها افزایش داده و علاوه بر رانندگان ایمنی خودروها را نیز کنترل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • کاربر

    ممنون که بعداز هر اتفاق ناگوار کارشناسان و دست اندرکاران اظهارنظر می کنند که ایراد کار کجاست؟ تنها چیزی که ارزش نداره جووون آدمیزاده!!!!

    پاسخ ها

    • بدون نام

      وسط گرمای تابستون اگه تو کویر لوت 50متر ورود ممنوع بری یه ماشین پلیس راه با 2تا مامور پیدا میشه که ظرف سه سوت جریمه کنه ویا ماشین رو ببره پارکینگ. بقول خودشون اعمال قانون کنند. اما در پایتخت ایران با نزدیک به 20هزار دوربین وصدها دستگاه خودرو پلیس تمام محسوس،نیمه محسوس،زیرآبی رو،نامحسوس وجی پی اس وانواع اقسام سیستم های کنترل سرعت 2تا آدم زنده پیدا نمیشد که این اتوبوس رو رصد کنه ببینه داره سرعت میره که متوقفش کنه ؟اما الان به قول رفیقمون از در ودیوار کارشناس میباره. برین جمعش کنین بابا

    • بدون نام

      شرکت اسکانیا مشکلات ایمنی ماشیناشو روی جون آدما آزمایش میکنه

  • بدون نام

    خدایا رحم کن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج