۱۰۵۷۱۷۶
۱۰۵ نظر
۵۰۱۸
۱۰۵ نظر
۵۰۱۸
پ

اولین تصاویر از خودروی «ال ۹۰» ایرانی

گروه خودروسازی سایپا بدون حضور رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال ۹۰ معرفی کرده است.

خبرگزاری تسنیم: «سایپا P۹۰» در جایگاه یک سدان متوسط قرار است تا در آینده‌ای نه چندان دور پا به جاده های کشور بگذارد.

گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B۰ گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P۹۰ به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.

اولین تصاویر از خودروی «ال ۹۰» ایرانی

با توجه به داخلی‌سازی هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P90، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.

سایپا P90 فقط یک فیس لیفت ال 90 نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.

سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال90 دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود.

در بخش جلوی سایپا P90، طراحی متفاوتی از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال90 دارند.

چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و... از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.

همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده اند تا P90 مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه شود.

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود.

سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • مهدی

    تصویر وانتش را هم بزارید

    پاسخ ها

    • بدون نام

      خودمونیم خیلی زشته

    • بدون نام

      چه زاقارته

    • بدون نام

      استیشن هم داره تو بهشت زهرا استفاده میشه میدونید برای چی نمیخوام بگم
      ولی چقدر بده یه خودرو خانوادگی مصارف متعدد و متضاد داشته باشه

    • نسل سوخته

      اگه موتور پیکان نندازن روش شانس اوردیم

    • بدون نام

      کپی این ماشین چینیه لیفانه

    • انسانم آرزوست

      موتورش و کارکردش مهمه و قیمتش و رعایت استانداردها ان شاالله اونا وضعیت خوبی داشته باشه

    • نیما

      چرا الکی غرغر می کنید، قشنگه که

    • ساکت

      کف قیمت ۵۰۰ میلیون

    • بدون نام

      اشغاله

    • بدون نام

      بعضیا فقط بلدن غر بزنن، کافی بود اینو یه سدان متوسط خاذجی معرفی می کردن، همه آب از لو لوچشون در میومد.

    • امیر

      ظاهرش قشنگه، نمی دونم چرا بعضی ها الکی میگن بده، الان اگه این ماشینه خارجی بود میگفتن به به خوش بحالشون . . .

    • بدون نام

      قیمتش مناسب باشه از نظر ظاهر از ال 90قشنگتر موتورش نمیدونیم هنوز

    • بدون نام

      زشته

    • بدون نام

      یه سری آدم مسخره که فکر میکنن هر چی بدی بگن بیشتر میفهمن. ولی ...

    • بدون نام

      ۱۷:۵۲
      سلیقه ایه ولی ...

    • ...

      موتور tu5 میزارن روش . شاهکارشون همینه قیمتش هم دیگه نیازی به گفتن نداره

    • بدون نام

      وقتی قیمه ها رو میریزن تو ماستا!!!!!طراحیش یجوریه! مگه مجبورین از رو یه ماشین دیگه کپی کنین یا طراحی دو تا ماشین رو با هم قاطی کنین...اَه

    • بدون نام

      حالا همه میگن چه زشته چه بی ریخته چه فلانه بعد موقع ثبت نامش که شد همه شون صف میکشن واسه خرید!

    • بدون نام

      خبرشو خوندم . موتورش موتور تیبا شده و قیمتش 50 تومن از تیبا گرونتر .

    • علی برکت الله

      زرافه قشنگ و بی مهری است.

  • بدون نام

    به قیمت بنز ۲۰۲۰

    پاسخ ها

    • بدون نام

      خنوز درها رو نتونستن کپی کنن..خخخخ

    • بدون نام

      فقط جلو و عقب ال نود عوض شده.

  • شاطر

    هنر خودرو سازان فقط تغییر چراغها و جلو پنجره است
    در همین حد

    پاسخ ها

    • هرچی

      جدیدا ۲ رنگ هم میکنن سقف مشکی بدنه قرمز یا بالعکس شبیه بوقلمون خخخ

    • انسانم آرزوست

      آره واقعا این یه دونه رو یاد گرفتن

  • مردم

    ظاهرش قشنگ تر از قبل شده آفرین ببینیم موتوریش چطور هست

    به امید روزی که هر ایرانی بتواند به راحتی خودرو دلخواهش را بخرد
    انشالله

    پاسخ ها

    • بینام

      موتورش تیباست

    • بدون نام

      اینها هنوز موتور پربادعرو نمبتونن تپلید منن

    • نامه بر

      موتورش پیکان تقویت شده است.

  • بدون نام

    دنا و ال ۹۰ و برلیانت رو باهم قاطی کردن این در اومد....حتما قراره ۵۰۰ میلیون هم قیمتش باشه

    پاسخ ها

    • بدون نام

      اون برلیانت روکه گفتی فهمیدم حرفه ای هستیا! دمت گرم چه با دقت تحلیل کردی بر علم ما افزودی!

    • بدون نام

      شتر گاوپلنگ

  • بدون نام

    اسباب بازیه

  • بدون نام

    این شترگاو پلنگ چیه دیگه

    پاسخ ها

    • بدون نام

      خداییش خیلی زشته

  • کاظم

    در کل با توجه به اینکه قطعات فرانسوی نیستند قابل تایید نبوده نیست و نخواهد بود
    اما اگر قیمت مناسبی برایش اعلام کنن خُب از پراید و تیبا بهتره و ارزش استفاده ی روزمره ایی داره مثل یک فرغون، نه سخت افزاری.

  • بدون نام

    جلو دنا پشت رنو تالیسمان اتاق داچیا موتور پراید گیربکس چینی ! اسمش هم میشه خودرو ملی و افتخاری دیگر برای ایران و ایرانی !!!! حتماً قابلیت صادرات به 50 کشور از جمله اروپا و امریکا رو هم داره !!! اینچنین افتخار آفرینی رو فقط فرغون سازهای ما می تونستن انجام بدن ! فردا شروع ثبت نام دو سال بعد تحویل به قیمت روز !

    پاسخ ها

    • بدون نام

      دمت گرم

  • اس‌اس‌ته

    خخخ همش موتور پراید فقط ظاهر داره باطن نداره

  • مویدی

    اشغاله

  • محمد

    کاپوت و گلگیردنا زدن براش

  • بدون نام

    این دیگه چیه ؟؟؟؟؟
    مسخر هست

    ال 90 کجا این کجا

    جلو را شبیه ساینا طراحی کرده از نظر چراغ

    پشتش هم که اصلا معلوم نیست چی هست

    موتور هم حتما موتور تیبا را می گذارند


    قیمت هم قیمت خودرو مدل 2021 خارجی


    ما هم مجبور به تحمل این فاجعه هستیم

    پاسخ ها

    • مهدی زهترابادی

      یعنی کلامابدبخت شدیم کل خانواده ۴نفره سی سال کلرکنیم فقط نوت خالی بخوریم بعداز۶۰سال یه ماشین خوب حال روزایرانیا فاتحه

  • بدون نام

    همین آت و اشغالا رو با قیمت خون به مردم میندازن
    با پول همین ماشینهای ایرانی میشه ماشینهای خوب کره ای تو کشورهای دیگه خرید

  • بدون نام

    تقریبا قشنگ .... اصلیش قشنگتر بود

  • من

    جلو دنا
    پشت بیسو چینی

  • فضل اله لشکری

    یعنی تحریم قطعه تاثیری بر تولیدش نداره مهندس؟

  • اوکه

    خداییش خیلی خوشگله

  • بدون نام

    از ازدواج ال ۹۰ و ساینا این محصول بوجود اومده ؟؟؟

  • منننننننن

    ببین داداش تو این اوضاع و احوال هرچی باشه از پرایددددددد بهتره بشرطططططی که قیمتتتتتتش هم منطقققققی باشه نه ؟؟؟؟

  • بدون نام

    وای چقد زشته خخخخخخخخخ

  • نیوشا

    از پشت شبیه ساینا هست کلا اینا بیشتر از سایپا ابتکار و خلاقیتی تازه ندارن ذهن شماها برای خلاقیت نیست همون نمازت رو سر وقت بخوانید برا ملت کافیت میکنه

  • اااااا

    این که جلو ماشین دنا پلاس هستش

  • بدون نام

    گلگیر کاپوت سپر مث دناس که کمی اینور اونور

  • بدون نام

    پراید قرمز.

  • خدای آکواریوس

    2 تا چراغ عوض کردن و موتور پراید روش انداختن به مردم!!! این شد دستاورد جدید!!!خودروی جدید؟؟؟

  • بدون نام

    تکنولوژی فرانسه بود
    حالا شده یه اشغال چینی

  • امین

    خخخخخخخخخ با موتور تقویت شده پراید

  • جواد

    ال ۹۰ جوانان مدل ۹۹

  • بدون نام

    فقط میتونم بگم

  • دکتر ارنست

    خر همون خره.. فقط پالانش عوض شده..

  • علی

    موتور پیکان.گیربکس پراید.شاسی نیسان باری.آینه هم از آینه فروشی مش کرم الله.محصولی صددرصد ایرانی.
    شک دارید؟؟؟
    در سرازیرها چون پلنگ پایین می رود و درسربالایی ها چون لاک پشت بالا می آید.
    بله این است محصول ایرانی ما می توانیم.
    و همچنین شما هم می توانید

  • بدون نام

    چرا سایپا ماشین درست وحسابی طراحی نمیکنه همش سایزواندازه برمبنای پرایده دوباره توانباریسری قطعات هرماشینیو که مونده بوده سرهم کردین واین ناقص الخلقه رو درست کردین ؟؟؟؟

    پاسخ ها

    • بدون نام

      مثل مامانا که هرچی تویخچاله سرهم میکنن یه چیزی بخورد بچه ها میدن البته مامانا کجا اینا کجا

  • بدون نام

    افتضاح

  • بدون نام

    چراغهای عقب تالیسمانه

  • فرشته

    چقدر زشته

  • هامون

    از جلو کپی کردن لیفان ایکس ۵۰ رو و از قسمت عقب رنو تالیسمان رو کپی برداری کردن و در کل به قیمت بالای ۲۰۰ میلیون تومن میفروشن با موتور ضعیف اندر ضعیف تیبا

  • بدون نام

    برای همین حتما به اندازه طراحی لوگان ۲۰۲۰ هزینه شده

  • بدون نام

    همه قطعات خارجی است بجز منتاژ

  • بدون نام

    شکل فرغون میمونه ... با این ماشین سازیتون

  • بدون نام

    تو نگاه اول باز شبیه پرایده خخخخخخخخ

  • بدون نام

    وای چه تحول بزرگی اصلا باور کردنی نیست.خخخخخ

  • سلیم خان

    اگه عفبش مقداری کشیده تر میشد بهتر بود

  • بدون نام

    توروخدا خجالت بکشید. دنیا چه خودروی میسازه ما فقط سرهم میکنیم با قطعات آشغال چینی. دست از انحصار بردارید بذارید ورود خودرو آزاد بشه تا کی مردم باید حسرت سوار شدن خودروی به روز دنیا رو بخورن. انوقت آقازاده ها ماشین آمریکایی وارد کنن و دور دور کنن.

  • بدون نام

    جلوش خوبه عقبش نه

  • بدون نام

    شتر گاو پلنگیه برای خودش
    شما که زمان میزارید هزینه میکنید حداقل درست انجام بدید
    کار خوبی بیاد بیرون

  • مهدی

    خدا طراح دنا رو براتون حفظ کنه

  • بدون نام

    از چشم کور یه قطر اشک غنیمته،اگر اینم نبود چه،۴۰ سال با پراید و پیکان حالاq0

  • بابک

    تنها نکته مثبت ال ۹۰ کیفیت ساختش بود وگرنه از لحاظ قیافه زیر صفر بود حالا شما اون قیافه تانک مانندشو گرفتید بقیشدهمون تیبا و پرایده .

  • موری

    ال ۹۰ سالار همه ماشینهای تولید داخله مبارک سایپا نباشه بتونه از ال ۹۰ بهتر بزنه

  • بدون نام

    براهمین هم ببین چه صفی میکشن،

  • بدون نام

    خخخ چقدر زشته حالا میدن ۸۰۰میلون ماهم میخریم چون خریم

  • بدون نام

    ما تو خرید پرایدش موندیم اینم بیاد چ فایده

  • بدون نام

    اه چقدر زشته

  • حسن

    سایپا بی مزه

  • سعید

    چراغ ها شو عوض کرد شد ماشین ایرانی مبارک سایپا خسته نباش دلاوران خدا قوت برو ببین اقای منصوری که شما نخواستبن داره چه ماشین هایی تولید میکنه

  • علی

    سلام.خواهشاباموتورتمام برقی روانه بازارشود.چون علم آینده است.بدون صدااست.بدون آلاینده است وسه برابرموتوربنزینی قدرت داردودرسردترین هوابراحتی استارت می خوردوروشن میشود.والسلام

  • بدون نام

    چقدر بد طراحی شده لااقل وقت می ذاشتن خوشگل طراحی می کردید خیلی زشته

  • بدون نام

    حاصل ارتباط نامشروع ال نود و ساینا با موتور پراید

  • بدون نام

    خدا به خیر کنه

  • سیبو

    هیچوقت این به پای ال 90 نمیرسه

  • بدون نام

    بابا از یه کاربلد تو طراحی کمک بگرید.

  • بدون نام

    واقعا چرا طراح های خودرو ساز ایرانی بد سلیقه هستن. طرح جلوش خیلی شلوغ و شکشته هستش . این سبک طراحی بیشتر به ماشینای شاسی بلند سازگار تره. چراغ پشتش بدتر.

  • بدون نام

    چراغ جلوش شبیه،ساینا هستش

  • ممد مکانیک

    متاسفانه موتور تیبا استفاده شده براش...

  • سید

    من‌ الان ۱۲سال هست که ال۹۰ دارم‌ و راضی هستم
    یکی از چرخ‌های ال۹۰ می ارزه به‌ این آشغال

  • بی ماشین

    ازدرعقب صندلی جلو

  • بدون نام

    انگار اتاقش همون دناس یا سمنده ک البته با یکم مخلفات از بقیه ماشینا

  • نامه بر

    خر همان خر است پالان آن عوض شده.
    پیکان سواری--- پژو آردی.
    پیکان وانت--- وانت آریسون.
    پراید--- تیبا ساینا.
    سمند--- دنا پلاس.
    فقط اتاق حلبی آن عوض شده.

  • بدون نام

    111 از این قشنگتره

  • بدون نام

    قشنگیه

  • بدون نام

    تغییرات باطنی که گفتی چی شد . اینایی که گفتی همش تغییرات ظاهری بود.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج