اولین تصاویر از خودروی «ال ۹۰» ایرانی
گروه خودروسازی سایپا بدون حضور رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال ۹۰ معرفی کرده است.
خبرگزاری تسنیم: «سایپا P۹۰» در جایگاه یک سدان متوسط قرار است تا در آیندهای نه چندان دور پا به جاده های کشور بگذارد.
گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B۰ گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P۹۰ به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.
با توجه به داخلیسازی هایی که در این سالها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P90، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.
سایپا P90 فقط یک فیس لیفت ال 90 نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوتهای قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.
سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال90 دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود.
در بخش جلوی سایپا P90، طراحی متفاوتی از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال90 دارند.
چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و... از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.
همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان میدهند.
طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده اند تا P90 مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه شود.
در بخش طراحی عقب نیز میتوان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوانپسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خطهای تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود.
سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانههای جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.
نظر کاربران
تصویر وانتش را هم بزارید
پاسخ ها
خودمونیم خیلی زشته
چه زاقارته
استیشن هم داره تو بهشت زهرا استفاده میشه میدونید برای چی نمیخوام بگم
ولی چقدر بده یه خودرو خانوادگی مصارف متعدد و متضاد داشته باشه
اگه موتور پیکان نندازن روش شانس اوردیم
کپی این ماشین چینیه لیفانه
موتورش و کارکردش مهمه و قیمتش و رعایت استانداردها ان شاالله اونا وضعیت خوبی داشته باشه
چرا الکی غرغر می کنید، قشنگه که
کف قیمت ۵۰۰ میلیون
اشغاله
بعضیا فقط بلدن غر بزنن، کافی بود اینو یه سدان متوسط خاذجی معرفی می کردن، همه آب از لو لوچشون در میومد.
ظاهرش قشنگه، نمی دونم چرا بعضی ها الکی میگن بده، الان اگه این ماشینه خارجی بود میگفتن به به خوش بحالشون . . .
قیمتش مناسب باشه از نظر ظاهر از ال 90قشنگتر موتورش نمیدونیم هنوز
زشته
یه سری آدم مسخره که فکر میکنن هر چی بدی بگن بیشتر میفهمن. ولی ...
۱۷:۵۲
سلیقه ایه ولی ...
موتور tu5 میزارن روش . شاهکارشون همینه قیمتش هم دیگه نیازی به گفتن نداره
وقتی قیمه ها رو میریزن تو ماستا!!!!!طراحیش یجوریه! مگه مجبورین از رو یه ماشین دیگه کپی کنین یا طراحی دو تا ماشین رو با هم قاطی کنین...اَه
حالا همه میگن چه زشته چه بی ریخته چه فلانه بعد موقع ثبت نامش که شد همه شون صف میکشن واسه خرید!
خبرشو خوندم . موتورش موتور تیبا شده و قیمتش 50 تومن از تیبا گرونتر .
زرافه قشنگ و بی مهری است.
به قیمت بنز ۲۰۲۰
پاسخ ها
خنوز درها رو نتونستن کپی کنن..خخخخ
فقط جلو و عقب ال نود عوض شده.
هنر خودرو سازان فقط تغییر چراغها و جلو پنجره است
در همین حد
پاسخ ها
جدیدا ۲ رنگ هم میکنن سقف مشکی بدنه قرمز یا بالعکس شبیه بوقلمون خخخ
آره واقعا این یه دونه رو یاد گرفتن
ظاهرش قشنگ تر از قبل شده آفرین ببینیم موتوریش چطور هست
به امید روزی که هر ایرانی بتواند به راحتی خودرو دلخواهش را بخرد
انشالله
پاسخ ها
موتورش تیباست
اینها هنوز موتور پربادعرو نمبتونن تپلید منن
موتورش پیکان تقویت شده است.
دنا و ال ۹۰ و برلیانت رو باهم قاطی کردن این در اومد....حتما قراره ۵۰۰ میلیون هم قیمتش باشه
پاسخ ها
اون برلیانت روکه گفتی فهمیدم حرفه ای هستیا! دمت گرم چه با دقت تحلیل کردی بر علم ما افزودی!
شتر گاوپلنگ
اسباب بازیه
این شترگاو پلنگ چیه دیگه
پاسخ ها
خداییش خیلی زشته
در کل با توجه به اینکه قطعات فرانسوی نیستند قابل تایید نبوده نیست و نخواهد بود
اما اگر قیمت مناسبی برایش اعلام کنن خُب از پراید و تیبا بهتره و ارزش استفاده ی روزمره ایی داره مثل یک فرغون، نه سخت افزاری.
جلو دنا پشت رنو تالیسمان اتاق داچیا موتور پراید گیربکس چینی ! اسمش هم میشه خودرو ملی و افتخاری دیگر برای ایران و ایرانی !!!! حتماً قابلیت صادرات به 50 کشور از جمله اروپا و امریکا رو هم داره !!! اینچنین افتخار آفرینی رو فقط فرغون سازهای ما می تونستن انجام بدن ! فردا شروع ثبت نام دو سال بعد تحویل به قیمت روز !
پاسخ ها
دمت گرم
خخخ همش موتور پراید فقط ظاهر داره باطن نداره
اشغاله
کاپوت و گلگیردنا زدن براش
این دیگه چیه ؟؟؟؟؟
مسخر هست
ال 90 کجا این کجا
جلو را شبیه ساینا طراحی کرده از نظر چراغ
پشتش هم که اصلا معلوم نیست چی هست
موتور هم حتما موتور تیبا را می گذارند
قیمت هم قیمت خودرو مدل 2021 خارجی
ما هم مجبور به تحمل این فاجعه هستیم
پاسخ ها
یعنی کلامابدبخت شدیم کل خانواده ۴نفره سی سال کلرکنیم فقط نوت خالی بخوریم بعداز۶۰سال یه ماشین خوب حال روزایرانیا فاتحه
همین آت و اشغالا رو با قیمت خون به مردم میندازن
با پول همین ماشینهای ایرانی میشه ماشینهای خوب کره ای تو کشورهای دیگه خرید
تقریبا قشنگ .... اصلیش قشنگتر بود
جلو دنا
پشت بیسو چینی
یعنی تحریم قطعه تاثیری بر تولیدش نداره مهندس؟
خداییش خیلی خوشگله
از ازدواج ال ۹۰ و ساینا این محصول بوجود اومده ؟؟؟
ببین داداش تو این اوضاع و احوال هرچی باشه از پرایددددددد بهتره بشرطططططی که قیمتتتتتتش هم منطقققققی باشه نه ؟؟؟؟
وای چقد زشته خخخخخخخخخ
از پشت شبیه ساینا هست کلا اینا بیشتر از سایپا ابتکار و خلاقیتی تازه ندارن ذهن شماها برای خلاقیت نیست همون نمازت رو سر وقت بخوانید برا ملت کافیت میکنه
این که جلو ماشین دنا پلاس هستش
گلگیر کاپوت سپر مث دناس که کمی اینور اونور
پراید قرمز.
2 تا چراغ عوض کردن و موتور پراید روش انداختن به مردم!!! این شد دستاورد جدید!!!خودروی جدید؟؟؟
تکنولوژی فرانسه بود
حالا شده یه اشغال چینی
خخخخخخخخخ با موتور تقویت شده پراید
ال ۹۰ جوانان مدل ۹۹
فقط میتونم بگم
خر همون خره.. فقط پالانش عوض شده..
موتور پیکان.گیربکس پراید.شاسی نیسان باری.آینه هم از آینه فروشی مش کرم الله.محصولی صددرصد ایرانی.
شک دارید؟؟؟
در سرازیرها چون پلنگ پایین می رود و درسربالایی ها چون لاک پشت بالا می آید.
بله این است محصول ایرانی ما می توانیم.
و همچنین شما هم می توانید
چرا سایپا ماشین درست وحسابی طراحی نمیکنه همش سایزواندازه برمبنای پرایده دوباره توانباریسری قطعات هرماشینیو که مونده بوده سرهم کردین واین ناقص الخلقه رو درست کردین ؟؟؟؟
پاسخ ها
مثل مامانا که هرچی تویخچاله سرهم میکنن یه چیزی بخورد بچه ها میدن البته مامانا کجا اینا کجا
افتضاح
چراغهای عقب تالیسمانه
چقدر زشته
از جلو کپی کردن لیفان ایکس ۵۰ رو و از قسمت عقب رنو تالیسمان رو کپی برداری کردن و در کل به قیمت بالای ۲۰۰ میلیون تومن میفروشن با موتور ضعیف اندر ضعیف تیبا
برای همین حتما به اندازه طراحی لوگان ۲۰۲۰ هزینه شده
همه قطعات خارجی است بجز منتاژ
شکل فرغون میمونه ... با این ماشین سازیتون
تو نگاه اول باز شبیه پرایده خخخخخخخخ
وای چه تحول بزرگی اصلا باور کردنی نیست.خخخخخ
اگه عفبش مقداری کشیده تر میشد بهتر بود
توروخدا خجالت بکشید. دنیا چه خودروی میسازه ما فقط سرهم میکنیم با قطعات آشغال چینی. دست از انحصار بردارید بذارید ورود خودرو آزاد بشه تا کی مردم باید حسرت سوار شدن خودروی به روز دنیا رو بخورن. انوقت آقازاده ها ماشین آمریکایی وارد کنن و دور دور کنن.
جلوش خوبه عقبش نه
شتر گاو پلنگیه برای خودش
شما که زمان میزارید هزینه میکنید حداقل درست انجام بدید
کار خوبی بیاد بیرون
خدا طراح دنا رو براتون حفظ کنه
از چشم کور یه قطر اشک غنیمته،اگر اینم نبود چه،۴۰ سال با پراید و پیکان حالاq0
تنها نکته مثبت ال ۹۰ کیفیت ساختش بود وگرنه از لحاظ قیافه زیر صفر بود حالا شما اون قیافه تانک مانندشو گرفتید بقیشدهمون تیبا و پرایده .
ال ۹۰ سالار همه ماشینهای تولید داخله مبارک سایپا نباشه بتونه از ال ۹۰ بهتر بزنه
براهمین هم ببین چه صفی میکشن،
خخخ چقدر زشته حالا میدن ۸۰۰میلون ماهم میخریم چون خریم
ما تو خرید پرایدش موندیم اینم بیاد چ فایده
اه چقدر زشته
سایپا بی مزه
چراغ ها شو عوض کرد شد ماشین ایرانی مبارک سایپا خسته نباش دلاوران خدا قوت برو ببین اقای منصوری که شما نخواستبن داره چه ماشین هایی تولید میکنه
سلام.خواهشاباموتورتمام برقی روانه بازارشود.چون علم آینده است.بدون صدااست.بدون آلاینده است وسه برابرموتوربنزینی قدرت داردودرسردترین هوابراحتی استارت می خوردوروشن میشود.والسلام
چقدر بد طراحی شده لااقل وقت می ذاشتن خوشگل طراحی می کردید خیلی زشته
حاصل ارتباط نامشروع ال نود و ساینا با موتور پراید
خدا به خیر کنه
هیچوقت این به پای ال 90 نمیرسه
بابا از یه کاربلد تو طراحی کمک بگرید.
واقعا چرا طراح های خودرو ساز ایرانی بد سلیقه هستن. طرح جلوش خیلی شلوغ و شکشته هستش . این سبک طراحی بیشتر به ماشینای شاسی بلند سازگار تره. چراغ پشتش بدتر.
چراغ جلوش شبیه،ساینا هستش
متاسفانه موتور تیبا استفاده شده براش...
من الان ۱۲سال هست که ال۹۰ دارم و راضی هستم
یکی از چرخهای ال۹۰ می ارزه به این آشغال
ازدرعقب صندلی جلو
انگار اتاقش همون دناس یا سمنده ک البته با یکم مخلفات از بقیه ماشینا
خر همان خر است پالان آن عوض شده.
پیکان سواری--- پژو آردی.
پیکان وانت--- وانت آریسون.
پراید--- تیبا ساینا.
سمند--- دنا پلاس.
فقط اتاق حلبی آن عوض شده.
111 از این قشنگتره
قشنگیه
تغییرات باطنی که گفتی چی شد . اینایی که گفتی همش تغییرات ظاهری بود.