۱۰۴۷۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تب خارج رفتن سرد نمی شود!

نامزد اجاره‌ای دیگر چیست؟!

تب خارج رفتن و سکونت در کشورهای اروپایی و مخصوصا امریکایی در حالی روز به روز افزایش پیدا می‌کند که برخی از عاشقان این سفرها به روش‌های عجیب و غریب برای گرفتن ویزا و اقامت دائمی متوسل می‌شوند.

تب خارج رفتن و سکونت در کشورهای اروپایی و مخصوصا امریکایی در حالی روز به روز افزایش پیدا می‌کند که برخی از عاشقان این سفرها به روش‌های عجیب و غریب برای گرفتن ویزا و اقامت دائمی متوسل می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌شود در حالی موسسات اخذ ویزا در تلاش‌اند که افراد با ویزاهای توریستی وارد کشورهای امریکایی و اروپایی شوند اما برخی با روش‌های صوری و من درآوردی که دوستان یا برخی از واسطه‌ها پیشنهاد می‌کنند در تلاش‌اند از کشور مورد نظر ویزا بگیرند.

این ویزا که به ویزای نامزدی یا k شهرت دارد به این صورت است که یک شخص سیتیزن آمریکا می‌تواند نامزد خود را که قصد ازدواج قانونی با او را دارد و مقیم آمریکا نیست، به صورت قانونی وارد آمریکا کند و با او ازدواج نماید.

دریافت این نوع ویزا در حالی در بین برخی از جوانان افزایش داشته است که موسسات اخذ ویزا به دلیل ریسک پذیر بودن از اخذ چنین ویزایی بصورت صوری ممانعت می‌کنند. اما برخی از واسطه‌ها به کسانی که در تلاش‌اند ویزا بگیرند قول می‌دهند با معرفی یک سیتیزن کشور مربوطه و هماهنگ کردن کارها با دریافت مبالغی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون شرایط خروج آنها از کشور را فراهم کنند.

یک موسسه مشاوره‌ای اخذ ویزا که از وجود چنین ویزایی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند به برنا می‌گوید: ما شما را با ویزای توریستی گردشگری می‌فرستیم و در مدت ۳ تا ۶ ماهی که در آنجا هستید می‌توانید تلاش کنید که اقامت بگیرید البته اگر بتوانید! برای این ویزا هم حساب بانکی با گردش ۵۰ میلیون تومان در سه ماهه اخیر و همچنین یک سند بالای ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است؛ هزینه اخذ ویزا هم ۶۰۰ یورو می‌شود.

این در حالی است که افرادی که خواهان ویزای نامزدی بصورت صوری‌اند برای دریافت این ویزا مجبور به ساختن ایمیل جعلی و ابراز احساسات جعلی و همچنین عکس‌های فتوشابی و در کنار هم جعلی می‌شوند تا به کشور مورد نظر بقبولانند که نامزد همدیگر هستند.

این قبیل کارها برای دریافت ویزا در حالی انجام می‌شود که در شرایط این نوع ویزا آمده که مراسم عقد و ازدواج قانونی باید تا ۹۰ روز بعد از ورود به کشور انجام گیرد و به محض اینکه خانم یا آقایی که با ویزای نامزدی وارد آمریکا شد و در آمریکا ازدواج کرد، باید به اداره مهاجرت ( INS ) محل سکونت خود برای انجام مصاحبه و اخذ گرین کارت مراجعه نماید.

م ۲۵ ساله و مطلقه است و برای گرفتن ویزای نامزدی اقدام کرده است او به برنا می‌گوید: بصورت صوری با قراری که با یک آقای سیتیزن در امریکا گذاشتم او برای من درخواست اقامت داده است؛ البته من تا به حال ۱۰ میلیون تومان به این شخص داده‌ام و نمی‌دانم بعد از رفتنم باز باید پول بدهم یا نه! ولی قرار است آنجا هم یک ازدواج صوری بکنیم و بعد از چند وقت که اقامت گرفتم از هم جدا شویم!

وی در خصوص مشکلات دریافت این ویزا می‌گوید:شما باید پرینت تماس‌هایی که با این فرد داشتید و همچنین ایمیل‌ها و عکس‌هایی که نشان می‌دهد شما با هم نامزد هستید را به سفارت نشان دهید و از آنجا که نامزدی ما کاملا صوری بوده؛ هر روز من به این آقا زنگ می‌زنم و تلفن را اشغال می‌گذارم تا چند دقیقه بگذرد و در پرینت تلفن مشخص شود.

یک موسسه اخذ ویزا که در خصوص کارهای مهاجرتی شهرت دارد در خصوص این ویزا به برنا می‌گوید: ما به شما این کار را پیشنهاد نمی‌دهیم؛ اما کسانی را می شناسیم که از این طریق اقدام به اخذ ویزا کرده‌اند. البته مشکلات خیلی زیادی هم داشته‌اند چرا که دولت‌ها به اخذ این ویزا خیلی حساس‌اند و بطور مثال هر ۶ ماه یکبار شما و همسرتان برای تست‌های روانشناسی و دروغ سنجی باید به اداره مهاجرت بروید و یا دائما وضعیت با هم بودن و زندگی شما را کنترل می‌کنند تا قانع شوند که شما زن و شوهر هستید!

در حالی واسطه‌ها به نوعی با اخاذی به افراد قول می‌دهند با اخذ این ویزا در هنگام ورود به کشور مربوطه و در مراحل بعد با مشکلی روبرو نشوند که گفته‌های یک ایرانی ساکن اروپا گواه این مدعاست که از قوانین سخت کشورهای خارجی در تایید واقعی بودن ویزای نامزدی و ازدواج نمی‌توان گذشت.

این ایرانی ساکن اتریش به خبرنگار برنا گفته است که بعد از حدود ۵ سال که از ازدواجش می‌گذرد هنور پلیس بدون اطلاع قبلی در خصوصی‌ترین جاهای خانه‌اش سرک می‌کشد و آلبوم‌های خانوادگی و فیلم‌های عروسی را چک می‌کند تا مطمئن شود که او و همسرش با هم زندگی می‌کنند.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نامزد اجاره‌ای دیگر چیست؟!





پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج