معاون وزیر کشور: قیمت خودرو واقعی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه صنعت خودروسازی پیشران بخش مهمی از اقتصاد کشور است، گفت: چالش اصلی امروز این صنعت در فاصلهی معنادار قیمت از در کارخانه تا مصرفکننده واقعی است.
ایسنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه صنعت خودروسازی پیشران بخش مهمی از اقتصاد کشور است، گفت: چالش اصلی امروز این صنعت در فاصلهی معنادار قیمت از در کارخانه تا مصرفکننده واقعی است.
بابک دینپرست در جریان بازدید از گروه صنعتی خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه، صنعت خودروسازی از صنایع مادر و کلیدی کشور محسوب میشود، اظهار کرد: در جریان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان، شاهد بودیم که با توجه به اهمیت و جایگاه تعیینکنندگی این صنعت، آمریکا با هدف ضربه زدن به اقتصاد کلی کشور، در همان گام نخست صنعت تعیینکننده خودروسازی را مورد تحریم قرار داد.
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه صنعت خودرو پیشران اقتصادی کشور است، اظهار داشت: بهصورت مستقیم حداقل ۶۰ صنعت مهم دیگر کشور با صنعت بزرگ خودروسازی در ارتباط است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز بهصورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای تولید خودرو و یا سازندگان قطعات این صنعت، مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: در همین دو شرکت بزرگ خودروسازی ایرانخودرو و سایپا، قریب به ۱۰۰ هزار نفر بهصورت مستقیم مشغول به کار هستند که در نوع خود رقم بزرگی محسوب میشود و قابلتوجه است.
دینپرست تصریح کرد: ۸۶ درصد تولیدات خودرویی کشور با دو شرکت بزرگ ایرانخودرو و سایپا است که خود سایپا به تنهایی حدود ۵۰ درصد نیاز بازار را تامین میکند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اظهار این مطلب که با مقاومت شرکتهای خودروساز و همچنین تلاش وافر قطعهسازان، عملا تحریمهای آمریکا در این صنعت خنثی شده است، تاکید کرد: تحریمها، مدیران این بنگاههای مهم را عملا به نوعی از خوداتکایی و خودباوری رسانده است.
وی در ادامه افزود: برچیدن خط تولید خودروی پراید بهدلیل برخی مشکلات، پس از چند دهه سابقهی تولید، آنهم علیرغم آنکه حدودا ۵۰ درصد از ظرفیت تولیدات سایپا با ۱۱ خط تولید به این محصول اختصاص داشت و جایگزینی بهموقع خودروهای مناسب، یکی از اقدامات قابلتقدیر مدیران و کارکنان شرکت سایپا محسوب میشود.
دینپرست پس از بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و اطلاع از آخرین اقدامات نوآورانه و روند تولید محصولات جدید این شرکت، اظهار داشت: مقاومت و استقامت مدیران و کارکنان صنعت خودرو و بالاخص ایرانخودرو و سایپا، در حفظ میزان تولید، کاهش جدی تعهدات معوق و تولید و روانهسازی محصولات جدید دارای استانداردهای ۸۵ گانه به بازار، آنهم در این شرایط سخت تحریمی قابلتقدیر است.
معاون وزیر کشور به کاهش تعهدات معوقه و بدهی شرکت سایپا به عنوان دیگر دستاورد ارزشمند این شرکت طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: با مدیریت خوبی که در شرکت سایپا انجام شده، شاهد تحویل بهموقع خودروها و افزایش رضایت مشتریها هستیم و این روند باید تا تحویل آخرین آخرین خودروی معوق به مشتریان و خریداران، ادامه یابد.
موضوع ارزبری از دیگر مسائلی بود که دینپرست به آن اشاره کرد و گفت: در صورت عدم فعالیت شرکتهای بزرگ خودروسازی و قطعهسازان، سالیانه نیازمند واردات ۱۸ و نیم میلیارد دلاری واردات خودرو و قطعات خودرویی بودیم که امروز این رقم با تولیدات مختلف گروههای خودرویی سایپا، ایرانخودرو و دیگر خودروسازان، این رقم به حدود ۳ و نیم میلیارد دلار کاهش یافته و عملا از خروج حدودا ۱۵ میلیارد دلار جلوگیری شده است.
موضوع واقعیسازی قیمتها و ضرورت حذف واسطهها از دیگر تاکیدات معاون اقتصادی وزیر کشور در نشست امروز با مدیران شرکت سایپا بود که در این خصوص دینپرست گفت: تفاوت قیمت خودروها از در کارخانه تا مصرفکننده واقعی، بسیار زیاد است و باید برای این موضوع راهکار جدی اندیشیده شود.
دینپرست تصریح کرد: متاسفانه با اینکه زحمت و کار اصلی را مجموعه مدیران و کارکنان در شرکتهای بزرگی چون سایپا و ایرانخودرو متحمل میشوند، اما متاسفانه سود اصلی این کار، نصیب واسطهها و دلالها میشود. باید با راهبردهای مختلف از جمله، ممنوعیت فروش خودرو به دارندگان خودرو یا افرادی که سابقه خرید خودرو دارند، ممنوعیت واگذاری و فروش خودرو به شخص ثالث تا چند سال، تعیین مجازاتهای لازم برای خاطیان، شناسایی کارتهای سوخت بلااستفاده که نشان از دپوی خودروهای خریداری شده در پارکینگها دارد، دست واسطهها و بر هم زنندگان بازار واقعی خودرو را کوتاه کرد. چالش اصلی امروز این صنعت در فاصله معنادار قیمت از در کارخانه تا مصرفکننده واقعی است. متاسفانه بهدلیل تحولات اقتصادی و افزایش نرخ ارز و انباشت نقدینگی در کشور، خرید خودرو که در تمام دنیا بهعنوان یک کالای مصرفی انجام میگیرد، در کشور ما بهعنوان یک کالای سرمایهای و برای جلوگیری از کاهش داراییها و ایجاد تعادل و حفظ نقدینگی صورت میپذیرد.
دینپرست در پایان به موضوع مهم خدمات پساز فروش اشاره کرد و گفت: تابلو و نماد موفقیت بنگاههای تولیدی کالاهایی چون خودرو و لوازم خانگی، موضوع خدمات پس از فروش و جلب رضایت بیشتر مشتریان است. باید مساله خدمات پس از فروش بیش از گذشته جدی گرفته شود و بتوانیم با جلب رضایت مصرفکنندگان محصولات تولید داخل، به رشد و توسعه این صنعت مهم در کشور کمک کنیم.
نظر کاربران
چشم..بشینید میشود
پاسخ ها
خخخخخخخخخخخخ
وزیر کشور از ترس کرونا معلوم نیست در کدام سوراخ مخفی شده
معاون خود را جهت اطلاع رسانی های آبکی مامور نکرده
خخخخخخخخ
مردم تا بحال فکر میکردم یک مرد نخست وزیر کشور است
ولی در عمل دیدن آمدن آنها فقط دریافت حقوق های ۵۰۰ میلیونی بوده نه خدمت
با بازار انحصاری چگونه واقعی میشه. ؟؟؟؟
اگه ازچپاول ملت سیرشدیدپرایدرابیاریدحداقل چهل میلیون
از کرامات شیخ ما اینست
شیره را خورد و گفت شیرین است
چشم
حقوق مارگر .کارمند .بازنشسته هم واقعی شود
بنظرمن تیباراکه جایگزین پرایدشده،تیبابیشترازپنجاه تومان نمی ارزد!با همین قیمت عرضه شود!بقیه تصاعدی هم شد!مشکل خریداره!البته همه خودروهاگران شدن!
چشم
واقعی یعنی گرون تر میشه .
همش الکی است خودشان خودرو را گران کردند بعد میان ارزان کنند
شماها فقط شعار میدید..
ادم میمونه چی بگه ..ایران را ویران کردید
پاسخ ها
معنی ومفهوم آن اینست که خودرو گرانتر میشود!
چشم همین فردا دستدر میدم واقعی شود
پراید بشه صدوپنجاه میلیون تومن خوبه!مگه نه،قیمت واقعی.
آخه من با کیف قاپی چپاول مردم پول دار بشم نه خیر میبینم نه کسی دوست داره و مرگم همه از خدا میخوان حکایت چپاول شدن مردم به دست بی خردان
منظورش اینه که الان مفته باید گرونتر بشه خخححخ
حرفایی میزنه؛کارخونه و دولت خودرو ها رو تو بازار ازاد میفروشن دیوونه نیستن که بیاد به قیمت کارخونه بدن
یک و نیم میلیون بیکار دتریم..این صد هزار نفرم روش..چرا مردم باید جور بکشن...بکشین بیرون از مردم حالا دیگه
با تمام صحبت هایی که این شخص کرد .در جوابش یک جمله میگم : به امید نابودی کامل سایپا و ایران خودرو .امیدوارم به روز سیاه بنشینن که مردم رو به روز سیاه نشوندین و مردم رو مجبور کردین این لگنای فسیل تاریخ گذشته رو بخریم .شما مردم واقعا فکر میکنید دلالها دارن قیمت خودرو رو بالا میبرن ؟ به والله کاره خوده سایپا و ایرانخودروعه
میگما ریییس جمهور و تمام وزرا هم حرف شمارو زدندکسی گوش نکرد بنظرت معاون بگه دیگه تمااام خودرو ارزان شد فقط به چیزی میگید نگند لال هستید
اره صرفه جویی کردین اما به قیمت تولیدات اشغال و بی کسفیت که جون ادما رو راحت میگیره
چشممرسب از سخنانتون...جم کنید خودتونو بابا مفت خورا
واسطه ودلالان هم زیرمجموعه غیر مستقیم خودروسازان هستند
این کیه حرفاش روکامل چا پ کردین؟!
چشم حتما
روچشمم از فردا ماشین قیمتش میاد پایین راحت برو بخواب
بابک خان همه چی دست شماهاست
شب میحوابی صبح که بیدار میشی می بینی هفت هشت میلیون رفته رو قیمت خودرو
تو کدوم کشور دنیا اوضاع اینجوریه
مافیا پشت پرده این دو صنعت لگن ساز هست
بخدا اگه دولت و همه مسوولین اراده کنند میتونن با ا فساد بزرگ این دولگن ساز مبارزه کنند
نگید آمریکا
نگید تحریم
این پارکینگهایی که مملو بود از خودرو چه شد؟
با چندتا محتکر خودرو برخورد شد؟
مشکل خود شما مسوولان هستید که نمیخواید
خدای نکرده منظورتون با دشمن که نیست
خدارو شکر که این برجام صورت گرفت،آمریکا هم از برجام خارج شد که شما آقایون همه تقصیرا رو بریزید بر سر برجام
شمارا.به.خدا.قیمت.خودرو.درست.کنید.سر.جدتان.فکر.بکنید.مردم.به.خدا.قشر.پایین.جامع.چه.گناهی.کردن.شمارا.به.خدا.من.کارگر.میدان.هستم.به.خدا.نداریم.نان.خوردن.همه.چی.قیمتها.رفتن.بالا.با.سه.تا.بچه.چکار.کنیم.شما.را.به.خدا.پیگیری.کنید.جان.بچه.ها.تان.پیگیر.باشید
داداش واقعیه ها الان
میشه حالا
چه عجله ایه بابا
اینقدر غم مردمو نخورید
گناه دارید
در بازار انحصاری و با این تعرفه های واردات هیچگاه سامان نخواهد یافت
در بازار انحصاری هیچگاه قیمتها واقعی نخواهد شد
واقعاکلاہ ببرین بالاتر المان ازمابہترنیست