پس از توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به مقدسات اسلامی، هزاران کاربر هندی در رسانه اجتماعی توییتر، هشتگ «شرم بر شارلی ابدو» را به یک ترند تبدیل کردند.
خبرگزاری مهر: پس از توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به مقدسات اسلامی، هزاران کاربر هندی در رسانه اجتماعی توییتر، هشتگ «شرم بر شارلی ابدو» را به یک ترند تبدیل کردند.
شبکه خبری «نیوز ۱۸» هند اعلام کرد: هزاران مسلمان هندی روز شنبه با بازنشر «شرم بر شارلی ابدو» آن را به ترند توییتر در هند تبدیل کردند.
بر اساس دادههای توییتر، تا صبح روز شنبه، هشتگ «شرم بر شارلی ابدو» بیش از ۲۰ هزار بار بازنشر و در تمام ایالتهای هند منتشر شده است.
در پاکستان نیز دهها هزار نفر از مردم این کشور روز جمعه با حضور در خیابانها به اقدام توهین آمیز این نشریه فرانسوی به مقدسات اسلام اعتراض کردند.
نشریه موهن «شارلی ابدو» فرانسه که در پی حمله به دفتر این نشریه در ژانویه سال ۲۰۱۵ اقدام به انتشار کارتونهای توهینآمیز پیامبر اکرم (ص) کرده بود روز سهشنبه و در حالی که رئیس جمهوری این کشور در سفر خاورمیانه به سر میبرد اقدام به جنجالآفرینی کرد.
این هفتهنامه فرانسوی روز سهشنبه و در حالی که «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه در بیروت در حال دیدار و گفت و گو با مقامات لبنانی بود اعلام کرد که در آستانه محاکمه عاملان حمله ژانویه ۲۰۱۵ به دفتر این نشریه که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر از جمله ۱۲ نفر از عوامل هیات تحریریه آن شد، اقدام به تجدید چاپ این کارتونهای توهینآمیز کرده است.
رییس جمهوری فرانسه نیز از این اقدام شارلی ابدو حمایت کرده و آن را آزادی بیان دانسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر