عاملان افزایش قیمت خودرو مشخص شدند!
تاخت و تاز قیمتها در بازار خودرو، این بار به صورت رسمی و پیوسته هر ۳ ماه یکبار اتفاق میاُفتد.
باشگاه خبرنگاران جوان: تاخت و تاز قیمتها در بازار خودرو، این بار به صورت رسمی و پیوسته هر ۳ ماه یکبار اتفاق میاُفتد.
شب گردی دلالها در کوچه پس کوچه بازار خودرو؛ تاخت و تاز قیمتها در بازار خودرو این بار به صورت رسمی و پیوسته هر ۳ ماه یکبار اتفاق میافتد. شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو به صورت رسمی موافقت کرده است.
طبق اظهارات رئیس این شورا خودروسازان اجازه دارند از این به بعد محصولاتشان را به شکل مدون گران کنند. اجازه افزایش قیمتها فعلا شامل برخی از شرکتها مثل ایران خودرو و سایپا میشود که محصولاتشان را ۲۰ درصد گرانتر کردند.
اتومبیلهایی که همیشه بحث بر سر قیمت گذاری و کیفیت آنها در بازار کشور داغ بوده، بازاری که قائدتا باید تحت تاثیر رکود کرونا قرار میگرفت، اما ظاهرا دیگر نبود مشتری هم نمیتواند قطار این افزایش قیمت را متوقف کند.
یکی از فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار خودرو این روزها به شدت ملتهب است و شاهد افزایش قیمت روزانه در بازار خودرو هستیم. ۲۰۶ که تا دیروز ۱۳۰ میلیون به فروش میرفت هم اکنون با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
او بیان کرد: به دلیل افزایش قیمت بیش از اندازه خودرو، خریداران این کالای لوکس به شدت کاهش دارند و دیگر در این بازار مشتری نداریم. افزایش قیمت این روزها بیداد می کند و متاسفانه روز به روز به قیمت ها اضافه می شود.
افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه هر ۳ ماه یکبار
رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفتوگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، گفت: شورای رقابت موافقت کرد که به دلیل وضعیت تورمی که هم اکنون در کشور است، خودروسازان میتوانند هر ۳ ماه یکبار به بانک مرکزی مراجعه کنند و تورم بخشی را به ستاد تنظیم بازار بفرستند تا قیمت محصولاتشان تغییر کند.
شیوا ادامه داد: در این صورت با تایید بانک مرکزی اگر تورم قابل ملاحظهای بود میتوانند به همان میزان افزایش قیمت داشته باشند. در حال حاضر هیچ تغییری در فرمول و قیمت خودرو نداریم، اما مجوز داده ایم که هر ۳ ماه یکبار با توجه به تورم بخشی اگر خودروسازها مایل بودند، میتوانند از طریق ستاد تنظیم بازار اقدام کنند.
رئیس شورای رقابت تشریح کرد: در آن زمان آنچه در فرمول محاسبه کردیم تا پایان خرداد ماه بود و اکنون خودروسازان میتوانند برای ۳ ماه آینده تورم بخشی را بگیرند.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند، مجدد شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود؟ گفت: زمانی که تورم داریم و نهادههای تولید افزایش پیدا میکنند، هزینه تمام شده هر کالایی افزایش پیدا میکند و وقتی افزایش پیدا کند، آنکه تولید کننده است مجبور به افزایش قیمت است.
افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات سایپا و ۳۰ درصدی ایران خودرو
کمتر از ۴۸ ساعت میگذرد و شاهد افزایش قیمت محصولات سایپا هستیم. شرکت سایپا بعد از ارائه مستندات در خواست افزایش قیمت محصولات خود را اعلام کرد که در نهایت مورد موافقت ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.
براساس قیمتهای جدید شرکت سایپا در تیرماه امسال تیبا دو از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان، کوئیک معمولی از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ساینا آپشنال از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
اما خبرهای غیررسمی که از این بازار به گوش میرسد، حکایت از این دارد که ایران خودروییها هم در گران کردن محصولات از رقبا عقب نماندند. یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو خبر داد و گفت: قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا خواهند کرد.
اما قیمت گذاری خودرو درب کارخانه بی متولی شده و ریش و قیچی افزایش قیمت هم دست خودروسازان افتاده است. افزایش قیمت به کنار، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر قیمت گذاری خودرو در بازار شده است که تابش رئیس سازمان حمایت در گفتوگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از جواب دادن به این سوال امتناع کرده و این قیمت گذاری را گردن نگرفته است.
در سالهای اخیر به دلیل افزایش تورم، کاهش ارزش ریال و سرمایههای سرگردان، خودرو از کالایی مصرفی به کالایی لوکس و سرمایهای تبدیل شده و تقاضا برای آن به شدت بالا رفته است. از سوی دیگر کاهش تولید هم مزید بر علت شده تا این جهش قیمتها سرعت بیشتری به خود بگیرد.
پراید که روزی با قیمت ۵۰ میلیون تومان نقل محافل بود حالا با قیمت ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان هنوز هم مشتری دارد. از اختلاف قیمت فاحش بین کارخانه و بازار هم نباید غافل بود که خود آن به کارخانه چاپ پول دلالان تبدیل شده است.
جالب است که خودروسازان به همین افزایش سه ماهه بسنده نکردند و قیمتها در همین ماهی که گذشت ۲ بار افزایش قیمت داشته به طور مثال کوییک سایپا اول تیراژ ۶۹ میلیون تومان، بعد به ۸۹ میلیون تومان رسید و حالا به ۱۰۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. رشدی ۴۰ میلیون تومانی فقط در عرض یک ماه!
بازاری آشفته که نه خریداران در آن تکلیف مشخص دارند نه فروشنده، تنها شرایطی که پر سود برای دلالان به وجود آورده است. خریداران واقعی با سری بی کلاه نگران روزهای پیش رو هستند.
این پا پس کشیدنها و پاسکاری بین وزارت صمت و شورای رقابت در حالی است که همین متولیات ۳ ماه پیش دور یک میز نشستند و وعده قیمت گذاری را داده اند. سوال اینجاست که بالاخره چه کسی به داد مصرف کننده خواهد رسید.
نظر کاربران
توی هم زمینه داره دست میشه تو جیب مردم وسیری ندارن
پاسخ ها
مملکت عجیبی داریم و ملتی عجیبتر . ....
همه دنیا عامل گرانی هستن و مقصر ، جز مدیران خودمون
رضا شیوا مکار و حله گری که هم از توبره میخوره هم از آخور . یعنی آدم سالم توی این مملکت پیدا نمیشه بزارن جای این .
خخخخ چند بار عاملان گرانی خودرو پیدا میکنید !!!بس کنید مردم خر فرض،نکنید
شورشو درآوردن،رحمانی و برداشتن و مدرس خیابانی و آوردن سرکار،متاسفانه بهتر نشد که بدترم شد،فقط یاد گرفتن شعار بدن و حرف بیهوده و بیخود بزنند،خجالت بکشید،هرچند خجالت جلوی اینها شرمنده اس.......!!!!!!!
همه شدن دزد وطماع وحرام خوار اینا بلای بلا
عامل تمام گرانی ها دولت است چه مستقیم چه غیر مستقیم
پاسخ ها
اگرمملکت دولت داشت اصلا صاحب داشت ایجور نمیشد هزلحظه همچی هی گران میشه وکسی جوابگونیست قبلالااقل تازیراتی بود الان هیچ کنترل نیست برای چه نشستید حقوق انچنانی میگیرید اگر عرزه داریدبدادملت بزسید نداریدباز هم اعلان کنید والاه روزی جواب خواهیدداد
مگه تورم فقط برای خودروسازان هستش. چرا حقوق کارمندان و کارگران رو طبق تورم سه ماهه حساب نمی کنن؟
پاسخ ها
چون این حقوق پول از جیب دولت درمیاره ولی خودروسازجیب ملتو خالی میکنه و این بازی ادامه دارد....
این نشد منلکت داری که در سال چهار بار مردمو سرکیسه کنید.
آیا حقوق ما هم هر 3 ماه یکبار افزایش پیدا میکنه؟؟؟
چقدر ظلم میکنید با این ماشین های درپیتی تون بسه مردم رو بیچاره کردید
پاسخ ها
سلام قیمت دست مردم است نه خودروساز ونه بی کفاییت دولت اگر
مرد نخرند هیج گرانی نیست کسانی رادیدم راه درآوردنپول باد آورده گیرشان آمد ه ماشینهای اشغال خوب میخرن خوپروساز هم
بدش نماد اگر واردات بشه خوروساز
باید بره توشله بازی کنه
انبار میکنند تاقانؤن
آیاحقوق کارگر وکارمندان را هم مجوز داده اید که هر ۳ماه یکبار افزایش بدن
شما دیگه کی هستین بخدا
دست یزید راازدست بستید
فعلاکه ماشین چندبرابر پول نفت برای اینها درامد داره.
از فروش ماشین گرفته تا جریمه و فروش لوازم و معاینه فنی وغیره
چرا ماه ب ماه خودرو تحویل نمیدن؟فقط بلدن ماه ب ماه گرون کنن...
پاسخ ها
فقط شعار میدیم .....
عامل تمام گرانی ها دولت بی تدبیر و بی امید
که وزرای میلیاردی سکاندار کشتی به گل نشسته هستند.
دولت تدبیر و امید
این آقای شیوا چه کاره مملکت هستن که اجازه دادن هر سه ماه یکبار قیمت ها رو تغییر بدهن ، ایشون یا تو این مملکت زندگی نمیکنن یا خودشو زده به اون راه
دیگه از دست مردم کاری برنمی آید.وزیر وشورای رقابت همشون به فکر همکاری با این خودروسازان زالوصفت هستند.فقط خدا کنه این صنعت خودروسازی ورشکست ونابود بشه که محتاج بیگانگان بشیم.
حلبی درست م کنید میدید ملت...ی پارس برج ۹ گرفتیم...گارانتی و کارت طلایی سه ستاره هم داره که هیچ جواب نمیدن...قفل درش خرابه ازاد عوض کردیم حالا باید ۱۰ سال صبر کنیم شرکت بهم بده...که اونم نمیده...مقصر خودمونیم که صف می کشیم واسه خرید زباله...
پاسخ ها
زباله نه ، بلکه ضایعات
حالا که عواملشو پیدا کردید ، مدیران آینده رو از همینها انتخاب کنید خوش به حال عوامل!
چون دست نهادهای مهم در بازار خودرو هست و سهامدارانش مشخصا از ارگان های بالا هستند این مافیا همچنان کار خودشون رو ادامه میدن
سه ماهی ۳۰درصد قیمت رو افزایش میدن کارخونه ها .... .......
شیوا
کلا حالت شیو شیوی داره
کاش برای حقوق و مزایا هم هر سه ماه یکبار
ی ویرایش اتفاق می افتاد ...
صنعت میلی ... شیوا .شورا .شور .رغبت
مملکت انحصار و لجباز و متعصب آخرش همینه
فقط خداوندسبحان بایدبدادمصرف کننده واین ملت مظلوم برسد وهمه رو اردست این دولت نجات دهد
اگه نخریم ازشون همه چی حله. عامل این گرونی هم تا اندازه زیادی ما ملت هستیم. ما که دیگه میشناسیم اینا را. پس چرا رفتارمون طوری هست که اونا میخوان؟؟؟ همه چیزو از روی رفتارهای ما تنظیم میکنن. ما خودمون مقصریم. باور کنید اگه ما اراده کنیم، مث نمکی ها میان تو محله هامون داد میزنند که جون مادرتون بیایید حلبی کهنه های مارا بخرید!!! اونوقت شاید ما یکی اسباب بازی 206 خریدیم!!!! اراده ملت سرزمینمونو میتونه درست کنه.
پاسخ ها
عزیزجان ماهمیشه آشی رامی خریم که از تازگی دهانمان را بسوزاند.والامحتوایش هرچه بود، بود
مقصر ما خودمون هستیم اگه هر روز هم گران کنند باز مردم صف میبندند برای خرید
خدا دیگه بسه طاقت ازین بیشتر نداریم خودت یه کاری بکن بادرستش بکن یانابود نابو نابودش بکن
حتما دلالان خیابانی مقصر بودند.
واقعا
خنده داره اگه قراره با تورمی که بانک مرکزی اعلام میکنه باشه پس چرا سایپا ۲۰ درصد و ایران خودرو ۳۰درصد گرون کرده....تناقض به این بزرگی.....این حرفا کشکه...منتظر ۳۰ درصد بعدی تو سه ماه دیگه باشیم
اگر بخواهند واقعا درست تو حسابی برسی کنند خدا گواه خداگواه اگر حساب بکنند به انوازه اختلاسهایی که همین گردن شکسته رضا شیوا رو رو کننو هنوز توی ابن مملکت به اندازه پولهایی رو که این فاسد اصلی گرانی خودرو کرده توی مملکت پیدا نمیشه حالا به موقع روزی برملا میشه
عامل گرانی امریکای جنایتکاره........!!!!!!!!
باعث این همه گرونی بی کفایتی دولت مردان هست..چون با مردم میان مردم نیستن ..
خدا رحمت کنه پدر دکتر احمدی نژاد فرمود که پراید زدید ۱۸ میلیون تومان کیلوئی حساب کنید اینقدر هم نمی شود این غاعله دارد به کجا می رود؟؟؟؟؟
این مردم به کجا داد و ناله ببرند تودم افزایش چهل میلیون برای خودرو ۲۰۶ د عرض یک هفته ،آقای روحانی ریاست جمهوری گفت کاری میکنم مردم حتی نگاه به یارانه نکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟