بازار خودور در دست دلالان!
مصرف کننده ای که نتوانسته در بخت آزمایی قرعه کشی شرکت های خودروسازی برنده شود امروز سرگردان در بازار منتظر کاهش قیمت هاست تا متناسب با هزینه خود اقدام به خرید کند اما به نظر می رسد با وضعیت فعلی خرید خودرو برای مردم مشکل تر گذشته شود.
خبرگزاری تسنیم: مصرف کننده ای که نتوانسته در بخت آزمایی قرعه کشی شرکت های خودروسازی برنده شود امروز سرگردان در بازار منتظر کاهش قیمت هاست تا متناسب با هزینه خود اقدام به خرید کند اما به نظر می رسد با وضعیت فعلی خرید خودرو برای مردم مشکل تر گذشته شود.
در طول روزهای اخیر افزایش قیمت ارز عاملی شد تا رکود خرید و فروش در بسیاری از بازارها از جمله خودرو به وجود آید. البته بازار خودرو به واسطه قیمت های غیرمنطقی چند ماهی است با بی رغبتی خریداران روبه رو است اما در دو هفته اخیر روند صعودی قیمت ارز باعث شد تا دیگر مشتری تمایلی به خرید خودرو در بازار نداشته باشد.
در حال حاضر وقتی با نمایشگاه داران خودرو صحبت میکنیم از نبود مشتری گله مند بوده و میگویند ماشین ایرانی بیشتر دست دلالان یا مردم است ما خرید و فروش آنچنانی نداریم به نحوی که شاید روزانه معاملات به یک یا دو تا نرسد، از آن طرف بازار دلالی در فضای مجازی رونق داشته و هر کس با توجه به شرایط و قیمت دلار اقدام به تعیین قیمت ها برای انواع خودروهای داخلی میکند.
شرایط امروز بازار خودرو در حالی هر روز بدتر از روز گذشته میشود که با توجه به سیاستهای مسئولان قرار بود ضمن تعیین قیمت های جدید بازار خودرو کنترل شده و حتی در قالب طرح های ویژه فروش توسط خودروسازان نیاز مشتریان در خرید خودرو تأمین شود . اما متأسفانه نه تنها بازار مدیریت نشده بلکه بی سامانی قیمت ها و رونق دلالی بازی خرید را برای مصرف کننده واقعی سخت تر از گذشته کرده است.
مصرف کننده ای که نتوانسته در بخت آزمایی قرعه کشی شرکت های خودروسازی برنده شود امروز سرگردان در بازار منتظر کاهش قیمت هاست تا متناسب با هزینه خود اقدام به خرید کند اما به نظر می رسد با وضعیت فعلی خرید خودرو برای مردم مشکل تر گذشته شود.
در حال حاضر قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به دو هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد گران شده و هنوز هم روند افزایشی ادامه کرد. در این شرایط آن دسته از فروشندگانی خودرو که محصولات را از کارخانه تحویل گرفته اند هر روز با مشاهده افزایش قیمت ارز برای حفظ سرمایه خود رقم های مختلفی را برای خریداران آنهم فضای مجازی اعلام می کنند به نوعی کسی دیگر خودروی خود را به نمایشگاه دار برای فروش نمی سپارد و خود به صورت مستقیم ضمن انتشار آگهی در فضای مجازی اقدام به فروش می کند. البته در این میان بازار دلالی هم رونق دارد و آنها هم برای کسب سود بیشتر بر طبل گرانی خودرو زده و رقم های غیر واقعی را اعلام میکنند.
جالب اینجاست هنوز مسئولان فکری به حال بازار نکرده و به نوعی آن را رها کردهاند تا در نهایت خود به سمت ارزانی و رونق پیش رود. مشاهده قیمتها در بازار نشان میدهد هنوز افزایش قیمت ها در خانواده ۲۰۶ ادامه دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که دو هفته پیش ۱۱۸ تا ۱۱۹ میلیون تومان به فروش می رسد امروز ۱۳۸ میلیون تومان رسیده و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم از ۱۵۵ میلیون تومان به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این سمند EF۷ دوگانه سوز هم ۱۶۲ میلیون تومان ، پراید ۱۳۱ قیمت ۷۶ میلیون تومانی را ثبت کرده است. تیبا ۲ هم ۹۱ میلیون تومان، تیبا معمولی ۸۷ میلیون تومان و پژو پارس ۱۵۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
نظر کاربران
شما بگید کدام بازار دست دلال نیست؟
پاسخ ها
با این نظارتشون
کلا مملکت دست دلالهاس از مواد غذایی بگیر تا ارز و وووو
کل بازار ایرانی دلالایی
چرا به خودرو گیر نمیده کسی چون مال دولته گیر دادین به خونهای مردم
نمایشگاه دارها خودشون بد تر هستن یه سر به ستارخان بزنین با کلک فریب نیرنگ در عرض سه ساعت قیمت ماشین را بالا می برند و در عرض ده دقیقه قراداد کلا خر رنگ می کنند به مشتری میفروشن یکی ایمان خودرو مقابل پست بانک حتما سر بزنید
بهترین راه تعطیلی برنامه دیوار در فضای مجازی در خصوص خودرو و مسکن است برنام دیوار فقط ضر.ر به اقتصاد مملکت است در خواست تعطیلی برنامه دیوار را دارم تا اجناس و خودرو و مسکن بیاد در کف بازار نه اینکه با تلفن قیمت بدن و آشفته بازار درست کنن
کدام شغل دست دلال نیست مملکت دست دلاله
دلال هم خود دولت و مسیولیین هس
الکی گردن دلالهانندازین دست خودشونه
منم با تعطیلی برنامه دیوار و شیپور و امثال اینگونه برنامه ها موافقم