۱۴۵۵۳۷۴
۲۴
۲۴
پ

نکته های مهم برای انتقال و نگهداری امن رمزارزها در صرافی داخلی

بازار رمزارزها با وجود نوپا بودن (در مقایسه با سایر بازارهای مالی) همچنان شگفتی‌های خاص خود را داشته و به یکی از گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌ است؛ اما طبیعتاً با افزایش سطح استفاده از رمزارزها در داخل کشور، اهمیت حفظ امنیت نگهداری از ارزهای دیجیتالی و انتقال ایمن آن‌ها بیش از گذشته به چشم می‌خورد. حفظ امنیت در نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتالی بسیار حیاتی بوده و مانع از دسترسی غیرمجاز و سرقت این دارایی‌های دیجیتالی می‌گردد؛ این موضوع همان چیزی است که امنیت سرمایه‌گذاری شما در دنیای رمزارزها را تضمین می‌کند. با توجه به تحریم‌های مالی و عدم امکان استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی، این موضوع خیل عظیمی از این معامله‌گران را به سمت صرافی‌های داخلی سوق داده است و ما در این مطلب به دنبال بررسی نکات امنیتی مهم پیرامون انتقال و نگهداری رمزارزها در چنین صرافی‌هایی هستیم. اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب صرافی امن و معتبر در حفظ امنیت داراییهای رمزارزی

اولین قدم مهم در حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتالی انتخاب بستری امن برای نگهداری و همچنین انجام معاملات آن است؛ پس باید به سراغ انتخاب یک صرافی ایمن ولی مجهز برویم! در حال حاضر تعداد قابل توجهی از صرافی‌های ایرانی در دنیای رمزارزها در حال فعالیت هستند؛ اما آنچه مسلم است این که همگی آن‌ها به لحاظ امنیت و امکانات در یک سطح قرار نگرفته‌اند. به عنوان مثال در چند هفته گذشته با فلگ شدن یکی از صرافی های ایرانی از سوی آرخام، امنیت معاملات تتری کاربران این صرافی ایرانی به خطر افتاد و از این پس این سامانه ردیابی تراکنش‌ها اشراف اطلاعاتی کاملی نسبت به تراکنش‌های کاربران یکی از صرافی های ایرانی خواهد داشت که چنین امری با توجه به وجود تحریم‌ها و تبعیت بسیاری از صرافی‌ها و ولت‌ها از این تحریم به ضرر تریدرهای ایرانی استفاده کننده از یکی از صرافی های ایرانی است.

بنابراین با چنین توضیحاتی روشن می‌شود که مشهور بودن یک صرافی برای انتخاب آن کافی نیست و در کنار آن، صرافی مورد نظر شما باید دارای ویژگی‌های امنیتی دیگری نیز باشد تا با خیال راحت‌تر بتوانید از امکانات آن بهره ببرید. ناگفته نماند که یکی از راه‌های کلاهبرداری در دنیای کریپتوکارنسی ساخت صرافی‌های به ظاهر معتبر است؛ در نتیجه قبل از آن که ارزهای دیجیتال خود را به صرافی مورد نظر منتقل کنید از هویت واقعی گردانندگان این صرافی و همچنین آدرس دفاتر آن اطمینان حاصل کنید.

به عنوان مثال صرافی کیف پول من در بخش تماس با ما موجود در وب‌سایت این صرافی اطلاعات دقیقی درباره تلفن تماس مرکزی، آدرس پست الکترونیک، آدرس دفتر مرکزی و مدیریت، آدرس دفتر پشتیبانی و غیره در اختیار کاربران قرار داده است که خود نشان از شفافیت کاری چنین مجموعه‌ای داشته و توانسته اعتماد کاربران را جلب نماید.

استفاده از گزینههای امنیتی صرافی مورد نظر برای ارتقا سطح امنیت اکانت

پس از آن که از اعتبار صرافی مورد نظر خود اطمینان پیدا کردید، قبل از شروع به خرید و فروش ارز دیجیتال در چنین صرافی باید نگاهی جامع به گزینه‌های امنیتی موجود در آن داشته باشید. تائید هویت دو مرحله‌ای (2FA) یکی از روش‌های موثر در ایمن‌سازی حساب صرافی است. با فعال کردن چنین آیتمی در صرافی مورد نظر خود یک لایه امنیتی اضافی به حساب کاربری شما اضافه خواهد شد تا در صورتی که رمزعبور اکانت شما به طور ناخواسته در دسترس افراد دیگری قرار گرفت، باز هم این اشخاص نتوانند وارد حساب کاربری شما شوند. این موضوع با توجه به این که صرافی محلی برای انجام معاملات و همچنین نگهداری موقت دارایی‌های دیجیتالی است، بسیار حائز اهمیت بوده و سطح امنیت نگهداری از دارایی‌های شما را ارتقا می‌بخشد.

مراقبت از رمزارزها در برابر ولتها و کیف پولهای جعلی

نکته های مهم برای انتقال و نگهداری امن رمزارزها در صرافی داخلی

یکی از شیوه‌های رایج سرقت دارایی در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد کیف پول یا صرافی رمزارز جعلی است! مهاجمان سایبری با ایجاد چنین بسترهایی به دنبال سرقت اطلاعات حساب شخصی شما هستند. به عنوان مثال این مهاجمان کیف پول به ظاهر معتبر خود را به کمک موتورهای جستجو نظیر گوگل و شبکه‌های اجتماعی محبوب فعال در دنیای کریپتوکارنسی همچون ایکس تبلیغ می‌کنند تا کاربران را به استفاده از امکانات خود اقناع نمایند.

حال اگر کاربر بر روی این تبلیغ کلیک کند، به لینکی هدایت خواهد شد که از فرد می‌خواهد نرم‌افزار این صرافی یا کیف پول را دانلود کند؛ نرم‌افزاری که دستکاری شده و به دنبال فیشینگ اطلاعات حساب‌های شماست! به هنگامی که شما در چنین صرافی‌هایی تراکنشی انجام دهید، دارایی‌های شما مستقیماً به ولت شخص مهاجم واریز خواهد شد و سرمایه خود را به کلی از دست می‌دهید. در نتیجه در انتخاب صرافی داخلی توجه به سابقه فعالیتی و همچنین نظرات کاربران قدیمی درباره آن بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه این بستر انتخابی شما و ویژگی‌های امنیتی آن است که ضامن حفاظت از دارایی‌های دیجیتالی شما خواهد بود.

نکات کلیدی در حفاظت از ارزهای دیجیتال در صرافیهای داخلی

ازرشمند شدن دارایی‌های دیجیتالی موجب جذاب‌تر شدن این دارایی‌ها برای مهاجمان شده و همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، متاسفانه مهاجمان از شیوه‌های متعددی برای هدف قرار دادن حساب کاربری تریدرها استفاده می‌کنند؛ اما چنین موضوعی نباید موجب نگرانی شما باشد چراکه با وجود راه‌حل‌های پیشگیرانه به طور کامل می‌توان چنین تهدیدات امنیتی را خنثی کرد. این راه‌حل‌ها به شرح زیر هستند:

  •  حفاظت از کلید خصوصی (Private Key): در دنیای رمزارزها این کلیدهای خصوصی هستند که امکان دسترسی و کنترل مالکیت دارایی‌های دیجیتالی را امکان‌پذیر می‌کنند؛ در نتیجه ذخیره‌سازی ایمن چنین کلیدهایی و استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.
  •  ارتقا امنیت کیف پول ارز دیجیتال: در صورتی که از کیف پول نرم‌افزاری و گرم استفاده می‌کنید حتماً باید با انتخاب یک رمزعبور قوی، فعالسازی احراز هویت دو عاملی (۲FA) و به‌روزرسانی منظم کیف پول خود از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.
  •  انجام تراکنش‌ها به شیوه ایمن: تائید آدرس کیف پول گیرنده با استفاده از ویژگی‌های امنیتی اضافی نظیر امضای تراکنش می‌تواند به شما در انجام تراکنش‌های ایمن کمک نماید.
  •  نظارت مستمر بر وضعیت امنیتی حساب کاربری: همواره نسبت به تغییرات رخ داده در حساب کاربری خود حساس باشید و تاریخ ورود اخیر به حساب صرافی را چک کنید! این قابلیت در صرافی کیف پول من در اختیار کاربران قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند تاریخ، ساعت و آخرین IP که وارد حساب کاربری شده را مشاهده نمایند.

کیف پول من؛ صرافی مطمئن برای نگهداری و انتقال رمزارزها

نکته های مهم برای انتقال و نگهداری امن رمزارزها در صرافی داخلی

آنچه از مطالب گفته شده در این مقاله برمی‌آید، انتخاب بستر معاملاتی ایمن و معتبر حرف اول را در حفاظت از دارایی‌های دیجیتالی می‌زند و در میان صرافی‌های داخلی، صرافی کیف پول من به دلیل استفاده از فناوری‌های امنیتی نوین، سابقه فعالیتی طولانی و دریافت رضایت کاربران بهترین گزینه برای تریدرها و معامله‌گران ایرانی است. این صرافی هم‌پا با نمونه‌های خارجی ویژگی‌های امنیتی بسیار پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده و تدابیر موثری در برابر حفاظت از اطلاعات کاربران حتی در حملات فیشینگ دارند.

به لحاظ بررسی تاریخچه‌ای، این صرافی با هیچگونه تهاجم سایبری موفقی مواجه نشده است و می‌توان آن را در ردیف صرافی‌های امن موجود در دنیای کریپتوکارنسی قرار داد. فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید بیت کوین یا فروش داگزهای خود باشید در هر حالت این صرافی به راحتی قادر است خدمات مورد نیاز شما در بازار رمزارزها در اختیارتان قرار دهد. توصیه می‌کنیم همین حالا سری به وب‌سایت صرافی کیف پول من بزنید و از نزدیک با خدمات و امکانات ارزنده این صرافی آشنا شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج