۱۴۹۴۹۳۱
۱۰ نظر
۶۹۲۱
۱۰ نظر
۶۹۲۱
پ

تصویر چند خانم در ویدئوی تبلیغاتی «سه‌نان» جنجالی شد

برند «سه‌نان» با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی در اینستاگرام، حاشیه‌ساز شد.

برترین‌ها: برند «سه‌نان» با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی در اینستاگرام، حاشیه‌ساز شد. حضور چند خانم در این تبلیغ واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت و در ادامه، صفحه اینستاگرام این برند بسته شد. همزمان، خبرگزاری دانشجو با انتشار متنی، به شدت از شیوه تبلیغاتی «سه‌نان» انتقاد کرد.

2671209_642

خبرگزاری دانشجو در پی اتفاقاتی که برای سه‌نان رخ داده متنی نوشته که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

این خبرگزاری نوشت: کمپین تبلیغاتی شکل گرفته با انتشار ویدئوی مربوط به برند «سه نان» و از این دست با موج دو قطبی کاذب اجتماعی ایران که تحریکات خارجی دارد یعنی حجاب و بی حجابی همراه شده و به دلیل نبود قوانین مشخص و نظارت کاربردی در حوزه فرهنگ تبلیغات باعث مخدوش شدن امنیت روانی و آرامش جامعه می‌شود. 

امروزه بخش زیادی از تبلیغات کسب و کارها برای تعامل با فضای مجازی که خارج از زندگی واقعی نیز نیست طراحی می‌شود. نگاهی به آنچه برای «سه نان» پیش آمد می تواند ما را متوجه یک رهایی گسترده در سطح بالا در این مورد مکند. لازم است متذکر شویم شاید ماجرای «سه نان» به دلیل معروف بودن آن در برند پیش آمده باشد که قطعا به دلیل نوع تصویر آن و تحلیل پشت سرش پیش آمده اما واقعیت این است که در تبلیغات محصولات در حوزه های مختلف زندگی مردم رها شده و بعضا در آنها هیچ قانون و مقرراتی رعایت نمی‌شود. 

خبرگزاری دانشجو در ادامه به انتقادات کاربران فضای مجازی از محتوای این تبلیغ اشاره کرد :

 نگاهی به فیلم تبلیغاتی منتشر شده از طرف «سه نان» علاوه براینکه مدیریت شده بوده و مشخص است برای اهداف تبلیغاتی و تجاری تولید شده اما به صورت واضح در حال ترویج نشر بی حیایی و بی حجابی در جامعه است! قطعا این تبلیغات برای رسانه های رسمی و بعنوان یک کلیپ رسمی از شرکتی که در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند نیست و کاملا صرف شبکه های اجتماعی می شود اما عناصر آن داد می زند که این تبلیغات علاوه بر شعار دادن علیه قانون حجاب در کشور، استفاده ابزاری از زن و موضوع حساس آن در جامعه ایرانی است. 

2671210_543

2671211_115

خبرگزاری دانشجو که به شدت از این تبلیغ شاکی است، به پشت‌پرده این اتفاق پرداخت:

ایجاد ناامنی برای زن محجبه و عدم  رعایت قانون حجاب و در مقابل استفاده تبلیغاتی از موضوع «کشف حجاب» ماجرا را پیچیده تر هم می‌کند. اما سر نخ ماجرا را باید در طراحان کمپینهای تبلیغاتی پیدا کرد جایی که همین شرکت به گفته برخی فعالین در کمپین های تبلیغاتیش خیلی موفق نبوده مگر با انتقادات و تبلیغات منفی که این کار شرکت هم انتحاری در همین راستا بوده، سوالی که باید در گزارش همواره به آن اشاره کرد این است: آیا تدبیری برای مدیریت و نظارت فرهنگ تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حداقل برای شرکتهای رسمی وجود دارد؟  طراحان این کمپینهای تبلیغاتی کاملا سو استفاده کننده هستند چرا که پک کننده‌ها ارتباط مستقیمی با «سه نان» ندارند و این شرکت می‌تواند به راحتی از برخوردهای احتمالی فرار کند. صورت مسئله درست ماجرا نظارت روی فرهنگ تبلیغات و برندینگ است که نتوانند در تبلیغ خود خلاف ماهیت قانون، فرهنگ و عرف ایرانی عمل کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • داود محمدی

    سلام چقدر فضولی شما فقط رودسری دیدی بابا بس کنید تو رو خدا کدام بی فرهنگی

  • پاریس کوچولو

    شاید باورتون نشه ولی کلمه سه نان در لهجه لری بروجرد اصلا معنی خوبی نداره ما وقتی میخوایم یه نفر رو موقع غذا خوردن نفرین کنیم میگیم سه نون سرد بخوری هی..اقا اسم لین برند مشکوکه بدم مشکوکه

  • بهروز ایرانی

    به خبرگزاری دانشجو ربطی ندارد.

  • ناشناس

    مگه چیکار کردن ، لباس هاشون که موردی نداره ، مثل همه ی مردم دنیا لباس پوشیدن ، همه چیمون با مردم دنیا فرق داره

  • بدون نام

    پزشکیان توجریانِ مناظره هامیگفت چکاربه پوشش دخترای ما دارین. مشکلاتِ اقتصادی مهمه. الان نه تنها اوضاع اقتصادی بدترشد, بلکه بی حجابی و
    بی بندوباری هم به مراتب بیشترشد.

  • گل آقا

    فکر نون کنید
    خربزه آبه

  • پریسا

    خبر گزاری دانشجو چرا از وضع بد اقتصادی حرفی نمیزنه چرا از آمار اعتیاد ، فحشا ، ترک تحصیل نوجوانان ، طلاق ... حرفی نداره ؟؟؟

  • بی نام

    قانون باید رعایت بشه

  • gill

    عالی!!!

  • بی وفا

    چه جالب.دمشون گرم.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج