جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۴۰۱۶۷
۵ نظر
۲۷۴
۵ نظر
۲۷۴
پ

سرما در جنوب کشور چقدر آب می‌خورد؟

گرمای شدید و طاقت‌فرسا در حالی اغلب استان‌های کشور را فراگرفته که زخم کهنه گرانی کولر همچنان در استان‌های جنوبی التیام نیافته و مردم جنوب همچنان با مشکل گرانی کولرهای وارداتی بدون گارانتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه ایران: گرمای شدید و طاقت‌فرسا در حالی اغلب استان‌های کشور را فراگرفته که زخم کهنه گرانی کولر همچنان در استان‌های جنوبی التیام نیافته و مردم جنوب همچنان با مشکل گرانی کولرهای وارداتی بدون گارانتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ کولرهایی که عمر مفیدشان در هوای گرم و شرجی جنوب به نصف رسیده و قیمتش با نوسانات قیمت ارز، بالا و پایین می‌شود.

سرما در جنوب کشور چقدر آب می‌خورد؟

مراد بدری، نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف استان خوزستان با اشاره به نوسانات قیمت ارز و افزایش تقاضا برای خرید کولر در فصل گرما می‌گوید: مصرف زیاد برق هنگام استفاده مکرر از کولر، عمر این وسیله سرمایشی در سطح استان را کوتاه‌تر از همیشه کرده است. به طور نمونه عمر مفید کولر از 5 به حدود 2 سال رسیده و به دلیل وضعیت خاص آب و هوایی، نوسانات شدید افت فشار برق و مصرف ویژه عموم به‌خصوص در فصل گرما، تقاضا برای خرید آن را افزایش داده است. همین امر نیز موجبات گرانی کولر در سطح استان را فراهم کرده و مردم ناچارند این وسیله سرمایشی مهم را با قیمت بالاتری خریداری کنند. در چنین شرایطی هزینه تعمیر کولر نیز افزایش پیدا کرده و مردم به سمت خرید اقساطی کولرهای نو و وارداتی کشیده می‌شوند. به این ترتیب کولر مورد نیاز مردم، همچنان با قیمت بیشتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

شاهین یوسف‌صفت، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی استان بوشهر نیز می‌گوید: با افزایش قیمت دلار، قیمت درهم نیز افزایش یافته و کولرهای گازی به تبع آن با قیمت بالاتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد. همچنین، همزمان با افزایش نوسانات قیمت ارز، هزینه حمل و نقل و جابه‌جایی کالا با لنج و عوارض گمرکات نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. به طور مثال اگر چند سال پیش هزینه حمل و نقل با هر کانتینر بین 20 تا 30 میلیون تومان بود، حالا همین میزان با افزایش قیمت ارز، به 200 میلیون تومان رسیده است. همچنین چند سال پیش با دلار 8 هزار تومان یک کولر 30 هزار حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شد، اما حالا با دلار 60 هزار تومانی، همین کولر با قیمت 57 میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کی به فکر جنوبه .فقط نفت جنوب رو میخوان .

    • ناشناس

      توی خبرهای برترین ها اومده بود که هوا در شهر اهواز بر اساس دماسنج یک دستگاه اتومبیل، ۶۴ درجه سانتی گراد نوشون می ده. که اگر چنین خبری صحت داشته باشه زندگی در این استان بدون استفاده از کولر، واقعاً و واقعاًطاقت فرسا و کَمَر شَکن و غیر قابل تحمل است.

    • ناشناس

      همینه واقعااا همینه

    • ناشناس

      دقیقا درست فرمودید

    • ناشناس

      یک کولر ۱۸هزار خریدم ۳۰ملیون این انصافه ما تو گرما نبای دولت یک امتیازی چیزی به ما اهوازی ردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج