۱۴۳۷۰۰۱
۵ نظر
۱۷۰۰
۵ نظر
۱۷۰۰
پ

نه پزشکیان تقدس دارد نه دولتش، پس حمله کنید!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به لزوم نقد دولت آینده پرداخت.

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به لزوم نقد دولت آینده پرداخت.

نه پزشکیان تقدس دارد نه دولتش، پس حمله کنید!

این روزنامه نوشت:

هاله‌ای از قداست بررئیس جمهورمان نمی‌پوشانیم. او را فرانقد نمی‌دانیم بلکه برای انتقاد از او قلم هامان را هم تیز می‌کنیم. خود را موظف می‌دانیم آینه باشیم تا خود را با همه نقص و ضعف و قوت‌هایش در کلمات ما ببیند.

برخی هواداران رئیس‌جمهور منتخب همان روز اعلام نتایج به صراحت نوشتند که بعد از این "موی دماغ" دولت خواهند بود. گفتند خدا حافظ آقای پزشکیان و سلام آقای رئیس جمهور. نه به تملق که به هشدار.

خدا بیامرزد شهید رجائی را که از دوستانش خواسته بود برای دولت جلسه نق بگذارند. نق بزنند. این نکته ظریفی است. اگر نق نباشد و نقد نباشد و انتقاد نباشد، متملقان- که خاکشان بر دهان باد- آدم را در کوتاه‌ترین زمان از فرش به عرش می‌رسانند تا خدایی کند. همه فرعون‌های تاریخ، همه دیکتاتور‌ها از مادر چنین زاده نشدند. لب فروبستن منتقدان و دهان گشودن متملقان، مثل کارگاه بت تراشی فعال شد و از آدم‌هایی که در اول راه نقد پذیر بودند و برای حرف بندگان خدا، احترام قائل بودند، کسانی را ساخت که خدا را هم نافرمانی کردند.

باری، رئیس جمهور منتخب را که اهل نهج‌البلاغه است به این فراز از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر توجه می‌دهم که "باید برگزیده‌ترین وزیران تو کسانی باشند که سخن حق بر زبان آرند، هر چند، حق تلخ باشد و در کار‌هایی که خداوند بر دوستانش نمی‌پسندد کمتر تو را یاری کنند، هر چند، که این سخنان و کار‌ها تو را ناخوش آید. به پرهیزگاران و راست گویان بپیوند، سپس، از آنان بخواه که تو را فراوان نستایند و به باطلی که مرتکب آن نشده ای، شادمانت ندارند، زیرا ستایش آمیخته به تملق، سبب خودپسندی شود و آدمی را به سرکشی وادارد".

از تجربه قدسی سازی دوستان که نتایج ناخوشایند به بار آمد، عبرت بگیرند و بگیریم. نگذاریم دولت عرفی در جایگاه قدسی بنشیند که نتوان نقدش کرد. یادمان نرفته است نامه فلان رئیس‌جمهور را در خطبه‌ها الهام الهی خواندند و هر رفتارش را چنان ستودند که خودشان هم باور کردند حتما معجزه در وجودشان متجلی است.

هرکس برای پیروزی پزشکیان بیشتر تلاش کرده است در نقد باید زبانی و قلمی تندتر داشته باشد. این بهترین نوع یاری دولت چهاردهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      البته این مطلب را اگر خیرخواهانه و از روی حسن نیت نوشته باشی بسیار خوب است اما اگر ناشی از حسد و تسویه حساب سیاسی اینها را گفته باشی بدان سخت در اشتباهی بدون اذن خدا برگ از درخت نمیفتد ولا تسقط من ورقه علی یعلمها اگر درست ایه قر آنی نوشته باشم روی کار آمدن پزشکیان وعده الهی برای برچیدن ظلم و ستم و بیداد دولتمردان قبلی است و در زمان و عصر حاضر امام زمان فعلی ماست مبالغه نیست برخی پیامبران الهی چوپان بوده اند که خداوند این رسالت بهشون واگذار کرد پس صلاح خدا را نادیده نگیر شجره طیبه در هر برهه از زمان رشد خواهد کرد

    • ناشناس

      بسیار عالی جواب دادی .

    • علی

      بجای هر نگاه به گذشته اگر خاطر ایران وایرانی را می خواهید تلاش کنید ایده و نظرات مثبت تلاش در معیشت وکار و مسکن و ازدواج بدور از استرس

    • ناشناس

      بیخود،شمارچکاره اید۰۰۰۰۰

    • ناشناس

      ایشون منتخب هفده میلیون ایرانی هستند،پس لطفا نظرتان رو برای خودتان نگه دارید و بزارید دولت جدید کارش را بکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج