۱۴۳۲۸۹۱
۲ نظر
۱۸۷۹
۲ نظر
۱۸۷۹
پ

رپورتاژ آگهی

چرا می گویند پرورش شترمرغ سود آوری بالایی دارد ؟

شترمرغ از جمله پرندگانی می باشد که پرورش و نگهداری از آن میتواند سود زیادی برای پرورش دهنده داشته باشد. اما این سود از کجا می آید و چه قسمتی از این پرنده ارزشمند است؟ این سوال، سوالی بسیار متداول در بین علاقه مندان به پرورش و نگهداری از شترمرغ می باشد که در این نوشته به آن پاسخ خواهیم داد.

چرا می گویند پرورش شترمرغ سود آوری بالایی دارد ؟

آیا پرورش شترمرغ سود دارد ؟ سود آن چقدر است ؟

بله ، اگر اصولی اقدام به پرورش این پرنده کنید سودآوری بسیار بیشتری نسبت به پرورش سایر طیور دارد. میتوان گفت که تک تک اعضای بدن این پرنده قابلیت فروش دارد و از این رو بسیار سود آور می باشد. اما نکته ی مهم داشتن یک محیط پرورشی و شرایط پرورشی سودآور می باشد.

پرورش شترمرغ شامل چه بخش هایی می شود ؟

اگر هدف از پرورش شترمرغ سودآوری باشد، محیط نگهداری باید استانداردهایی همچون متراژ مناسب ، اب و هوای مناسب این پرنده ، محل مناسب برای دویدن ، محل مناسب برای جوجه کشی و ... را دارا باشد.

از سویی دیگر تجهیزات مناسبی برای نگهداری از پرنده در فصول سرد سال وجود داشته باشد. از دیگر تجهیزات بسیار مهم در مزارع پرورش شترمرغ، دستگاه جوجه کشی شترمرغ می باشد. این دستگاه باید طراحی ویژه ای برای این پرنده داشته باشد.

دستگاه جوجه کشی شترمرغی :

دستگاه جوجه کشی مناسب برای شترمرغ باید توانایی مکش رطوبت از تخم را داشته باشد. این دستگاه ها تفاوت عمده ای با دستگاه های شترمرغی معمولی دارند چراکه در دستگاه های معمولی رطوبت به داخل دستگاه تزریق میشود ولی در این دستگاه رطوبت از داخل دستگاه خارج میشود.

از سویی دیگر دستگاه باید توانایی چرخش تخم های بزرگ و سنگین شترمرغ را نیز داشته باشد.

برای پرورش شترمرغ از کجا شروع کنیم ؟

در پرورش شترمرغ اولین اقدام نوشتن یک برنامه راهبردی است که همراه با پیش بینی چالش های موجود در بین راه می باشد. در این برنامه شما مرحله به مرحله اماده سازی تا به پول رسیدن پرورش و نگهداری از شترمرغ را می نویسید و سپس با داشتن یک برنامه و هدفمند شروع به کار پرورش میکنید.

اخذ مجوز :

ابتدا باید به اداره ی جهاد سازندگی شهر خود مراجعه کنید و مراحل اولیه ی اخذ مجوز و همینطور شرایط مورد نیاز برای اخذ آن را جویا شوید.

فراهم کردن زمین مناسب :

سپس باید اقدام به فراهم کردن زمین مناسب برای مزرعه ، تهیه مکان هایی برای نگهداری شترمرغ در روزهای سرد سال، فراهم کردن محلی برای دویدن و چرای پرنده، فراهم کردن محلی برای استراحت پرنده (محلی دارای سایه) و ... کنید.

سازمان های مربوطه استانداری مشخص برای زمین های نگهداری پرندگان همچون شترمرغ دارند که ممکن است نسبت به شهرهای مختلف متفاوت باشد، اما حداقل زمین 1 تا 2 هزار متراژ باید داشته باشد.

خرید مولد و جوجه :

بهترین راه برای پرورش شترمرغ که سودی مناسب برای شما در پی داشته باشد، خریداری مولد و جوجه می باشد. مولد ها میتوانند تخم گذاری کنند و در نتیجه جوجه های شما به مرور افزایش پیدا کنند. در این بین جوجه هایی که خریداری کردید نیز به مرور بزرگتر شده و با تولد جوجه های مولد ها، عملا سه نسل پرنده در مزرعه ی خود خواهید داشت.

آیا خرید تخم نطفه دار در ابتدای پرورش کار درستی است ؟

برخی پیشنهاد میکنند که بهتر است از تخم های نطفه دار برای شروع پرورش استفاده کنید. اما حقیقت این است که اگر چنین اقدامی کنید برای مدت 2 ساله شما هیچ برداشتی از هزینه ای که کرده اید نخواهید داشت. بر روی کاغذ این کار بسیار شیرین به نظر میرسد اما در عمل اجرایی نیست چرا که هزینه های نگهداری بالا بوده و در صورتی که کار پرورش شترمرغ سودآور نباشد قابل ادامه دادن نیست.

درست است که دستگاه های جوجه کشی شترمرغی بسیار با کیفیتی همچون دستگاه جوجه کشی شترمرغ اسکندری در بازار موجود است اما عقلانی نیست که شما در شروع کار پرورش با استفاده از دستگاه جوجه کشی اقدام به این کار کنید.  اگر چنین اقدامی انجام دهید و در ابتدا فقط با جوجه کشی شروع کنید، هزینه ی اولیه ی انجام شده برای مدت زمانی طولانی باز نخواهد گشت و در این مدت نیز هزینه های نگهداری طیور وجود خواهد داشت.

بهترین راه خرید مولد همزمان با خرید جوجه و جوجه کشی :

پیشنهاد ما این است که در ابتدای کار چندین مولد تهیه کنید، جوجه های 1 ساله نیز تهیه کنید و در کنار ان یک دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ تهیه کرده و همراه با آن تخم های نطفه دار حداقل به تعداد 40 عدد تهیه کنید. قیمت انواع دستگاه جوجه کشی بسته به ظرفیت دستگاه و همینطور تکنولوژی های بکار رفته در آن متفاوت می باشد. با این نوع پرورش از یک سو شترمرغ های مولد شما تخم گذاری کرده و سالانه جوجه های جدید خواهید داشت، از سویی دیگر جوجه های 1 ساله ی شما بزرگ شده و وزن خواهند گرفت، از دیگر سو تخم های نطفه داری که جوجه شده اند هم یک ساله شده اند و هم میتوان فروخت و هم میتوان اقدام به پرورش انها کرد . بدین ترتیب چرخ مزرعه شترمرغ شما در یک سال شروع به چرخش خواهد کرد.

چرا می گویند پرورش شترمرغ سود آوری بالایی دارد ؟

فروش محصولات مختلف شترمرغ با سودآوری بالا :

یکی از مهمترین مواردی که در ارائه ی محصول شترمرغ به بازار وجود دارد، امکان کسب درامد از قسمت های مختلف بدن پرنده است. از جمله ی این قسمت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قسمت های مختلف گوشت پرنده
  • پر پرنده
  • چربی و روغن شترمرغ
  • ناخن های پرنده
  • منقار پرنده
  • و ...

سخن پایانی :

در این نوشته به صورت مختصری در مورد شرایط پرورشی شترمرغ و روش اجرای آن صحبت کردیم و بیان کردیم که چگونه میتوان از قسمت های مختلف این پرنده ی عظیم الجسه کسب درامد کرد. اگر روش اجرای پرورشی برای این پرنده به درستی انجام نگیرد، مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد که میتواند سبب شکست پرورش و وارد کردن زیان بسیار به پرورش دهنده شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      سلام همه جوردردسرداردولی سودش هیچی برای ایران فقت گوسفند خوبه من چنتاداشتم همش ضرر
      توی این چاه نیفتی

      پاسخ ها

      • مهرداد

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج