آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۲۴۵۷
۶۳۴
۶۳۴
پ

به این دلیل ترسناک مراقب زالوها باشید!

اخیرا تصاویری از پریدن زالوهای ماداگاسکار، توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

خبرآنلاین: اخیرا تصاویری از پریدن زالوهای ماداگاسکار، توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

 مطالعه‌ اخیر، حاکی از آن است که زالوهای زمینی می‌توانند از روی برگ‌ها بپرند و تحرکاتی داشته باشند که پیش از این، از آن‌ها انتظار نمی‌رفت. این رفتار جدید درک ما از تحرک زالوها را اصلاح می‌کند.

به این دلیل ترسناک مراقب زالوها باشید!

شواهدی مبنی براینکه حداقل یک گونه از زالوهای زمینی می‌تواند بپرد، در یک مطالعه جدید و با ویدئویی ارائه شده است. محققان موزه تاریخ طبیعی آمریکا، دانشگاه فوردهام و کالج مدگار اورز متعلق به دانشگاه سیتی نیویورک (CUNY) این فیلم و تجزیه و تحلیل مربوطه را امروز (۲۰ ژوئن) در مجله Biotropica منتشر کردند.

مای فهمی، نویسنده اصلی این مقاله، دانشمند مدعو در موزه و محقق فوق دکتری در دانشگاه فوردهام، گفت:«ما معتقدیم این اولین شواهد قانع‌کننده‌ای است که نشان می‌دهد زالوها می‌توانند با صرف انرژی چشمگیری، بپرند. گزارش‌های قبلی از پریدن زالوها، از جمله بر روی افراد، وجود داشته است، اما این گزارش‌ها اغلب به‌عنوان زالوهایی که فقط به رهگذری می‌چسبند در حالی که رهگذر در تماس با آن‌ها قرار گرفته بوده است، توضیح داده می‌شدند. این مطالعه این استدلال را رد می‌کند.»

این ویدیو که در سال ۲۰۱۷ در ماداگاسکار گرفته شده است، یک زالو Chtonobdella را نشان می‌دهد که در حال پرش‌های کوچک است.

فهمی طی دو سفر جداگانه به ماداگاسکار در سال ۲۰۱۷ و در سال ۲۰۲۳ فیلمی از زالوهایی از جنس Chtonobdella را ضبط کرد که روی یک برگ می‌پیچند و سپس بلند می‌شوند. فهمی و همکار مایکل تسلر، استادیار کالج مدگار ایوانز CUNY و یکی از همکاران پژوهشی در موزه، این حرکت را با یک گونه از مار کبری یا فنری که به عقب کشیده می‌شود، مقایسه می‌کنند.

تسلر گفت: «در اصل، یک پرش زیبا اما با یک فرود به ظاهر سخت انجام می دهد.»

به این دلیل ترسناک مراقب زالوها باشید!

چندین بی‌مهره کرم‌مانند دیگر می‌توانند بپرند، از جمله لاروهای بدون پا مگس‌های صفراوی (Asphondilia sp) که قبل از حرکت به هوا حالت حلقه‌ای به خود می‌گیرند، لارو مگس‌های میوه مدیترانه‌ای (Ceratitis capitata)، مگس اسکاپ (Skipper Fly) و چندین کرم از جمله Lymantria monacha و Orgyia leucostigma می‌توانند، حرکات مشابهی از خود نشان دهند. در حالی که طبیعت‌شناسان و زیست‌شناسان زالو مدت‌هاست در مورد توانایی زالوهای زمینی در خانواده Haemadipsidae در پریدن بحث کرده‌اند، و برخی مشاهداتی از جهش زالوها در یادداشت‌های سفر خود داشته‌اند، تاکنون شواهد ملموس کمی در این خصوص وجود داشته است.

تسلر گفت:« ما نمی‌دانیم که این اتفاق هر چند وقت یکبار ممکن است،رخ دهد یا اینکه آیا این زالوها از این توانایی برای جستجوی میزبان استفاده می‌کنند یا خیر، اما با توجه به اینکه ما چندین پرش را در دو ضبط کوتاه ثبت کردیم، این رفتار ممکن است برای این گونه رایج باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج