آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۲۱۴۰
۱۵۴۸
۱۵۴۸
پ

این تویوتا یاریس یک شاهکار مهندسی است

یک تیونر موفق شد ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت از موتور ۱.۶ لیتری تویوتا جی آر یاریس بگیرد؛ قدرتی در حد و اندازه هایپرکارهای بوگاتی و لامبورگینی.

گجت نیوز: یک تیونر موفق شد ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت از موتور ۱.۶ لیتری تویوتا جی آر یاریس بگیرد؛ قدرتی در حد و اندازه هایپرکارهای بوگاتی و لامبورگینی.

در دنیای هات هاچ‌ها این‌که پیشرانه‌های کم‌حجم توربوشارژ ۱.۵ تا ۲ لیتری خروجی‌های فراتر از انتظار تولید کنند اتفاق تازه‌ای نیست. با این حال، با توجه به جدیدترین اخبار خودرو، تیونرهایی بلندپرواز در استرالیا توانسته‌اند موتور ۱.۶ لیتری تویوتا جی آر یاریس را تا سطحی ارتقا بدهند که بتواند قدرتی در حد و اندازه ابرخودروهای شرکت‌هایی مثل بوگاتی تولید کند.

تویوتا GR یاریس تیون شده ۱۰۰۰ اسب بخاری

تیونرهای استرالیایی در اقدامی تعجب‌آور موفق شده‌اند ۱۰۰۰ اسب بخار خروجی از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تویوتا جی آر یاریس بگیرند. «لم اسپید ریسینگ» (Lamspeed Racing)، تیونری که روی ارتقای پیشرانه‌های ژاپنی تمرکز دارد، طی چند سال اخیر روی این هاچ بک یا به‌اصطلاح هات هاچ کار می‌کرد. این تیونر هم مثل خیلی از فعالان دیگر در حوزه تیونینگ در تلاش بود که ببیند پلتفرم این خودرو تویوتا چه ظرفیت‌هایی دارد و نتیجه تلاش آن‌ها دستاوردی حیرت‌انگیز شده است.

این تویوتا یاریس یک شاهکار مهندسی است

جی آر یاریس و جی آر کورولا دو نسخه عملکرد محور از هاچ بک‌های تویوتا هستند که با پیشرانه تقویت شده به بازار راه پیدا کرده‌اند. در نسخه‌های متعلق به بازار ژاپن، موتور ۳ لیتری آن‌ها توانایی تولید حداکثر ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با این اقدام، تویوتا آن‌ها را به عرصه هات هاچ‌ها معرفی کرده است؛ جایی که تیونرها با دریافت بیشترین خروجی ممکن از هاچ بک‌های جمع و جور، آن‌ها را آماده مسابقات نفس‌گیر می‌کنند.

این تویوتا یاریس یک شاهکار مهندسی است

لم اسپید ریسینگ از طریق صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که با توجه به دینامومتر، یاریس تیون شده توسط آن‌ها می‌تواند ۸۸۷.۸ اسب بخار قدرت در ۸۷۳۰ هزار دور بر دقیقه و ۷۷۷.۵ نیوتن متر گشتاور در ۷۷۰۱ هزار بر دقیقه تولید کند. البته باید ذکر کرد که همه این خروجی به چرخ‌ها نمی‌رسد، ولی خروجی این خودرو در جاده نباید تفاوت فاحشی با ارقام به دست آمده داشته باشد.

گفته می‌شود این تیونرهای استرالیایی هدر رفت احتمالی ۱۱.۳ درصدی خروجی از پیشرانه تا چرخ‌ها را در نظر گرفته‌اند و برآورد نهایی آن‌ها با احتساب این رقم نشان می‌دهد این موتور تقویت شده باید بتواند ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در حالت ایده‌آل تولید کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج