آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۱۷۷۶
۴ نظر
۱۳۳۰
۴ نظر
۱۳۳۰
پ

مبادا پرسپولیس از ریل موفقیت خارج شود

اوسمار از پرسپولیس جدا شد و رفت، اما داستان جدایی‌ یک سرمربی از پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر به امروز و دیروز برنمی‌گردد.

روزنامه اعتماد: اوسمار از پرسپولیس جدا شد و رفت، اما داستان جدایی‌ یک سرمربی از پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر به امروز و دیروز برنمی‌گردد. مدیران پرسپولیس در تمام این سال‌ها به مربیان موفق فقط کمی بیشتر از مربیان ناکام زمان دادند! اوسمار رفت همان‌طور که یحیی هم رفته بود و قبل‌تر کالدرون هم مثل برانکو. مثل دوران قبل از برانکو که ثبات نیمکت فنی قرمزهای پایتخت به شکل غیرطبیعی غیرحرفه‌ای بود!  اما در همین دوران موفقیت با مربیان موفق هم عمر مربیگری هیچ کدام از اینها به پنج سال نرسیده تا یک برنامه‌ریزی اصولی برای رقابت‌های بین‌المللی چیده شود. اصولا مربیگری در تیم‌های پرطرفدار کشورمان همین است: یعنی قدم زدن روی لبه تیغ.  البته شرایط و وضعیت پرسپولیس در چند سال گذشته متفاوت بود.‌ پرسپولیس روی ریل موفقیت حرکت می‌کند و با تغییر مربی از اصل نمی‌افتد مگر آنکه مربی نخواهد راه‌درست چند‌سال قبل را در پیش بگیرد! اما مربی بعدی پرسپولیس باید چه خصوصیاتی داشته ‌باشد؟ این تیم‌ همان‌ راه گذشته را در پیش خواهد‌گرفت؟ اول از همه پرسپولیس نیاز به مربی با دیسیپلین دارد.‌ یعنی نظم و انضباط را سرلوحه‌ قرار‌ دهد.

مبادا پرسپولیس از ریل موفقیت خارج شود

نظم در برنامه‌ تمرینی به‌طور مداوم وجود داشته باشد؛ برقراری انضباط حتی در برقراری ارتباط با بازیکنان.  اما اگر فرض را بر این بگذاریم که افشین پیروانی و سیدجلال حسینی و دیگر اعضای کادرفنی می‌توانند در عوامل بیرونی و سر و سامان دادن به مسائل غیرفنی کمک حال مربی تازه وارد باشند مربی بعدی پرسپولیس باید ارنج چینی را بلد باشد! حفظ اسکلت اصلی تیم و ترمیم نقاط ضعف از دیگر وظایف یک مربی در پرسپولیس‌ خواهد بود. در واقع این تیم نیازی به تغییرات بنیادی ندارد و حفظ ثبات بازیکنان اصلی از نان شب هم واجب‌تر است!  نکته دیگر اینکه مربی بعد در جذب بازیکنان در دو یا چند پست نباید غافل شود. با درس گرفتن از تجارب برانکو می‌شود همان راه درست را طی کرد.

پرسپولیس زمانی نه چندان دور بازیکنانی داشت که در چند پست توانایی انجام بازی را داشتند که به این تیم کمک فراوانی می‌کردند. اما نکته مهم‌تر به شیوه و روش بازی این تیم در فصل جدید برمی‌گردد که برای آن الگوی دم دست‌تری از اوسمار نیست!  اوسمار از وقتی که تیم را از یحیی تحویل گرفت ایده‌های هجومی را در بین بازیکنان جا انداخت و اتفاقا نتیجه هم گرفت و حالا همان سبک تماشاگرپسند برای فصل بعد هم می‌تواند ادامه‌دار باشد. اصلا فلسفه پرسپولیس هم انجام یک بازی مالکانه و با نمایشی چشم‌نواز است. مربی بعدی پرسپولیس هرکسی باشد با الگو گرفتن از همین مربیان ۸، ۹ سال گذشته این تیم می‌تواند شرایط را برای یک فصل موفق فراهم سازد. اگر پرهیز از حاشیه و ثبات در تیم سرلوحه مربی آینده پرسپولیس قرار بگیرد بازهم شاهد تداوم موفقیت‌های این تیم خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      شما نگران موفقیت نباش اقای تاج دپارتمان داوری هست😁😉

    • ناشناس

      خخخخ از الان نگران تیم سوگولیشون هستن دمتون گرم بابا

    • اهواز شهرخوبان

      همون هم عرضه میخواد که شماندارید

    • مهران

      نگران نباشید داور دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج