۱۴۳۰۲۴۱
۲ نظر
۱۴۵۱
۲ نظر
۱۴۵۱
پ

رپورتاژ آگهی

چگونه مصرف کولرگازی را پایین بیاوریم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا فهرستی از نکات کاربردی مرتبط با کاهش مصرف کولرهای گازی را در اختیارتان قرار دهیم.

چگونه مصرف کولرگازی را پایین بیاوریم؟

افزایش گرمای هوا و نیاز به امکانات سرمایشی باعث شده تا تهیه و خرید کولر‌های گازی تا حدود زیادی گسترش پیدا کند و افراد برای حل مشکل گرمای تابستان، به استفاده از این دستگاه روی بیاورند. علی رغم اینکه کولر گازی مشکلات گرمایشی را حل می‌کند، اما مصرف برق را هم افزایش می‌دهد.

به همین خاطر شناسایی و تشخیص راهکارهای اساسی برای بهینه‌سازی میزان مصرفی انرژی به یکی از اقدامات مهم و ضروری تبدیل شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا فهرستی از نکات کاربردی مرتبط با کاهش مصرف کولرهای گازی را در اختیارتان قرار دهیم.

نصب ترموستات کولرگازی

ترموستات به عنوان وسیله‌ای کاربردی وظیفه کنترل و تنظیم دمای محیط را بر عهده دارد و همانند یک سنسور، عملکرد دمای محیط را اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه پس از رسیدن دما به میانگین مناسب، کمپرسور را در حالت پایین تنظیم می‌کند. این امر مصرف بالای کولر گازی کاهش را می‌دهد تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

برای مثال، زمانی که به مدت چند ساعت خارج از منزل هستید، می‌توانید ترموستات را به گونه‌ای تنظیم کنید که در یک ساعت مشخص، به صورت خودکار خاموش شود یا دمای کولر را کمتر کند. قابلیت هوشمند بودن و عملکرد مثبت این دستگاه تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف کولرگازی قسطی ایجاد می‌کند.

استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف

استفاده از لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای برای کاهش مصرف انرژی در ارتباط با کولر گازی توصیه می‌شود؛ زیرا لامپ‌های کم مصرف معمولا از تکنولوژی LED یا CFL استفاده می‌کنند که با مصرف انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، نور بیشتری تولید می‌کنند. این به معنای کاهش بار حرارتی تولیدشده در لامپ‌ها و نیاز به سرمایش بیشتر است.

همچنین، لامپ‌های کم مصرف دارای اثر کمتری بر محیط زیست هستند، زیرا مصرف انرژی کمتری دارند و بنابراین کمتر دی‌اکسید کربن به هوا رها می‌کنند. بنابراین، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف نه تنها می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کولر گازی کمک کند، بلکه در کلیه جنبه‌های مرتبط با محیط زیست و اقتصادی نیز موثر است.

بررسی برچسب انرژی کولر گازی

برای رفع نواقص و مشکلات کولر گازی بهتر است در قدم اول اسپلیت‌هایی با مصرف انرژی A و B را خریداری کنید. در حال حاضر اینورترها با کنترل سرعت موتور می‌توانند دور چرخشی موتور کمپرسور را به صورت خودکار کاهش دهند. در برخی از مواقع ممکن است در حین بررسی مشخصات فنی در قسمت EER داخل کولر گازی با کاهش مصرف آمپر و میزان راندمان سرمایشی نامناسب مواجه شوید. افزایش راندمان سرمایشی یکی از دلایل اصلی مصرف بالای انرژی گازی است.

بررسی مشخصات فنی کولر گازی

بررسی مشخصات فنی کولرها می‌تواند نقش ویژه‌ای در تشخیص عوامل تاثیرگذار بر مصرف کولر گازی ایفا کند. از جمله دلایل مصرف بالای انرژی، مقدار جریان الکتریکی آمپر مصرف شده توسط کولرها است. این قطعات با افزایش عملکرد جریان الکترونیکی، منجر به کارکرد بیشتر و مصرف بالاتر کولر گازی خواهند شد. بنابراین در صورت وجود مشکل، به مشخصات فنی قطعات، راندمان و جریان آمپر آن دقت کنید.

تنظیم دمای مناسب کولر گازی

کولر گازی را به گونه‌ای تنظیم کنید که آسایش دمایی داشته باشید. آسایش دمایی به محدوده‌ای گفته می‌شود که شما از شرایط دمای محیط احساس رضایت دارید. در صورتی که دمای کولر گازی را به سطحی کمتر از حد لازم پایین بیاورید، کمپرسور باید به صورت دائمی فعال بماند تا به دمای مطلوب دست یابد. این امر موجب افزایش چشمگیر مصرف برق توسط کولر گازی خواهد شد.

سرویس قطعات داخلی کولر گازی

انجام سرویس سالانه کولرها یکی از مهم‌ترین راه‌ها در کاهش مصرف انرژی کولر گازی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین اقدامات هنگام سرویس‌دهی، تعویض قطعاتی مثل فیلتر هوا، کمپرسور، کویل حرارتی و تبخیرکننده آن است.

فیلترهای قدیمی و فرسوده نقش مهمی در محدود شدن جریان هوای ورودی ایجاد می‌کنند و سبب کاهش کارایی و عملکرد صحیح کولرها می‌شوند. همچنین کویل‌های تبخیرکننده کثیف در دستگاه، انتقال حرارت را کاهش می‌دهند و راندمان سیستم سرمایشی را با اختلالاتی روبه‌رو می‌کنند.

از دیگر عوامل مهم و اساسی در سرویس کولرها شارژ گاز خنک‌کننده آن است که در صورت نبود شارژ کافی منجر به کاهش کارایی عملکرد و افزایش مصرف انرژی می‌شود. از این‌ رو تعویض یا سرویس کولرگازی یکی از راهکارهای اصلی در رفع نواقص و مشکلات مصرفی به شمار می‌آید.

نصب کولرگازی در جای مناسب به دور از تابش مستقیم خورشید

اولین نکته بعد از خرید کولر، تعیین موقعیت و محل قرارگیری مناسب آن است. کولرگازی باید به روشی مناسب در فضای خانه نصب شود و به هیچ‌ عنوان در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد. از طرفی، طول زیاد لوله‌های اتصالی در سیستم هنگام نصب، مقاومت جریان الکتریکی را کاهش می‌دهد و روی ظرفیت و توان توزیع هوا اثر منفی دارد.

جلوگیری از خروج باد خنک با پنجره‌های دوجداره

برای جلوگیری از خروج باد خنک کولر گازی، دوجداره کردن پنجره‌ها را پیشنهاد می‌دهیم. این روش به شما کمک می‌کند تا از از دست رفتن باد خنک توسط پنجره‌ها جلوگیری کنید و کارایی کولر گازی را به حداکثر برسانید. این روش علاوه بر جلوگیری از هدررفت باد سرد، به بهره‌وری بیشتر انرژی کمک می‌کند و می‌تواند به‌عنوان یک راهکار موثر در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های مرتبط با آن مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب کولر گازی با ظرفیت مناسب

برای کاهش مصرف انرژی و بهره‌وری بیشتر، انتخاب کولر گازی با ظرفیت مناسب بسیار حائز اهمیت است. این انتخاب باید بر اساس ابعاد فضا و نیازهای سرمایشی خانه شما؛ زیرا استفاده از یک کولر گازی با ظرفیت بیش از حد، منجر به افزایش مصرف انرژی و هزینه‌های مرتبط خواهد شد.

چگونه مصرف کولرگازی را پایین بیاوریم؟

سخن پایانی

با افزایش خرید لوازم خانگی، مدیریت صحیح تجهیزات خانگی از جمله کولرها، اهمیت بالایی پیدا کرده است. کولرهای گازی به عنوان یکی از دستگا‌های پرمصرف در حوزه استفاده از انرژی، به توجه بیشتری نیاز دارند. با در نظر گرفتن موارد فوق و بررسی راهکارهای حل این مشکل، می‌توان به طور قطعی به کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی دست یافت. در نهایت رعایت نکات کاربردی در استفاده صحیح از کولرهای گازی در مدیریت کاهش مصرف انرژی تاثیر خواهد داشت؛ به خصوص اگر قصد دارید کولر گازی اقساطی با گرفتن وام با چک صیادی بخرید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ولتاژ برق ۲۲۰ولت را به خانه ها بدهید ،(البته وظیفه اداره برق)مصرف برق پایین میاد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج