رونمایی از تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱؛ شاسیبلندِ کوچک
تویوتا از جدیدترین کراساوور کوچک خود با سیستم هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک رونمایی کرد. تویوتا یاریس کراس در ردهای پایینتر از C-HR قرار میگیرد و با سیستم هیبریدی به فروش میرسد.
وبسایت فارنت - رضا خردمند: تویوتا قصد داشت در ماه مارس در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ از کراساوور جدید خود یعنی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ رونمایی کند، اما این نمایشگاه به علت شیوع کرونا لغو شد. به همین علت شرکتها مجبور به تغییر در برنامهریزیهای خود شدند و تصمیم گرفتند محصولات خود را به صورت جداگانه معرفی کنند.
تویوتا در گذشته اعلام کرده که شاید رونمایی از خودروهای جدید آن چندین ماه با تاخیر مواجه شود، اما اکنون این برند ژاپنی محبوب کراساوور جدید خود برپایه یاریس را معرفی کرده است.
طراحی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱
تویوتا یاریس کراس در ردهای پایینتر از تویوتا C-HR قرار میگیرد. فاصله دو محور چرخهای این کراساوور کوچک تفاوتی با مدل اصلی خود ندارد، اما طول آن با افزایش ۲۴۰ میلیمتری به ۴۱۸۰ میلیمتر رسیده است.
عرض این خودرو ۲۰ میلیمتر و ارتفاع آن نیز ۹۰ میلیمتر نسبت به یاریس افزایش پیدا کرده، اما همچنان با یک خودروی کوچکتر از تویوتا C-HR روبرو هستیم.
این خودروی ژاپنی نسبت به C-HR طراحی سادهتر و محافظهکارانهتر دارد و در حالت کلی شبیه به تویوتا RAV۴ است. خریداران میتوانند این کراساوور را با رینگهای ۱۸ اینچی، رنگ جدید Brass Gold و درب عقب الکتریکی سفارش دهند.
راننده میتواند فضای حمل بار این خودرو را به دو قسمت تقسیم کند، همچنین در این بخش از چندین گیره استفاده شده که میتوان خریدهای خود را به آنها وصل کرد.
کراساوورهای کوچک اروپایی معمولا با سیستم چهار چرخ محرک به فروش نمیرسند، اما تویوتا تصمیم گرفته یاریس کراس را در مدلی با این سیستم به فروش برساند.
مشخصات فنی ۲۰۲۱ Toyota Yaris Cross
این مدل به سیستم هیبریدی نیز مجهز شده که یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر بنزینی و موتور برقی را در اختیار خریداران قرار میدهد. راندمان حرارتی موتور بنزینی این خودروی ژاپنی برابر با ۴۰ درصد بوده و راننده میتواند قدرت تولیدی را تنها به چرخهای جلو منتقل کند. زمانی که خودرو در شرایط نامناسبی قرار بگیرد، سیستم چهار چرخ محرک میتواند به راننده کمک کند و خودرو را از برف یا شن خارج کند.
مجموع قدرت تولیدی موتور بنزینی و برقی این خودرو به ۱۱۶ اسب بخار میرسد که چندان زیاد نیست، اما برای یک کراساوور شهری کوچک قابل قبول به نظر میرسد.
تویوتا ادعا کرده که مدل محور جلوی این خودرو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم دی اکسید کربن تولید میکند و این میزان برای نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برابر با ۱۳۵ گرم بر اساس WLTP است.
این شرکت ژاپنی به دنبال تولید سالانه ۱۵۰ هزار تویوتا یاریس کراس در کارخانه والنسین خود در فرانسه است. در این کارخانه تویویا یاریس اصلی نیز به تولید میرسد. خریداران در ژاپن میتوانند از پاییز امسال این خودرو را سفارش دهند، اما خریداران در کشورهای اروپایی از تابستان ۲۰۲۱ میتوانند تویوتا یاریس کراس را تحویل بگیرند.
منبع: Motor۱
نظر کاربران
با فسادی ک حاکم هست باید بالای یک میلیارد قیمت بخوره
پاسخ ها
تا این برسه ایران تندر شده ۵۰۰ میلیون، پراید ۳۰۰ میلیون
طبیعتا اینم ۱ میلیارد میرسه دستمون ...
اشکال نداره مهم اینه که مردم کشورای دوست و برادر لبنان، سوریه و ... میتونن اینو سوار شن ... پراید آشغالی هم سهم ما مردم کشور به ظاهر ثروتمند ایرانه
دلمون می خواد. نزارید اینا رو. چقدر زحمت و کار، آخرش هم هیچی. حداقل های زندگی آرزوهای ماست. حقوق ۳۰ سال ماست
دمه تویوتا گرم انصافا بهتر پیشرفت کرده ماشینهای بهتری رو میسازه