قالیشویی بانو _استیکی
۹۶۸۳۰۰
۸۵ نظر
۵۰۱۱
۸۵ نظر
۵۰۱۱
پ

چند درصد تهرانی‌ها تا آخر سال کرونایی می‌شوند؟

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری آنفلوانزا گفت: یروس کرونا بشدت در حال گردش است و، چون یک فرد همزمان با ابتلا به این بیماری می‌تواند ۴ نفر را آلوده کند تخمین می‌زنیم؛ ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند ماه به ویروس کرونا مبتلا شوند.

ایران آنلاین: همزمانی شیوع ویروس کرونا با فصل شیوع سرماخوردگی و موج دوم آنفلوانزای نوع B از یک سو و وجود مرز باریک بین علائم این سه بیماری ویروسی موجب شده مردم هر نشانه و علامتی را به کرونا ربط دهند.

در این اوضاع همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، مردم نمی‌دانند آیا سرما خورده‌اند، آنفلوانزا گرفته‌اند یا واقعاً کرونا دارند. به‌گفته دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری آنفلوانزا، این روزها ترس از ابتلا به کرونا سطح اضطراب را در بین مردم افزایش داده به‌طوری که مردم به بهانه گرفتگی نفس به مراکز درمانی زیاد مراجعه می‌کنند.

چند درصد تهرانی‌ها تا آخر سال کرونایی می‌شوند؟

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره تفاوت‌های سرماخوردگی، آنفلوانزا و ویروس کووید19 می‌گوید: علائم بیماری سرماخوردگی سبک است، معمولاً تب زیر 38 درجه است و دمای بدن به ندرت بالای 38 درجه می‌رسد. سرماخوردگی با بروز تدریجی علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه، سرفه و گرفتگی بینی همراه است اما شاه علامت آن آبریزش بینی و عطسه است.

آنفلوانزا یک بیماری حاد ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی است که با بروز ناگهانی تب بالای 39 و 40 درجه دیده می‌شود. بدن درد و تن درد شایع‌ترین علامت آنفلوانزا است اما بیماری که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود؛ معمولاً تب بالای 39 درجه را تجربه نمی‌کند دمای بدن بین 38 تا 39 درجه است بنابراین اگر کسی تب خیلی بالایی داشت باید کمتر به فکر کرونا باشد. با این حال از نظر متخصصین بیماری‌های عفونی، هم اینک به‌دلیل شیوع گسترده کرونا در کشور بروز عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی مربوط به ویروس کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

به‌گفته دکتر مردانی، ویروس کرونا بشدت در حال گردش است و چون یک فرد همزمان با ابتلا به این بیماری می‌تواند 4 نفر را آلوده کند تخمین می‌زنیم؛ 30 تا 40 درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند ماه به ویروس کرونا مبتلا شوند.

او در ادامه با اشاره به روش‌های مراقبت و درمان 3 بیماری ویروسی سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا ویروس می‌گوید: افراد بدانند بیماری سرماخوردگی با خوردن مایعات جوشانده و قرص‌های سرماخوردگی بهبود پیدا می‌کند. در آنفلوانزا چنانچه بیماری همراه با سینه پهلو، عفونت گوش میانی و سینوزیت همراه باشد باید به پزشک مراجعه کرد. در بیماری کرونا اگر بیماری جزو فرم شدید باشد چون معمولاً ویروس ریه‌ها را درگیر می‌کند و سپس بیماری با ذات الریه تشدید می‌شود بنابراین بیمار را در آی سی یو بستری می‌کنند و بیمار با لوله‌گذاری به دستگاه تنفسی مصنوعی وصل می‌شود.

دکتر مردانی در پاسخ به اینکه برخی بیماران مبتلا به کرونا ادعا می‌کنند بیمارستان‌ها از پذیرش آنها خودداری می‌کنند و به جای بستری، خودقرنطینگی را برای‌شان تجویز می‌کنند، عنوان می‌کند: 80 درصد عفونت ویروسی کرونا بدون علامت است یعنی بیمار مبتلا به کرونا علامت مختصری دارد این بیماران بدون علامت بالینی بین 3 تا 5 روز بهبود پیدا می‌کنند برای همین باید در خانه به‌مدت 14 روز قرنطینه شوند چنانچه 3 تا علامت هشدار دهنده را مشاهده کردند که منجربه درگیری ریه شود باید سریع به مرکز درمانی مراجعه کنند. این سه علامت کلیدی شامل سرفه‌های خشک مزاحم، تب بالای 38 درجه و تنگی نفس است. بیماران مثبت کرونا که در خانه قرنطینه شده‌اند بلافاصله با بروز این علائم باید به بیمارستان مراجعه کنند اگر سطح اشباع اکسیژن خون پایین باشد از ترشحات ناحیه «نازوفانرکس» نمونه‌گیری انجام می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ترس از ابتلا به کرونا موجب افزایش مراجعات بی‌مورد به مراکز درمانی شده است، می‌افزاید: بسیاری از مراجعات بی‌مورد ناشی از نا‌آگاهی فرد است باید آگاهی مردم را در زمینه راه‌های ابتلا و پیشگیری بالا ببریم ما شاهد افزایش مراجعه افرادی هستیم که عنوان می‌کنند نمی‌توانند راحت نفس بکشند اینها نشان از اضطراب افراد دارد و این روزها شیوع بالایی پیدا کرده است. درحالی‌که تنگی نفس در بیماری کرونا حتماً باید با سرفه همراه باشد.

او در ادامه می‌گوید: یکی از مشکلات مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی، عدم اطلاع‌رسانی دقیق از سرنوشت بیماران کرونا است. مردم تصور می‌کنند اگر کرونا بگیرند می‌میرند در حالی که ممکن است آزمایش کرونا 80 درصد افراد مثبت باشد اما هیچ علامتی را نشان ندهد این افراد باید دو هفته در خانه قرنطینه شوند. از صد نفر مبتلا به کرونا تنها 2 تا 3 درصدشان می‌میرند.

دکتر مردانی به این نکته هم اشاره می‌کند که چنانچه نگران ابتلا به بیماری کرونا هستید می‌توانید با شماره تلفن 4030 وزارت بهداشت تماس بگیرید و از سوی 4 هزار طبیب کارشناس مشاوره دریافت کنید. افرادی که قرنطینه خانگی شده‌اند از طریق مشاوره متوجه علائم خطرشان می‌شوند. این علائم شامل قطع نشدن تب، تنگی نفس، سیاه شدن لب‌ها، درد قفسه سینه و کاهش سطح هوشیاری است.

او در پایان با تأکید بر اینکه دست آلوده سریع‌ترین راه انتقال ویروس در بدن انسان است، توصیه می‌کند: ابعاد ایپدمی کرونا در کشور در حال افزایش است بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم در دید و بازدیدهای عید از دست دادن پرهیز کنند، سفر‌ها را تعطیل کنند، با وسایل محافظ از دستگاه‌های کارتخوان و دستگیره‌های اتوبوس استفاده کنند.با توجه به اینکه ویروس 2 ساعت روی لباس زنده می‌ماند، برای عدم انتقال ویروس کرونا لباس‌های را به محض ورود به خانه در کمد مخصوص قرار دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان شاءالله نصفشون کرونا بگیرن تا درس عبرتی بشه برای هواپیمایی ماهان و فرودگاه امام تهران که یک کشور و آلوده کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی سپاسگذاریم. نهایت لطفتون به مردم تهران رو می رسونه. انگار مردم تهران تصمیم گرفتن‌ماهان به پروازهاش به چین ادامه بده. چقد بدبختید شما شهرستانیا

      • بدون نام

        همه هم که نابود بشن برای اونا مهم نیست


        پس خدا کنه مردم مریض نشن

      • بدون نام

        خیالت جمع باشه از الان دارن زمینه سازی میکنند که کار آمریکاست:

      • بدون نام

        انسانم ارزوست

      • بدون نام

        یه کشور و مبتلا کردن خدا ازشون نگذره

      • بدون نام

        من شهرستانی هستم ولی شما چرا حرف بی ربط میزنی اتفاقا تهرانی ها همیشه نشون دادن با ماهان و ماهانی ها مشکل دارن

      • بدون نام

        اولا مردم چه گناهی کردن وقتی سهل انگاری از مسولین بوده اینو باید به اون مسولین بی لیاقت بگی درثانی کرونا اول تو شهرستان قم شروع شد مردم اونجا کرونا رو پخش کردن تو کشور.

      • ZAPATA_70

        خيلي خوب ميشه چون ايران و بخصوص شمال يه نفس راحت ميکشه پول بيت المال هم براي باقي استانها ميمونه . تا حالا تهراني ها چه خيري به اين مملکت رسوندن ؟

      • ** محمد رسول الله **

        تا زمانی که روحانی هست هر ساعت ۱۰۰ نفر کرونا میگیرند
        یعنی تا پایان دولت بی تدبیر روحانی تمام مردم ایران کرونا گرفتن.

      • بدون نام

        انقدر تهران و شهرستان نکنید همه هموطنیم نصف تهران که هیچ اگه نصف کشور هم کرونا بگیرن آمار مرگ و میر فقط دو درصد هست نه بیشتر البته فوت یک نفر هم باعث داغداری یک خانواده است این کرونا هر بدیی که داشت این خوبی رو داشت که باعث شد یه کم مردم و شهرداریها تو بحث نظافت و بهداشت به خودشون بیان در مورد آمار فوتیها مبالغه میشه تعداد مبتلایان چند برابر فوتیهاست بیماری کشنده ای هست اما فقط ۲ درصد رو میکشه سعی کنید با تغذیه صحیح بدنتون رو آماده نگهدارید و خواهشا بعد از کرونا هم بهداشت و رعایت کنید نمیگم بعد از کرونا هم ماسک بزنید یا دستکش دستتون کنید همینکه مثل گذشته نباشیم کافیه ان شاءالله همه سالم بشن همه کروناییهای ایران

      • بدون نام

        هموطنان خوبم
        اهل هر کجای ایران که هستید لطفا حرفهای ابلهانه هیچکسی را ملاک قضاوت درباره همه مردم یک منطقه قرار ندهید.
        ما به اتحاد و همدلی و مراعات حقوق انسانی نیاز داریم.
        این کاربر بیماری که اومده از رنج مردم ابراز خشنودی میکنه یک بیمار روانیه که قبلا هم با اسمهای مختلفی میومد و توهین و نفرت پراکنی میکرد و هر دفعه هم زیر انبوه منفیها له میشد و درمیرفت. آدولف هیتلر (وطن پرست)، دونالد ترامپ، گلادیاتور، میرزا کوچک خان، زن شمالی، پسر شمالی و حالا هم جدیدترین اسمش ZAPATA_70
        اینو جدی نگیرید. تیمارستانیه

      • ZAPATA_70

        21:25 فعلا که همه با تو مخالفن . راستي از هواپيمايي ماهان که مال ارگانتونه چخبر همه رو گرفتار کردين سانسور نکن بدونه حرفاش جواب داره

    • بدون نام

      اگه اینجوری باشه ۷ یا ۸ میلیون نفر باید بگیرن که غیر ممکنه تو چین با اون همه جمعیت کلا ۸۰ هزار نفر گرفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برو ببین قرنظینه چین چجور بوده بعد بیا ایران رو با چین مقایسه کن. سرچ کن فقط

      • عبداللهی

        چین کاملا شهر قرنطینه کرده بودند

      • بدون نام

        چین فرهنگشو داشت مردمش رعایت کردن
        تو خیابون شهر 12میلیونی پرنده پر نمیزد
        اینجا بلند میشن میرن تفریح و پارتی اونایی روهم که رعایت میکنن آلوده میکنن

      • بدون نام

        براینکه چین یک شهر را قرنطینه کرد نه مثل این ها که به روی خودشان نیاوردن

      • بدون نام

        درسته ولی تو چین شهری که کرونا از اونجا شروع شد رو قرنطینه کردن شیوعش کم شد ولی تو ایران باید اول قم رو قرنطینه میکردن که نکردن و این کمک کرد به شیوع بیشتر.

      • بدون نام

        وقتی چهل میلیون تلفات دادید میفهمی که هیچ چیزی غیرممکن نیست

      • sajjad

        کافیه مردم بترسونی تموم ترس یه توهم پوچ و خالی که تو به هیچ کس هیچ چیز رحم نمی کنه

    • بدون نام

      سی تا چهل درصد جمعیت تهران یعنی حداقل یک سوم جمعیت ایران به کرونا مبتلا می شوند ( با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و مهاجر پذیر بودن تهران و خواب مسئولین ) یعنی بالای ۲۵ میلیون ایرانی کرونا می گیرند اگر آمار میداد ۳.۵ درصدی سازمان جهانی درصد باشد ششصدهزار ایرانی فوت خواهند کرد ! دو برابر جنگ تحمیلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنگ تحمیلی سیصد هزار شهید شد؟؟؟؟
        یک نسل شهید شد. آمار اینا همه دروغه

      • بدون نام

        در عوض امنييت داريم ..........

    • امید

      خوب چرا دولت مراکز ارباب رجوع دهر رو تعطیل نمیکنه . کارمندای ادارات چه گناهی دارن . زن و بچشون چه گناهی دارن . دولت هفته بعدی رو تعطیل کنه . تکلیف بیمارها مشخص بشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت باید اداراتی که لزومی نداره باز باشه تعطیل کنه به کارگرها که درآمد ندارن هم مثل ژاپن کمک‌هزینه بده تا بیشتر مردم تو خونه بمونن تا کمتر مبتلا بشن ولی متاسفانه دولت هیچکاری در این باره نمیکنه.

    • بدون نام

      افتخار کنید

    • بدون نام

      یعنی ۳ تا ۴ میلیون نفر!!!!
      الفاتحه
      چه کشت و کشتاری در پیشه!!

    • امید

      تهران حدودا ۱۶۰۰۰۰۰۰ جمعیت داره . ۳۰ درصد کرونایی یعنی فاجعه . دولت باید در تهران تعطیلی اعلام کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهران ۱۲ میلیون جمعیت داره نه ۱۶ میلیون

      • بدون نام

        بعنی 4تا5 میلیون مبتلا به کرونا و 150 هزار کشته فقط در تهران دست مسئولین بیشرف درد نکنه که پرواز چین رو کنسل نکردن قاتلها عدم قرنطینه شهر‌ها به هنگام شیوع بیماری کرونا نوشت: ‌تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌های صورت گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع ‎کرونا ست.شهرها را که قرنطینه نکردید، حالا که در پیک زمان شیوع هستیم دست کم قرنطینه خانگی در قم و رشت الزامی کنید تا در تعداد کشته‌شدگان رکورددار جهانی نشده‌ایم.

      • فرزانه

        چقدردلتون خوشه ایناحرم تعطیل نمیکنن چه برسه به فرنطینه

    • حسن

      30 تا 40 درصد تهران، یعنی حدود 5 میلیون نفر

      با آمار 2 تا 3 درصد مرگ مبتلایان، یعنی حدود 150 هزار نفر کشته فقط در تهران


      مسئولین باید فکر اساسی بکنند تا این فاجعه رخ نداده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه. مسئولین فکر اساسی میکنن. خخخخخخ

      • بدون نام

        فكر از داشتنِ مغز است ، مسئولين و مغز ؟!

    • ناشناس

      یعنی چهارمیلیون نفر، فقط تهران...بقیه شهرارم حساب کن، ببین چه فاجعه ای بشه...اونایی که پروازای چین رو کنسل نکردن باید اعدام بشن

    • مسعود

      نگو تو رو خدا 40درصد مردم تهران مبتلا شوند با2درصد تلفات یه چیزی حدود 100هزار مرگ ومیر چین با یکملیارد وسیصد ملیون جمعیت دو هزار نفر مردن
      با این امار کسی دیگه زنده نمیمونه که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا واقعیت را نگوید نمیشه4میلون مبتلا و 150 هزار کشته چشم مسئولین روشن

    • بدون نام

      اگر به موازین بهداشتی عمل نکنند نصفشان کرونا خواهند گرفت ....خود دانید ..

    • حمید

      این یعنی حداقل سه میلیون نفر

      خیلی وحشتناکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عدم قرنطینه شهر‌ها به هنگام شیوع بیماری کرونا نوشت: ‌تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌های صورت گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع ‎کرونا ست.شهرها را که قرنطینه نکردید، حالا که در پیک زمان شیوع هستیم دست کم قرنطینه خانگی در قم و رشت الزامی کنید تا در تعداد کشته‌شدگان رکورددار جهانی نشده‌ایم.

      • بدون نام

        پرچم آلمانی داداش شما که مدام طوطی وار اینا رو تکرار میکنی طبق آمار بیشترین مبتلایان اول تهرانه بعد قم و بعد گیلانه یعنی ۳ استان و که استان خودتم توشه رو باید قرنطینه کنن چرا میزنی به صحرای کربلا و فقط قم و رشت و میگی هر ۳ استان باید قرنطینه بشن

    • بدون نام

      اینجور اخبار منفی رو پخش نکنین لطفا . ملت رو امیدوار نگه دارین. تهران خودش 10 میلیون جمعیت داره یعنی سه چهر هزار نفر میگیرن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخبار منفی چیه حقیقت تلخ است و از ان نمی شود فرار کرد

    • بی‌نام

      عزیزان‌دوست‌داشتنی‌هموتنان‌رعایت‌لطفا
      امسال‌لطفادردر.نرید.مسافرت‌روتعطیل‌کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسافرت که هیچی. لطفا عید دیدنی ها را هم کم یا حذف کنید. حتی اگر دست دادن و بوسیدن انجام نشود همان تجمعات خانگی کوچک هم انتقال را بیشتر میکند. چاره ای نیست واقعا باید خودمان را قرنطینه نسبی بکنیم.

    • بدون نام

      ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند ماه به ویروس کرونا مبتلا می شوند.
      خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عدم قرنطینه شهر‌ها به هنگام شیوع بیماری کرونا نوشت: ‌تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌های صورت گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع ‎کرونا ست.شهرها را که قرنطینه نکردید، حالا که در پیک زمان شیوع هستیم دست کم قرنطینه خانگی در قم و رشت الزامی کنید تا در تعداد کشته‌شدگان رکورددار جهانی نشده‌ایم.

    • بدون نام

      آقا چرا ایجاد رعب و وحشت می‌کنی یعنی قرار ۳-۴ میلیون تهرانی کرونا بگیرند خود چین با اون عظمتش ۱۰۰ هزار کرونایی نداشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عدم قرنطینه شهر‌ها به هنگام شیوع بیماری کرونا نوشت: ‌تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌های صورت گرفته در این اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع ‎کرونا ست.شهرها را که قرنطینه نکردید، حالا که در پیک زمان شیوع هستیم دست کم قرنطینه خانگی در قم و رشت الزامی کنید تا در تعداد کشته‌شدگان رکورددار جهانی نشده‌ایم.

      • بدون نام

        چین قرنطینه کرد نه مثل مسئولین ایران که می گفتن قرنطینه لازم نیست

      • بدون نام

        واقعیت این است حالا نو دوست داری انگار کنی چیز دیگری است 4میلیون کرونایی در تهران خدا مسئولین را نابود کند

    • بدون نام

      ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم تهران میگیرن؟؟؟؟خوب چرا قرنطینه نمی کنید
      چرا چند روز تعطیل نمی کنید ما که کل سال رو تعطیل هستیم.این چند روز هم روش.

      البته هر چی کامنت گذاشتیم شما درج نکردین ان شاالله این یکی درج بشه

    • خط شکن تحریم ها

      بی مدیرتی وسارژ کارت سوخت در عید امسال شک نکنید همه جا ایران کرونا خواهند گرفت وسلام

    • امیر

      30 تا 40 درصد؟؟ انشالله که ریاضیش ضعیفه و معنای درصد رو نمیدونه

    • گنزق

      .... با توجه به اینکه ویروس 2 ساعت روی لباس زنده می‌ماند، ....
      یکی میگه ۲ ساعت یکی میگه ۹ ساعت اون یکی میگه ۹ روز ، ملت کدوم رو باور کنن؟ شفاف بگن نمی میرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدومو باور بکنم
        موندم من و ناباوری

    • بدون نام

      انشاالله که هرچه زودتر این بدبختی از سر ملت ایران رفع بشه و خدا لعنت کند کسانی را باعث این همه بدبختی برای مردم ايران شده

    • بدون نام

      کرونا چیست ؟؟؟؟؟؟ جنگ بیولوژیک آمریکا علیه ایران و چین و........جهت نابودی اقتصاد و تعطیلی مراکز فرهنگی ایران ::: نماز جمعه ، حرم ، جمکران ، دانشگاه ، مدرسه ، حوزه و........+++++++++++!!!!!!!

      پاسخ ها

      • فاطمه

        اشتباهی دستم خورد و مثبت دادم

    • حامد

      ۳۰ تا ۴۰ درصد
      حرف مفت نزن امکان نداره
      یعنی حدود ۴ میلیون مبتلا در تهران

    • م

      یا امام زمان خودت یه دعایی بکن این کرونا زود تر نابود شه

    • بدون نام

      زیادترم میشه چون نه ماسک و نه دستکش استفاده میکنند و خیلی این بیماری رو ناچیز گرفتن متاسفانه من هر وقت بیرون میرم میبینم که از بین صدنفر سه نفر ماسک یا دستکش استفاده میکنه و هیچ ارزشی برای بهداشت و قرنطینه خانگی قائل نیستن ،مسئولین توتلویزیون هم همینجوره ،سفیر چین با پزشکهاش همگی ماسک و دستکش داشتن ولی افراد ما انگار نه انگار ،و همینم باعث تاسفه

    • بدون نام

      بنظر شما این منطقه قبلاً تو خیابون اگر دو میلیون نفر تردد داشتند الان به پانصد هزارم نمی‌رسه چطوری ممکنه پنج میلیون مبتلا بشن تازه مدارس و دانشگاه هم تعطیله لطفاً کمی حساب شده تر صحبت کنید

    • بدون نام

      شما دارید می گویید که ۴۰ درصد جمعیت کرونا، اما باید گفته شود الآنم بیشتر از ای حرف هاست چرا سانسور میکنید؟

    • بدون نام

      والله من که متوجه نشدم دکتر چی میگه یک بار گفته کرونا تب بالای ۳۸ درجه رو تجربه نمیکند ولی آخر میگه تب بالای ۳۸ میره

    • بدون نام

      نود درصد تا عید کرونای میشن

    • بدون نام

      آخه به تهران چه ربطی داره...دل پری از تهرانی ها داری؟...چیه پولتو ندادن؟عیبی نداره واسه راند بعدیت جبران میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حقه یعنی چی به تهران چه ؟ فرودگاه امام عامل انتقال ویروس به بقیه کشور و حتی مردم کشورهای دیگه شده حالا شما بگید قم باشه ما هم میگیم قم فقط چینی ها چه جوری رسیدن به قم ؟ فرودگاه امام

    • بامداد

      ما چه گناهی داریم که گیر این مسئولین بی مسئولیت افتادیم ؟

    • مردم

      شما چقدر دروغ میگید چه برنامه ای در سر دارید؟ تو تلویزیون یک چیز دیگه میگید بعد تو کانالها صحبت از فاجعه می کنید؟ دولت و کابینه دروغگو ما باید از شما بیشتر از کرونا بترسیم.

    • بدون نام

      اوهوی بدون نام تو خودت منبع کرونایی.دهنتو آب بکش اسم تهرانی جماعت رو میاری.البته با احترام به همه هموطنان ایران عزیزمون....این کاربر نفهمو ببخشید..منه تهرانی کوچیک همه مردم مملکتم هستم جز یه مشت بیشعور البته بلانسبت..علی یارتون

    • بدون نام

      اهای مسئولین الان گفته باشم بفکر بهشت زهرای دیگری باشید الفاتحه

    • redtiger

      با اون مدیریت بیخود و احمقانه پدر همه را درآوردید، خداوکیلی کدوم بحران تونستین جمع کنید؟ ....

    • بدون نام

      بیچاره مردم..واقعا چی از جون مردم میخواین..وقتی شماها بگین 30-40 درصد پس یعنی حداقل نصفشون...واقعا متاسفم که خودتون دارید میگید که چقدر بی عرضه و بی لیاقتین...
      چی شد پس..مگه نمیگفتین مدیریت میکنید..مگه نمیگفتین همه چی تحت نظرتون..
      بله تحت نظرتون مردم رو از قصد میکشید..

    • بدون نام

      تنها چاره ماندن در خانه بمدت حداقل ۱۴ روز وتبذیل شهر به شهر ارواحه مثل چین وگرنه همه از هم میگیرن وعده زیادی میمیرن

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره ک برای این مردم کاری نمیکنین ...

    • سید

      برترین هاخیلی کثیف هستی فقط جو سازی کن و مردم را بترسان

    • بدون نام

      باسلام خسته نباشید
      خبر داغ چرا پیشنهاد وانتقادات مردم را به گوش مسولین کشور نمی رسانید چرا چرا چرا

    • بدون نام

      توانشون در مبارزه با کرونا
      در حد صدور کارت ملیه

    • اکبرزاده

      یجایی این امارتون اشتباهه چون اگه با ضریب ۷۰ درصد جلوبره یعنی هرروز نسبت به روز قبل ۷۰درصد اضافه بشن به این عدد میرسیم که اصلا این وضعیت نیست.بهتره توی امار دادن به ملت بیشتر دقت کنین

    • ..

      اگر 30 درصد جمعیت یعنی 4 میلیون نفر بیماری رو بگیرند و از این تعداد ابتلا 2 درصدم کشته داشته باشیم، میشه 80،000 مرگ فقط در تهران!!! !!!!

    • بدون نام

      روزی چند نفر بمیره تموم میشیم

    • بدون نام

      بی شرف هواپیمایی ماهان
      اون از روزهای دیگه که همش با سقوط جون مردمو میگیرن
      الانم که ویروسو از چین وارد ایران کرد

    • بدون نام

      بهتره دم عیدبمسافرت نرونند!گیلان برونند!آلودگی به تهران منتقل می کنندوگیلان هم فعلاگرفتاره وآنجاهم ازنظرخدمات پزشکی،بیشترگرفتارمی شونندوسفربه جنوب هم باعث انتقال بیماری به سرتاسرکشورمیشود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج