۹۳۷۱۴۰
۱۹۵۲۶۹
۱۹۵۲۶۹
پ

محتوای حمایت شده

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

با افزایش سن، روند پیری و شکستگی پوست سرعت پیدا می‌کند. روندی که می‌تواند سلامت روحی اشخاص را به خطر بیندازد. فیلر تکنیکی کم و بیش ساده و علمی برای حجم دادن به شیار‌ها و چروک‌های پوست، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، ترمیم جای جوش‌ها و لیفتینگ پوست به‌حساب می‌آید.

برترین‌ها:هدف تولید از این محتوا آشنایی با روش‌های انجام جوانسازی و پاسخ به سوال فیلر چیست و چه کاربردی دارد است. با افزایش سن، روند پیری و شکستگی پوست سرعت پیدا می‌کند. روندی که می‌تواند سلامت روحی اشخاص و آناتومی صورت را به خطر بیندازد. فیلر تکنیکی روشی تقریبا ساده برای از بین بردن چروک‌های پوست ، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، ترمیم جای جوش‌ها و لیفتینگ پوست است.

فیلر‌ها انواع مختلفی دارند که از مواد طبیعی، شیمیایی، ژل‌ها و حتی چربی‌های بدن بیمار ساخته می‌شوند می‌شوند و هرکدام بسته به درمان مدنظر و محل تزریق، فواید و عوارضی مخصوص به خود دارند.

درصورتی‌که قصد استفاده از درمان فیلر را برای قسمت‌های مختلف صورت خود دارید، می‌خواهید حجم لب یا گونه خود را افزایش دهید و یا علاقه دارید تا با این تکنیک پزشکی کم و بیش کم‌خطر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله پیش رو به‌طور کامل مطالعه کنید.

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورتفیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

برای اطلاع از هزینه تزریق فیلر در کلینیک تخصصی دریتا همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۵۰۱۹۹

۰۹۱۲۰۳۰۴۲۳۳

فیلر چیست؟

استفاده از فیلر یکی از روش‌های کاربردی برای بازگشت حجم، از بین بردن خطوط و چین و چروک پوست است که امروزه مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. به طور کلی فیلرها را می‌توان  مواد ژن مانندی دانست که امروزه در حوزه زیبایی استفاده می‌شوند. برای آشنایی با فیلر و انواع آن در ادامه با ما همراه باشید.

فیلر ها از چه موادی ساخته شده اند؟

برای آشنایی بیشتر با فیلرها، بهتر است با مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به معرفی این مواد تشکیل دهنده پرداخته‌ایم:

فیلر اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورونیک یک قند طبیعی ژل مانند است که در بدن انسان یافت می‌شود. وظیفه این ماده در بدن، جمع‌کردن نواحی مختلف پوست در زمان نیاز است. اسید هیالورونیک با توجه به طبیعی و کم‌خطر بودن، محبوب‌ترین نوع فیلر در سطح جهانی به حساب می‌آید.

بااین‌حال باید به این موضوع توجه داشت که با توجه به طبیعی بودن این ماده و جذب آن توسط بدن، اثرات تزریق اسید هیالورونیک معمولاً ۶ تا ۱۲ ماه نمایان است و پس از آن نیاز به تجدید پروسه تزریق و فیلر دارد.

تزریق اسید هیالورونیک علاوه بر ایجاد اثرات موقت و سریع، کلاژن سازی پوست در محل تزریق را نیز افزایش می‌دهد. موضوعی که در بلندمدت و پس از چندین تزریق، قابل‌مشاهده خواهد بود.

با توجه به طبیعی بودن این ماده و وجود اسید هیالورونیک در بدن، استفاده از این روش درمانی با کمترین عوارض ممکن صورت می‌گیرد. هرچند کیفیت برند داروی استفاده‌شده می‌تواند در کاهش عوارض تأثیرگذار باشد.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

فیلر پلی متیل متاکریلات از انواع فیلر‌های درشت‌دانه و دائمی است که اثر آن تا ۵ سال بعد از تزریق باقی می‌ماند. این ماده مصنوعی نه‌تنها خطوط خالی پوست مانند خط اخم را پر می‌کند بلکه منجر به کلاژن سازی در منطقه تزریق می‌شود.

با توجه به تأثیر طولانی‌مدت این ماده، پزشکان ترجیح می‌دهند تا از پلی متیل متاکریلات درترمیم نواحی مختلف صورت استفاده نکنند. پلی متیل متاکریلات دارای عوارضی بیشتر از فیلر‌های کوتاه‌مدت است و ممکن است محل تزریق با کبودی و عفونت روبرو شود.

کلسیم هیدروکسیل آپاتایت (CaHA)

هیدروکسیل اپاتیت، یک ماده بسیار ظریف و میکروسکوپی است که در هنگام تزریق از همبستگی بیشتری در مقایسه با اسید هیالورونیک برخوردار است. با توجه به همین موضوع می‌توان انتظار داشت که تأثیر فیلر هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، از اسید هیالورونیک بیشتر و تا یک سال دوام داشته باشد.

باید به این موضوع دقت داشت معمولاً با نظر پزشک در کنار اسید هیالورونیک و برای نواحی خاص بدن تجویز می‌شود.

پلی لاکتیک اسید (PLLA)

پلی لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی است که در سال‌های گذشته از آن برای تولید نخ بخیه استفاده می‌شد. فیلر پلی لاکتیک اسید از انواع فیلر‌های مستقیم نیست بلکه اثر آن پس از مدت‌زمانی مشخص و با تحریک کلاژن سازی در محل تزریق نمایان می‌شود.

از این فیلر معمولاً در نیمه پایینی صورت و در محل خط خنده و خطوط لبخند، حجم دهی لب و پر کردن گونه استفاده می‌شود. تزریق پلی لاکتیک اسید در سه یا چهار دوره یک ماهه انجام می‌شود و معمولاً اثری نیمه‌دائمی و چندساله دارد. به این موضوع دقت کنید که تنها فیلر پلی لاکتیک اسید مورد تأیید FDA، فیلر Sculptra Aesthetic است.

سلول‌های چربی

در این روش کم‌وبیش تهاجمی، چربی‌های بدن با استفاده از لیپوساکشن یا تکنیک‌های دیگر، استخراج می‌شوند و در نقاط مختلف بدن و صورت تزریق می‌شوند. این روش هرچند نیاز به استفاده از آرام‌بخش دارد و ممکن است عوارضی را در محل برداشت و تزریق ایجاد کند، اما از امن‌ترین تکنیک‌های فیلر به‌حساب می‌آید.

با توجه به اینکه ماده تزریق شده، از بدن خود بیمار استخراج می‌شود، میزان حساسیت به ماده تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

انواع فیلرها بر اساس نواحی تزریق 

  • فیلر صورت (چانه، خط خنده، فک، گونه)
  • فیلر زیرچشم
  • فیلر بینی
  • فیلر لب
  • فیلر خط اخم و پیشانی

فیلر در چه مواردی استفاده می‌شود؟

بعد از پاسخ به سوال فیلر چیست نوبت به بررسی کاربردهای فیلتر است. مشهورترین مورد استفاده انواع مختلف فیلرها، بهبود شرایط پوست با پرکردن خطوط و چین و چروک‌های صورت است.حجیم کردن برخی از اعضای  صورت مانند لب نیز از  کاربرهای فیلر است.  خطوط پیشانی، خطوط خنده، چین و چروک‌های اطراف چشم گودی زیر چشم و دهان و به‌طورکلی هرگونه فرورفتگی در پوست، از جمله مواردی است که با استفاده از فیلر می‌توان آن را درمان کرد.

جای زخم‌ها و جوش‌های عمیق را نیز می‌توان با تکنیک‌هایی خاص و با استفاده از فیلر‌ها بهبود بخشید. البته باید سطح انتظار بیماران را در حد توانایی تزریق فیلر‌ها پایین آورد یا از تکنیک‌های ترکیبی لیزر و جراحی در کنار تزریق فیلر استفاده کرد.

علاوه بر خواص درمانی فیلر‌ها در تغییرات پوستی، می‌توان از این روش در حجم دهی به لب‌ها و گونه نیز استفاده کرد. با استفاده از تکنیک‌های حجم دهی، تغییر شکل صورت و زاویه‌دار کردن فک نیز با استفاده از فیلر ممکن می‌شود. هرچند باید به این موضوع دقت داشت که تخصص پزشک در پروسه‌های حجم‌دار کردن صورت، بیشتر به چشم می‌آید.

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

dr.dorita@

dr.jarahbartar@

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

تفاوت فیلر با ژل و بوتاکس در چیست؟

فیلر و بوتاکس هر دو از روش‌های پرکاربرد جوانسازی پوست هستند که امروزه از طرفداران زیادی برخوردارند. این دو روش دارای شباهت‌های زیادی هستند اما تفاوت‌های اساسی بین آن‌ها وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. از مهم‌ترین تفاوت‌های فیلر و بوتاکس باید به خاصیت حجم دهندگی فیلر اشاره کرد. از طرفی نواحی موجود برای تزریق فیلر و بوتاکس باهم متقاوت است که این از آشکارترین تفاوت‌های این دو روش جوانسازی است.

فیلر‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

کاهش چربی و کلاژن پوست با افزایش سن، منجر به شل‌شدگی، افتادن و ایجاد خطوط بر روی پوست می‌شود. فیلر‌ها موادی هستند که به بازگرداندن پوست به شرایط اولیه کمک می‌کنند.

این مواد در قسمت‌های مختلف پوست که نیاز به کشیده شدن و حجم‌دار شدن دارند، تزریق می‌شوند و معمولاً به‌صورت مستقیم، فضای خالی موجود در پوست را پر می‌کنند. البته به این موضوع باید دقت داشت که انواعی از فیلرها، کلاژن ساز هستند و مدتی زمان می‌برد تا اثر نهایی خود را در محل اعمال‌شده نشان دهند.

علاوه بر حجم فیلر تزریق شده که در نتیجه نهایی تأثیرگذار است، نوع فیلر نیز در مدت‌زمان نمایان بودن تغییرات، اثر می‌گذارد. فیلر‌ها را به‌طورکلی و بر اساس عملکرد می‌توان به سه دسته کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دائمی تقسیم کرد.

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

تزریق فیلر چگونه انجام می‌شود؟

استفاده از روش‌های مختلف تزریق فیلر، به نوع پوست، محل تزریق، فیلر انتخابی و نظر مستقیم پزشک مربوطه ارتباط دارد.

هرچند بسیاری از فیلر‌ها خود خاصیت بی‌حس‌کنندگی دارند، اما معمولاً ۲۰ دقیقه قبل از شروع درمان، از کرم یا اسپری بی‌حس‌کننده در محل تزریق فیلر استفاده می‌شود. به‌طورکلی با نظر مستقیم پزشک و کارشناس مربوطه، یکی از سه تکنیک سوراخ کردن، هاشور زدن و روش خطی برای درمان فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تکنیک سوراخ‌کردن، سوراخ‌هایی متعدد در محل مورد نظر در روی پوست و با استفاده از حجم دهی مستقیم ایجاد می‌شود. این تکنیک معمولاً برای پر کردن چین و چروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نواحی پر وسعت مثل گونه‌ها، لب و حتی سینه، از تکنیک هاشور زنی استفاده می‌شود. تکنیکی که درواقع حجم فیلر را به‌صورت مساوی در سطوح وسیع‌تر تقسیم می‌کند و از ایجاد برامدگی‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.روش خطی نیز، تزریق عمیق‌تر به محل چین و چروک است. 

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

معروف‌ترین برندهای فیلر

فیلرها برندهای مختلفی دارند که هرکدام نسبت به جنس و برندشان قیمت‌های متفاوتی دارند.

  • فیلر تئوسیال (Teosyal Redensity۲ )
  • فیلر ژوویدرم ولوما (Juvéderm™ VOLUMA )
  • فیلر ایتالیایی (Hydrolift IBSA)
  • فیلر profhilo IBSA
  • فیلر فرانسوی الانسه (ELLANSE)
  • فیلر فرانسوی (Perfectha Complement)

Teosyal Redensity۲ تئوسیال فیلر

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

دارای خصوصیات منحصربه‌فردی است. مدت‌زمان پایداری تأثیر این محصول طولانی‌مدت و بادوام بوده و در یک سرنگ ۱میلی‌لیتری برای درمان نواحی ظریف اطراف چشم که بسیار حساس است مورداستفاده قرار می‌گیرد. خلوص این محصول بسیار بالا بوده و بنابراین تشکیل رادیکال‌های آزاد در زیرپوست را با دشواری همراه می‌کند. این ژل از ترکیبات زیست تجزیه‌پذیر با منشأ غیر حیوانی ساخته‌شده که در یک سرنگ شیشه‌ای در دسترس است. از این رو یک فیلر زیر چشم ایده آل است

Juvéderm™ VOLUMA فیلر ژوویدرم ولوما

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

ژوویدرم ولوما VOLUMA شامل هیالورونیک اسید زیست سازگار بوده و یک فیلر تزریقی است که نتایج فوری و طبیعی را برای شخص مصرف‌کننده دربر دارد. این فیلر یکی از بهترین مارک‌های ژل موجود در بازار است که اثربخشی بالا در کنار عوارض جانبی کم، این فیلر را به یکی از بهترین‌ها در حوزه فیلر‌ها تبدیل کرده است

profhilo IBSA فیلر

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت
ژل پروفایلو نخستین اسید هیالورونیک پایدار و مقاوم شده بدون به کارگیری مواد و عناصر شیمیایی در فرایند اتصالات عرضی پیوندهای شیمیایی خود می باشد که به وسیله کمپانی دارویی معتبر و معروف ایتالیایی به بازار عرضه شده است. این محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا نیز قرار گرفته است. این محصول قابلیت درمان قابل ملاحظه ای در بازسازی بافت و کیفیت پوست دارد به طوری که امکان ترکیب سریع و سازگار با بافت چربی جهت درمان های زیبایی و جراحی های پوستی را ممکن می سازد. ژل پروفایلو فرآورده ای بی خطر ، کارآمد و با ماندگاری بالاست که از پیشرفت های قابل توجه در زمینه ی درمان های زیبایی و جوان سازی و ضدپیری به شمار می آید.

ELLANSE فیلر الانسه

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

برای فرم‌دهی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود و مصرف آن روز به روز در حال افزایش است. ژل الانسه یک فیلر قابل تزریق می‌باشد و با قابلیت تحریک پوست جهت تولید کلاژن طبیعی برای مدت بیش از 4 سال، روشی مؤثر برای جوان‌سازی و زیبایی صورت محسوب می‌شود.

Perfectha Complement فیلر

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت
یکی از روش‌‌های مطمئن و تائید شده برای جوان‌سازی پوست تزریق ژل است. در این روش مواد طبیعی و یا مصنوعی برای پر کردن پوست استفاده می‌شود. این محصول فرانسوی دارای فرمولی مؤثر برای کاهش میزان چین‌وچروک‌های پوست بوده . برای تزریق ژل زیر چشم مناسب است. پرفکتا کامپلیمنت یک فیلر هیالورونیک اسید به‌صورت ژل است که برای از بین بردن چین‌وچروک پوست طراحی‌شده است. از فیلرها می‌توان برای تزریق ژل دورچشم، لب، چانه، گونه، زیرچشم و همچنین ژل بینی استفاده کرد.

فیلر برای چه کسانی مناسب نیست؟

هرچند تزریق فیلر را می‌توان یک روش نه‌چندان تهاجمی و کم و بیش کم‌خطر دانست، اما باز هم اشخاصی هستند که کاندیدای مناسبی برای این روش درمانی به‌حساب نمی‌آیند.

اختلالات خونریزی دهنده،بیماری‌های عصبی عضلانی و اشخاصی با سابقه به حساسیت شدید به مواد شیمیایی، تنها با نظر مستقیم پزشک مرتبط با بیماری باید تزریق فیلر را انجام دهند. علاوه بر این، اشخاص باردار یا افرادی که در حال شیردهی هستند نباید به‌هیچ‌وجه از روش‌های مختلف درمانی فیلر استفاده کنند.

به‌طورکلی افراد سالم و فاقد بیماری‌های پوستی و حساسیتی که از دخانیات استفاده نمی‌کنند، بهترین کاندیدا‌های استفاده از فیلر در نقاط مختلف صورت و بدن هستند.

اثر فیلر تا چه مدت ماندگار است؟

هرچند انواعی از فیلرها، دائمی نام‌گذاری شده‌اند، اما باز هم می‌توان تأیید کرد که هیچ‌کدام از انواع مختلف فیلرها، اثری بسیار بلندمدت را از خود به نمایش نمی‌گذارند. البته کوتاه‌مدت بودن اثر فیلر‌ها از نکات مثبت این تکنیک درمانی و زیبایی به‌حساب می‌آید.

در نظر داشته باشید که هرگونه تغییر دائمی در صورت، با نادیده گرفتن تغییرات آینده بدن انسان صورت می‌گیرد و در بلندمدت ممکن است منجر به نتایجی نامناسب شود. با این اوصاف انواع فیلر‌ها در گروه‌های کوتاه‌مدت چندماهه، میان‌مدت یک ساله و بلندمدت چندساله قرار می‌گیرند.

تکنیک‌ها و مواد کوتاه‌مدت به دلیل قیمت مناسب و اثرگذاری بیشتر و زیباتر، از محبوب‌ترین روش‌های فیلر موجود در بازار هستند. هرچند این روش‌ها در طول مدت زمان استفاده باید به‌صورت دوره‌ای تمدید شوند و تزریق‌های جدید صورت بگیرد.

آیا فیلر عوارض دارد؟

استفاده از فیلر‌ها در اغلب موارد بی‌خطر است، اما هرگونه پروسه پزشکی می‌تواند در جای خود دارای عوارضی کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد. بااین‌حال اگر فیلر انتخابی از مواد با کیفیت و طبیعی باشد، انتظار می‌رود تا عوارضی مثل زخم و کبودی، در چند روز پس از تزریق فیلر کاهش بیابد.

هرچند تزریق مواد بی‌کیفیت، عدم رعایت بهداشت، می‌تواند عوارضی دائمی و غیرقابل جبران را برای بیمار به همراه داشته باشد.

مراقبت‌های موردنیاز در دوران نقاهت

پیش از تزریق فیلر باید تمامی عوارض قابل‌انتظار را از پزشک بپرسید و با آمادگی کامل، این پروسه درمانی را آغاز کنید. بهتر است پس از تزریق و تا چند روز، مصرف آب خود را افزایش دهید.

تورم و کبودی تا چند روز پس از تزریق قابل پیش‌بینی است، اما اگر تورم از نوع پیش‌رونده بود و یا پس از چند روز کاهش نیافت، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. حرارت شدید یا فشار نیز ممکن است نتایج تزریق فیلر را تحت تأثیر قرار دهد.

در صورت پدیدار شدن آثاری همچون ورم، با استفاده از کمپرس یخ می‌توانید نقطه موردنظر را التیام ببخشید. استرس زیاد نیز می‌تواند مدت‌زمان نقاهت را افزایش دهد پس سعی کنید تا توجه خود را از محل تزریق فیلر منحرف کنید. درهرصورت به این موضوع دقت کنید که اثر بیشتر فیلرها، موقت و قابل‌ترمیم است.

کلینیک تخصصی دریتا

  • طب سوزنی و چاکرا درمانی با تخفیف ۴۰ درصدی ۲ میلیون
  • قبولی مراجع حداکثر تا ٧٠ سال

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۵۰۱۹۹

۰۹۱۲۰۳۰۴۲۳۳

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

dr.dorita@
dr.jarahbartar@

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

اقدسیه، خیابان موحد دانش، بالاتر از سفارت چین، روبه روی مرکز خرید آوا سنتر، پلاک ۸۴، ساختمان نیما، طبقه سوم، واحد ۱۲، مطب متخصصین دریتا

سوالات متداول

آیا تزریق فیلر خطرناک است؟

برای خانم‌های باردار و شیرده ممکن است ضرر داشته باشد. در صورت وجود حساسیت پوستی و آکنه برای تزریق دست نگه دارید. بسته به واکنش آن در بدن هر فرد ممکن است حساسیت و آلرژی سطحی ایجاد کند.

آیا اثر فیلر ماندگار است؟

برندهای مختلف ماندگاری متفاوتی دارند اما بهتر است در اولین بار از فیلرهایی با ماندگار کم استفاده کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

نتیجه تزریق چند وقت بعد معلوم میشود؟

در هر فرد متفاوت است و ممکن است بین دو هفته تا یک طول بکشد و تورم از بین برود.

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج