بررسی مدل ۲۰۲۰ بیامو ۷۵۰ آی: پرچمدار لوکس آلمانی
سدان ۷۵۰ آی (BMW ۷۵۰ i) را باید اتومبیلی لوکس و گران قیمت دانست که مهندسان بیامو برای تولید و حفظ و ارتقاء کیفیت آن تلاش فراوانی میکنند. هم اکنون نسخههایی از ۷۵۰ آی در بازار ایران وجود داشته و این خودرو لقب لوکسترین سدانِ موجود در بازار ایران را به یدک میکشد. این محصول در بازارهای اروپا و آمریکا قیمتِ زیادی دارد و هرکسی توان خرید ۷۵۰ آی را نخواهد داشت.
برترینها: سدان ۷۵۰ آی (BMW ۷۵۰i) را باید اتومبیلی لوکس و گران قیمت دانست که مهندسان بیامو برای تولید و حفظ و ارتقاء کیفیت آن تلاش فراوانی میکنند.
هم اکنون نسخههایی از ۷۵۰ آی در بازار ایران وجود داشته و این خودرو لقب لوکسترین سدانِ موجود در بازار ایران را به یدک میکشد. این محصول در بازارهای اروپا و آمریکا قیمتِ زیادی دارد و هرکسی توان خرید ۷۵۰ آی را نخواهد داشت. در بازار ایران نیز شرایط بدتر از اروپا و آمریکا بوده و ۷۵۰ آی قیمتی فضایی و دور از دسترس دارد.
طراحی/ امتیاز: ۵ از ۱۰
در بحث طراحی بیامو ۷۵۰ آی (BMW ۷۵۰i) ابتدا نگاهی به جلوپنجره جدید آن میاندازیم. درباره جلوپنجره مزبور باید گفت که واقعاً شرمآور بوده و شما نیاز دارید که در زمان مراجعه به پارکینگی پر از محصولات سری ۷ کمپانی بیامو برای تشخیص مدل ۲۰۲۰ اتومبیل ۷۵۰ آی به جلوپنجره خودروهای گوناگون خیره شده و به دنبال یک جلوپنجره دو تکه، ارهای و متصل به پیشانی سری ۷ باشید.
در حقیقت ۷۵۰ آی از جلوپنجرهای زشت و شرمآور نسبت به سایر محصولات سری ۷ بیامو استفاده کرده و جذابیتِ آنها را ندارد. طراحی و شکل چراغها هم باریک بوده و از لامپهای LED در آنها استفاده شده است. هنگام باز کردن درب ۷۵۰ آی جدید، چراغهای یادشده روشن شده و حس و حالِ یک سدان لوکس و پرچمدار را به شما خواهند داد. کنارههای ۷۵۰ آی با نوارهای کرومی بلند و جذابی تزئین شدهاند.
از نوارهای مزبور برای تزئین دریچه هوای پشت چرخهای جلو استفاده شده و همه این اقدامات باعثِ خلق یک شخصیت جذاب و جدید برای ۷۵۰ آی شده است.
جلوپنجره با سایر قسمتهای بدنه ۷۵۰ آی هماهنگی خوبی دارد. چراغهای جلو بسیار زیبا بوده و نور لیزری و تزئین آبی رنگ LEDهای آن نظر شما را جلب خواهد نمود. به طور کلی کمپانی بیامو از نوارهای کرومی زیبا و درجه یک برای طراحی ۷۵۰ آی جدید استفاده کرده؛ اما مقدار کاربردِ این عنصرِ زیبا را در کنارهها و سپر عقب ۷۵۰ آی کاهش داده است.
در مجموع ظاهر بیرونی مدل ۲۰۲۰ خودروی ۷۵۰ آی بسیار خشمگین به نظر میرسد. این اتومبیل بسیار شبیه به بیامو ۸ ام جیتیئی (BMW M۸ GTE) بوده که در مسابقات رالی استقامت حضور دارد.
در کابین ۷۵۰ آی از مواد با کیفیت استفاده شده است. در این محصول شاهد استفاده از چرمهایی با کیفیت و دوختی بسیار زیبا هستیم. محیط داخلی ۷۵۰ آی ترکیبی از تِمهای فلزی، چوبهای زیبا و... است.
کیفیت مواد به کار گرفته شده در کابین ۷۵۰ آی بسیار بالا بوده و قطعاً اتومبیلی که قیمت آن ۱۲۶ هزار دلار است؛ باید طراحی عاقلانه، ساده و در عین حال زیبا و حساسی را به خریداران خود نمایش دهد.
طراحی محیط داخلی ۷۵۰ آی بد نیست؛ اما در مجموع باید گفت که سبک طراحی کابین سری ۷ محصولات بیامو در برابر دو رقیب اصلی آن یعنی مرسدسبنز کلاس اس (Mercedes-Benz S-Class) و آئودیای ۸ (Audi A۸) حرفی برای گفتن ندارد.
در کلاس اس (S-Class) صفحه نمایشی گستره را پیشروی خود داریم که به شکل موجی و بسیار زیبایی در کابین قرار داده شده است. در کلاس اس دریچههای هوا بسیار زیبا بوده و ترکیبی از چوب و فلز را شاهد هستیم. در آئودیای ۸ (A۸) هم دو صفحه نمایش لمسی آیندهنگرانه را خواهید دید.
آئودیای ۸ فضایی جدید و جذاب داشته و شما هنگام نشستن در آن به دنبال کشف شگفتیهای آئودی خواهید بود. اما سری ۷ بیامو محیطی خستهکننده را پیشروی شما قرار داده و برای برخورداری از محیط یادشده باید پول زیادی پرداخت کنید.
بیامو ۷۵۰ آی مدل ۲۰۲۰ امتیاز چشمگیری در بخش طراحی از ما نمیگیرد؛ اما خوشحال هستیم که بیامو این اتومبیلِ گران قیمت را با ۷ رنگ گوناگون و گزینههای فراوانِ سفارشیسازی طراحی داخلی و خارجی عرضه میکند. مشتریان ۷۵۰ آی جدید میتوانند تِم محیط داخلی اتومبیل خود را سفارشیسازی کرده و از ۱۳ رنگ گوناگون و شش بسته سفارشی بیامو استفاده کنند.
راحتی / امتیاز: ۱۰ از ۱۰
ممکن است که کابین ۷۵۰ آی خستهکننده باشد؛ اما خوشبختانه محیطی بسیار راحت و دلچسبی برای گذرانِ زمان است. صندلیهای جلو را میتوان در ۲۰ حالت مختلف تنظیم کرده و از گرمایش سه حالته، ماساژور هشت حالته با سه سطح مختلف و سیستم تهویه سه گانه بهره برد.
اگر پشت فرمان ۷۵۰ آی احساس راحتی نکنید؛ پس در هیچ اتومبیلی احساس راحتی و آرامش نخواهید داشت! نکته جالب و تأثیرگذار صندلیهای مزبور را باید کمک به حفظ تعادل راننده دانست. این صندلیهای لوکس مانند نمونههایی از اتومبیلهای اسپرت عمل کرده و میزبانِ خوبی برای سرنشینان بیامو ۷۵۰ آی هستند.
صندلیهای عقب نیز بسیار لوکس و جذاب بوده و برای کنترل آنها میتوان از بسته لاکچری ۳۹۰۰ دلاری بیامو استفاده کرد. صندلیهای مزبور متوسط بوده و بین آنها شاهد قرارگیری یک کنسول با انبوهی از امکانات کنترلی هستیم. صندلیهای عقب را میتوان در شش حالت تنظیم کرد. شما قدرتِ کنترل گرمایش و تهویه سه کاناله صندلیهای عقب را دارید.
همچنین میتوانید از حافظه صندلیهای عقب و ماساژوری با کیفیتی مشابه صندلیهای جلوی بیامو ۷۵۰ آی استفاده کرده و کاملاً راحت باشید. علاوه بر این توان استفاده از سیستم سرگرمی صندلیهای عقب را خواهید داشت.
برای کنترل تمام امکانات مرتبط به سرنشینانِ بیامو ۷۵۰ آی میتوانید از یک تبلت ۷ اینچی سامسونگ استفاده کنید. تبلت مزبور را کمپانی بیامو برای شما در نظر گرفته و به این ترتیب شما را مات و مبهوتِ امکاناتِ یکی از لوکسترین محصولات خود خواهد کرد.
از صندلیهای ۷۵۰ آی عبور کرده و به سر و صدای محیط داخلی آن میپردازیم. در این اتومبیل تقریباً صدای باد، جاده و لاستیکها را حس نخواهید کرد! پیشرانه ۴.۴ لیتری V۸ و مجهز به توربوشارژ دوقلوی بیامو هنگام شتابگیری و فشار دادنِ پدالِ گاز به خوبی عمل کرده و هیچ صدایی از آن به گوش نمیرسد.
از یک سدان لوکس و بزرگ انتظار میرود که فضاهای زیادی جهت قرار دادن وسایل و بارِ سرنشینان خود داشته باشد. بیامو ۷۵۰ آی دقیقاً به همین شکل بوده و خوشبختانه فضای ذخیرهسازی مناسبی را برای سرنشینان خود فراهم آورده است.
کنسول مرکزی ۷ فضای ذخیرهسازی کوچک و بزرگ دارد. یک پدِ شارژ بیسیم میزبانِ تلفن همراه هوشمند شما خواهد بود. فضای صندوق عقب ۱۸.۲ فوت مکعب بوده و به راحتی میتوان چهار چمدان بزرگ را در آن جای داد.
فناوری / امتیاز: ۱۰ از ۱۰
سری ۷ را باید پرچمدار کمپانی بیامو دانست و به همین دلیل شاهد استفاده از فنآوری و تجهیزات پیشرفته در ۷۵۰ آی هستیم.
صفحه نمایش لمسی ۷۵۰ آی بسیار خوش رنگ و مدرن بوده و ۱۰.۳ اینچ انداره دارد. سیستم «iDrive ۷» دوست داشتی بیامو با گرافیکی خاص میزبان شماست. سیستم مزبور و فرایند استفاده از آن ساده نیست؛ اما به نظر میرسد که بیامو گامی رو به عقب برداشته و جهت سادهسازی آن از ویژگیهای نسخه ۲۰۱۰ سیستم «iDrive» استفاده کرده باشد.
سیستم «iDrive» به دکمههای کنترلی روی کنسول و... اتکای بیشتری داشته و اکنون تنظیم سیستم ناوبری و میزان صدا بسیار آسان و بدون مشکل انجام میشود. سیستم جدید بیامو بدون شک مدرنتر از گذشته بوده و طیف وسیعی از امکانات ۷۵۰ آی را میتوان با استفاده از آن کنترل کرد. ولی باید توجه کرد که برخی از ویژگیهای مناسب و ایدهآل نسخه قدیمی سیستم یادشده، برروی نسخه جدید وجود نداشته و دیگر آنها را نمیبینیم.
در ۷۵۰ آی میتوان از ۱۶ بلندگوی هارمن کاردن (Harman Kardon)، صفحه نمایش آمپر و اطلاعت ۱۲.۳ اینچی، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی، سیستم ناوبری، اپل کارپلی (Apple CarPlay)، کروز کنترل، گرمکن فرمان، تهویه چهارگانه، شارژر بیسیم و... بهرهمند شد.
علاوه بر امکانات مذکور میتوان فهرستی از امکانات و تجهیزات اختیاری را برای پرچمدارِ لوکس بیامو سفارش داد. میتوان ۳۹۰۰ دلار به بیامو پرداخت کرد و از پوشش سرامیکی براق و بادوامِ سیاه رنگ در اطراف کنسول مرکزی بهره برد.
همچنین یک روکش آفتابگیر پانوراما با روشنایی خاص LED و صندلیهایی با سیستم تهویه و ماساژ مجزا و حرفهای در انتظار شماست. بستههای مذکور بسیار لوکس و جذاب بوده و تجربه رانندگی با ۷۵۰ آی را دلچسبتر میکنند؛ اما شما میتوانید با پرداخت ۷۵۰ دلار از گرمکن استاندارد صندلیها، گرمکن فرمان و صندلیهای عقب برخوردار شوید.
همچنین میتوان سیستم دید در شب، چراغهای لیزری جلو LED، سیستم صوتی مجهز به ۱۶ بلندگوی «bowers & wilkins» و سیستم سرگرمی اختصاصی صندلیهای عقب را سفارش داد.
عملکرد / امتیاز: ۶ از ۱۰
پیشرانه دوست داشتنی بیامو ۷۵۰ آی (BMW ۷۵۰i) ۴.۴ لیتری، V۸ و مجهز به توربوشارژ دوقلو بوده و توانی معادل با ۵۲۳ اسببخار و گشتاوری ۵۵۳ پوند فوتی دارد. پیشرانه مذکور ۶۰ اسببخار و ۳۷ پوند فوت گشتاور از پیشرانه مرسدسبنز اس ۵۶۰ فورماتیک (۴Mati ۵۶۰ Mercedes-Benz S-Classc)، ۷۰ اسببخار و ۶۶ پوند فوت گشتاور از پیشرانه V۸ جدید آئودیای ۸ ال (Audi A۸L) و ۱۰۷ اسببخار و ۱۱۱ پوند فوت گشتاور نسبت به لکسوس الاس ۵۰۰ (Lexus LS۵۰۰) قدرتمندتر است.
پیشرانه مذکور برای سدانی با وزن ۵ هزار پوند بسیار ایدهآل است. ولی ۷۵۰ آی با توجه به ابعاد و فناوریهای مورد استفاده در آن، تنها ۴۷۲۲ پوند وزن داشته و سبکتر از استانداردهای معمول است. علت این امر را باید استفاده از آلومینیوم و منیزیم تقویت شده به همراه فیرکربن و... دانست.
وزن کم باعث شده که قدرت پیشرانه و شتاب اولیه ۷۵۰ آی افزایش یافته و این محصول در ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این رقم در آئودیای ۸ (Audi A۸) و مرسدسبنز اس ۵۶۰ (۵۶۰ Mercedes-Benz S-Classc) به ۴.۵ ثانیه میرسد.
بیامو ۷۵۰ آی از سیستم استاندارد تمام چرخ محرک و گیربکس هشت سرعته زِد اف (ZF) استفاده میکند. سیستم تمام چرخ محرک، گیربکس و پیشرانه ۷۵۰ آی به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده و در شرایط مختلف عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش میگذارند.
بیامو ۷۵۰ آی وزن کمتری داشته و به همین خاطر سرعت و شتاب بیشتری دارد. اما ظاهراً وزن این اتومبیل در برخی از نقاط بیشتر از حد معمول بوده و به همین دلیل فرمان و شاسی عملکرد مطلوبی ندارند. به بیان سادهتر، وزن زیادی به محورهای جلو و عقب منتقل شده و به همین دلیل محور جلو عملکرد مطلوبی ندارد.
این مشکل را دقیقاً در بیامو ایکس ۵ (BMW X۵) هم شاهد بوده و به این ترتیب قضاوت درباره عملکرد ۷۵۰ آی کمی سخت میشود. بیامو باید بداند که نسبتِ تقسیم وزن ۵۰.۵۰ بسیار خوب است؛ اما در یک سدان لوکس و پرچمدار باید کمی کوتاه آمده و بی خیالِ تئوریهای خود شود.
البته سیستم چهار چرخ محرک بیامو هم مقصر است. در سرعتهای بالا و هنگامی که به شکل مستقیم در حال حرکت هستید؛ همه چیز خوب و ایدهآل بوده و اتومبیل کاملاً پایدار خواهد بود. اما اگر بخواهید با ۷۵۰ آی به جهات گوناگون گردش کنید؛ شما هیچ حسی نسبت به فرمان ندارید. در واقع ۷۵۰ آی برای تجربه یک رانندگی تهاجمی و سریع مناسب است؛ اما بیامو شما را در خیلی از مواقع ناامید خواهد کرد.
شما نمیتوانید «Integral Active Steering» را بدون «Active Comfort Drive system» تجربه کنید. باید از سیستم تعلیق تطبیقی، دوربینهای اسکن جادهای، سیستم تشخیص ناهواری و برجستگیهای سطح جاده استفاده کنید تا در نهایت یک سواری راحت را با بیامو ۷۵۰ آی داشته باشید.
به هر حال علیرغمِ نبودِ چابکی و عملکرد خیرهکننده دیگر محصولات بیامو در سری ۷ محصولات این کمپانی، یک سواری راحت و دلچسب را تجربه خواهید کرد.
ایمنی / امتیاز: ۱۰ از ۱۰
سدانِ پرچمدار بیامو همان گونه که از فناوریهای مختلفی برای فراهم آوردن آرامش سرنشینان خود استفاده میکند؛ به بهترین و جدیدترین سیستمهای ایمنی مجهز شده و در این محصول میتوان ترمز اضطراری خودکار، کروزکنترل تطبیقی و... را به شکل استاندارد و در نسخه ۱۰۲۶۵۰ هزار دلاری بیامو ۷۵۰ آی در اختیار داشت.
اگر خواهانِ امنترین و باهوشترین بیامو جادهها هستید؛ فقط باید ۱۷۰۰ دلار پرداخت کرده و از سیستم «Assistant Pro Pro Driving Active» برخوردار شوید. این سیستم شامل رانندگی نیمه خودکار، افزایش و کاهش خودکار سرعت در بزرگراهها، دستیار «Extended Traffic Assistant» و... است.
در ۷۵۰ آی تمام نکات ایمنی رعایت شده و این محصول از چراغهای جلو استاندارد و LED استفاده میکند. چراغهای مذکور بسیار روشنتر و کارآمدتر از چراغهای معمولی بوده و مناسب به نظر میرسند؛ اما قدرتِ کمتری نسبت به همتایان اروپایی خود دارند.
قیمت / امتیاز: ۴ از ۱۰
قیمت مدل ۲۰۲۰ بیامو ۷۵۰ آی ایکس درایو (BMW ۷۵۰i Xdrive ۲۰۲۰) از ۱۰۲۶۵۰ دلار شروع شده و به ۱۲۶۱۴۵ دلار میرسد. ما به خریداران بیامو ۷۵۰ آی استفاده از ۷۵ درصدِ امکانات و تجهیزات سفارشی بیامو را توصیه میکنیم.
مشتریان اتومبیل مزبور با پرداخت ۱۷۰۰ دلار از سیستمهای «Active Driving Assistant Pro» و «Extended Traffic Jam Assistant» بیامو برخوردار میشوید. آنها باید ۴۹۰۰ دلار پرداخت کنند تا صندلیهای عقب به سیستم تهویه، ماساژور و... مجهز شوند. همچنین آنها باید ۳۹۰۰ دلار دیگر برای ماساژور صندلی جلو، پوشش سرامیکی کنسول، آفتابگیرهای عقب و... پرداخت کنند.
برای برخورداری از بسته «Autobahn» باید ۴۱۰۰ دلار پرداخت کرد که شامل «Active Comfort Drive» و... است. هزار دلار باید برای چراغهای لیزری جلو، ۲۷۰۰ دلار برای سیستم سرگرمی صندلیهای عقب، ۳۴۰۰ دلار برای سیستم صوتی «bowers & wilkins» و ۱۳۰۰ دلار برای رینگهای ۲۰ اینچی پرداخت کنید.
رقیب اصلی ۷۵۰ آی ایکس درایو را باید مرسدسبنز اس ۵۶۰ فورماتیک دانست که قیمت آن ۱۰۴۳۵۰ دلار است. اگر به سیستم چهار چرخ محرک احتیاجی ندارید؛ میتوانید اتومبیل مزبور را با قیمت ۱۰۱۳۵۰ دلار هم تهیه کنید.
محصولات آئودی و لکسوس هم مقرون به صرفهتر بوده و برای خرید لکسوس الاس ۵۰۰ و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه V۶ باید ۷۸۶۷۰ دلار پرداخت کنید. همچنین قیمت نسخه پایه آئودیای ۸ ال با پیشرانه V۸ تنها ۹۶۸۰۰ دلار است.
منبع: motor۱ ،autoblog ،carbuzz
نظر کاربران
فقط پراید
پاسخ ها
ما جقدر بدبختیم.
نسلتون منقرض به حق همین بی ام و
فکر کنم نادر فقیهزاده طراحی کرده
جلو پنچهر ش قشنگه
پاسخ ها
کلی تو رسانه های خارجی جلوپنجره جدید. بی ام و را نقد کردن. با خاک یکسان شده
ما هیچ ما نگاه
عالی. لطفا واحد ها را به si تبدیل کنید
پراید امروز شد 48 تا
خوندنش هم لذت بخشه چقدر میتونه یک ماشین جذابیت داشته باشه
اخ اخ اخ من حاضرم برای شرکت بی ام و ده سال مجانی کار کنم اینو بدن ولی