با بهترین اتومبیلهای آلمانی تاریخ آشنا شوید
صنعت خودروسازی آلمان تولیدکنندگان کوچکتری هم دارد؛ اما بهترین و بزرگترین خودروسازان آلمانی؛ کمپانیهای مرسدسبنز، پورشه، فولکسواگن و بیامو هستند و هنوز هم نقش ویژهای در ساخت و توسعه اتومبیلهای گوناگون دارند. در این متن ما لیستی از بهترین اتومبیلهای آلمانی را تدارک دیده و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.
برترینها: اولین اتومبیل کاربردی جهان توسط کارل فردریش بنز ساخته شد و آلمان به سرعت قلههای افتخار را در صنعت خودروسازی جهان فتح کرد. سرعت پیشرفت آلمانیها بسیار زیاد بود و حتی جنگجهانی دوم هم مانع ساخت و توسعه اتومبیلهای با کیفیت و نوآورانه نشد.
فولکسواگن در اوج بحران و جنگ متولد شده و مدل بیتل را به تولیدِ انبوه رساند. کمپانی بیامو که تا آن زمان مشغول تولید پیشرانه هواپیما بود، به ساخت موتورسیکلت و اتومبیل پرداخت. اندکی بعد در دهه ۱۹۶۰ کمپانی آئودی به فولکسواگن پیوست و محصولات متفاوتی را عرضه کرد. این در حالی بود که از سال ۱۹۲۶، مرسدسبنز رویایی کارل بنز و دایملر با یکدیگر همکار و همراه شده بودند.
پورشه توسط فردیناند پورشه بنیانگذاری شد و ابتدا نقش یک مشاور عالی را در پروژههای تولید و توسعه اتومبیلهای گوناگون بر عهده گرفت. اندکی بعد پورشه باعث تولید مدل بیتل شده و اکنون با گذشت ۶۴ سال از آن دوران طلایی، هنوز هم از ایده و طراحی پورشه برای تولید اتومبیلهای کوچک و خانوادگی استفاده میشود.
صنعت خودروسازی آلمان تولیدکنندگان کوچکتری هم دارد؛ اما بهترین و بزرگترین خودروسازان آلمانی؛ کمپانیهای مرسدسبنز، پورشه، فولکسواگن و بیامو هستند و هنوز هم نقش ویژهای در ساخت و توسعه اتومبیلهای گوناگون دارند. در این متن ما لیستی از بهترین اتومبیلهای آلمانی را تدارک دیده و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.
آئودی کواترو (Audi Quattro)
آئودی کواترو عامل تغییر و تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی جهان بوده و نمیتوان آن را نادیده گرفت. سیستم چهار چرخ متحرک کواترو برای مسابقات رالی و در دهه ۱۹۸۰ توسعه داده شد. این اقدام آئودی باعث شد که تولیدکنندگان اتومبیلهای گوناگون هم از آئودی تقلید کرده و میزان استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک در محصولات آنها افزایش چشمگیری داشته باشد.
همین موضوع آئودی را به سرمایهگذاری برای توسعه پیشرانه و سیستمهای فنی محصولات خود ترغیب کرد و در آن زمان تمام محصولات مسابقهای و جادهای آئودی به فناوری کواترو مجهز شدند. اکنون کمپانی آئودی یکی از بهترین تولیدکنندگان اتومبیلهای چهارچرخ متحرک در جهان است.
پورشه ۹۱۱ (Porsche ۹۱۱)
پورشه ۹۱۱ نسلی پویا و قدرتمند در صنعت خودروسازی آلمان است. این محصول قدیمیترین اتومبیل اسپرت و موتور عقب آلمانی بوده و در سال ۱۹۶۳ معرفی شده است. از آن زمان تاکنون پورشه ۹۱۱ به عنوان پرچمدار کمپانی پورشه به تولید رسیده و آلمانیها به طور مداوم به تکامل و توسعه آن پرداختهاند. پورشه ۹۱۱ اتومبیلی جادهای و مسابقهای بوده و یکی از بهترین اتومبیلهای جهان است.
فولکسواگن گلف جیتیآی (Volkswagen Golf GTI)
فولکسواگن در سال ۱۹۷۴ مدل گلف MK۱ معرفی کرد. گلف اتومبیلی بود که محور جلوی آن متحرک بوده و از سیستم خنک کاری آبی بهره میبرد. فولکسواگن گلف جوایز مختلفی را در طول حیات خود دریافت کرده و عملکرد خیرهکنندهای در تستها و آزمایشهای گوناگون داشته است. گلف جیتیآی در دهه ۱۹۸۰ نماد اتومبیلی اسپرت و مقرون به صرفه بود و اکنون یکی از جالبترین و مقرون به صرفهترین هاچبکهای جهان است.
بیامو ام ۳ (BMW M۳)
هنگامی که صحبت از مدلهای کارآمد در صنعت خودروسازی جهان میشود؛ باید به پیشرانههای بیامو و محصولاتی مانند E۳۰ از نسل سری ۳ آن توجه نمود. مدل E۳۰ در سال ۱۹۸۲ متولد شده و پایهگذارِ اصلی نسل ۳ محصولات بیامو، پس از مدل E۲۱ است. نسخه ام از سری ۳ محصولات بیامو را باید نمونهای تقویت شده از محصولات سری ۳ دانست. مدل ام ۳ در مسابقات اتومبیلرانی و جادههای گوناگون عملکرد خارقالعادهای داشته و یکی از بهترین مصحولات کمپانی بیامو است.
مرسدسبنز - ۳۰۰ اسال (Mercedes-Benz 300 SL)
اگر اتومبیلی باشد که باور عمومی کارشناسان را درباره مهندسی و طراحی سرد و بیروح محصولات آلمانی نقص کند؛ قطعا مرسدسبنز ۳۰۰ اسال است! مرسدسبنز ۳۰۰ اسال دو سال ابتدایی عمرِ خود را به عنوان محصولی مسابقهای گذراند و پس از آن در سال ۱۹۵۴ کارکردی عمومی یافت و تا سال ۱۹۶۳ به تولید رسید. مرسدسبنز ۳۰۰ اسال اولین مدل موفق مرسدس در بازارهای خارجی بوده و تعریف جدیدی از مدلهای لوکس آلمانی برای مشتریان آمریکایی است.
پورشه ۳۵۶ اسپیدستر (Porsche ۳۵۶ Speedster)
در حالی که پورشه ۹۱۱ را باید امضاء کمپانی پورشه برروی صنعت خودروسازی آلمان بدانیم؛ ولی مدل ۳۵۶ اسپیدستر استانداردی منطبق و تکامل یافتهتر از تمام ۹۱۱های پورشه را به نمایش گذاشته و جد حقیقی مدل ۹۱۱ است. پورشه ۳۵۶ اسپیدستر بسیار سبک وزن، انعطافپذیر، موتور عقب، لوکس و راحت است. میزان تولید نسخه اولیه این محصول تنها ۵۰ دستگاه بود؛ ولی در نهایت کمپانی پورشه بیش از ۷۶ هزار دستگاه پورشه ۳۵۶ اسپیدستر را در چهار نسل متفاوت به تولید رساند.
بیامو ۳۲۸ (BMW 328)
کمپانی بیامو مدل ۳۲۸ را در سال ۱۹۳۵ معرفی کرد. تا ژوئن سال ۱۹۳۶ خبری از عرضه ۳۲۸ نبود؛ تا اینکه نسخهای از آن در پیست نوربرگرینگ دیده شد. بیامو ۳۲۸ اتومبیلی اسپرت و کم وزن بوده و با وجود برخورداری از پیشرانه ۲ لیتری، عملکردی روان و فوقالعاده در جادههای گوناگون داشت. هنگام عبور ۳۲۸ از پیست مسابقه همه مردم به آن توجه کرده و تمام روزنامهنگاران و کارشناسان اتومبیل فهمیدند که صنعت خودروسازی جهان وارد دوران جدیدی شده است. بیامو ۳۲۸ پیشرفتهترین اتومبیل اسپرت دوران خود بود و در مسابقات گوناگون برنده میشد.
دلیل پیشتازی ۳۲۸، مسابقهای بودن آن نیست؛ بلکه کند بودن اتومبیلهای دیگر نسبت به ۳۲۸ عامل بردهای هیجانانگیز آن بود. تنها سرعت و پیشرانه ۶ سیلندر ۳۲۸ نظرات را به خود جلب نمیکرد؛ بلکه زیبایی خیرهکننده آن مجذوب کننده بود. در سال ۱۹۹۹ بیامو ۳۲۸ به عنوان یکی از ۲۵ نامزد برتر برای دریافت جایزه اتومبیل قرن (COTC) معرفی شد.
مرسدس آامگ جیتی (Mercedes-AMG GT)
مدل شناخته شده ۳۰۰ اسال با ظاهری مدرن و بروز تولید شده و مرسدس آامگ جیتی نام گرفته است. در طراحی این اتومبیل از خطوط تیز و برشهای خلاقانه استفاده شده و فضای داخلی آن بسیار لوکس و خاص است. جانور وحشی آامگ با الهام از گذشتگان مرسدس ساخته شده و در زیر کاپوت خود از وجود پیشرانه ۴ لیتری V۸ ساخته شده توسط ایامگ و توربوشارژهای دوگانه بهره میبرد. شاسی آامگ جیتی کاملا اختصاصی و ویژه طراحی شده و قادر به رقابت با چند ابرخودروی قدرتمند است.
بیامو ام ۵ (BMW M5)
ام۵ یکی از نمادهای اتومبیلهای آلمانی و کمپانی بیامو است. برای ساخت آن از ویژگیهای نسخه ام ۳ الهام گرفته شده و در سال ۱۹۸۵ و با استفاده از شاسی E۲۸، ۵۳۵i و نسخه اصلاح شده ام ۱ (پدر بزرگ سری ام) به تولید رسیده است.
مرسدسبنز ۳۰۰ اسئیال ۶.۳ (Mercedes-Benz ۳۰۰ SEL ۶.۳)
مرسدسبنز ۳۰۰ اسئیال از پیشرانه ۶.۳ لیتری M۱۰۰ و V۸ (مشابه با مرسدس لیموزین ۶۰۰) استفاده کرده و یکی از اتومبیلهای محبوب دیکتاتورها است. مرسدس اتومبیل مذکور را از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۲ به تولید رساند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این اتومبیل با وزن ۲ تن معادل ۶.۶ ثانیه است.
منبع: carbuzz
نظر کاربران
درود بر مهندسینشون
پاسخ ها
مهندسین ایرانی که کلا چپ کردن
لاااااااایک
چرا همیشه از خوبی دیگران حرف میزنیم
چرا پراید فراری رو نزاشتید
بی ام و چند سالی هست که خیلی مزخرف شده طراحیش کاش برگردند به قبل
خاك پاي مرسدس بنز معماري هستم
چقدر ازین مقاله لذت بردم، لطفا سرفصل یک مقاله رو مثلا با تیتر مروری بر صنعت خودرو سازی آلمان یا ژاپن فرانسه بعد دهه به دهه قسمت بندی کنید ۱ ۲... تا به امروز اینجوری پراکنده جذاب نیست، مطمئن باشید باوجود زحمتی که البته برای شما داره خواننده دنبال میکنه و بسیار مفیدتره، سپاس
فقط مزدا ژاپن اونم 323 تیپ 5 کم هزینه ساندروف دار محکم
پاسخ ها
ما هم راضییم
خودروی ژآپنی عالیه مخصوصا مزدا
مرگ بر آلمان.مرک بر همه!