جاباما
۸۷۲۷۳۴
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

محتوای حمایت‌شده

جراحی زیبایی زنان

فراموش نکنیم همه‌ی مزیت‌های جراحی‌های زیبایی زنان از جمله کم خطر بودن، شانس بالای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و ... بستگی به مهارت جراح و کیفیت جراحی دارد. پس قبل از گرفتن تصمیم نهایی از انجام بررسی و تحقیق کافی غافل نشوید.

برترین‌ها: ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که مراجعه به پزشکان برای داشتن اندامی زیباتر، در دسترس‌تر از همیشه است. امروزه انواع جراحی‌های زیبایی، ارزان‌تر و کم خطرتر از همیشه شده است. جراحی‌های زیبایی مختص زنان هم یکی از انواع جراحی‌های زیباییست که به دلیل داشتن ریسک اندک و دستیابی به اندامی دلخواه، هر روز بیشتر از روز پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

جراحی زیبایی زنان

این نوع از جراحی‌های زیبایی که گاه به دلایل درمانی هم انجام می‌شود به این دلیل که علاوه بر زیبایی ظاهری عموما رابطه‌ی جنسی را نیز مطلوب‌تر می‌کند تاثیر بسزایی در بالا رفتن اعتماد بنفس فرد خواهد داشت. جراحی‌های زیبایی زنان شامل واژینوپلاستی، لابیاپلاستی ، پرینورافی، روشن سازی واژن، تزریق ژل و چربی به واژن و ... می‌شود که در این مقاله درمورد واژینوپلاستی و لابیاپلاستی توضیح بیشتری خواهیم داد.

فراموش نکنیم همه‌ی مزیت‌های جراحی‌های زیبایی زنان از جمله کم خطر بودن، شانس بالای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و ... بستگی به مهارت جراح و کیفیت جراحی دارد. پس قبل از گرفتن تصمیم نهایی از انجام بررسی و تحقیق کافی غافل نشوید.

جراحی زیبایی زنان

۱. واژینوپلاستی:

به هرگونه عمل زیبایی و ترمیمی که بر روی واژن انجام می‌شود مانند ترمیم پرده بکارت، نهان سازی کلیتورال و تقویت نقطه‌ی g، سفت کردن عضلات واژن و ... واژینوپلاستی می‌گویند. البته واژینوپلاستی بطور معمول و مرسوم برای تنگ کردن عضلات کانال داخلی واژن انجام می‌شود. واژینوپلاستی می‌تواند شل شدگی واژن را برطرف کند.

گشادی و شل شدگی واژن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند: عوامل ژنتیکی، زایمان‌های طبیعی و متعدد، بالا رفتن سن و کاهش کلاژن، کاهش وزن زیاد، اختلالات هورمونی و ...

شل شدگی واژن به این معنی است که عضلات دیواره واژن کنترل و قدرت خود را در جمع شدن ازدست می‌دهند که این امر موجب کاهش لذت جنسی و مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار و ضعف ساختار‌های نگه دارنده‌ی لگن یا افتادگی رحم می‌شود.

برای انجام عمل تنگ کردن واژن ابتدا بی هوشی یا بی حسی موضعی صورت می‌گیرد. بدلیل خطرات و عوارض ناشی از بی هوشی، بی حسی موضعی پیشنهاد می‌شود. طی جراحی عضلات واژن به هم نزدیک‌تر می‌شوند و یا پوست‌های شل و اضافی از روی واژن جدا و برداشته می‌شود. واژینوپلاستی درصورت نیاز می‌تواند ترکیبی از این دو عمل نیز باشد. برش‌ها در عمل توسط چاقوی جراحی یا لیزر انجام می‌شود که نتیجه نهایی از دو روش یکسان است جز اینکه برش‌های ایجاد شده توسط لیزر سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند. نتیجه این عمل واژنی تنگ و جوانسازی شده است که در رابطه‌ی جنسی موجب لذت بیشتر برای هردو طرف می‌شود.

زمان جراحی به میزان مهارت جراح، تکنیکی که استفاده می‌کند، شدت ضعف و گشادگی واژن و ... بستگی دارد. ولی معمولا این عمل ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد.

برای تنگ کردن واژن روش‌های دیگری جز واژینوپلاستی نیز وجود دارد. برای مثال اگر شما از آن دسته افرادی هستید که روش‌های غیرجراحی را ترجیح می‌دهید به شما تنگ کردن واژن با لیزر و تنگ کردن واژن با نخ را توصیه می‌کنیم.

واژینوپلاستی همچنین می‌تواند همراه لابیاپلاستی انجام شود.

مراقبت‌های بعد از عمل واژینوپلاستی:

  • روز‌های اولیه پس از عمل با درد همراه است که با مسکن‌های دارویی قابل کنترل است و پس از چند روز برطرف می‌شود.
  • پس از عمل باید تا یک هفته از انجام کار‌های سخت و پرفشار و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • تا شش هفته پس از عمل رابطه‌ی جنسی نداشته باشید و از تامپون استفاده نکنید.
  • ممکن است جراح دستوراتی مانند انجام تمرین‌های کگل و یا استفاده از dilator را برای تقویت عضلات تازه شکل گرفته به شما پیشنهاد دهد که حتما آن‌ها را انجام دهید.
  • ترشحی زرد مایل به قهوه‌ای از واژن به مدت چهار الی شش هفته پس از عمل قابل انتظار است که دوش واژینال آب و صابون می‌تواند به آن کمک کند.

عوارض و خطرات واژینوپلاستی:

عمل واژینوپلاستی به دلیل اینکه روی قسمت‌های داخلی واژن انجام می‌شود نسبت به دیگر جراحی‌های زیبایی واژن سخت‌تر است و مدت زمان بهبود آن کمی بیشتر است. ولی جزو جراحی‌های کم خطر و بدون ریسک است. حداکثر ریسک و عوارض واژینوپلاستی امکان بروز عفونت، خونریزی و لخته‌های خونی است که توسط پزشک قابل کنترل می‌باشد.

همچنین ایجاد جای زخم بعد از عمل وجود دارد که در طول زمان محو می‌شود. البته اگر به جراحان باتجربه مراجعه کنید برش‌هایی در چین‌های طبیعی پوست ایجاد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند جای زخم نامطلوبی برجای بماند.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید این است که بیمار از اندازه‌ی تنگ شدن واژن راضی نباشد. گاهی ممکن است واژن به اندازه‌ی دلخواه بیمار تنگ و سفت نشود و یا بیشتر از دلخواه بیمار تنگ شود که موجب ناخوشایندی رابطه‌ی جنسی برای فرد و سختی در استفاده از تامپون شود. در این موارد ممکن است برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب عمل دیگری لازم شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است درمورد دلایل انجام عمل واژینوپلاستی به درستی فکر و مشاوره کنید و در انتخاب جراح دقت کافی داشته باشید.

جراحی زیبایی زنان

۲. لابیاپلاستی:

لابیاپلاستی به جراحی زیبایی اطلاق می‌شود که طی آن لابیا مینورا (لبه‌های داخلی واژن) یا لابیا ماژورا (لبه‌های خارجی واژن) اصلاح شود. لازم به ذکر است که در حین جراحی لابیاپلاستی، جراح در صورت صلاحدید می‌تواند بخشی از کلاهک کلیتوریس را هم بردارد که باعث تحریک پذیری بیشتر و احساس لذت بالاتر می‌شود.

در حالت کلی لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود، هرچند بسیاری از افرادی که برای عمل لابیاپلاستی به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند در صدد قطع درد (برای مثال در هنگام رابطه) و یا ناراحتی‌های جسمانی دیگر هستند که وجود اشکال در لبه‌های واژن (برای مثال نا متقارن بودن) باعث به وجود آمدن آن می‌شود؛ مثلا احساس درد در هنگام ورزش و دوچرخه سواری یا احساس ناراحتی در هنگام پوشیدن لباس چسبان مثل لباس شنا.

دلایل انجام لابیاپلاستی:

  • میل به داشتن ظاهری زیبا و بی نقص
  • وجود عدم تقارن ظاهری واژن
  • احساس درد و ناراحتی در زمان مقاربت
  • ناقص بودن لذت جنسی به دلیل بافت اضافه در قسمت کلیتوریس
  • احساس ناراحتی و درد در زمان بعضی فعالیت‌ها مانند دوچرخه سواری
  • تحمل سوزش، ساییدگی و کشیدگی در هنگام فعالیت‌های ورزشی
  • احساس ناراحتی موقع پوشیدن لباس‌های تنگ مانند شلوار‌های چسبان یا لباس شنا

ویژگی‌های عمل لابیاپلاستی:

  • عمل لابیاپلاستی به صورت سرپایی بوده و عموما توسط بی حسی موضعی صورت می‌گیرد.
  • این عمل جزء جراحی‌های سریع به حساب می‌آید و حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.
  • در شرایط معمول و نرمال بیمار دوره بهبودی بعد از عمل کوتاهی خواهد داشت و بعد از انجام عمل لابیاپلاستی برخلاف عمل‌های دیگر بیمار به استراحت مطلق و طولانی مدت نیاز نخواهد داشت.

روش‌های متفاوت انجام عمل لابیاپلاستی:

  • روش تریم (Trim): در این روش لبه داخلی واژن (Labia Minora) بریده شده و ۲ لبه توسط بخیه به هم دوخته می‌شوند. به کارگیری روش تریم برای لابیاپلاستی این مزیت را دارد که بسیار سریع انجام می‌شود، اما گفتنیست در صورتی که در حین روش تریم، لبه داخلی واژن بیش از حد بریده شود، بر روی واژن رد خط زخم باقی خواهد ماند.
  • روش وج (Wedge): در این روش بر خلاف روش تریم لبه داخلی واژن بریده نمی‌شود بلکه یک برش وی شکل (V) در مرکز لبه اضافی ایجاد می‌گردد. مزیت این روش نسبت به روش تریم حفظ مرز طبیعی لبه واژن در حین لابیاپلاستیست.
  • همچنین بد نیست بدانید صرف نظر از نوع روش لابیاپلاستی، جراح می‌تواند برای ایجاد برش‌ها از تیغ جراحی و یا لیزر استفاده کند. البته استفاده از لیزر به دقت برش‌ها می‌افزاید و به بهبود بخیه‌ها سرعت می‌بخشد.

اقدامات و مراقبت‌های پس از لابیاپلاستی:

جراحی زیبایی زنان

  • پس از پایان عمل لابیاپلاستی فرد باید بنابه توصیه پزشک، ۳ تا ۴ روز استراحت کند. بعد از گذشت این مدت همچنان تا یک ماه بیمار باید از انجام فعالیت‌های سنگین و سخت روزانه یا ورزشی پرهیز کند.
  • توصیه می‌شود فرد پس از عمل لابیاپلاستی و در تمام طول زمان بهبودی، انواع ویتامین سی را مصرف کند.
  • خاطرتان باشد تا زمانی که تورم واژن بعد از لابیاپلاستی به طور کامل از بین نرفته است از سونا و وان آب گرم استفاده نکنید (این کار شدت تورم را افزایش می‌دهد).
  • از لباس‌های نخی و خنک استفاده کنید و توجه داشته باشید که بهتر است دمای ناحیه جراحی بالا نرود.
  • حواستان به رژیم غذاییتان باشد. مصرف غذا‌های حاوی فیبر تورم را کاهش و مصرف غذا‌های پرچربی و پر نمک بر شدت تورم می‌افزاید.
  • هرچند لابیاپلاستی عملی سرپاییست، اما حتما یک نفر همراه در روز جراحی همراهتان باشد.
  • به پزشک خود اعتماد کامل داشته باشید و برای رفع درد تنها از دارو‌های تجویزی او استفاده کنید.
  • برای کاهش درد روز‌های نخست و همچنین کاهش تورم، تا ۲ روز از کمپرس یخ در ناحیه تناسلی استفاده کنید.
  • داشتن رابطه جنسی را به دست کم ۲ ماه بعد از عمل لابیاپلاستی موکول کنید.
  • می‌توانید برای بهبود سریع‌تر بخیه ها، از پماد‌های ترمیمی تجویز پزشکتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که تا یک هفته بعد از جراحی بخیه‌ها جوش خورده و پس از گذشت ۱ تا ۲ ماه، بخیه‌ها به طور کامل جذب می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج