نگاهی به کیا K۹۰۰ مدل ۲۰۱۹؛ لاکچری کرهای!
وقتی به K۹۰۰ و مشخصات آن نگاهی بیاندازیم؛ متوجه خواهیم شد که این خودرو کاملا مطابق با خلق و خوی همیشگی کیاموتورز تولید شده و تنها وجه متمایز کننده آن نسبت به سایر خودروهای کیا؛ لوکس بودن و قیمت فراوان آن است.
برترین ها - ترجمه از امین نقیزاده: عرضه خودروی K۹۰۰ توسط کیاموتورز کرهجنوبی کمی عجیب است. این خودروساز معمولا خودروها و محصولاتی را به تولید میرساند که برای رانندگی روزانه مناسب بوده و قیمت قابل قبولی دارند. اما ظاهرا کیا دوست دارد که شانس خود را در میان لوکسترینهای بازار جهانی امتحان کرده و به همین دلیل K۹۰۰ را با قیمتی معادل با دو برابرِ نزدیکترین عضو خانواده کیا نسبت به K۹۰۰ تولید کرده است!
اگر چه وقتی به K۹۰۰ و مشخصات آن نگاهی بیاندازیم؛ متوجه خواهیم شد که این خودرو کاملا مطابق با خلق و خوی همیشگی کیاموتورز تولید شده و تنها وجه متمایز کننده آن نسبت به سایر خودروهای کیا؛ لوکس بودن و قیمت فراوان آن است.
جدیدترین نسخه K۹۰۰ در سال ۲۰۱۹ دست خوش تغییراتی شده و کیا به نسل دوم K۹۰۰ توجه فراوانی داشته است. حاصل تلاش مهندسین کیا برای بهبود K۹۰۰ قابل ستایش بوده و آنها با استفاده از پلتفرمی مشابه با کیا استینگر، یک محصول خاص و لوکس را تولید کردهاند.
اکنون ما بر آن شدیم که شما را بیشتر با این خودروی لاکچری آشنا کرده و از قابلیتهای K۹۰۰ برای عاشقان خودروهای کرهای بگوییم؛ بنابراین دعوت ما را پذیرا شده و در ادامه همراه با برترینها باشید.
قیمتگذاری
ابتدا نگاهی به قیمتگذاری و رقبای سرسخت K۹۰۰ در بازار جهانی میاندازیم. قیمت نسخه پایه کیا K۹۰۰ حدود ۶۰ هزار دلار بوده و به همین خاطر نسبت به رقبایی همچون کادیلاک CT۶ (حدود ۴۷ هزار دلار)، لینکلن کانتیننتال (۴۷ هزار دلار) و ولوو S۹۰ (۴۸ هزار دلار) گران قیمتتر است؛ بنابراین مشکل K۹۰۰ تنها بسته VIP آن با ارزشی نزدیک به ۴ هزار دلار نبوده و شاید برای خرید آن در بهترین شرایط، حدود ۶۵ هزار دلار پرداخت کنید! البته برخی از رقبای کیا K۹۰۰ شاید در نسخه پایه قیمتی کمتر از آن داشته باشند؛ اما با افزودن آپشنها و قابلیتهای مختلف؛ قیمت این محصولات به ۷۰ هزار دلار هم خواهد رسید.
شاید بتوان گفت که جدیترین و گرانترین رقیب کیا K۹۰۰، خودروی جنسیس G۹۰ است. قیمت نسخه پایه جنسیس G۹۰ از ۶۸۳۵۰ دلار آغاز شده و با افزودن پیشرانه V۸ به پسر عموی کیا K۹۰۰ باید بیش از ۷۴ هزار دلار پرداخت کرد.
طراحی
نسل قبلی کیا K۹۰۰ به عنوان یک سدان لوکس و لاکچری در بازار جهانی حضور پیدا کرده بود و چهره و طراحی قابل قبولی داشت. به همین دلیل کیا در نسخه جدید K۹۰۰؛ طراحی و بدنه این خودرو را تقریبا به حال خود رها کرده و طراحان کیا به تعطیلات رفتند! نتیجه این تعطیلات برخلاف انتظارات اولیه بسیار خوب بوده و هنوز کیا K۹۰۰ با همان چهره سنگین و رنگین خود از عاشقان خودروهای کیا استقبال کرده و به راحتی در میان انبوه خودروهای موجود در بازار جهانی قابل تشخیص است.
طراحی این خودرو به ما نشان میدهد که K۹۰۰ یک سدان کامل است. ساختار بدنه این محصول بسیار بزرگ بوده و کابین عریض و طویلی دارد. فضای کابین مذکور فوقالعاده بوده و یک فضای استثنایی را در درون K۹۰۰ شاهد هستیم. به هر حال تصاویر گویای واقعیتهای موجود بوده و قضاوت درباره چهره و طراحی K۹۰۰ با شماست!
راحتی
کابین کیا K۹۰۰ بسیار راحت و دلنشین است. در این محیط به خوبی از پوششهای فلزی، کرومی، چوبی و چرمی استفاده شده و ترکیب تمام عناصر مذکور را میتوانید با نگاهی به داشبورد شیک K۹۰۰ دید. در این محیط از عناصر خاص و متفاوتی نسبت به رقبای K۹۰۰ استفاده نشده؛ اما این خودرو محلی دلچسب برای گذران وقت بوده و همانند هتلهای اسکاندیناوی بسیار گرم و لاکچری است!
"راحت" بهترین کلمه برای توصیف K۹۰۰ است. در این خودرو میتوان هر یک از صندلیها را به شکل جداگانه تنظیم کرده و شدت ضربات و حالات ماساژور صندلیها را انتخاب کرد! صندلیهای عقب را میتوان در ۱۴ حالت مختلف و متفاوت تنظیم کرد و برای جلوگیری از کمردرد باید از ۴ حالت مخصوص دیگر استفاده کنید! در K۹۰۰ با یک دکمه میتوانید صندلی را به عقب و جلو هدایت کرده و به این ترتیب فضای مورد نظر خود را در داخل کابین K۹۰۰ ایجاد کنید. این ویژگی بسیار مفید بوده و نظر همگان را جلب خواهد خواهد کرد. همچنین حدود ۱۵.۳ فوت مکعب فضای ذخیرهسازی اشیاء در K۹۰۰ وجود داشته و میتوان چند کیف گلف را در درون این خودروی لاکچری قرار داد.
فناوری و قابلیتهای اتصال
کیا در K۹۰۰ از یک سیستم سرگرمی به نام UVO استفاده میکند. این سیستم از نظر ظاهری در حد و اندازه K۹۰۰ نبوده و با فضای لوکس کابین همخوانی ندارد. سیستم مذکور با استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی فعالیت کرده و این قابلیت را دارد که به شکل همزمان؛ سه قسمت متفاوت را برای کاربران K۹۰۰ نمایش دهد. صفحه نمایش K۹۰۰ سرعت کمی دارد؛ اما به خوبی و در سطح یک خودروی لاکچری کار میکند. در مجموع و با توجه به سهولت استفاده از رابط کاربری سیستم UVO؛ باید گفت که K۹۰۰ یک سیستم سرگرمی قابل ستایش داشته و هنگام استفاده از آن احساس خستگی نمیکنید.
متاسفانه کمپانی کیا تلاش زیادی برای شگفتزده کردن خریداران K۹۰۰ نکرده است؛ زیرا رقبای این خودرو طیف وسیعی از ویژگیها و تکنولوژیهای بروز را در اختیار سرنشینان خود قرار داده و این چیزی است که در K۹۰۰ نمیبینیم. البته کیا به خود زحمت داده و دو پد شارژ بیسیم را برای سرنشینان K۹۰۰ در نظر گرفته است!
مشخصات فنی و عملکرد
کیاموتورز تنها یک پیشرانه را برای K۹۰۰ در نظر گرفته است. پیشرانه مذکور همان موتور ۳.۳ لیتری V۶ و مجهز به توربوشارژ دوگانه مدل استینگر GT است. این موتور در کیا K۹۰۰ توانی معادل با ۳۶۵ اسببخار داشته و گشتاور آن حدود ۳۷۶ پوند است. تمام قدرت پیشرانه مذکور توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود.
توان پیشرانه K۹۰۰ در حد و اندازه یک خودروی لوکس در کلاس سدانهای بازار جهانی نیست و رقبای این محصول از موتورهایی قدرتمندتر استفاده میکنند. به عنوان مثال در نسخه استاندارد لینکلن کانتینتال از یک پیشرانه V۶ با توان ۳۳۵ اسببخار استفاده شده است؛ اما مشتریان میتوانند با پرداخت مبلغی بیشتر از یک پیشرانه ۴۰۰ اسببخاری V۶ و مجهز به توربوشارژ دوقلو استفاده کنند. به همین ترتیب میتوان در کادیلاک CT۶ هم از یک پیشرانه V۶ با توان ۴۰۰ اسببخار و مجهز به توربوشارژ دوقلو استفاده کرد. از آن گذشته در جنسیس G۹۰ از پیشرانه ۵ لیتری V۸ با قدرت ۴۲۰ اسببخار استفاده شده و K۹۰۰ را در کنار رینگ مبارزه قرار داده است!
البته تمام این اعداد بروی کاغذ بوده و در دنیای واقعی K۹۰۰ یک خودروی قدرتمند است. عملکرد K۹۰۰ در سرعتهای بالا بسیار ستودنی بوده و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته آن به خوبی عمل میکند.
رانندگان در K۹۰۰ میتوانند از حالتهای رانندگی sport، eco، comfort، custom و smart استفاده کنند. در حالت sport سیستم فرمان و تعلیق K۹۰۰ تغییراتی کرده و بهتر است که کمتر از این حالت برای رانندگی استفاده شود. حالت comfort برای رانندگی روزانه بهتر بوده و خودرو با آرامش کامل حرکت خواهد کرد.
کیا یک خط مستقیم بین K۹۰۰ و استینگر ترسیم کرده است؛ زیرا پلتفرم، پیشرانه و دیگر قابلیتهای فنی آنها تقریبا مشابه با یکدیگر است. ولی استینگر برخلاف K۹۰۰ یک خودروی بزرگ، جادار و لوکس نیست؛ بنابراین تفاوتِ بین K۹۰۰ و استینگر از زمین تا آسمان بوده و K۹۰۰ را نباید با استینگر اشتباه گرفت. K۹۰۰ در حالت sport سریع و سرسخت است؛ اما برخلاف استینگر، برای ویراژ و کورسهای آنچنانی ساخته نشده است.
ایمنی
کیا k۹۰۰ از نظر ایمنی در بالاترین سطح ممکن قرار داشته و به انواع آپشنها و سیستمهای ایمنی فعال و غیرفعال مجهز شده است.
در این خودرو از سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک در عقب، هشدار برخورد با روبرو، شناسایی عابران پیاده، هشدار خروج از خط حرکتی، نگهدارنده خودرو در خط حرکتی، کروزکنترل انطباقی و... استفاده شده و در واقع کیا در بحث ایمنی برای K۹۰۰ سنگ تمام گذاشته و این سدان لاکچری کرهای بسیار محکم و ایمن است.
منبع: motor۱
نظر کاربران
پراید
فعلابخدازورمون به پرایدنمیرسه چه برسه به ک۹۰۰
خدایا شکرت
خدا لعت کنه کسایی که ما رو به این روز انداختن
رنگ بندی هم داره امین نقی زاده؟
ما با همین پراید هم اینارو میگیریم