adexo3
۴۹۶۸۶۹
۱۰۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰۰ نظر
۵۰۰۲
پ

روحانی كاندیدای قطعی اصلاح طلبان شد

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: بعد از پیشنهادات مختلف رای‌گیری کردیم و در نهایت آقای روحانی به اتفاق آرا نامزد جریان اصلاحات شد.

خبرگزاری ایلنا: محمدرضا عارف در جلسه‌ای عنوان کرد: گفتمان اصلاحات به عنوان یک گفتمان اصیل که در صحنه‌های انقلاب و در صحنه‌های سیاسی مورد اقبال بود، در دهه ۹۰ رویکرد جدیدی را در نظر گرفت که براساس واقعیـت‌ها و توجه بیش‌تر از گذشته به منافع ملی بود.

او افزود: با رویکرد جدید در انتخابات ۹۲ شرکت کردیم و کاندیدای ما در روزهای آخر به نفع روحانی کنار کشید و یک نتیجه ارزشمندی را در گام اول گرفتیم. در همان روزهای حادثه ۲۴ خرداد استمرار این رویکرد در دستور کار قرار گرفت. راهبرد ما حمایت از روحانی شد و هدف‌گذاری دوم، اسفند ۹۴ بود که در این مسیر گام دوم را بهتر از گام اول برداشتیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه دستاورد گام دوم تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری برای فرماندهی این جریان بود، گفت: نتیجه‌آن انتخابات سال ۹۴ بود. استمرار این رویکرد در گام سوم انتخابات اردیبهشت ۹۶ است.

او گفت: چندین ماه ارزیابی و آسیب‌شناسی عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری در دستور کار قرار گرفت و ادامه کار این شورا برای راهبردی جریان اصلاحات به تصویب رسید. در گام سوم چه کنیم؟ با تحلیل دولت روحانی به این نتیجه رسیدیم که از ادامه فعالیت دولت یازدهم حمایت کنیم.

روحانی به اتفاق آرا نامزد جریان اصلاحات شد

عارف یادآور شد: یک کارجدی را در دو ماهه گذشته انجام دادیم. ابتدا هیات رییسه شورای عالی با روحانی دیدار و بحث‌های خوبی داشتیم و بعد با نماینده یا نمایندگان ایشان دیدار داشتیم و در نهایت کمیته سه نفره از شورا مامور شد با نمایندگان روحانی بحث و در مورد اشتراکات به نقطه اشتراک برسیم.

او خاطرنشان کرد: امشب جلسه فوق‌العاده شورای عالی را داشتیم و در هفته گذشته بحث نامزد جریان اصلاحات مطرح بود اما ابهاماتی وجود داشت تا در این جلسه این مباحث بررسی شود. در جلسه امروز همه اعضا حضو داشتند و تصور می‌شد جلسه کوتاهی باشد اما دو ساعت و ربع طول کشید و همه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در نهایت بعد از پیشنهادات مختلف رای‌گیری کردیم و در نهایت آقای روحانی به اتفاق آرا نامزد جریان اصلاحات شد.

در مورد نامزد پوششی در شورای عالی تصمیم‌گیری نشد

عارف تاکید کرد: فردا ما جلسه فراکسیون امید با‌ آقای روحانی را خواهیم داشت. بعدازظهر جلسه شورای استان‌ها را خواهیم داشت و درباره چگونه عمل کردن در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری کار می‌کنیم تا حرکت جدی برای انتخابات را آغاز کنیم. البته تا زمان تبلیغات قانونی کاری نخواهیم کرد اما بسترها را ایجاد خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوالی در مورد نامزد پوششی جریان اصلاحات گفت: قطعا ما نمی‌توانیم هیچ فردی را از کاندیدا شدن منع کنیم. حتی نزدیک‌ترین دوستان اگر خود را صالح و توامند می‌دانند کاندیدا می‌شوند. گروهی نظرش این است که ما نباید کاندیدا داشته باشیم در مقابل دوستانی می‌گویند جریان اصلاحات بزرگ است و ما باید چهره‌ای معرفی کنیم. در جلسه امروز در این بار تصمیم‌گیری نکردیم و قبل از ثبت‌نام نامزدها نظر شورای عالی سیاست‌گذاری را درباره نامزد پوششی به طور رسمی اعلام خواهیم کرد.

یاد ندارم انتخاباتی برگزار شده باشد و ما مورد تخریب قرار نگیریم

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: ما رویکردی را از سال ۹۲ شروع کردیم که مسئولیت‌پذیری است و اگر در شرایطی خردجمعی نظری گرفت، بر اساس آن عمل کنیم. مرجع تصمیم‌گیری‌کننده در جریان اصلاحات شورای عالی است که نظر این شورا حضور با یک نامزد در جریان انتخابات است.

او درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای مواجهه با تخریب‌ها علیه روحانی عنوان کرد: البته ما عادت کردیم و یاد ندارم انتخاباتی برگزار شده باشد و ما مورد تخریب قرار نگیریم حتی در انتخابات گذشته به لیست انگلیسی متهم شدیم. ما می‌خواهیم برنامه‌های خود را مطرح کنیم و سعی داریم درباره دستاوردهای دولت روحانی در سخنرانی‌ها مردم را آگاه کنیم. ما نقدهای جدی داریم و امیدواریم با طرح نقدها کارایی ما بیشتر شود.

ستاد اصلاح‌طلبان و روحانی در تهران یکی است

عارف در پاسخ به سوالی در مورد ستادهای انتخاباتی روحانی گفت:‌ ستاد آقای روحانی ماموریتش انتخابات ریاست جمهوری است. ممکن است در استان‌ها ما با روحانی یک ستاد داشته باشیم و یک ستاد مستقل هم برای شورای عالی و اکثرا استان‌ها به این شکل است که در یک ستاد هم دولت و هم حامیان دولت باشند. سناریوی دیگر است که دو ستاد جدا اما مشترک با هم همکاری کنند. بنظرم باید این مساله را به عهده خود شوراها بگذاریم.

او گفت: در شهر تهران احتمالا یک ستاد بزنیم. ستاد روحانی و اصلاح‌طلبان در شهر تهران یکی خواهد بود که در این ستاد هم اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری هم نمایندگانی از فراکسیون امید و هم اعضای ستاد روحانی خواهند بود.

مردم پاسخ عملکرد یک‌سویه صدا و سیما را پای صندوق‌های رای می‌دهند

عارف در پاسخ به ایلنا درباره برنامه‌های صداوسیما در تخریب دولت و تریبون دادن به نامزدهای احتمالی جریان اصولگرا یادآور شد: توقع ما این است که رسانه ملی واقعا ملی بماند. از آنها توقع داریم که عملکرد یک سویه خود را در عرصه‌های سیاسی قبل حتی انتخابات ۹۲ و یا حتی شب‌های ۹۴ بازنگری کنند. رسانه ملی در جایگاه منافع ملی عمل کند و به سمت یک جریان میل پیدا نکند و اگر هم چنین میلی پیدا کنند مردم در انتخابات پاسخ آنها را خواهند داد.

هرگز به سمت تخریب نمی‌رویم

او در پاسه به این سوال که اگر بخواهید در جلسه فردا نقد صریحی را به رییس جمهور درباره مطالبات بدنه اجتماعی جریان اصلاحات بگویید، نقد شما چه خواهد بود، گفت: راهبرد ما نقد منصفانه است و هرگز به سمت تخریب نمی‌رویم. ما دولت داشتیم و مشکلات را می‌دانیم و بنا نداریم از دور بگوییم لنگش کن. می‌خواهیم نقد درون گروهی و موثر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Amir

      خدا كنه نشه چون رأي نمى آورد

    • بدون نام

      ما به روحانی رای میدهیم نه کاندیدای اصولگرایان

    • بدون نام

      واقعا ریسک بزرگیه

    • بدون نام

      چه فایده درد مردم را نمی فهمد
      ما فقیر و فقرا باید بسوزیم و بسازیم

    • hamed arab

      همین چهار سال چه گلی به سر مملکت زده که باز دوباره اومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه جناحی نگاه نکنید خیلی کار ها یکیشون مثل ونزوئلا نشدیم تا با کل حقوقت نتونی یه موز بخری

    • آرش

      تو این دوره خیری ازش ندیدیم.کاش دیگه نمی اومد.ایشالا این دوره رأی نیاره

    • علیرضا

      اگر روحانی رای ..بیاره شک ندارم تقلب شده

    • بدون نام

      این دفعه چه قولی میخای بدی اقای روحانی ....دیگه بهت رای نمیدم از طرف یه کارگر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این برادر خود منه کاگر هم نسیت فقط بلدن دروغ بگن

    • بدون نام

      روحانی ۴سال تحمل کردیم از گرسنگی نمیریم ببینم این چهار سال نابودمون نمیکنی تو میتونی...

    • بدون نام

      امیدواریم هرکس که شایسته س رای بیاره

    • سیامک

      من به عنوان یک اصلاح طلب هرگز به این آدم رای نخواهم داد چون ضعیف ترین رئیس جمهور ایران بود از اول انقلاب تا حالا واقعا جای تاسف داره بگن اصلاح طلبه ایشون

      پاسخ ها

      • سامیره

        شما اصلا خودتو اصلاح طلب حساب نکن ...چون اگر اصلاح طلب بودی شخص برات مهم نبود و به حزب رای می دادی... همیشه اصلاح طلب ها از اصول گراها بهتر کار کردن....

      • بدون نام

        خدا لعنت کنه دروغگو را . از روز روشن تره داری دروغ میگی اصلاح طلبی

      • بدون نام

        وای بسه دروغ شما چقدر دروغگو هستید برو دوغتو بنوش

    • بدون نام

      زنده باد اصلاحات و رهبر اصلاحات

    • بدون نام

      من و خانوادم که دیگه بهش رای نمیدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب به جلیلی یا قالیباف رای بده!!! همچین میگن رای نمیدیم انگار چقدر انتخاب وجود داره

    • بدون نام

      بدترین خبر سال 95هست که شنیدم روحانی هم یک خائن هست مثل بقیه متاسفانه هیچ کسی بفکرمردم نبوده ونخواهدبود

    • احسان مظفری

      کاندیدا بشه. کیه که باز رای بده؟

    • بدون نام

      والا من جای شما بودم انصراف میدادم خون مردم به شیشه کردی هنوز دست بردار نیستی.

    • بدون نام

      آقای روحانی عملکردش جالب نبود نباید اصلاح طلبان به نفع آقای روحانی کنار بکشند

    • شمس تبریزی

      درود بر دولت تدبیر و امید

    • حمید رضا

      اصلاح طلب و اصول گرا فرقی نداره چون اصول کلی انقلاب یکیه .

    • حسن اصل سلیمانی

      مرسی اقای عارف به امید پیروزی دکتر روحانی . امیدوارم و 100 درصد رای حتمی ریاست جمهوری را دارد . و ای خدا کنه بعد از ایشان رئیس محترم اصلاحات خاتمی محبوب دلها کاندیدا شود تا همه بفهمم صحنه اصلی انقلاب اقای خاتمی هست. به امید ان روز

    • بدون نام

      من خودم طرفدار اصلاح طلب هستم. اما اگر روحانی کاندید اصلاح طلبان باشد مطمئن باشیم که شکست میخوریم چون خودم هم بهش رای نمیدم....

    • بدون نام

      آدمای هیچی نفهم بهش رای بدن بدبختا

    • بدون نام

      رای من دکتر روحانی

    • بدون نام

      وای به حال مابیکاراومستاجرا خوشبحال سرمایه داراوپیمانکارا روحانی مچکریم روی احمدی نژادو سفید کردی چه شب عیدی داریم بخداپول ندارم واسه مادرم عیدی بخرم واسه زنوبچم لباس بخرم یخچالامون شده دکوری ملت شبیه روبات شدن ازبس که پی مشکلات وسیرکردن خانوادشون هستند باورکنیداقای رئیس جمهور بساط عیدو جمعش کنید خیلی بهتره ....درددل منه مسافرکش بایه ماشین قراضه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه کردی ازدواج کردی . منم نه پول دارم نه کار ازدواجم نمیکنم این که شما واسه زن و بچه ات لباس نمیتونی بخری تقصیر خودته که بی حساب کتاب زن گرفتی بعدشم بچه درست کردی

    • صابر

      درود بر اصلاحات و جریان مردم سالاری !!!
      این اتحاد و اتفاق نظر بسیار مبارک است . و قطعاً خاریست در چشم بدخواهان اصلاحات .

    • عسکری

      اقای روحانی بهت رتی نمیدیم

    • بیکار السلطنه

      روحانی اگر مستقلم بیاد من بش رای میدم. روحانی از طرف اصولگرایان بی عقل و منطق و قشر افراطی اصلاح طلبان که بدون قبول شرایط موجود توقع معجزه دارند تحت فشاره
      ایران حداقل چندین دوره دیگه هم اداره کنندگانی میخواد که به تفکر روحانی مطهری و امثال این شبیه باشند.
      تفاوت های ایران امروز با ایران سالهای قبل اینه که الان ایران دیگه موضوع امنیتی جهانی نیست شرکت ها اروم اروم دارن سرمایه گذاری میکنن و شرایط اجتماعی هم یه ذره از قبل بازتر شده مثلا معلم ها راننده ها و ... همین چند وقت چندین بار تظاهرات کردند بدون این که مساله سیاسی یا امنیتی بشه اینا همش پیشرفته
      خود من تو کف یه زندگی معمولی موندم اما دیگه همینه که هست حداقل باید یه کاری کرد که نسل بعدی شرایط بهتری داشته باشند
      کسانی که به احمدی نژاد رای دادند به ما مدیون اند ما نباید مدیون بعدی ها بشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم داداش . نظر منم دقیقا همینههههههه . کاش میتونستم صدتا مثبت بدم

    • بدون نام

      صددر صد روحانی برای 4ساله دیگه رییس جمهور میشه و بعداز ان 8سال نوبت اصولگران میشه . این دو حزب به توافق رسیدن ومی خندن به ما

    • بدون نام

      عارف شما که هیچ از شما گنده تر هم بیاد من به روحانی رای نمیدم چهار سال پیش با هزار وعده اومد ولی هیچ کاری نکرد

    • بدون نام

      بسترتون ایجاد کنین ببینیم این دوره چکار میکنین.دوره جاری که افتض بود.

    • بدون نام

      خیلی بد شد
      ای بابا

    • و لعنت الله امت اسس اساس الظلم والجور

      خداوندا مکر مکار ظلم ظالم و حیله خیانت کار را به خودش باز گردان آمین یا ربّ العالمین

    • و لعنت اللّه امت اساس الظلم والجور

      خداوندا ظلم ظالم
      مکر مکار
      و حیله خیانتکار را به خودشان باز گردان
      آمین یا ربّ العالمین

    • بدون نام

      خدا کند دیگه این رای نیاورد که ملت به چاله سیاه نشند

    • بدون نام

      چقدر دروغ از همین الان صدا و سیما و... را دارند تخریب می کنند

    • سعید

      حالا که اکثریت افکار عمومی از روحانی زده شده بهتره اصلاحات حساب خودشو از وی سوا کنه و ی نامزد بالقوه معرفی کنه چون با حضور بقایی به شرط تایید صلاحیت کار روحانی بسیار دشوار خواهد شد بنابراین فرصت خوبیه برا رسیدن اصلاح طلبان به پاستور..بالاخره تو۴سال دولت روحانی بسیار به اصلاح طلبان جفا شد

    • آنیتا

      منم با سعید موافقم..از روحانی آبی واسه اصلاحات گرم نمیشه..پس عبور از روحانی

    • بدون نام

      ایشالا که شورای نگهبان رد صلاحیتش کنه
      ۴سال هیچ کاری نکرد فقط گفت مقصر دولته قبله
      اره راست میگی آقا تو خوبی و دولت راست گوت
      خودش نشسته جای گرم و نرم نمیفهمه ملت شب عیدی چی دارن میکشن و چه قدر شرمنده ی زن و بچشون میشن

    • بدون نام

      امیدوارم واز خداوند متعال خواستارم که این ارزو به دلشان بماند وسال آینده را نبینند ، که نباشند تا ملت را ازاین که هست بدبخت تر کنند، انشاءالله

    • بدون نام

      انشاالله با دکتر روحانی تا 1400 هستیم،

      عقل سلیم حکم میکنه این دولت 4 سال دیگه ادامه داشته باشه ، تا ثمره تلاشهای 4 سال اول را در دوره بعدی ببینیم

    • بدون نام

      چقدر بیکس هستید که از کسی حمایت میکنید که بین مردم جایگاهی ندارد

    • بدون نام

      حیف که بعضی وعده هاش عمل نکرد

    • ایرانیم

      روحانی تنها نیست. رای ما روحانی

    • مجتبی قوی

      والا رو که نیست....‌این چه گلی به سر این مردم زده که الان داره ادعا کاندید شدن میکنه....سهام عدالتم الان بهترین موقعیت واسه کله گنده هاست.....من یه کارگر این جامعا که با هزار بدبختی باید نون حلال برای خانوادم جور کنم بعدا با این اوصاف میگه من کاندیدا میشوم...... برو ببین که چه گلی به سر مردم زدی که الان سرت رو بالا گرفتی....والا روهم خوب چیزیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس محمود محبوب دل شما با چه رویی دوباره کاندید شد ها؟؟ ازخودش خجالت نکشید تروخدا ؟؟ جمع کن بابا

    • بدون نام

      به خاطر عارف رای می دم

    • مجتبی قوی

      خواهشا نظرم رو بزنید

    • بدون نام

      خدا را شکر

    • کامیار

      رای ما جناب آقای روحانی

    • بدون نام

      اصولگرایان بعد 2 دوره که انتخابات را واگذار کردند به تاثیر فضای مجازی پی بردن الانم با اسامی سیامک کوروش داریوش و امثال این نظر میذارن حتی میگن اصلاح طلبیم اما به روحانی رای نمیدیم.
      خب معلومه دارید دروغ میگید میخوان فضا را اماده کنند میترسم 88 دیگری در راه باشه و اینها مقدمه چینی باشه

    • شهرام

      رأی من روحانی

    • روحانی

      رأی من روحانی

    • Mohammad

      کرسنت
      برجام
      وزرای میلیاردی
      این همه تلفات بدون عذر خواهی
      ادبیات زشت نسبت به منتقدان
      تیکه پرونی های متعدد به بزرگان
      از بین رفتن شغل ها
      از بین رفتن تولید داخل
      گردو غبار اهواز سیل سیستان

      کافی نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااوو چه تاثیر گذار نوشتی!!! خخخخ

      • بدون نام

        همشون که دروغه سیاست اصولگرایان اینه دروغ بگید قبر و قیامت رو هم فراموش کنید

      • بدون نام

        الان گرد و غبا اهوازو سیل سیستان و بلوچستان هم میخواین گردن روحانی بندازین ؟؟؟ بذار نوشتتو کامل کنم _____>
        رعدو برق های تهران و
        بادهای یزد و
        باران های شمال و
        هوای ابری مشهدو
        درو دور های اندرزگو و
        آخر هفته متل قو و
        .....
        کافی نیست برای رای ندادن به روحانی؟؟؟!!!!!!!
        ههه
        اگه بحث بحث گردوغبار اهوازه اهواز دوران خاتمی و احمدی نژاد هم گرد غبا داشت ... این دلایل مضخرف چیه که نوشتی ....مگه محمود اشتباه میکرد عذر خواهی میکرد ؟؟؟ برو جمعت کن بابا اصولگرای دروغگو

    • بدون نام

      روحانی با گروه پیر و پاتالش میخوان دیگه چیه خراب کنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیرپاتال سنی بهتر از پیرپاتال عقلیه. هر چند که در طرف مقابل هم یک لشگر پیرمرد صف کشیدند

      • بدون نام

        وااااااااااااااااااای خاک به سرم من اشتباه مثبت دادم

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • بدون نام

      به نظر من باید اصلاح طلبان دنبال گزینه بهتری باشند چون اطمینان دارم که مردم به روحانی رای نخواهند داد چون ایشان هیچ کار عملی برای اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم و حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان نکردند و جز شعارهای توخالی چیزی تحویل ملت ندادند. به وعده های انتخاباتی عمل نکردند و فقط به فکر جیب دوستان و آشنایان و همکاران خود بودند.

    • بدون نام

      همین برجام برای رای اوری کافیه . روحانی 1400

    • بدون نام

      هرکسی غیر روحانی بیاد وضع مملکت خیلی خراب میشه. ببینین کی گفتم

    • بدون نام

      به نظر من باید اصلاح طلبان دنبال گزینه بهتری باشند چون اطمینان دارم که مردم به روحانی رای نخواهند داد چون ایشان هیچ کار عملی برای اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم و حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان نکردند و جز شعارهای توخالی چیزی تحویل ملت ندادند. به وعده های انتخاباتی عمل نکردند و فقط به فکر جیب دوستان و آشنایان و همکاران خود بودند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا رو وقتی داشتی به احمدی نژاد فکر میکردی نوشتی؟ چون بیشتر به اون میخورد تا روحانی!

    • بدون نام

      آنکه روحانی را رییس جمهور کرد مرد اصلاحات با تیشه به ریشه نکبت خود زد روحانی یا رد صلاحیت می شود ودر غیر این صورت به صورت خیلی افتضاحی رای نمی آورد

    • بدون نام

      باچه روی دوباره کاندید شد

    • حسین

      خیانت به ملت و نظام اسلامی شاخ و دم ندارد
      اون از وعده 100 روزه دادن برای رفع مشکلات اقتصادی اون از دروغ گفتن درمورد بورسیه ها اون از دروغ گفتن در مورد بنزین وارداتی یورو 4 و بنزین تولید پتروشیمی های کشورمان اون از وضعیت اشتغال جوانانمان اون از اختلاس 8000میلیارد تومنی صندوق بازنشستگی فرهنگیان ... اون از بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی اون از برجام و پسا برجام اون از قرادادهای نفتی اون از حقوق های نجومی اون هم از جاسوس بودن مذاکره کننده ارشد هسته ای اون هم از خودتحریمی اونم ازتخلف 40 هزار میلیاردی دولت از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها کاری باقی مانده که این دولت نکرده باشد از همین حالا هم تصمیم دارند که دوره بعد بودجه نیروهای مسلح رو کم کنند و یارانه ها رو قطع کنند خدا به دادمان برسد

    • حسین

      سلام آقای رئیس جمهور
      -1شهریور سال 93بود که جنابعالی اعام کردید
      از رکود گذشتیم. مدتی بعد برجام تصویب شد و حسب
      وعده ها قرار بود اوضاع بهتر از قبل شــود. اما نه تنها
      بهتر نشد، بلکه چندی قبل در سخنرانی خود رسما
      اعام کردید کشور با مشکل رکود مواجه است! لطفا
      پاسخ دهید بااخره از رکود گذشتیم یا نه!؟ و آیا برجام
      باعث شد دوباره به رکود برگردیم!؟
      -2مدتی قبل شــما به همراه هیئتی بلند پایه به
      فرانسه رفتید. ده ها مصاحبه و جلسه و ضیافت برپا شد
      و رســانه های همسو با دولت از گشوده شدن درهای
      جهان به روی ایران تیترها زدند و مقاله ها نوشــتند!
      اکنون بفرمائید دستاورد آن سفر با آن همه هزینه از
      اعتبار جمهوری اسامی برای درخواست از فروشندگان
      اروپایی همچون ایرباس برای مردم و اقتصاد ایران چه
      بود و چند شغل برای جوانان ایرانی ایجاد شده است؟
      -3در روز اجرای برجام حضرتعالی اعام کردید
      هزار ال سی همین امروز باز شده است! آن روز یکشنبه
      بود و همه بانک هــای اروپایی تعطیل بودند! و امروز
      معلوم شده که تجار و بازرگانان ایرانی همچنان از یک
      فرایند ساده انتقال ارز محرومند. در صورت امکان به
      کسانی که آن اطاعات غلط را به شما داده اند بفرمائید
      نام و مشخصات برخی از کسانی که برای آنها ال سی باز
      شده بود و جزء آن هزار نفر بوده اند و نیز نام بانک های
      عامل را اعام کنند!
      -4در تبلیغــات انتخاباتی اعام کرده بودید که
      برنامــه کوتاه مدتی برای اشــتغال و بویژه اشــتغال
      جوانان دارید. اکنون ســه ســال از آن روز گذشــته
      اســت. هر برنامه ای داشته اید، باید تا کنون آثار خود
      را نشان داده باشد. اما معاون وزیر کار دولت یازدهم
      رسما اعام کرده که هر چند ساعت یک ایرانی بیکار
      می شــود و در برخی استانها نرخ بیکاری به بیش از
      سی و حتی چهل درصد رسیده است. اگر آن برنامه
      همچنان در حال اجراست آیا ازم نمی بینید در روند
      آن تغییر ایجاد کنید؟
      -5هم شما و هم وزیر مسکن در روز رای اعتماد
      رســما و صریحا خود را ملزم و متعهد به مسکن مهر
      اعام کرده بودید.پس از آن چندین بار این طرح ملی
      «مزخرف» نامیده شــد و منابع و اعتبارات آن کم و
      کمتر شــد و در عوض در برخی مناطق،قیمت آن را
      چند بار گران کردید. همزمان، از طرحی بنام «مسکن
      اجتماعی» سخن به میان آمد. لطفا براساس اعداد و
      ارقام بفرمایید چند نفر و در کدام مناطق کشور، پس
      از سه سال در مسکن اجتماعی ساکن شده اند و این
      طرح ها چند نفر دیگر را صاحب خانه خواهد کرد؟
      -6در دوره شــما، نقدینگی تقریبا سه برابر شده
      است. این موضوعی است که آمار رسمی بانک مرکزی
      آن را تاییــد می کند. اما ایــن نقدینگی در بانک ها و
      شــرکت ها ی وابسته حبس شــده و ذره ای از آن به
      تولید نمی رســد. این را از گایه صریح آقای نعمت
      زاده در خصوص عدم تخصیــص یک ریال یارانه به
      صنعت می توان فهمید. پرسش این است،در شرایطی
      کــه نزدیکترین متحد شــما یعنی آقای هاشــمی
      رفســنجانی ، صریحا اقرار می کند که با بیست درصد
      این نقدینگی، تولید رونق پیدا می کند، دولت محترم
      چه برنامه ای برای هزینه این نقدینگی عظیم در جهت
      رفاه عمومی دارد؟
      -7هم شما و هم برخی دوستان و اعضای کنونی
      کابینه، پیش از انتخابات، رســما اعام می کردید 70
      تا 90درصد مشکات کشور، هیچ ربطی به تحریم ها
      ندارد، بلکه مشکل اصلی، مشکل مدیریتی است. اکنون
      و با توجه به انعقاد برجام و باقی بودن و حتی افزایش
      مشکات کشــور، چند درصد مشکات را مدیریتی
      می دانید و چند درصد آن را تحریمی؟
      -8کابینه شــما در وضعیتی قرار دارد که مورد
      انتقاد بسیاری از نزدیکترین حامیانتان هم قرار گرفته
      اســت. آیا در یکســال باقی مانده از عمر دولت،هیچ
      تغییری در کابینه رخ می دهد؟
      -9از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم،رشــد
      علمی کشور که شتاب فزاینده ای داشت،کند و کند تر
      شده است. این ادعا مستند به منابع معتبر بین المللی
      رتبه بندی علمی، همچون اســکوپوس و سایماگو. ..
      آیا کاهش رتبه علمی کشور را اتفاقی می دانید یا بنظر
      شــما عواملی باعث این وضعیت شده است؟ آیا برای
      خروج از این وضع، دستورکار ویژه ای دارید؟
      -1 0از زمان انعقاد برجام تا مدتی بعد،ده ها هیئت
      خارجی به ایران آمدند و در این خصوص کار تبلیغی و
      رسانه ای زیادی انجام شد. آیا گزارش دقیقی از میزان
      ســرمایه ای که این میهمانان خارجی به کشور آورده
      اند،در دست دارید و می توانید آن را اعام کنید؟
      -11مقامــات دولتی و دســت انــدرکار پروژه
      هسته ای، تصریح کرده اند که آمریکا نقض عهد کرده
      اســت آقای صالحی از پخت و پــز توطئه می گوید.
      کمالوندی می گوید برجام بارها نقض شده و... آیا شما
      حرف آنها را تایید می کنید؟ اگر بله ،دقیقا چه اقدامات
      عملی و منطبق با مصوبه مجلس شورای اسامی برای
      مقابله با زیاده خواهی آمریکا صورت داده اید؟

    • حسین

      ♦️روحانی مدعی شد : « برجام برای ما عزت آورد.» بررسی این ادعا را با مصادیق زیر مرور می کنیم.
      1⃣عدم صدور ویزا برای نماینده‌ ایران در سازمان ملل
      2⃣برخورد زشت عربستان با مقامات ایرانی در فاجعه منا
      3⃣بی‌احترامی و تحقیر روحانی توسط پادشاه سعودی
      4⃣هتک حرمت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده‌
      5⃣تراشیدن موی سر 9 معلم ایرانی توسط اماراتی‌ها
      6⃣قطع روابط کشورهای فزرتی با ایران
      7⃣اعمال تحریم جدید در پسابرجام توسط آمریکا
      8⃣نقض روح برجام با 52 قطعنامه و طرح آمریکا
      9⃣محدودیت مراودات و ارتباطات علمی پس از برجام

    • حسین

      ⃣بنا بود همه تحریم‌ها لغو شود که نشد.
      2⃣قرار بود اشتغال جوانان حل شود که نشد.
      3⃣قرار بود 100روزه مشکلات حل شود که نشد.
      4⃣برجام باید هر روز گشایش‌ می‌داشت که نداشت.
      5⃣بنا بود چرخ اقتصاد برای عبور از رکود بچرخد که نشد.
      6⃣150وعده اقتصادی انتخاباتی داده شد که عملی نشد.
      7⃣بنا بود عزت به پاسپورت ایرانی برگردد که نشد.
      8⃣با فساد فیش‌‌ها باید برخورد می‌شد که نشد.‌
      9⃣قرار بود نظام اداری اصلاح شود که نشد.

    • حسین

      مردم از اینکه غرور ملیشون جریحه دار شده ناراحتن و اینکه وعده های عملی نشده ،نفهمیدن و نشناختن اسلام عدم توکل بر خدا عدم صبر و استقامت در راه خدا و صراط مستقیم ، عدم امید به نصرت الهی ، ارتباط با دشمن خدا و پیامبر و مسلمین ، امید بستن به دشمن خدابرای حل مشکلات مسلمین، پیروی نکردن از ولایت ، عدم مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی ، عدم توجه به نخبگان علمی فرهنگی و اقتصادی ،خود رای و تکبر، عدم توجه به اقتصاد اسلامی و مقاومتی ،عدم توجه به معیشت مردم عدم تو جه به عدالت اجتماعی فرهنگی اقتصادی عدم توجه به بانکداری اسلامی ،تبلیغ فرهنگ غربی به جای فرهنگ اسلامی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا الکی اسم مردمو تنهایی یدک میکشی ؟؟ چرا از طرف مردم الکی صحبت میکنی برادر من ؟؟

    • حسین

      برجام خسارت محض، تحول اقتصادی در 100روز، رکود و بیکاری، فساد 8000
      میلیاردی 1200میلیاردی و تعطیلی 70درصدی کارخانجات اعم از صنعتی، تولیدی
      و...، ایشون یکی از سه دستاوردهاشون توی صنعت ریلیه که دیدیم این دستاورد رو،
      حادثه قطار، چند برابر شدن حامل های انرژی، چند برابر شدن مایحتاج ضروری مردم،
      افزایش بیش از اندازه دهک اول جامعه با دهک آخر جامعه از لحاظ درآمدی، 8برابر
      سفره مردم کوچیکتر شد،...های نجومی، و... زیادن خسته شدم.

    • حسین

      ما توانا هستیم و هرچیزی رو که اونها(آمریکا و زیر دستانش) مارا تحریم کردند خودمان می توانیم بدست بیاوریم بدون منت و ذلت و دست داراز کردن سمت شیطان بزرگ
      مگر نیست پیشرفت های هسته ای هوا و فضا، نانو ،موشکی و تسلیحاتی و پزشکی همه اینها در سایه تحریم به وجود امده است
      تحریم ملت ما هم یک امتحان الهی است که چقدر صبر میکنیم چقدر همت میکنیم وچقدر برخدا توکل میکنیم
      انقلاب ما براساس همین توکل و اخلاص و همت و پشتکار جوانان انقلایی اسلامی به وجود آمده و به همین شیوه نیز ادامه مسیر داده
      با همت و پشتکار نخبگان و داشمندانانمان و منابع زیادی که خدا به ایران اسلامی داده می توانیم نه تنها هواپیما بسازیم بلکه از اونها هم در این صنعت جلو بزنیم
      فقط یه مدیر لایق می خواهد که به این نخبگان و دانشمندانمان هم اعتماد کند هم بها بدهد
      همیشه و همیشه و همیشه شیطان نمی خواهد ما پیشرفت بکنیم
      انقلاب و اسلام ما بر اساس نفی استکباره به وجود آمده و ماهیت ما وشیطان با هم اختلاف دارد
      و بدان که اگر آمریکایی ها چیزی به ما دادن حتما حتما حتما چیزی به نفع شان است که به ما داده است

    • حسین

      جزییات تکان دهنده از قرار داد محرمانه ایران با
      ایرباس نشان می دهد: -1قرارداد، فروش اقساطی نیست و
      اجاره به شرط تملیک است. لذا مالکیت فعلی هواپیما تا
      مدتها برای ایران نخواهد بود. -2نرخ بهره بالایی به طرف
      ایرانی تحمیل شده است. -3پیش پرداخت با دستبرد
      دولت به صندوق توسعه ملی تامین شده است. -4در
      قرارداد شرط شده هواپیما به نهادها و اشخاص تحریمی
      خدمات ندهد! -5در قرارداد شرط شده اگر از شروط
      تخلف شد پول ایران بابت تخلف مصادره میشود! -6در
      قرارداد شرط شده اگر تحریمها بازگشت، ایران موظف
      است به هر طریق ممکن بدهی خود را پرداخت کند و الا هواپیما هم مصادره میشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ااااا محمود تو آسمونا دنبالت میگشتم رو زمین پیدات کردم ...هه

    • مغین

      جالب نگاه های حزبیست به توانمتدترین باید رأی داد

    • محمد حسین

      روحانی بدون که تو این مملکت نه اصلاح طلبان واقعا تو را میخوان نه اصولگرایان نه قدرتمندان چون تو 100 در 100 منافع هیچ کدومشون را تامین نمیکنی از هر گروه فقط مقداری از خواسته هاشون توسط تو اجابت میشه و همیشه کسی بهتر از تو را در ذهن دارند
      اتفاقا اکثریت مردم هم سر سپرده هیچ کدوم از این 3 گروه نیستند پس بدون که فقط مردم را داری اگر فقط پی منافع ملی باشی و تیم رسانه ای خوبی داشته باشی تا اخر عمرت قدرت داری حتی بعد از 1400

    • اصفهانی

      اصولگرایان روش کثیفی در پیش گرفتن خودشون را جای مردم عادی و اصلاح طلبا جا میزنن میان نظر میدن
      فقط ببین چقدر منفور شدن و خودشونم خبر دارن که حتی حاضر نیستن به اسم خودشون نظر بدن
      روحانی که میگفت بی شناسنامه ها راست میگفت! همین شمایی را میگفت که با اسم و رسم خودتون حاضر نیستید موضع گیری کنید

    • محمد

      این آقای روحانی .اولش که خواست بیاد اصلاح طلب بود.موقعی که رئیس جمهور شد میانه رو شد این ۴سال میانه رو بود .حالا که دوباره انتخاباته بازم اصلاح طلب شد.اخرش نفهمیدیم کدوم طرفیه مشخصه ادم منفعت طلبیه بیشتر تا اصلاح طلب

    • سیروس

      دولتی که درد مردم درک نکنه و دروغ بگه به ملت فایده نداره ..

    • علی

      فقط حرف زده،عمل>>هیچ

    • بدون نام

      ملا نصرالدين كمونيست شده بود
      از او پرسيدند :
      ملا ميدونى كمونيسم يعنى چه؟
      گفت : ميدانم

      گفتند :
      ميدانى اگر دو تا اتومبيل داشته باشی
      و يكى ديگراتومبيل نداشته باشد
      ناچار خواهى بود
      يكى از آن دو را بدهى !؟
      گفت : بله كاملاً حاضرم
      همين حالا این کار رابکنم

      گفتند :ميدانى اگر دو تا الاغ داشته باشی
      بايد يكى را بدهى به كسى كه الاغ ندارد
      گفت : نه!
      با اين مخالفم!
      اين كار را نمى توانم انجام دهم
      گفتند :چرا اين كه همان منطق است
      و همان نتيجه؟
      گفت : نه اين همان نيست
      چون من الان دو تا الاغ دارم
      ولى دو تا اتومبيل که ندارم!

      بسيارى از مردم
      تا زمانى به شعارهاى زيبايشان
      پایبند هستند كه منافع خودشان
      در خطر نباشد آنها قشنگ حرف ميزنند اما در مقام عمل
      هرگز بر اساس آنچه ميگويند
      رفتار نمى كنند.

    • اشکان

      میخوام که نشه. چیکار کرده که بش رأی بدیم

    • بدون نام

      دلم برای روحانی میسوزه که هیچ کی جاش نیست و الکی قضاوتش میکنن . تروخدا 8 سال گند کاری با 4 سال ریاست جمهوری درست میشه ؟؟ ها؟؟ محمود مارو به صد سال عقب تر برد اون از نرخ های تورمش و اون از روابطش با کشورای دیگه ... بعد هم یه عده طرفدار داره هنوزم که میگن محمود طرفدار قشر مظلوم جامعه بوده ..چرا اینو میگن؟؟ واسه 45 تومن یارانه ... هه اصن همون 45 تومن کل تعادلاتو بهم زد ... متونست یجور دیگه به قشر مردمی کمک کنه نه اینکه واسه خودشیرینی یه پول ناچیز به مردم بده که هیچ فکری هم پشتش نیست.....من نمیدونم چرا مردم اهمیت این توافق هسته ای رو درک نمیکنن و انتظار دارن که یه شبه همه چی جواب بده ... فرصت باید داد ...محمود مارو به هزار سال عقب تر برگردوند... خدا لعنتش کنه... ای بابا حرف ها زیادن ....اینجا مجالی نیست برای حرف زدن

    • بدون نام

      رأی اصلاح طلبان به وضع موجود و تداوم رکود و تورم! اما ملت ما بی شک تغییر وضع موجود و بهبود اوضاع را می خواهد.

    • بدون نام

      خدا کنه رای نیاره

    • بدون نام

      رای من حسن روحانی
      رکود شد چون تورمی که محمود 100000 برابرش کرده بود رو کنترل کرد
      کاری نکرد چون داشت گندای احمدی نژادو پاک میکرد
      خدایا پناه به تو از شر احمدی نژادیون

    • سعید

      درود بر تمام اصلاح طلبان کشور ... هیچ فردی شایسته تر از اقای روحانی در این دوره نیست پس بیخودی خودتونو گول نزنید .درود بر فرهنگیان اصلاح طلب

    • بدون نام

      فکر کنم اینجا اون تعدادی که جهت ضربه زدن به روحانی استخدام کردند دارن نظر میدن.به نفع مملکته که روحانی رای بیاره

    • بدون نام

      من اگر جای روحانی بودم عمرا نامزد نمیشدم چون مثل ایشون پررو نیستم روحانی فقط رکود در همه بخشها بوجود آورد و الی هیچ کار مثبتی برا این ملت و خصوصا جوانان نکرد حال مدعیان دموکراسی می خواند ضعف خودشون با انگشت اتهام به سوی رسانه ملی جبران کنند و میگویند اگر رسانه ملی اینجوری کرد مردم جوابشون خواهند داد چه دل خوشی ما داشته باشیم شما همیشه منظرید آب گل آلود بشه تا ماهیگیری مکاری مثل شماها مردم را شکار کنید بس کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج