adexo3
۳۲۰۴۹۱
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

شرط آزادسازی قیمت خودرو

یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت آزادسازی قیمت خودرو تعرفه واردات خودرو نیز باید به صفر برسد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت آزادسازی قیمت خودرو تعرفه واردات خودرو نیز باید به صفر برسد.

علی خاکساری اظهار کرد: اگر تعرفه واردات خودرو به صفر رسیده و تمام حمایت‌های دولتی صنعت خودرو نیز برداشته شود، آن‌گاه می‌شود قیمت‌گذاری خودرو را آزاد کرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی‌که تعرفه واردات خودرو وجود داشته باشد قیمت‌گذاری خودرو نباید آزاد شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید خودرو در کشور انحصاری است و مصرف‌کنندگان انتخابی جز خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی ندارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این در حالی است که اگر تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروهای خارجی با قیمت مناسب وارد کشور خواهند شد و مصرف‌کنندگان قدرت انتخاب خواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر نیز قیمت خودروهای داخلی به قدری بالا است که مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید خودروهای بی‌کیفیت با قیمت بالا ندارند.

خاکساری با بیان اینکه "نمی‌شود از صنعت خودرو حمایت و همزمان قیمت‌گذاری خودرو را آزاد کرد"، تصریح کرد: تا زمانی‌که حمایت‌های دولتی همچون تعرفه واردات خودرو وجود دارد،‌ آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو برخلاف مصالح مصرف‌کنندگان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به هر حال خودروسازها این قدر پول دارند که نگذارند این اتفاق بیوفته

    • بدون نام

      یه عمره دولت داره از اینا حمایت میکنه. تورو خدا حرفای محال رو نگید دیگه.

    • بدون نام

      تعرفه رو صفر کنید درعوض پراید رو بکنید 100میلیون . ما اینطوری راضی هستیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایوووووووووووووووووووول.

    • ابرا

      خاااااااک بر سر ایران خودرو و سایپا

    • بدون نام

      قسمت عمده سود تو جیب دولت .واصلا اهمیتی به مصالح مردم داده نمیشه.در طی سال های گذشته خودرو سادها خوب بر مردم ظلم کردن .و دولت هاهم به خاطر سود های گزاف چشمشون رو بستن.

    • سهند

      قیمت تمام شده یک سمند هشت تومن بیشتر نیست فوقش باید قیمتش در بازار پانزده میلیون باشه قالب میکنند سی میلیون. این دولتها که میان و میرن تا حالا دیدی رییس جمهور یکیش به این قضیه قیمت و گران فروشی اعتراضی بکند. نمیکند چون برای دولت برای کسری بودجه دولت از جیب مردم سود دارد. چرا به خودرو سازان ایراد میگیرید کار از بالا ایراد دارد.مگه کاراخانه خودرو سازی میتواند در مقابل دولت حرفی داشته باشد. همه وزرای صنعت هم تاجر و میلیادر و سهام دار خودرو سازی هستند. واقعیت این است که در کشور ما کسی هوای مردم را رانگه نمیدارد و هر کس میاد بفکر منافع شخصی و گروهی خودش است... شاید همین کسانیکه انتقاد میکنند روزی رییس جمهور یا وزیر بشوند بازهم همین بساط خواهد بود.

    • بدون نام

      مجلس بايد كاري كند كه صنعت خودرو از زير دستان وزير صنعت و معدن خارج شده و قيمت ها آزاد شوند و خودروي داخلي نيز بدون تعرفه و يا با تعرفه خيلي كم وارد شود تا كيفيت ها بهتر شوند.

    • بدون نام

      اگر تعرفه واردات خودرو به صفر رسیده و تمام حمایت‌های دولتی صنعت خودرو نیز برداشته شود، آن‌گاه می‌شود قیمت‌گذاری خودرو را آزاد کرد!!!!!!!!!خیلی خوبه اگر بشه ولی نمیشه ...اگه بشه از ناحیه خودروسازی دولت ورشکست میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج