۲۸۵۵۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تاوان خرید اشتباه؛ جای کرار پُر نشد

خبری که امروز می‌شنویم این است که انتقال داریوش شجاعیان به استقلال منتفی شده است.

ایران ورزشی: خبری که امروز می‌شنویم این است که انتقال داریوش شجاعیان به استقلال منتفی شده است. چرا که باشگاه گسترش فولاد برای رضایتنامه این بازیکن مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان را طلب کرده و طبیعتاً باشگاه استقلال پرداخت این رقم سنگین را نپذیرفته است. حالا مسوولان گسترش فولاد هم می‌‌گویند استقلال باید بهای بازیکنی که نیاز دارد را بپردازد! اما آیا استقلال می‌تواند ۹۰۰ میلیون تومان فقط برای رضایتنامه یک بازیکن پرداخت کند؟ آن هم در شرایطی که صف طویلی از طلبکاران را پیش روی خود دارد و وضعیت تیم‌های پایه و کمپ و مشکلات دیگرش اجازه چنین ولخرجی‌هایی را به باشگاه نمی‌دهد!

اینجا است که می‌گویند فوتبال، نمایی از یک زندگی است. از برد و باخت‌ها و فراز و نشیب‌هایش بگیرید تا مسیری که بازیکنان و تیم‌ها باید برای کسب موفقیت پشت سر بگذارند. از همه اینها مهم‌تر نقش تأثیرگذار تصمیم‌ها در موفقیت‌ها چه در داخل و چه در خارج از مستطیل سبز است. همان‌ اندازه که یک تصمیم اشتباه در داخل زمین مسابقه می‌تواند منجر به گل و از دست رفتن پیروزی و حتی در نهایت از دست رفتن قهرمانی شود، به همان اندازه هم تصمیم‌های اشتباه مسوولان باشگاه در خارج از زمین می‌‌تواند تبعات سنگینی برای یک تیم به دنبال داشته باشد.

در واقع این ۹۰۰ میلیون تومان را باید تاوان تصمیم اشتباهی بدانیم که باشگاه استقلال در جذب جاسم کرار به سراغش رفت و تصمیم اشتباه‌تری که برای فسخ قرارداد با او گرفت. همه اینها همچون زنجیری به هم پیوسته، امروز استقلال را در مخمصه‌ای به نام جذب بازیساز قرار داده‌ است.

آن زمان که همه پیشکسوتان تیم فریاد می‌زدند که جذب جاسم کرار تصمیم اشتباهی است و استقلال از پس مهار حاشیه‌های او برنمی‌آید، پرویز مظلومی سفت و محکم بر سر تصمیم خود ایستاد و تأکید داشت که می‌تواند او را مدیریت کند. هنوز اما بازی‌های لیگ شروع نشده بود که قهرها و حاشیه‌های این بازیکن عراقی شروع شد تا ثابت شود که استقلال و کرار با هم سازگار نیستند. در این بین البته بدقولی‌های مکرر باشگاه استقلال و طلب‌های کرار که وصول نمی‌شد، تأثیر مستقیمی بر مشکلات موجود داشت.

در این شرایط به جای اینکه مسوولان باشگاه با اتخاذ سیاست درستی، از حاشیه‌های این بازیکن بکاهند و از او در ترکیب تیم استفاده کنند، با یک تصمیم اشتباه‌تر، استقلال را به دردسر انداختند. حالا مسوولان تصمیم داشتند او را از تیم کنار بگذارند تا حاشیه‌ها تمام شود. این بار پرویز مظلومی بود که اصرار به حفظ کرار داشت. شاید خود مظلومی هم می‌دانست که جذب او از همان ابتدا اشتباه بوده است اما موافقت با جدایی این بازیکن، تصمیم اشتباه‌تری به نظر می‌رسید. برخلاف آنچه همه تصور می‌کردند مظلومی قطعاً عاشق چشم و ابروی کرار نبود اما می‌دانست بعد از جدایی او، استقلال کار خیلی سختی برای پر کردن جای خالی‌اش خواهد داشت اما مسوولان باشگاه که توان مقابله با حاشیه‌های کرار را در خود نمی‌دیدند، تصمیم اشتباه اول فصل را با تصمیم اشتباه دیگری جبران کردند تا امروز برای پر کردن جای خالی‌اش شرط ۹۰۰ میلیون تومانی گسترش فولاد را پیش رو داشته باشند!

۹۰۰ میلیون تومانی که باید آن را هم به ضررهایی اضافه کرد که جاسم کرار و تصمیم‌های اشتباه مسوولان باشگاه درباره او به استقلال وارد کرده است. آن زمان که مسوولان باشگاه استقلال با افتخار از فسخ پیروزمندانه قرارداد کرار می‌گفتند و اینکه توانستند او را متقاعد کنند تا طلب این فصل خود را ببخشد، فکر اینجای کار را نکرده بودند که چند برابر آن مبلغ را باید صرف خرید جایگزینی برای او بکنند. علاوه بر این حالا استقلالی‌ها برای جذب بازیساز خارجی با مخالفت‌های هیات‌مدیره مواجه هستند و کار سختی برای پیدا کردن بازیکن توانمندی در این پست پیش رو دارند. در میان بازیکنان داخلی هم که بازیکنان زیادی در این پست پیدا نمی‌شوند و با این حساب باید دید استقلالی‌ها برای پر کردن جای خالی کرار بالاخره چه راه حلی پیدا خواهند کرد. موضوعی که این روزها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مظلومی را به خود اختصاص داده و یکی از بزرگ‌ترین نیازهای این تیم برای موفقیت در نیم‌فصل دوم خواهد بود.

حضور شجاعیان در استقلال منتفی است

با توجه به حضور نام داریوش شجاعیان در لیست مد نظر پرویز مظلومی، مسوولان باشگاه استقلال مذاکراتی را با باشگاه گسترش فولاد جهت این انتقال انجام دادند. با این حال و با توجه به درخواست ۹۰۰ میلیون تومانی گسترش فولاد به استقلال جهت صدور رضایتنامه این بازیکن، این انتقال منتفی شد. باشگاه استقلال در توضیح علت این موضوع، تأکید کرده: «سمندر مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد در مذاکراتش با مسوول نقل و انتقالات باشگاه استقلال این درخواست را عنوان کرد.» گفتنی است باشگاه استقلال در پی جذب سایر نفرات مد نظر پرویز مظلومی است و در صورت نهایی شد جذب هر بازیکن، آن را به صورت رسمی اعلام می‌کند.» البته باشگاه گسترش فولاد پیشنهاد دیگری مبنی بر معاوضه بازیکن هم داشته که با توجه به بازیکنانی که برای این معاوضه مدنظر داشتند با مخالفت استقلالی‌ها مواجه شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج