۱۱۵۷۵۸۰
۳۷۷۴۰
۳۷۷۴۰
پ

محتوای حمایت شده

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

سانترال لب یکی از بهترین راه‌ها برای اصلاح فرم لب‌ها به شمار می‌آید. این جراحی زیبایی می‌تواند کاربردهای مختلف دیگری نیز داشته باشد که به آن‌ها و همچنین هزینه سانترال لب اشاره خواهیم کرد.

برترین‌ها: زیبایی ظاهری یکی از عوامل مهم برای افزایش اعتماد به‌ نفس افراد محسوب می‌شود که قطعا زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی روی آن دارد. این روزها بسیاری از افراد به دنبال انجام عمل‌های جراحی زیبایی برای دستیابی به یک نتیجه ایده‌آل‌ هستند. به‌ هر حال، عمل‌های زیبایی متعددی که روی چهره انجام می‌شوند، هم می‌توانند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشند و هم برخی از این عمل‌ها، دارای تاثیر دائمی نیستند و کارایی مطلوبی ندارند. عمل سانترال لب یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که به‌ واسطه ایجاد حجم بیشتر در لب‌ها، می‌تواند چهره را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهد.

سانترال لب و هزینه آن کاملا وابسته به میزان تخصص جراح و امکانات کلینیکی که جراحی در آن صورت می‌گیرد دارد. زیرا هر چقدر میزان تخصص جراح و امکانات کلینیک بیشتر باشد به طبع آن، کیفیت سانترال لب نیز بیشتر خواهد بود. از آنجایی که کیفیت بالا همیشه مستلزم صرف هزینه بیشتر است هزینه نهایی سانترال لب نیز افزایش می‌یابد. لیفت سانترال لب برای کسانی که از فرم لب و یا حجم لب خود راضی نیستند مناسب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سوالاتی مانند  سانترال لب چیه، عمل سانترال لب چیست و قیمت لیفت لب لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

برای اطلاع از قیمت جراحی در کلینیک تخصصی دریتا همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۵۰۱۹۹

۰۹۱۲۰۳۰۴۲۳۳

جراحی لیفت سانترال لب چیست؟

سانترال لب یک نوع عمل جراحی زیبایی می‌باشد که به منظور جوان سازی و رفع برخی عیوب، در قسمت لب بالایی انجام می‌شود. معمولاً یکی از تغییرات دیگری که با فرایند افزایش سن در صورت افراد ایجاد می‌شود این است که شکل مخاطی در لب کم می‌شود. همین عامل سبب می‌گردد که لب باریک شده و باریک شدن لب منجر به افزایش فاصله بینی با خط بالایی لب می‌گردد.

این عامل خود یکی از فاکتور‌های بسیار مهم جهت مسن نشان دادن چهره می‌باشد. از این رو متخصصان زیبایی اقدام به یک نوع جراحی به نام سانترال لب می‌کنند که محل برش و بخیه عمل سانترال معمولاً زیر بینی است که بخیه آن نیز به صورت شاخ گاوی صورت می‌گیرد که در نهایت این عمل موجب لیفت لب میشود.

مزایای عمل سانترال لب چیست؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که آیا عمل سانترال لب فقط برای زیبایی انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این جراحی دارای کاربردهای دیگری نیز می‌باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. به طور کلی مهمترین کاربرد‌ها و دلایل انجام سانترال لب به شرح زیر می‌باشد:

  • جوان سازی

همانطور که گفته شد در فرآیند افزایش سن و به قول معروف پیری، لب‌ها نیز دچار تغییر و تحولاتی می‌شوند که تأثیر بسیار منفی بر روی شادابی و جوانی پوست می‌گذارد. به همین دلیل جراحان و متخصصان زیبایی با انجام عمل سانترال، جوانی و طراوت از دست رفته چهره را دوباره به آن بر می‌گردانند. وقتی که عمل زیبایی سانترال لب بر روی چهره انجام می‌گیرد فاصله بین بینی تا لب کم می‌شود و قسمت مرکزی لب نیز ضخیم‌تر شده که این عامل موجب می‌گردد زیبایی چهره و صورت بسیار بیشتر از قبل شده و در نتیجه چهره فرد جوان‌تر از سن و سال واقعی او نشان دهد. افرادی هم که دارای مشکلات فاصله بین لب و بینی هستند می‌توانند از این عمل زیبایی استفاده کنند تا با کاهش فاصله بین لب و بینی به چهره دلخواه خود برسند.

  • ضخیم سازی لب

در قدیم کسانی که داری لب‌های باریک تری بودند زیباتر تلقی می‌شدند، اما امروزه این مقوله کاملاً برعکس شده و داشتن لب‌های ضخیم چهره را جذابتر و زیباتر میکند؛ بنابراین کسانی که از داشتن لب‌های باریک حس خوبی ندارند می‌توانند با استفاده از سانترال لب اقدام به ضخیم سازی آن‌ها کنند. استفاده از لیفت سانترال لب برای برجسته سازی لب‌ها یکی از کاربرد‌های بسیار مفید و مهم لیفت سانترال است که این وضعیت فقط بر روی قسمت لبه بالایی صورت می‌گیرد. یکی از گزینه‌هایی که در بین افراد جوان جهت ضخیم سازی لب‌ها بسیار مورد توجه قرار دارد سانترال لب می‌باشد.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

dr.dorita@

dr.jarahbartar@

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

  • نشان دادن دندان‌های پیشین

در حال حاضر هالیوودی کردن لبخند یا نشان دادن دندان‌های پیشین، مخصوصاً در بین هنرپیشه‌ها و بازیگران بسیار مورد توجه است. زیرا هالیوودی نشان دادن لبخند علاوه بر آن که منجر به افزایش زیبایی افراد می‌شود در شاد و خوش رو نشان دادن ظاهر نیز موثر است. در این فرآیند لب‌ها به گونه‌ای قرار می‌گیرند که مقداری از دندان‌های پیشین دیده شود.

به عبارت دیگر در سانترال لب تغییراتی که بر روی لب‌ها ایجاد می‌شود به شکلی است که با بالا کشیدن لب بالایی دندان‌ها بیشتر دیده می‌شود. معمولاً داوطلبان این نوع جراحی زیبایی اغلب هنرمندان و بازیگران می‌باشند. در واقع نشان دادن دندان‌های پیشین در زیبایی و جذابیت خانم‌ها بسیار موثر هست.

  • افزایش زاویه بین بینی و لب

بی شک همه ما می‌دانیم که آناتومی اطراف بینی و لب در زیبایی ما تاثیر به سزایی دارد. به همین دلیل اکثر کسانی که زاویه بینی و لب زیادی دارند در صدد درمان آن هستند. شایان ذکر است که بهترین راهکار این است که با استفاده از عمل لیفت سانترال لب این زاویه را برجسته کنید. در واقع عمل سانترال لب علاوه بر آن که منجر به برجسته سازی زاویه بین بینی و لب می‌گردد به برجسته سازی لب‌ها نیز کمک می‌کند.

  • رفع اسکار زیر بینی

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به وسیله سانترال لب از شر آن خلاص شد، اسکار زیر بینی است. کسانی که در زیر بینی آن‌ها جای زخم و اسکار هست می‌توانند با استفاده از این روش زیبایی، اسکار موجود بر روی صورت خود را که منجر به اختلال زیبایی آن‌ها شده است بر طرف کنند. ظاهر و چهره برخی از افراد به نحوی است که هنگام خندیدن یک سری چین‌های افقی بین لب و بینی آن‌ها نمایان می‌شود این قبیل افراد نیز برای رهایی از این مشکل می‌توانند به سانترال لب تکیه کنند.

  • کم کردن فاصله بین لب و بینی

افراد زیادی هستند که فاصله بین لب و بینی آن‌ها زیاد بوده و حس چندان خوشایندی نیز نسبت به این موضوع ندارند. همین عامل سبب شده است که اعتماد به نفس پایینی داشته باشند. این قبیل افراد نیز جزو کاندیدا‌های عمل جراحی سانترال لب می‌باشند.

جراحی لیفت سانترال لب با چه روش‌هایی انجام می شود؟

برای آشنایی بیشتر با جراحی سانترال لب بهتر است روش‌ها انجام این جراحی را بشناسید. روش‌های مختلف برای انجام جراحی سانترال لب عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم: 

عمل سانترال لب به روش ایتالیایی

در عمل سانترال لب به روش ایتالیایی قاعده جراحی بر پایه تناسب لب بالا و بینی است. در این روش جراحی با استفاده از برشی در زیر بینی، لب بالا به سمت بالا کشیده می‌شود. روش ایتالیایی معمولا برای افرادی که فاصله زیادی بین لب و بینی دارند مناسب است.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

لیفت سانترال لب شاخ گاوی (لب بالا)

باید بدانید لیفت سانترال لب شاخ گاوی نوعی از عمل سانترال لب به روش ایتالیایی است. در این روش نیز برای اصلاح طرح لبخند و بالا بردن لب بالا از ناحیه زیر بینی استفاده می‌شود.

لیفت سانترال گال – وینگ

افرادی که دارای لب باریکی هستند، گزینه مناسبی برای انجام لیفت سانترال گال – وینگ به شمار می‌روند. در این روش با برداشت پوست اضافی در ناحیه لب بالا، باریک بودن لب را از بین می‌برند.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

لیفت گوشه لب

در این روش با ایجاد برش‌هایی در گوشه لب، حالت خندان به لب‌ها می‌دهند. با برداشتن مقدار کمی از پوست این ناحیه، گوشه‌های لب به سمت بالا متمایل گردد.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

لیفت سانترال لب پایین (حجم دادن به لب)

برای لیفت سانترال لب پایین می‌توان از بافت موجود در لب برای حجم دادن به لب پایین استفاده نمود. حجیم سازی لب پایین معمولا در اکثر مطب‌ ها با استفاده از انواع پرکننده‌ های تزریقی برای حجیم ‌تر کردن لب ها انجام می‌شود.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

فرایند جراحی سانترال لب چگونه است؟

لیفت لب یک فرایند جراحی ساده است که می توان آن را به صورت یک عمل مستقل، یا در ترکیب با سایر جراحی های زیبایی صورت از قبیل جراحی بینی، لیفت صورت و غیره انجام داد. این عمل با علامت گذاری پوست بالای لب، بر اساس طرح ترسیم شده توسط جراح پلاستیک آغاز می شود. سپس با تزریق داروی بی حسی یا بی حسی موضعی ادامه می یابد. پس از آن بخشی از پوست درست زیر بینی با ملایمت برداشته می شود و هرگونه خونریزی حتی در سطح ملایم کنترل می شود. سپس برش با بخیه های کوچک و ظریف بسته می شود. 

جراحی لیفت سانترال لب برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از افراد با افزایش سن دچار کاهش حجم در ناحیه لب بالایی می‌شوند. این اتفاق باعث بیشتر شدن فاصله لب بالا با بینی و فاصله بین دو لب می‌شود که زیبایی افراد را تهدید می‌کند. برای بهبود حجم از دست رفته در لب بالا می‌توان از لیفت سانترال استفاده کرد تا جوانی و زیبایی دوباره به چهره شما بازگردد.

عمل سانترال لب به افراد زیر توصیه می‌شود:

  • افرادی بین ۲۰ تا ۸۰ سال که از شکل لب‌های بالایی خود راضی نیستند
  • بیمارانی که لب فوقانی آن‌ها چین و چروک دارد که دلیل آن سیگار کشیدن یا افزایش سن است
  • افرادی که بینی و لب‌های آن‌ها طول طبیعی ندارد

این جراحی به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • کسانی که زیاد سیگار می‌کشند
  • افرادی که بینی و لب‌های آن‌ها طول طبیعی دارد

آیا عمل سانترال لب را می‌توان همزمان با عمل بینی انجام داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت می‌توان عمل سانترال لب را همزمان با عمل بینی انجام داد اما بدانید در صورت انجام این دو عمل زیبایی به صورت همزمان، باید دوره نقاهت طولانی مدتی را سپری کنید.

اقدامات لازم قبل از لیفت سانترال لب

تمامی موارد ذکر شده اقدامات ضروری هستند که در صورت رعایت نکردن هر یک از آن بیمار ممکن است دچار مشکل جدی در سلامتی خود شود. قبل از انجام این عمل زیبایی نکات زیر را رعایت کنید.

  • تا حدود یک هفته قبل از عمل جراحی به هیچ عنوان از دخانیاتی مانند سیگار و قلیان استفاده نکنید. 
  • از نوشیدن مشروبات الکلی به طور جدی خودداری کنید. شما حداقل باید تا ۴۸ ساعت قبل از عمل جراحی از مصرف هر گونه نوشیدنی که حاوی الکل میباشد خودداری نمایید.
  • حدود هفت الی ده روز قبل از عمل از داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شوند، با نظر پزشک خودداری کنید.
  • در روز انجام جراحی سانترال لب آرایش نکنید.
  • در صورت داشتن ویروس تبخال، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

مراقبت های بعد از عمل لیفت سانترال لب

عوارض احتمالی بعد از انجام عمل لیفت سانترال ممکن است برای شما سخت و دشوار باشد. برای بهبود یا پیشگیری از این عوارض بهتر است به انجام مراقبت های بعد از لیفت لب بپردازید. مراقبت های بعد از عمل لیفت سانترال لب شامل موارد زیر میشود:

استفاده از کمپرس یخ

بعد از انجام عمل لیفت سانترال لب احتمال تورم و قرمزی در ناحیه جراحی بالا است. برای کمتر شدن این تورم و کاهش درد ناشی از تورم بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید.

خوردن غذاهای نرم

باید دقت کنید فشار بیش از حد به محل جراحی ممکن است باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری برای سلامت شما شود. بهتر است برای کمتر شدن احتمال این خطرات خوردن غذاهای نرم و مایعات را در اولویت قرار دهید.

عدم فعالیت سنگین

فعالیت‌ های سنگین و فشار بیش از حد به عضلات صورت تهدید قابل توجهی بعد از جراحی برای سلامتی شما است. بهتر است تا یک هفته بعد از انجام عمل از فعالیت‌ های سنگین پرهیز کنید.

تمیز نگه داشتن محل بخیه

بعد از انجام هر نوع جراحی زیبایی و غیر زیبایی، باید توجه ویژه‌ای به محل بخیه داشته باشید چرا که این نواحی ممکن است دچار عفونت شوند. به همین دلیل بهتر است تمیز نگه داشتن محل بخیه را بعد از عمل لیفت سانترال لب فراموش نکنید.

خودداری از صحبت کردن طولانی

بعد از انجام جراحی لیفت سانترال لب بهتر است کمترین میزان فشا را به لب‌های خود اعمال کنید و از صحبت‌کردن طولانی مدت خوددداری نمایید.

خودداری از آرایش کردن تا چند روز بعد از عمل

محصولات آرایشی دارای مواد شیمیایی مخربی هستند. برای جلوگیری از هرگونه عفونت بهتر است تا مدت کوتاهی بعد از لیفت لب آرایش نکنید.

استفاده از بالم لب مناسب

استفاده از بالم لب مناسب می‌تواند فرایند بهبودی شما را سریع‌تر کند اما باید قبل از استفاده از بالب لب با پزشک خود مشورت کنید.

لیفت سانترال لب چقدر ماندگاری دارد؟

باید بدانید لیفت سانترال لب یکی از ماندگارترین جراحی‌های زیبایی است. نتایج این جراحی تنها در صورت بالا رفتن سن و تغییرات طبیعی صورت از بین می‌رود.

عوارض جانبی سانترال لب

سانترال لب نیز مانند بسیاری از عمل‌های جراحی دیگر دارای عوارضی است که باید به آن توجه داشت این عوارض جانبی شامل موارد زیر میشوند:

درد و تورم در ناحیه جراحی شده

به دلیل برش‌های ایجاد شده در ناحیه لب تا 2 الی 3 روز بیمار دچار درد و تورم می‌شود که این درد و تورم با استفاده از کمپرس یخ و مسکن‌های تجویزی دکتر قابل کنترل است.

خونریزی

خونریزی یکی دیگر از عوارضی است که بعد از عمل سانترال برای بیمار مشکلاتی ایجاد می‌کند. در صورت خونریزی بیش از اندازه بهتر است با پزشک مورد نظر مشورت کنید.

آیا جراحی لیفت سانترال لب، نیاز به بیهوشی کامل دارد؟

خیر، در جراحی لیفت سانترال لب می‌توان از بی حسی موضعی نیز استفاده نمود و نیازی به بیهوشی کامل نیست. البته لازم به ذکر است که در مواردی بسته به تشخیص پزشک می‌توان از تکنیک بیهوشی عمومی برای این جراحی استفاده کرد.

قیمت سانترال لب

سانترال لب نیز یک نوع عمل زیبایی می‌باشد که در کلینیک‌های معتبر و پیشرفته توسط متخصصین مجرب در کشور ما انجام می‌شود. هزینه این عمل جراحی بیش از هر چیزی وابسته به تخصص و امکانات کلینیکی است که شما در آن تحت درمان قرار می‌گیرید. باید توجه داشته باشید که جهت پرداخت هزینه‌های کمتر هرگز زیبایی چهره خود را به دست افراد ناشی و کلینیک‌هایی که دارای اعتبار و دانش لازم برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی نیست نسپارید.

زیرا در این صورت نه تنها زیبایی مورد نظر برای شما حاصل نخواهد شد بلکه ممکن است شما مجبور به صرف هزینه‌های هنگفتی که از جانب جراح بینی و صورت و کادر کم تجربه او بر زیبایی شما وارد شده است متحمل گردید.

کلینیک تخصصی دریتا

فضایی آرام و دلنشین، متخصصین مجرب و تجهیزات به روز دنیا از امتیازات این مرکز به شمار می آید. سعی ما بر این است که به تمام نیازهای مراجعه کنندگان به این مرکز در زمینه های مختلف مورد نیاز در طول درمان و بعد از آن به بهترین وجه پاسخگو باشیم و دانش و مهارت متخصصین و تکنسین ها را با دست آوردهای نوین پزشکی و فناوری های تجهیزاتی به طور مستمر ارتقاء بخشیم. افق چشمانداز دستاندرکاران این مرکز دستیابی به رضایت و آرامش خاطر مراجعین و سلامت کامل جسم و روان آنها بعد از درمان است. این مرکز همواره برای دستیابی به آنچه زیبایی ایرانی است تلاش می کند و در این راه از دستاوردها و روش های نوین جهانی بهره میبرد.

  • لیفت سانترال لب
  • هایفوتراپی
  • لیزر موهای زائد
  • مزوتراپی
  • و ...

طب سوزنی و چاکرا درمانی با تخفیف ۴۰ درصدی ۲ میلیون 

قبولی مراجع حداکثر تا ٧٠ سال

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۵۰۱۹۹

۰۹۱۲۰۳۰۴۲۳۳

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

dr.dorita@

dr.jarahbartar@

جراحی لیفت سانترال لب چیست و با چه روش‌هایی انجام می شود؟

اقدسیه، خیابان موحد دانش، بالاتر از سفارت چین، روبه روی مرکز خرید آوا سنتر، پلاک ۸۴، ساختمان نیما، طبقه سوم، واحد ۱۲، مطب متخصصین دریتا

سوالات متداول

جراحی سانترال لب چقدر طول می کشد؟

حدود 30 دقیقه.

آیا عمل سانترال لب را می‌توان همزمان با عمل بینی انجام داد؟

بله.

آیا جراحی لیفت سانترال لب، نیاز به بیهوشی کامل دارد؟

سانترال لب با بیحسی موضعی انجام می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج