مقایسه دو خودروی بنز EQS و تسلا S Plaid
کمپانی Electric World اخیراً مقایسهای بین دو خودروی لوکس و پرچمدار برقی مرسدس بنز EQS و تسلا S Plaid جدید انجام داده است که نشان میدهد این دو خودروی برقی شگفت انگیز تا چه حد قابلیتهای بالایی دارند و در قیاس با هم چه عملکردی دارند.
فرارو: خودروهای برقی در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است به نحوی که اغلب خودروسازهای جهان، به سرعت به سمت طراحی و تولید این خودروها پیش میروند. اما در این میان، خودروهای الکتریکی به طور غیر قابل انکاری با فناوریهای نوین پیوند خورده اند و اغلب طرحهایی که برای چنین اتومبیلهایی عرضه میشود، ما را به یاد طرحهایی آینده نگرانه میاندازد. این موضوع با پیوستن شرکتهای فناوری غیر خودروساز به این عرصه، همچون گوگل، اپل، شیائومی و البته تسلا به خوبی قابل لمس است.
به نقل از وبسایت فناوری insideevs، کمپانی Electric World اخیراً فیلمی را از مقایسه دو خودروی پرچمدار الکتریکی، یعنی مرسدس بنز EQS و تسلا S Plaid جدید منتشر کرده است که به نوعی مقایسهای میان شگفت انگیزترین خودرویهای برقی جهان به شمار میرود. تسلا از زمان عرضه اولین خودروی برقی مدل S خود در سال ۲۰۱۲، تاکنون تغییرات قابل توجهی در نسلهای بعدی این سدان انجام داده است که آخرین نمونه آن، تسلا S Plaid جدید است. تسلا با سری S، حاکمیت خود را بر بازار سدانهای برقی لوکس برپا کرد، اما در سال جاری و احتمالاً سال آینده شاهد ظهور رقیبانی همچون مرسدس بنز EQS هستیم که میتواند این حاکمیت را به چالش بکشد.
تسلا پس از تجربه موفق خود در عرضه خودروهای برقی سری S، قصد دارد با جدیدترین مدل این سری به حاکمیت خود در بازار خودروهای سدان برقی لوکس ادامه دهد، اما خودروسازی آلمانی مرسدس بنز نیز با معرفی سدان برقی EQS که عنوان «لوکسترین خودروی برقی جهان» را یدک میکشد، قصد دارد اعتبار خود در زمینه خودروسازی را به رخ بکشد. حالا با این فیلم، به مقایسهای جالب از این دو شگفت انگیز برقی خواهیم رسید که میتواند حداقل ما را به طرفدار جدی یکی از این دو خودرو بدل کند، هرچند که احتمالاً قادر به خرید هیچ یک نباشیم. در ادامه خلاصهای از موارد مورد مقایسه میان این دو خودرو را ملاحظه خواهید کرد.
صفحه نمایش داخلی
یکی از چشمگیرترین ویژگیهای مرسدس بنز EQS صفحه نمایش رویایی Hypersceen آن است. عرض این نمایشگر ۵۶ اینچ است و از یک صفحه نمایش مرکزی ۱۷.۷ اینچی تشکیل شده است که در کنار آن دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار دارد. در سمت دیگر، مدل S جدید تسلا از صفحه نمایش مرکزی ۱۷ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی درایور و نمایشگر صندلی عقب ۸ اینچی بهره میبرد.
طراحی:
خودروهای برقی، اغلب شاهد طراحی جذابی هستند، اما این نکته را نباید فراموش کرد که خودروی برقی تسلا مدل S از زمان اولین عرضه خود در سال ۲۰۱۲ تاکنون، تغییرات عمدهای را شاهد نبوده است. با این همه، مرسدس بنز EQS از طراحی کاملاً جدید و نوآورانه بهره میبرد که این امر میتواند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد. یکی از ویژگیهای عمده در طراحی مرسدس بنز EQS، فاصله میان دو محور این خودرو است که ۲۵۰ میلی متر یا ۹.۸ اینچ بیشتر از تسلا جدید است که این ویژگی میتواند فضای داخلی جادارتری را برای سرنشینان فراهم کند.
پیشرانه و شتاب
EQS دارای بسته باتری ۱۰۸ کیلووات ساعت است و مدل ۵۸۰ ویژه آن با موتورهای دوگانه، ۵۱۶ اسب بخار (۳۸۵ کیلووات) و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور (۶۳۱ پوند فوت) تولید میکند. مرسدس میگوید EQS میتواند در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) برسد.
در سوی دیگر، تا زمانی که مدل S Plaid پلاس در تابستان سال ۲۰۲۲ عرضه شود، مدل فعلی برترین خودروی برقی تسلا خواهد بود. Plaid با پیکربندی سه موتوره خود، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت (۷۶۱ کیلووات) تولید میکند و در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۷ کیلومتر در ساعت) میرسد. بسته باتری آن نیز ۱۰۰ کیلووات ساعت است.
شارژ و شعاع رانندگی
مرسدس میگوید EQS با استفاده از چرخه WLTP دارای برد ۴۷۸ مایل (۷۷۰ کیلومتر) است و حداکثر سرعت شارژ آن با استفاده از شارژر سریع، DC ۲۰۰ کیلووات است. این خودرو همچنین با مدت زمان ۱۵ دقیقه شارژ، میتواند به ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) شعاع حرکتی دست یابد. تسلا مدل S Plaid دارای برآورد حرکتی ۳۹۰ مایل (۶۲۸ کیلومتر) است و میتواند تا ۲۵۰ کیلووات را در یک ایستگاه Supercharger دریافت کند. این خودرو نیز با ۱۵ دقیقه شارژ میتواند حدود ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) شعاع حرکتی داشته باشد.
در ادامه فیلم مقایسه میان دو خودروی برقی بنز EQS و تسلا S Plaid را مشاهده خواهید کرد.
نظر کاربران
بنظرم ی شگفت انگیزه دیگه بنام پراید ایرانی کنارشون بذارید خیلی شگفت انگیز تر تر میشه!
پاسخ ها
بنظر من مقایسه نبود و فقط تبلیغ بنز بود، و از تسلا چیزی نگفت به اون صورت کل فیلم هم تصاویر تکراری و تخصصی برسی نکرد
عمو جون سوزنت گير كرده ها
پرايد توليدش سال٩٨ متوقف شده
اینا رو ول کن فقط سایپا مطمعن
عمرا اگه به گرد پای پراید برسه
بله ما هم یه زمانی میخواستیم پیشرفت کنیم ولی خودمان نخواستیم
این ها را برا چی نشان میدین دل ما را می سوزانید
کاروان رفت و ما در خواب و بیابان در پیش کی رویم ره ز که پرسیم چه کنیم چون باشیم غصه می خورم از اینکه ما هم از یکطرف از تمام این امکانات ونعمتها محرومیم واز طرف دیگر اگر با خون دل کاری هم راه بیندازیم می گویند حق استفاده ندرید مثلا پس از سی سال می گویندچاه کشاورزی که دو هکتار زمین اب می دهد تا ازگرسنگی نمیریم بايد پر وپلمپ شود متاسفم
حدارو شکر اینو گذاشتی...دودل بودم کدومو بگیرم خخخخ
از لحاظ رکورد مرگ و میر و الودگی محیط زیست به خودرو ایرانی تا صد سال دیگر هم به ما نمی رسند.
مقایسش قشنگ بود ولی به چه درد ما میخوره
چرا همه چیز رو با پراید مقایسه میکنید یه پلاستیکی می ارزه هزار و یکی پراید و البته دست خودتون نیست ذهن هاتون همه فقیر این شرکت ماشین ساخته به پول ایران میشه هفتاد هزار میلیارد اون وقت با پراید مقایسه می کنید