۱۰۵۸۸۴۵
۱۷ نظر
۵۰۱۴
۱۷ نظر
۵۰۱۴
پ

۴ واکسن کرونای ایرانی در آستانه آزمایش انسانی

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت دانش بنیانی که در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند ۸ شرکت در وضعیت مطلوبی هستند و ۴ شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی قرار دارند.

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت دانش بنیانی که در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند ۸ شرکت در وضعیت مطلوبی هستند و ۴ شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی قرار دارند.

سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست آنلاین که با حضور مقامات سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و عزیزان ما در شرکت‌های دانش بنیان و بنیاد برکت و انستیتو پاستو گفت: در همه دنیا بیماری کرونا با شروع فصل سرما موج جدیدی را رقم زد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در طرح جدید با افزایش ۱۰۰ هزار تست روزانه و بیماریابی جدید و فعال تلاش می‌کند آمار مرگ و میر روزانه را کاهش دهد افزود: این موضوع با کمک و با توجه به ساخت تست آنتی ژن در کشور که از هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد تحقق پذیر است.

نمکی با بیان اینکه در رابطه با تامین واکسن کرونا سه روش را دنبال می‌کنیم افزود: روش اول مشارکت در کواکس با حمایت سازمان جهانی بهداشت است، در روش دوم با انستیتو پاستور و کشورهایی که در سطح بین الملل تلاش می‌کنند واکسن تولید کنند همکاری داریم و در نهایت با تلاش و جدیت همکارانم در شرکت‌های دانش بنیان در انسیتیتو پاستور و شرکت رازی اقدامات خوبی انجام شده است. خوشبختانه از بین ۱۲ شرکتی که گام‌های خوبی برای تولید واکسن برداشته بودند ۸ شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارند و ۴ شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی واکسن کرونا هستند.

وزیر بهداشت افزود: در نشستی که با سازمان جهانی بهداشت داریم گروهی از همکاران من در شرکت‌های دانش بنیان عملکرد خود را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت می‌رسانند و هفته بعد گروه دیگری که مکانیزم پیشرفته تری دارند این اقدام را انجام خواهند داد.

وزیر بهداشت گفت: توسعه حرکت دانش بنیان و تکیه بر علم داخل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در دنیا در حوزه ساخت واکسن کرونا طرح شویم.

وی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد: سازمان جهانی بهداشت از ما به عنوان کشوری که در اوج تحریم درحال تلاش برای ساخت واکسن است بیش از پیش حمایت کند.

در این مراسم که باحضور تصویری نمایندگان ارشد سازمان بهداشت جهانی در منطقه ، حضور نماینده این سازمان در ایران، مقامات وزارت بهداشت ایران و تیم های تحقیقاتی واکسن، برگزار شد وضعیت پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران بررسی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشک

    • بدون نام

      دوهفته پیش بود رفت تو فاز انسانی که !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      به نظرم اول افرادی که واکسن را تولید کردن روی خودشان تست کنند تا درک درستی از عوارض آن پیدا کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يه كمي هم زبان قدرداني و تشكر چرا مثل ادمهاي ناراحت صحبت ميفرماييد.
        همه دعا كنيم و ان شاءالله اين بلا بهر وسيله ممكن نابود سود

      • بدون نام

        باسلام خسته نباشیداقای وزیر وتمام کادردرمانی از پزشک وتمام پرستاران تمام کشور به همه شان خست نباشید میگوییم خدای بزرگ به همه شان سلامتی بدهد.........انشاالله

    • بدون نام

      دروغگو

    • بدون نام

      جناب دکتر عزیز اگر واکسن کرونا هم مثل روغن موتور تغلبی وارد بازار کردن خیلی خوب هست

      پاسخ ها

      • مناف

        احساس می کنم عینک سیاه استفاده نکنیم بهتره

    • مناف

      احساس می کنم از عینک سیاه استفاده نکنیم بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که جرات نمیکنم واکسن وطنی بزنم

    • حاجی زاده

      انشاالله باسربلندی کوری چشم دشمنان دانشمندان عزیز میهن اسلامی ایران واکسن را خواهند ساخت انشاالله به امید پیروزی ان روز

    • Masoud Saiedy

      الان زمان متلک و بزله گویی نیست انشاالله که میتوانیم‌و با دعای هموطنان و با همدلی شاید اولین واکسن را هم‌ ارایه دادیم انشالله توسلمون را به خدای متعال زیاد کنیم و امیدوار

      پاسخ ها

      • ح

        توهم رو ادامه بده

    • محمد

      تو کشوری که جون انسانها هیچ ارزشی ندارد وتو استاندارد مثل خودرو وجاده وحتی دارو وهمه چیز هیچ اهمیتی به مردمش نمیده منطق میگه از خارجی میگیرن مونتاژ میکنند چند برابر میفروشند

    • بدون نام

      خوب امار فوتی میره بالا

    • بدون نام

      .
      چطور شد دهها ساله واکسن انفلوانزا را نساخته ایم ولی الان در طول چند ماه میخواهیم واکسن کرونا را بسازیم.عقل ادم قبول نمیکنه

    • بدون نام

      اول روی هیات دولت آزمایش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج