۱۰۵۲۴۷۳
۲۲ نظر
۵۲۲۱
۲۲ نظر
۵۲۲۱
پ

نوه پژو‌ ۲۰۶؛ یک خودروی جذاب و خوش‌چهره

خودرویی که می‌بینید، سه نسل بعد از خودروری ۲۰۶ است، یعنی نسل دوم ۲۰۸. یک ماشین جذاب و خوش‌چهره، با تکنولوژی روز که لزوما هم قرار نیست رویای یک جوان فرانسوی باشد، چون تا دلتان بخواهد گزینه‌های جذاب‌تر از این ماشین پیش رو هست.

برترین‌ها: خودرویی که می‌بینید، سه نسل بعد از خودروری ۲۰۶ است، یعنی نسل دوم ۲۰۸. یک ماشین جذاب و خوش‌چهره، با تکنولوژی روز که لزوما هم قرار نیست رویای یک جوان فرانسوی باشد، چون تا دلتان بخواهد گزینه‌های جذاب‌تر از این ماشین پیش رو هست.

نوه پژو 206؛ یک ماشین جذاب و خوش‌چهره

نقل است که دو خودرو در دو برهه زمانی پژو را از بحران مالی و سهم بازار نجات دادند. از قضا هر دو این خودرو‌ها در ایران نیز به تولید رسیدند و هر دو هم سهم بازار بزرگی را تا به امروز از آن خود کرده اند. هر چند در دیگر نقاط جهان سال هاست که منسوخ شده و جای خود را به مدل‌های جانشین دادند. این دو خودرو پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ هستند.

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ جای خود را به ۲۰۷ داد و دومی نیز بازار خود را تقدیم پژو ۲۰۸ کرد. خودرویی جمع و جور که با همان فلسفه اسلاف خود طراحی و تولید شده است. با این تفاوت که یک دید طراحی دهه سوم قرن بیست و یکمی برآن حاکم است.

پژو ۲۰۸ که اکنون روی خط تولید است نسل دوم از این خودرو به حساب می‌آید. اما از مدل ۲۰۲۰ شاهد یک فیس لیفت سنگین روی آن هستیم. این خودرو از نظر پلتفرمی برادر پژو ۲۰۰۸ نیز به حساب می‌آید و البته پلتفرم مشترک با سیتروئن C۴ و اوپل کورسا نیز دارد. پژو ۲۰۸ اکنون در دو تیپ دو در و چهار در تولید می‌شود.

از نظر فنی پژو ۲۰۸ یک تغییر بزرگ نسبت به پدربزرگش کرده است. پژو مدل ۲۰۶ را با انبوهی از موتور‌های مختلف بنزین و دیزل برای بازار‌های مختلف تولید کرد. شاید باورش سخت باشد، اما پژو ۲۰۶ به طور رسمی با ۱۴ موتور مختلف بنزینی و دیزل به بازار عرضه شد. اما در پژو ۲۰۸ دیگر از این خبر‌ها نیست. یک موتور بنزینی، یک موتور دیزل و یک مدل هم با موتور الکتریکی تولید شده است. موتور بنزینی آن ۱۲۰۰ سی سی سه سیلندر توربو و موتور دیزل آن ۱۵۰۰ سی سی چهار سیلندر است.

در طراحی خارجی خودرو دیگر از چهره آرام ۲۰۶ و ۲۰۷ خبری نیست. به جای آن زبان طراحی جدید پژو قرار گرفته که یک طراحی کاملا تهاجمی با رگه‌هایی از طراحی ژاپنی به خصوص در بخش چراغ‌ها به چشم می‌آید. این طراحی در خودرو‌های پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۰۸ نیز تکرار شده است. با این حال در ستون‌های قسمت عقب و قوس‌های انتهای خودرو همچنان پژو ۲۰۶ را می‌توان در لا به لای طراحی ۲۰۸ پیدا کرد.

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

پژو از چند سال قبل تحت تاثیر تغییر سلیقه بازار بالاخره از آن فرم ساده و کسل کننده طراحی داخلی خارج شد. هر چند هنوز تا طراحی داخلی نیمه لوکس خودروسازانی مانند کیا و هیوندای در خودرو‌های اقتصادی فاصله دارد، اما از سادگی گذشته نیز دیگر خبری نیست. نمایشگر‌های آنالوگ به طور کامل جای خود را به دیجیتال داده اند. اما خب هنوز هم با یک پژو طرف هستیم و بخشی از کلید‌های فرمان به نمایشگر لمسی منتقل نشده و همچنان کلید‌های فیزیکی را داریم. البته این عیب نیست و هنوز خیلی‌ها کنسول‌های کلیددار را به کنسول‌های خلوت ترجیح می‌دهند.

منبع: خودروتک و خبرآنلاین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 11/5 ميليون

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    ببخشید
    کره خر...کره خره
    ولی کمی پالونش عوض کردن
    جمع کنید

    لگن بدردنمیخوره.

    پاسخ ها

    • مهران

      گنجشک رنگ کردن به منو تو فروختن وگرنه ماشین بدی نیست

    • بدون نام

      خودرو های پژو ( فرانسه ) مثل انگل
      هستن بعد دوسه سال شروع میکنند
      به خوردن خون جیب مالکان
      این سیاست اونهاست

    • بدون نام

      حالا برا شما نیست که .شما تو ایران bmw تون رو سوار شید

    • بدون نام

      آفرین درسته. پس سمند هم ...

    • امین

      دنا پلاس خودمون بهتره

  • بدون نام

    چرا عوض ماشین های فرانسوی ماشین های ژاپنی وارد ایران نمیشه که از همه نظر از فرانسوی ها بهتر هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ ها

    • بدون نام

      الان که دیگه همون فرانسوی شم وارد نمیشه

  • بدون نام

    عزیزم این رو خود فرانسه میزنه نه ایران
    اصلا تو ایران نیست این ماشین
    تغیراتش نسبت به ۲۰۶ از زمین تا آسمونه اطلاعات نداری نظر نده

  • بدون نام

    افسوس و صد افسوس بر جوانی از دست رفته ی من و هزاران نفر مثل من

  • بدون نام

    مشخصات فني؟ ٣ سيلتدر؟ ١٢٠ سيسي

    پاسخ ها

    • ایرانی

      موتور 3 سیلندر بهینه از 4 سیلندر ایرانی خیلی بهتره

  • بی نام

    اونا میرن اختراع برا ملتشون میکنن .ما میریم اختراع میکنیم جنگ راه بیوفته

  • میثم

    اصلا به زیبایی 206 نمیرسه .... تازه زشت هم هست

    پاسخ ها

    • بدون نام

      عقده حقارت نکشتت

    • بدون نام

      نه بابا خخخخ

  • کاظم

    ۲۰۸ ماشین خوبی
    استانداردهای کارشناسی شده ی خوبی هم دریافت کرده.

  • رامین

    32 ساله آرزوی داشتن یه 206 مدل پایین رو دارم طوریکه شبها خوابشو میبینم. همون قدیمی و منسوخ شده شو بتونم بخرم شاهکار کردم

  • بدون نام

    ازچین میگیریم!فرانسه تمام شد!مگرجبران کنند!

  • موری

    فقط پیکان

    پاسخ ها

    • بدون نام

      واقعا درست فرمودین
      برا جاده های ایران و همچنین تعداد خیلی کمی ازرانندگان محترم ایرانی
      فقط پ ی ک ا ن

  • ش.ص

    چند میلیارد؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج