قالیشویی بانو _استیکی
۱۰۳۱۰۳۶
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

چگونه از صف خرید و فروش در بورس فرار کنیم؟

نایب رئیس شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با انتقاد از رفتار هیجانی در بورس که منجر به ایجاد «صف‌های خرید و فروش» بی‌پایان و زیان سهامداران می‌شود، گفت: دو تصمیم در خصوص استقرار بازارگردانی قوی سهام در کنار افزایش دامنه نوسان و حجم مبنا می‌تواند بورس را از اتکا به صف رها سازد.

خبرگزاری ایرنا: نایب رئیس شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با انتقاد از رفتار هیجانی در بورس که منجر به ایجاد «صف‌های خرید و فروش» بی‌پایان و زیان سهامداران می‌شود، گفت: دو تصمیم در خصوص استقرار بازارگردانی قوی سهام در کنار افزایش دامنه نوسان و حجم مبنا می‌تواند بورس را از اتکا به صف رها سازد.

«محمودرضا خواجه نصیری» روز پنجشنبه با بیان اینکه «نقدشوندگی»، اصل کارایی بازار و موجب اطمینان و ثبات است، افزود: بازار پایدار روندهای بلندمدت صعودی یا نزولی همیشگی ندارد و این موضوع با علم و منطق مالی، جمع‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نگرانی سهامداران از عدم نقدشوندگی و ماندن در صف های خرید و فروش، جدی و به جاست، اضافه کرد: سرمایه گذاران با ورود به بورس، نوسان قیمت را پذیرفته‌اند و صرفا روندهای یک سویه از بازار را مدنظر نداشته اند.

خواجه نصیری با بیان اینکه نشستن در صف خرید به معنی اشتیاق به خرید در بالاترین قیمت مجاز آن روز و نشستن در صف فروش به معنی مصمم بودن در فروش به کمترین قیمت مجاز آن روز است، تصریح کرد: تصمیم‌گیری به ثبت سفارش در صف‌های خرید و فروش نیاز به تحلیل عمیق توسط سرمایه گذاران دارد.

به گفته وی «صف» در بورس ایران به جای اینکه یک تصمیم منتج و معلول از یک تحلیل عمیق باشد، خودش علت تصمیم است و قطعا این علت با تغییر وضعیت صف‌ها اعتبار خود را از دست می‌دهد و سردرگمی را در بازار افزایش می‌دهد.

نایب رئیس شرکت بورس با اشاره به تحقیقات علمی انجام گرفته بر روی رفتار توده‌واری افراد در بازارهای مالی گفت: بر اساس تحقیقات دانشگاهی، رفتار توده‌واری، هم در اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی در بازار ایران بسیار بالاست، زیرا بزرگترین سیگنال تحلیل و تصمیم گیری در بورس ایران عنصر «صف» شده است.

خواجه نصیری تصریح کرد: دو تصمیم همزمان در خصوص استقرار بازارگردانی قوی سهام در کنار افزایش دامنه نوسان و حجم مبنا می تواند بورس را از اتکا به صف رها سازد و در چنین شرایطی نهال تحلیل محوری در بازار رشد خواهد کرد.

وی افزود: پیشرو بودن در بازار، موجب موفقیت است و شرط اول پیشرو بودن، رها کردن پیروی بی‌تحلیل از بازار و تصمیم‌گیری در فضای بدون سوگیری است.

نایب رئیس شرکت بورس خاطرنشان کرد: همت اخیر حقوقی های بازار در «حمایت» از بورس، اگر شکل بازارگردانی و پذیرش مسئولیت حفظ نقدشوندگی سهام در درازمدت را به خود بگیرد، برای همیشه سایه «قفل شدن در بازار»، ماندن در «صف های خرید یا فروش» و «کاهش قدرت عکس العمل پذیری» از سر بازار رفع خواهد شد و بدین ترتیب، شرایط برای کسب سود در ازای هزینه سرمایه‌گذاران برای «دانش»، «زمان» و «انرژی» فراهم خواهد شد.

بورس در روزهای اخیر با صف های سنگین فروش مواجه شد که بخشی از آن به دلیل رفتار هیجان زده سهامداران بود. قفل شدن صف های خرید و فروش از انتقادات همیشگی فعالان بازار سرمایه است زیرا امکان نقد شوندگی و فروش سهام را از بین می‌برد.​

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ع،ر

      هروقت‌روحانی‌احضار‌نظر‌کرد‌وقت‌خروجه

    • بدون نام

      صف فروش. چیزی که حقوقیا آرزوشون هست. اونقدر نمیخرن نمیخرن تا قیمت تا نصف پایین بیاد و ظرف دو روز تمام سهامهای خوبو درو میکنن.سهامهایی که ما توی ضرر کامل هستیم اونا میخرن با ۱۰۰درصد سود میفروشن درحالی که تازه ما پولمون برگرشته و یر به یر شدیم

    • ابوالپشم.

      بورس در ایران خوب بود.دوستان مطمئن باشید که هرجا دولت پا بگذارد از اونجا فرار باید کرد.دولت به فکر منافع خودش است وکسری بودجه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج