«پژو ۲۰۷i» جدید معرفی شد
«پژو ۲۰۷i» که در واقع همان ۲۰۶ پلاس (در بازارهای جهانی) است، در ایران با سطح تجهیزات استاندارد و جعبه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه میشود.
برترینها: «پژو ۲۰۷ i» که در واقع همان ۲۰۶ پلاس (در بازارهای جهانی) است، در ایران با سطح تجهیزات استاندارد و جعبه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه میشود.
پژو ۲۰۷ i همان ۲۰۶ پلاس بازار آفریقا و آمریکای جنوبی به حساب میآید. این خودرو به صورت محدود در بازار اروپا هم عرضه شده و در بازار کشورهایی، چون ایران و چین با نام ۲۰۷ شناخته میشود. البته که ایران خودرو و پژو، نام «۲۰۷ i» (۲۰۷ آی) را برای این خودرو در بازار کشور برگزیدند. پیش از آغاز تحریمهای دور اول آمریکا و ترک پژو از بازار ایران، ۲۰۷ i در دو تیپ دندهای و اتوماتیک عرضه میشد. نمونه اولیه این هاچ بک تا سال ۱۳۹۱ در ایران خودرو تولید شد و وابستگی مدل اولیه به قطعات خارجی بیشتر از نسخه فعلی بود.
یکی از مهمترین ویژگیهای پژو ۲۰۷ i سری اول، داشتن سامانه برقی اصلی PSA در خود بود که به مراتب با خطای کمتری نسبت به نمونههای فعلی مواجه میشد و از سویی قابلیت ارتقا در آن دیده شده بود. به عنوان مثال این امکان فراهم بود (و همچنان هم امکان پذیر است) که پژو ۲۰۷ i سری اول را در نمونههای دندهای و اتوماتیک به صورت رسمی به سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، کیسه هوای جانبی جلو، کروز کنترل و محدود کننده سرعت مجهز کرد.
به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات «پژو ۲۰۷ i» جدید را بر روی وبسایت «ایکوپرس» منتشر کرده است. نمونه جدید این هاچ بک، از نظر فنی و امکانات متفاوت با نسخههای فعلی است و گویا ایران خودرو برنامه دارد تا پایان سال جاری ۲۰۷ i جدید را به بازار عرضه کند.
موتور پژو ۲۰۷i
با آغاز تولید نسخه ارتقا یافته پیشرانه TU۵ که با نام EC۵ عرضه خواهد شد، ایران خودرو برنامه دارد تا به مرور زمان این موتور ۱٫۶ لیتری را جایگزین نمونه قبلی کند.
با توجه به اینفوگرافی منتشر شده از نسخه جدید ۲۰۷ i، مشخص است که بزودی این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز میشود. همچنین فعلا قرار است تا این پیشرانه با جعبه دنده دستی ۵ سرعته بر روی ۲۰۷ i ارتقا یافته نصب شود. پیشرانه EC۵ نسبت به TU۵ دارای پمپ روغن متغییر، زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ و چند برتری دیگر است و در بحث استهلاک عملکرد بهتری نسبت به نمونه قدیمی دارد.
در نسخه ارتقا یافته پژو ۲۰۷ i امکانات زیر دیده میشود:
- سقف شیشهای پانورامیک با سایه بان دستی
- تریم داخلی چرم و پارچه
- پشتی صندلیهای جلوی برقی
- تهویه اتوماتیک
- فرمان کمکی برقی EPS
- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
- کروز کنترل
- ترمز جلو و عقب دیسکی
- کفی اتاق و صندوق سه بعدی
- کیسه هوای جلو (جانبی آپشن)
- رینگ آلومینیومی
- استاندارد ایزوفیکس صندلیها
- سنسور پارک و دوربین عقب
- نمایشگر ۷ اینچی
باید به این نکته اشاره کرد که در بازدید اخیر اعضای کمیسیون صنایع مجلس و اصحاب رسانه از خطوط تولید ایران خودرو، پژو ۲۰۷ i پانورامیک در نسخه عادی مونتاژ میشد و پیشرانه TU ۵ بر روی آن نصب میگردید. برای همین احتمال آن زیاد است که ۲۰۷ i با پیشرانه EC ۵ و امکانات جدید در مرحله اول به دست مشتریان نرسند و مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک L ۳ به عنوان پروژهای در دست انجام تعریف شده باشد.
پیش از این نیز اعلام شده بود که ایران خودرو برنامه ارتقا فنی و امکاناتی را برای پژو ۲۰۷ i دارد و با توجه به انتخاب پیشرانه EC ۵، احتمال نصب جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته نیز بر روی آن داده میشود. همچنین پروژههایی هم در زمینه تجهیز این خودرو کلاس B به سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد لاستیک، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… در دست انجام است.
پیشرانه EC۵ نسبت به TU۵ دارای پمپ روغن متغییر، زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ و چند برتری دیگر است و در بحث استهلاک عملکرد بهتری نسبت به نمونه قدیمی دارد.
منبع: اسب بخار و خودرونویس
نظر کاربران
موفق باشید
سالی ده عدد بدید بازار
پاسخ ها
فکر کنم آبشن جدیدش خیلی قدرتمنده عه
تو خود فرانسه این مدلا شدن داغون ترین مدل پژو میارن اینجا خدا تومن میفروشن به مردم اونام خوشحالن ماشین خارجی دارن
زه بغل جزئ آپشنها بود؟ حدف شده؟
قیمتش چقدره ؟ ازش زیاد تعریف نوشتید ولی همینم بدنه بی کیفیتی داره الان سمند ۹۱ شده ۱۰۰ میلیون
پاسخ ها
از ماست که بر ماست
اینا الان تعریف بود؟ بیشتر خود زنی بود معرفی امکانات خودرو های بیست سال پیش دنیا
400الی500برایخالیکردن جیب هم وطن
۱۲:۲۷
انقدر از کسانیکه نفهمیده میپرن جواب کامنت میذارن بدم میاد
خداوكيلي ما كه تغييري احساس نكرديم ...!!!!
بازم توهين و تحقير مصرف كننده بدبخت ايراني ...!!!!
۵۰۰ملیون
خخخخخخ پمپ روغنشو تغییر دادن به اسم موتور جدید قالب مردم ساده ایران میکنن ایرانی ها هم میرن صف میبندن که پژوی موتور جدید بخرن واقعا حرف درستی زد اون که خودتون خواستید و انتخاب کردید این مدلی زندگی کنید
پاسخ ها
هر چی سرمون بیاد حقمونه
بلکم بیشتر از حقمون
امیدوارم تاریخ نوشته ای از نسل حاضر را مکتوب نکنه
مایه شرمساری هستیم
دقیقا
یه جعبه دنده اتومات نمیتونن بسازن اونوقت اسم خودشون رو گذاشتن خودروساز
لطفا میشه بگید چه تغییری کرده،من خودم ۲۰۷ دارم فقط سقف پانورامیک نداره..!!!
مصرف كننده ايراني بيچاره و بدبدخت ترين مشتري خودرو در دنياست ...!!!
پاسخ ها
اجازه بديد جمله شما رو اصلاح و بهينه كنم:
ايراني بيچاره و بدبخت ترين موجود زنده ي دنياست.
البته به قول اون بنده خدا: خودمون انتخاب كرديم كه اينطور زندگي كنيم.
هیچی اضافه نشده یک قطعه رو کلا عوض کردن به نام مدل جدید دادید بیرون
همون 207 صندوق دار اصلا توی سایت پژو نیست اینجا خودمون یک باله گذاشتیم روش به نام 207 صندوقدار میدیم بیرون همه هم میرن میخرن
خداروشکر پژو هست و گرنه باید با انواع پراید میرفتیم گردشتو ..........
برو بابا خودتون رو مسخره کنید. قیمتش هم 300حتما میلیون هستش!!!!! جالبه که یه سری هستن با این قیمت ها این آشغال ها رو میخرن که بعدش برن تو صف نمایندگی بایستن برا رفع ایرادات.
آپشن جدیدش چراغ عقبش اینبار با 3 تا پیچ بسته میشه و بچای پیچ چهارم رو با روبان
حتما این مدل ۵۰۰ میلیونه
پاسخ ها
به کشورهای دیگه ارزون میدن
پژو آشغاله ولی مامجبوریم تحملش کنیم
ماشینی که واسه بیست ساله پیشه از چیش میخوان رونمایی کنن. باید بگن رونمایی از بنجل های فرانسه.
ماشین ضعیف و مزخرفیه
صدرحمت به پراید.هاچ بک.
الان این کجاش جدیده، این فیس لیفتم بحساب نمیاد، سیستم خودروسازی ما تو کل دنیا تکه، خودتونو زحمت نندازید عزیزان خودرو ساز، همون 405 GL بیست سال پیشم منتاژ کنید مردم صف میبندن واسه خریدنش.
چیش تغییر کرده این که همون پژو قدیمی هست اها میخواین کیسه مردمو به عنوان تحریم خالی بکنید
قیمت چند؟ ۲۰۰ ؟ برو بالا... ۲۲۰؟ برو بالا.... ۲۵۰؟ برو بالا.... ارث پدرت؟ برو بالا ارث مادرت؟ برو بالا... ارث پدر و مادرت؟ برو بالا ...