آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۰۱۶۶۸۰
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

طرح مجلس برای کنترل بازار مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس از وجود خلاء قانونی برای کنترل بازار خرید و فروش مسکن خبر داد و گفت: در طرح جامعی که در مجلس داریم این موضوع را قانونی خواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون عمران مجلس از وجود خلاء قانونی برای کنترل بازار خرید و فروش مسکن خبر داد و گفت: در طرح جامعی که در مجلس داریم این موضوع را قانونی خواهیم کرد.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: در سراسر کشور افرادی به عنوان دلال و سوداگر موجب بحران در مسکن و زمین شده اند که با قیمت سازی غیر واقعی در فضای حقیقی و مجازی موجب این گرانی هستند.

وی تاکید کرد: لازم است همانطور که دستگاه قضا با جدیت به موضوع ورود پیدا کرده است، این حرکت استمرار داشته باشد و با واسطه گران برخورد شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه‌های املاک زیادی در کشور وجود دارد که کارشان را به درستی انجام می‌دهند، اما مشاوران املاکی هم هستند که انصاف را رعایت نمی‌کنند و خلاف قانون عمل می‌کنند.

رضایی کوچی تصریح کرد: تعداد زیادی از مشاوران املاک کشور فاقد مجوز قانونی هستند و بر اساس گزارشها، دلالان در برخی از بنگاه‌های این مشاوران فعال هستند که لازم است مجامع امور صنفی و وزارت صمت بر فعالیت آن‌ها نظارت کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره ورود دستگاه‌های قضایی به موضوع مسکن نیز گفت: باید در هر قرارداد خرید و فروش در سامانه رهگیری ثبت نام شود که متاسفانه این سامانه فعال نیست و دستگاه‌های نظارتی امکان رصد قیمت‌های خرید و فروش را ندارند.

رضایی کوچی افزود: ستاد ملی کرونا برای اجاره بها مبنایی را قرار داد که بر اساس آن تهران ۲۵ درصد، کلانشهر‌ها ۲۰ درصد و شهر‌های دیگر ۱۵ درصد که هر قرارداد اجاره‌ای که بیشتر از این ثبت شود باید دستگاه‌های نظارتی برخورد کنند و در حال حاضر این قانون را برای خرید و فروش واحد مسکونی نداریم و مبنایی برای قیمت گذاری وجود ندارد.

وی گفت: درشرایط عادی، بازار بر اساس عرضه و تقاضا قیمت مسکن را کنترل می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تولید نشدن مسکن در سال‌های گذشته افزود: باید مبنایی برای قیمت گذاری مسکن در کشور داشته باشیم و در حال حاضر یک قیمت پایه برای محاسبه عوارض شهرداری‌ها وجود دارد که در سراسر کشور با یک ضریب به این قیمت پایه، می‌توانیم قیمتی را برای مسکن شهر‌ها در مناطق کشور مشخص کنیم و دستگاه‌های نظارتی هم بر اساس این شاخص نظارت کنند، تا بنگاه‌های معاملاتی اجازه خرید و فروش بیشتر از این قیمت‌ها را نداشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با قوانین ضعیف و نظارت ضعیف تر وضع تغییر نخواهد کرد.

    • بدون نام

      قیمت مسکن در دولت اصلاحطلب باید کاهش و به سه برابر آخر دولت احمدی نژاد برسدددددددددددد

    • محمد پاکیزه

      زمانی که قیمت طلا ده برابر شده شما چگونه میخواهید مسکن را ازان کنید قیمت مسکن حدود سه برابر شده رشد داشته در صورتی که قیمت مسکن اگر بخواهد به قیمت واقعی خود برسد باید ده برابر شود تا به قیمت تورم برسد در غیر این صورت سرمایه گزاران مسکن بزرگتری زیان کننده ها هستند الکی به مسکن گیر ندهید پول ملی را تقویت کنید

    • محمد پاکیزه

      زمانی که قیمت طلا ده برابر شده شما چگونه میخواهید مسکن را ازان کنید قیمت مسکن حدود سه برابر شده رشد داشته در صورتی که قیمت مسکن اگر بخواهد بهقیمت واقعی خود برسد باید ده برابر شود تا بهدقیمت تورم برسد در عیر این صورت سرمایه گزاران مسکن بزرگتری زیان کننده هستند الکی به مسکن گیر ندهید پول ملی را تقویت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج