۱۰۱۰۲۶۰
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

دو برنامه بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی

رئیس کل بانک مرکزی از ارائه طرح گواهی سپرده یورویی به شورای پول و اعتبار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص، و با فروش به نرخ بازار ، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل بانک مرکزی از ارائه طرح گواهی سپرده یورویی به شورای پول و اعتبار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص، و با فروش به نرخ بازار ، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی به بیان دو نکته مهم درباره مدیریت نقدینگی توسط بانک مرکزی پرداخت و اعلام کرد:

۱-در راستای چارچوب فعلی سیاستگذاری پولی و اجرای عملیات بازار باز ، وبه منظور مدیریت نقدینگی و هدایت تورم به سمت هدف ۲۲ درصدی ، بانک مرکزی به زودی طرح گواهی سپرده یورویی رابه شورای پول واعتبار ارائه خواهد داد. بر این مبنا، قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص، و با فروش به نرخ بازار ، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید. دراین طرح بانک مرکزی باتکیه برذخایر کافی اسکناس یورویی خود‌ متعهد می‌شود، عین مبلغ را در زمان سررسید به یورو پرداخت نماید.

۲- اقدام پیشین بانک مرکزی برای کمک به ثبات بیشتر در بازارهای دارایی، یعنی افزایش نرخ سود سپرده بانک‌ ها نزد بانک مرکزی از ۱۰ درصد به ۱۲ درصد ، که از روز گذشته اجرایی شد، موجب تعدیل سریع نرخ سود بین بانکی شده و از ۱۰.۵درصد به ۱۲.۵درصد افزایش یافت. بانک مرکزی اقدامات ثبات بخش خود در بازارهای مالی را تداوم خواهد داد.ضمن اینکه چارچوب فعلی سیاست پولی این اجازه را می‌دهد که در زمان مقتضی و تا جایی که نیاز باشد،سیاستگذار از ابزار پولی خود به منظورثبات مالی و رسیدن به هدف تورمی استفاده نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ح

      برنامه ۱-بگیم
      برنامه۲-بخندیم

    • بدون نام

      این همان دست مفسدیست که بفرموده آقا باید قطع بشه تا نرفته کانادا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج