۱۴۰۴۳۰۱
۱ نظر
۳۷۹
۱ نظر
۳۷۹
پ

رپورتاژ آگهی

کشف رازهای نهفته در سفر به طبیعت توچال و جنگل دالخانی

توچال تهران با تفریحات هیجان‌انگیزش همیشه می‌تواند انتخاب خوبی برای گردشگران باشد. چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای این کوه به همراه سرگرمی‌های جذابش همچون تله‌کابین، پیست اسکی و امکان کوه‌نوردی با شوق رسیدن به قله‌های دل‌انگیزش می‌تواند برای هر مسافری از هر کجای ایران جذاب باشد.

وقتی حرف از سفر به میان می‌آید، برای بسیاری از ما همیشه مناطق طبیعی و بکر انتخاب اول و آخرمان است. زیبایی‌های طبیعت نقطه‌به‌نقطه کشورمان زبانزد گردشگران داخلی و خارجی است. در این مقاله از ارتفاعات باشکوه و فرح‌بخش توچال پس از اندکی نفس گرفتن، سر از دالان بسیار زیبایی در دل جنگل‌های استان مازندران درآوردیم و باور پیدا کردیم که در این همه زیبایی و شکوه، رازی نهفته است که برای کشف آن راز باید دل به جاده زد. یکی از راه‌های محقق شدن این اتفاق ساده گرفتن سفر و کنار گذاشتن تکلفات است. شما تنها با اجاره سوئیت ارزان در رامسر یا اجاره ویلا رامسر می‌توانید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خودتان خلق کنید.

کشف رازهای نهفته در سفر به طبیعت توچال و جنگل دالخانی

کوهنوردی در زیباترین کوه شمال تهران؛ کوه توچال

توچال تهران با تفریحات هیجان‌انگیزش همیشه می‌تواند انتخاب خوبی برای گردشگران باشد. چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای این کوه به همراه سرگرمی‌های جذابش همچون تله‌کابین، پیست اسکی و امکان کوه‌نوردی با شوق رسیدن به قله‌های دل‌انگیزش می‌تواند برای هر مسافری از هر کجای ایران جذاب باشد.

شما می‌توانید یک روز عالی و هیجان‌انگیز را به توچال اختصاص دهید.

  • سورتمه توچال همان اتفاق فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند با ترشح آدرنالین شما را سر ذوق بیاورد. این سورتمه ۱۴۲۰ متری خاطره حضور شما در ارتفاعات توچال را به‌یادماندنی‌تر می‌کند.
  • از تله‌کابین و تله‌سیژ آن هم هرچه بگوییم، کم است. با سوار شدن در این کابین‌های فلزی حدود نیم ساعت در آسمان توچال و بر فراز طبیعت زیبایش معلق هستید.  
  • وجود یک پیست اسکی زیبا چسبیده به شهر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. این پیست در ایستگاه هفتم تله‌کابین واقع شده و شما می‌توانید برای تجربه انواع تفریحات زمستانی همچون اسکی، برف‌بازی و کوه‌نوردی خود را به آنجا برسانید.
  • کوه‌نوردی در کوه توچال و رسیدن به قله آن برنامه صبح‌گاهی بسیاری از تهرانی‌ها است. پناه‌گاهی هم در ارتفاعات وجود دارد که از گردشگران و کوهنوردان خسته از مسیر، پذیرایی می‌کند. فراموش نکنید که برای کوهنوردی به ارتفاعات این قله حتما باید از تجهیزات حرفه‌ای کوهنوردی برخوردار باشید.

کوه توچال در کجا واقع شده است؟

مجموعه توچال در آدرس بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک واقع شده است. شما به کمک ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید. چنانچه قصد کوهنوردی دارید، علاوه بر این مسیر، از راه‌های متفاوت دیگری هم می‌توانید خودتان را به قله توچال برسانید. شما از مسیر دربند و پناهگاه شیرپلا، مسیر پارک جمشیدیه و کلکچال، مسیر درکه و پناهگاه پلنگ‌چال، مسیر دارآباد، مسیر دره اوسون، آهار و شکراب و همچنین مسیر امامزاده داوود می‌توانید شروع به کوهنوردی کنید و خود را به قله توچال برسانید.

کشف رازهای نهفته در سفر به طبیعت توچال و جنگل دالخانی

چه زمانی برای رفتن به توچال مناسب‌تر است؟

اگر به حال‌وهوای زمستانی و برف و آدم‌برفی علاقه دارید، زمستان‌های توچال مخصوص شما است. بهتر است که تجهیزات حرفه‌ای خود را به همراه داشته باشید و از پیمایش دامنه‌های برفی و فرح‌بخش آن لذت ببرید. در غیر این صورت کوهنوردی در روزهای بهاری لذت غیرقابل‌ وصفی دارد. اگر در بهار مسیرتان به تهران خورد، حتما بهار دل‌انگیز توچال را تجربه کنید.

قصد کوهنوردی در توچال برای غیرتهرانی‌ها

اگر با هدف کوهنوردی در توچال و دیدار از سایر مناطق تماشایی تهران به پایتخت سفر کرده‌اید، نگران محل اقامت خود نباشید. شما می‌توانید با اجاره خانه روزانه در تهران یا اجاره سوئیت تهران، اقامت راحت و بدون دغدغه‌ای را تجربه کنید. شما با اجاره سوئیت در منطقه موردنظرتان از شهر می‌توانید دسترسی راحتی به تمام نقاط دیدنی این شهر پرهیاهو داشته باشید.

راز سربه‌مهر جنگلی انبوه و سرسبز با درختانی بلند در رامسر؛ جنگل دالخانی

جنگل دالخانی رامسر را دالان بهشت می‌گویند. درخت‌های سربرافراشته در آسمان به همراه جاده‌های پرپیچ‌وخم، فضایی را خلق کرده‌اند که هنگام رانندگی یا پیاده‌روی در این جاده‌ها گویی در تونلی سبز و بهشتی حضور دارید. دالان‌های حیرت‌انگیزی که از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران به شمار می‌روند. در این جنگل شما انواع جاذبه‌های طبیعی را تجربه می‌کنید. جذابیت‌هایی همچون دریاچه و رودخانه‌های جاری در دل جنگل، آبشارهای زیبا و دریای ابر آن، همگی در کنار هم حضور در این جنگل را به‌یادماندنی‌تر می‌کنند.

ناگفته نماند از آنجایی که این جنگل تقریبا نیمه‌مرتفع است، علاقمندان به کمپ زدن و کوهنوردی می‌توانند با اقامت در این منطقه تجربه فوق‌العاده دلنشینی برای خود بسازند.

جنگل دالخانی در کجا واقع شده؟

جنگل دالخانی در سمت شرقی شهر رامسر استان مازندران واقع شده است. برای رسیدن به این جنگل باید وارد جاده رامسر تنکابن شوید و خود را به سه‌راهی جنت رودبار برسانید. سپس وارد جاده ییلاقی جنت رودبار شوید. جاده‌ای که مقداری شیب دارید و باید جوانب احتیاط را در حین رانندگی رعایت کنید.

چه زمانی برای رفتن به این جنگل مناسب‌تر است؟

این جنگل زیبا در تمام چهار فصل طبیعت، خاصیت بهشتی خودش را حفظ می‌کند. از پاییز پر از رنگش گرفته تا بهار سرشار از زندگی‌اش، زمستان‌های سرشار از سکوت و پر از صدای طبیعت تا تابستان‌های شگفت‌انگیزش؛ همه این فصل‌ها این جنگل را زیباتر می‌کنند. بنابراین هرگاه که گذرتان به رامسر افتاد، خود را از این دالان بهشتی محروم نکنید.

ساخت تجربه‌ای شگفت‌انگیز با گردش در جنگل دالخانی

چنانچه برای گشت‌وگذار و لذت بردن از جنگل دالخانی و دیگر جذابیت‌های رامسر به این شهر سفر کردید، بهترین راه برای اقامتی امن و سرشار از آسودگی اجاره سوئیت در این شهر است. رزرو ویلا در شمال همیشه یکی از گزینه‌های مسافران برای پشت سر گذاشتن تعطیلات به‌شمار می‌آید.

رازهای نهان‌شده در طبیعت باشکوه کشورمان را کشف کنیم. این کشف اتفاق نمی‌افتد جز این‌که کوله‌بار سفر ببندیم و دمی در گوشه گوشه این طبیعت‌های باشکوه آرام بگیریم و گوش بسپاریم به ندایی که از آن برمی‌خیزد. کافی است سفر را آسوده بگیریم و تنها و تنها با هدف لذت بردن و کشف رازهای طبیعت به آنجا سفر کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سیبو

      ۳ ساله رامسر زندگی میکنم هنوز هیچ کجاش نرسیدم برم فقط آب گرم یکدفعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج