۱۳۶۳۰۶۲
۱ نظر
۳۵۶۳۴
۱ نظر
۳۵۶۳۴
پ

کود شیمیایی برای رئیسی دردسرساز شد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال افزایش قیمت کودهای شیمیایی به ابراهیم رئیسی نامه نوشت.

اکوایران: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال افزایش قیمت کودهای شیمیایی به ابراهیم رئیسی نامه نوشت.

به گزارش اکوایران، چندی است قیمت کودهای پایه کشاورزی اعلام شده است. براساس تغییرات جدید قیمت انواع کود شیمیایی ۳۰ درصد رشد کرده است. موضوعی که باعث نگرانی کشاورزان شده است؛ چون هنوز  دولت بدهی خود به کشاورزان را پرداخت نکرده است. 

برهمین اساس روز گذشته محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم نامه نوشت. در نامه عسگری  به رئیسی آمده است: تأمین کود پایه جهت کشت محصولات اساسی کشاورزی، از جمله عوامل بسیار حساس و موثر در افزایش بهره وری محصول بویژه در آغاز فصل کشت انواع محصولات استراتژیک نظیر گندم، جو و دانه های روغنی بوده که این مهم همه ساله با حمایت دولت به عنوان مأموریت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار و رشد ضریب خودکفایی محصولات اساسی مطرح بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بر اساس اطلاع واصله، کشاورزان طی روزهای اخیر و در میانه فصل کشت، به صورت ناگهانی با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کودهای پایه اعم از فسفانه، پنامه و اوره و همچنین توقف عرضه کود در سامانه وزارت جهاد کشاورزی مواجه شدند.

عسگری با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان به ویژه عدم دریافت کامل بهای گندم تحویلی آنها به دولت، از رئیسی درخواست کرد، ضمن رفع موانع مربوط به سامانه توزیع کود از هرگونه افزایش قیمت کودهای پایه در این مقطع از سال زراعی قویا جلوگیری شود تا فرایند کشت پاییزه محصولات و نیل به خودکفایی کشور در زمینه گندم و دیگر محصولات اساسی دچار مانع و معضل نشود.

کود شیمیایی برای رئیسی دردسرساز شد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • فریدون

      سال بعد کمتر کسی گندم میکاره به دو دلیل اولا پول گندم های تحویلی رو تا الان کامل نگرفتن، دوما وقتی قیمت تحویل کلزا دوبرابر گندم هست کارش هم کمتر کسی دیگه سراغ گندم نمیره، آن شاالله سال بعد کلزا فقط میخورم تمام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج