adexo3
۱۷۰۰۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«دربی» تنها نقطه سیاه کارنامه آنجلوتی

سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال رئال مادرید اگرچه به انتظار طولانی مدت سفیدپوشان پایتخت اسپانیا برای فتح لیگ قهرمانان اروپا پایان داد، اما باعث پایان اقتدار آنها در دربی مادرید نیز شد.

خبرگزاری تسنیم: تابستان سال گذشته زمانی که کارلو آنچلوتی پاری‌سن‌ژرمن را ترک کرد تا هدایت رئال مادرید را بر عهده بگیرد، اتلتیکومادرید در یک بازه زمانی ۱۴ ساله تنها یک بار موفق شده بود کهکشانی‌ها را شکست دهد که آن هم فینال جام حذفی اسپانیا در سال ۲۰۱۳ در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو بود. اکنون اما به نظر می‌رسد که روخی بلانکو راه تسلیم کردن همشهری پرافتخارش را پیدا کرده چون تاکتیک‌های سرمربی ایتالیایی همسایه سفیدپوش را به خوبی شناخته است.

در ۱۰ رویارویی اتلتیکو و رئال در دربی شهر مادرید، تیم تحت هدایت کارلتو تنها سه پیروزی کسب کرده که دو برد آن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در فصل گذشته بود و یک پیروزی دیگر هم آن برد دراماتیکی بود که در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته رقم خورد. این در حالی است که در هفت بازی دیگر اتلتیکومادرید چهار پیروزی کسب کرده و سه بازی هم به تساوی کشیده شده و این یعنی پیروزی آماری دیه‌گو سیمئونه در مصاف‌های رودررو با کارلتو در دربی مادرید.

فصل گذشته رئال در نیم فصل نخست در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو یک بر صفر باخت و در نیم فصل دوم در ویسنته کالدرون ۲ بر ۲ مساوی کرد. این در حالی بود که کهکشانی‌ها هر دو دربی رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا را بردند (۳ بر صفر در بازی رفت و ۲ بر صفر در بازی برگشت). جدال این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا هم ۴ بر یک به سود رئال تمام شد.

در این فصل اما ورق کاملاً به سود قرمزوسفیدپوشان برگشته و از همان آغاز فصل در سوپرجام اسپانیا، برتری روخی بلانکو بر کهکشانی‌‌ها محرز بود. مردان آنچلوتی با قبول تساوی یک بر یک در خانه و پذیرش شکست یک بر صفر در ویسنته کالدرون رؤیای کسب سوپرجام اسپانیا را بر باد رفته دیدند تا حکایت شکست‌شان در کورس قهرمانی لالیگا برابر همشهری تکرار شود. چند هفته بعد مردان سیمئونه در لالیگا هم موفق شدند رئال را در سانتیاگو برنابئو شکست دهند.

در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا در فصل جاری نیز این اتلتیکومادرید بود که با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و بازی برگشت دو تیم در سانتیاگو برنابئو هم اگرچه ۲ بر ۲ مساوی شد اما در حقیقت یک پیروزی برای سیمئونه و شاگردان محسوب می‌شد چون حکم صعود آنها را به مرحله یک چهارم نهایی و روبه‌‌رو شدن‌شان با بارسلونا را صادر کرد.

به این ترتیب رئال مادرید برای پنجمین بار در فصل جاری در حسرت فتح دربی ماند و حالا تنها یک فرصت دیگر برای انتقام‌گیری از همسایه قرمزوسفیدپوش خود دارد که آن دربی مادرید در نیم فصل دوم لالیگا است، بازی که اعلام شده قرار است در تاریخ ۱۸ بهمن برگزار شود. رئال مادرید در بازی خانگی پنجشنبه شب خود برابر اتلتیکومادرید از راه و الگویی که بارسلونا برای شکست ۳ بر یک روخی بلانکو در هفته هجدهم لالیگا نشانش داد استفاده نکرد و همچون چهار دربی گذشته بر استفاده از تاکتیک‌های قبلی‌اش پافشاری کرد تا برای اولین بار از زمان روی کار آمدن کارلتو، در جام‌های حذفی تن به شکست دهد و حذف شود.

اصرار مجدد برای استفاده از تاکتیک‌های قبلی در نیم فصل دوم می‌تواند تاوان سنگین‌تری برای آنچلوتی و مردانش داشته باشد، تاوانی همچون از دست رفتن صدر جدول که می‌تواند ضربه‌ای سنگین به شانس قهرمانی کهکشانی‌ها در لالیگا باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج