adexo3
۱۰۸۰۳۷۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شانس بالای اتلتیکو در فتح لالیگا

آمار نشان می‌دهد اغلب قهرمانان نیم فصل در لالیگا در پایان فصل هم جام قهرمانی را بالای سر می‌برند.

خبرگزاری ایسنا: آمار نشان می‌دهد اغلب قهرمانان نیم فصل در لالیگا در پایان فصل هم جام قهرمانی را بالای سر می‌برند.

اتلتیکومادرید بامداد چهارشنبه در یک بازی معوقه از هفته نخست لالیگا توانست با دو گل سویا را شکست دهد. قرمز و سفیدپوشان با این پیروزی با وجود سه بازی کم‌تر قهرمانی‌شان را در نیم فصل قطعی کردند. آن‌ها با چهار امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید صدرنشینی‌شان را در زمستان تثبیت کردند.

از فصل ۹۶-۱۹۹۵ که کسب پیروزی در لالیگا سه امتیازی شد ۱۹ تیمی که در نیم فصل قهرمان شدند توانستند در پایان رقابت‌ها جام را بالای سر ببرند. تنها شش بار این اتفاق رخ نداد. نخستین‌بار رئال مادرید بود که نتوانست صدرنشینی‌اش را تا پایان فصل ۰۲-۲۰۰۱ حفظ کند و والنسیا فاتح لالیگا شد. در هفته نوزدهم اختلاف دو تیم تنها دو امتیاز بود. یک فصل بعد سفیدپوشان در یک بازگشت، رئال سوسیداد (قهرمان زمستان) را کنار زدند و در هفته آخر با دو امتیاز بیش‌تر نسبت به این تیم جام را بالای سر بردند.

رئال مادرید در فصل ۰۷-۲۰۰۶ باز هم نام خود را برجسته کرد و در حالی که نیم فصل را در جایگاه سوم به پایان رسانده بود و پشت سر سویا و بارسلونا قرار داشت در پایان با هدایت فابیو کاپلو جشن قهرمانی گرفت. سفیدپوشان با آبی اناری‌ها هم امتیاز بودند اما به دلیل برتری در بازی‌های رو در رو فاتح لالیگا شدند.

هفت سال بعد دوباره صدرنشین هفته نوزدهم با سی و هشتم تفاوت پیدا کرد. نخستین و تنها جام دیگو پابلو سیمئونه در لالیگا در حالی به دست آمد که اتلتیکو نیم فصل را در جایگاه دوم به پایان رسانده بود (روخی بلانکو مانند بارسا ۵۰ امتیازی بود). در آن هفته پایانی مشهور اتلتیکو با تساوی یک بر یک در نوکمپ جام قهرمانی را با کسب ۹۰ امتیاز بالای سر برد. آبی اناری‌ها ۸۷ امتیاز به دست آوردند.

بارسای لوییس انریکه یک سال بعد کامبک زد و جام را از رئال مادرید دزدید. تیم کاتالانی نیم فصل را با چهار امتیاز کم‌تر نسبت به سفیدپوشان در رتبه دوم تمام کرد اما در نیم فصل دوم از ۵۷ امتیاز ممکن ۵۰ امتیاز به دست آورد و با ۹۴ امتیاز (دو امتیاز بیش‌تر از رئال مادرید) فاتح لالیگا شد.

در پنج فصل آخر تیمی که در نیم فصل صدرنشین بود در پایان هم قهرمان لالیگا شد. اتلتیکو اکنون چهار امتیاز بیش‌تر از رئال مادرید دارد و اگر هر شش امتیاز دو بازی معوقه را به دست آورد این اختلاف به ۱۰ امتیاز می‌رسد؛ فاصله‌ای که هرگز تیمی در ۱۹ هفته جبران نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج