adexo3
۴۴۸۰۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فوتبال ایران با "بازیکن سالاری" چه می‌کند؟

یکی از مربیان فوتبال ایران معتقد است حضور مدیران غیرمتخصص یکی از دلایل اصلی گسترش پدیده "بازیکن‌سالاری" است.

ایسنا: یکی از مربیان فوتبال ایران معتقد است حضور مدیران غیرمتخصص یکی از دلایل اصلی گسترش پدیده "بازیکن‌سالاری" است.

نادر دست نشان، کارشناس و مربی فوتبال درباره بازیکن سالاری و اثرات آن در فوتبال، اظهار کرد: چند سالی است که وجود افکار مختلف در زمینه بازیکن سالاری باعث بروز رفتارهای متناقضی در این مورد شده است که حل این مشکل در فوتبال ما نیاز به یک برنامه‌ریزی منسجم و یک مجموعه پرقدرت دارد که این مساله را پیگیری کنند و همه از مدیریت باشگاه‌ها گرفته تا رسانه‌ها، هواداران و حتی خود بازیکنان را هم شامل می‌شود.

وی به تاثیر بی ثبات مدیریتی در گسترش بازیکن‌سالاری اشاره کرد و گفت: معمولا در فوتبال از مدیران غیرمتخصص استفاده می‌شود که برای حفظ بازیکنان و گرفتن نتیجه‌ مجبور به تحمل رفتار بازیکنان می‌شوند و به شرایط حاکم بر باشگاه و بازیکن سالاری تن می‌دهند، در صورتی که اگر سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه صورت بگیرد و مدیران متخصص را در حوزه فوتبال به کار بگیرند که حتی با وجود شکست هم در جایگاه خود باقی بمانند، با یک برنامه‌ریزی دراز مدت و مناسب می‌توان فوتبال را از نظر فنی ارتقا داد و بازیکن سالاری را از بین برد.

دست نشان افزود: وقتی سرمربی یک بازیکن را به تیم دعوت نمی‌کند، مطبوعات، طرفداران و مدیریت باشگاه به دلیل برخی مسایل احساسی فشار می‌آورند و سرمربی را که در مقابل یکسری از مسائل ضعیف است مجبور به دعوت بازیکن می‌کنند که همه این‌ها ناشی از این است که کار کارشناسی در این زمینه صورت نمی گیرد و افراد درگیر در این زمینه با این گونه مسائل احساسی برخورد کرده و جایگاه و شأن سرمربی تیم را پایین می‌آورند.

این مربی فوتبال در ادامه درباره نقش مطبوعات و رسانه‌ها در گسترش بازیکن سالاری، اظهار کرد: چند سال پیش از این تنها دو مجله «دنیای ورزش» و «کیهان ورزشی» به صورت هفتگی چاپ می‌شدند، اما در حال حاضر به دلیل پیشرفت در تمام زمینه‌ها حداقل ۱۵ تا ۱۶ روزنامه‌ ورزشی، با علایق و جهت گیری‌های متفاوت در حال انتشار هستند و افرادی هم که در این روزنامه‌ها و سایت‌ها کار می‌کنند، طبیعتا علاقه به برخی از بازیکنان و گروه‌های خاص دارند و در مطالب‌شان از آنها حمایت می‌کنند و همین حمایت و پشتوانه بودن باعث می‌شود برخی از بازیکنان از مدار تیم خارج شوند و بازیکن سالاری ایجاد شود.

وی ادامه داد: در کشوری که حداقل ۸۰ درصد مردم یا طرفدار «قرمز» هستند یا «آبی»، جهت گیری‌ها و علاقمندی‌هایی در رسانه‌ها به بازیکنان و تیم‌ها وجود دارد چون مطبوعاتی‌ها و آدم‌های رسانه هم از دل همین مردم هستند و لازم است با قلم‌های خود از تیم ملی حمایت کنند و با طرفداری‌های بی‌مورد، بازیکن محبوب‌شان را به بی‌انضباطی و سرپیچی از قوانین ترغیب نکنند. رسانه‌ها در حال حاضر به حدی قدرتمند شده‌اند که می‌توانند تعیین کننده تمام خط مشی‌های فوتبال ما باشند و این بیانگر تاثیر غیر قابل انکار آنها در تعدیل و از بین بردن پدیده بازیکن سالاری است.

این کارشناس همچنین به ماجرای بازی نکردن «سید مهدی رحمتی» برای تیم ملی اشاره کرد و گفت: تیم ملی جایگاه شخصی کی‌روش نیست که رحمتی بخواهد به خاطر او از تیم ملی خداحافظی کند. تیم ملی برای همه مردم ایران است و به نظر من رحمتی باید مشکلات خود را در خود تیم حل می‌کرد و آن را رسانه ای نمی‌کرد. دلیل نمی‌شود که مربی چشم خود را روی رفتار او ببندد، چون همین احساسی رفتار کردن و چشم پوشی از اشتباهات بازیکنان، بازیکن سالاری را بیشتر می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج