اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۶۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آزمون آیلتس و سرگردانی بی پایان

بازهم آزمون آیلتس لغو شد. آزمونی که قرار بود روز ۳۰ اردیبهشت از سوی موسسه «ایران آیلتس» برگزار شود به همان دلیل قبلی یعنی تداوم مشکلات مرکز برگزاری لغو شد

آزمون آیلتس و سرگردانی بی پایان

تماشا: بازهم آزمون آیلتس لغو شد. آزمونی که قرار بود روز 30 اردیبهشت از سوی موسسه «ایران آیلتس» برگزار شود به همان دلیل قبلی یعنی تداوم مشکلات مرکز برگزاری لغو شد و البته طبق روال، این مرکز به شرکت کنندگان پیشنهاد داده که از گزینه های جایگزین استفاده کنند.

البته موسسه به شرکت کنندگان راهکارهایی همچون تغییر تاریخ مرکز آزمون، انتظار برای آزمون جبرانی، اعلام انصراف از شرکت در آزمون و درخواست استرداد وجه ثبت نام را پیشنهاد داد.

مرکز ایران آیلتس به شرکت کنندگان نوید داد که اولین امتحان جبرانی از سوی موسسه در 30 ژوئن (10 تیرماه) سال 2012 برگزار خواهد شد لذا داوطلبانی که تمایل دارند در آزمون موسسه مذاکور در تاریخ فوق یا تاریخ های بعدی (که متعاقبا اعلام خواهد شد) شرکت کنند، لازم است نسبت به تغییر تاریخ آزمون خود به تاریخ فوق اقدام یا تا اعلام تاریخ دقیق آزمون ها منتظر باشند.

آیلتس یکی از مشهورترین امتحان های زبان انگلیسی در جهان است که در 130 کشور جهان برگزار می شود. درخواست کنندگان ویزای دانشجویی و مهاجرتی ازجمله افرادی هستند که به نمره قابل قبول این آزمون برای دریافت پذیرش نیاز دارند. اما اکنون دانشجویان و دیگر متقاضیان ایرانی نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

آزمون آیلتس و سرگردانی بی پایان

سابقه لغو

در نیمه های اسفندماه خبری منتشر شد که خبر از افزایش هزینه آزمون آیلتس می داد. سازمان سنجش آموزش کشور همان زمان اعلام کرد: «باتوجه به اینکه براساس اعلام مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس در ایران، امکان ادامه برگزاری آزمون با شهریه های فعلی در کشور وجود ندارد، شهریه ثبت نام داوطلبان تا اطلاع ثانوی ۴۵۰ هزار تومان تعیین می شود».

پیش از این اطلاعیه هزینه آزمون در مرکز آیلتس ایران ۳ میلیون ریال و در مرکز آیلتس تهران و دانشگاه آزاد اسلامی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال بود. باوجود این بسیاری از شرکت کنندگان مابه التفاوت وجه را واریز کردند اما در یک اقدام غافلگیرانه امتحان اواخر اسفندماه لغو شد و به اواخر فروردین ماه یعنی ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه موکول شد.

تنها دلیل لغو مجدد امتحان آیلتس مشکلات مالی ایجاد شده بین مرکز برگزاری آزمون و انگلستان عنوان شد همچنان که سرورالدین، ریاست سازمان سنجش و آموزش کشور در توضیح این مطلب بارها تاکید کرد که مشکل خساست انگلستان بوده و مشکلی بین دو کشور وجود ندارد. چراکه لغو آزمون این گمانه را تقویت کرده بود که شاید مسائل سیاسی رخ داده میان دو کشور عامل لغو آزمون بوده است.


ایران آیلتس در همان زمان سه زمان را برای برگزاری آزمون مشخص کرد و از داوطلبان خواست تا یکی از این تاریخ ها را انتخاب کنند. اما جالب این است که تاکنون سه تاریخ برگزاری آزمون یعنی 10 می (21 اردیبهشت)، 12 می (23 اردیبهشت)، 19 می (30 اردیبهشت) لغو شده و تنها تاریخی که باقی می ماند 26 می (6 خرداد) است که هنوز برگزاری امتحان در آن تاریخ در هاله ای از ابهام قرار دارد.


توصیه ها

زمانی که آزمون برای اولین بار لغو شد، مشاور عالی سازمان سنجش آموش کشور راهکارهایی ارایه داد. به گزارش ایرنا، حسین توکلی اعلام کرده بود که شرکت کنندگان می توانند چند انتخاب داشته باشند. حالا یک بار دیگر آزمون آیلتس در ایران لغو شده است و داوطلبانی که آزمون آنان در روز ۳۰ اردیبهشت ماه لغو شده می توانند یکی از موارد تغییر تاریخ و مرکز آزمون، انتظار برای آزمون جبرانی و اعلام انصراف از شرکت در آزمون و درخواست استرداد وجه ثبت نام را انتخاب کنند. هرچند که موسسه IH در لندن اعلام کرده که احتمالا اولین آزمون جبرانی در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۲ (۱۰ تیر) برگزار خواهد شد.


سخن آخر

لغو پی در پی آزمون آیلتس بسیاری از افراد متقاضی ادامه تحصیل یا سفر به خارج از کشور را با بحران مواجه کرده است زیرا این آزمون که مهارت و مکالمه افراد را مورد سنجش قرار می دهد پیش نیاز ادامه تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت به برخی از کشورهاست.

به این ترتیب درصورت ادامه مشکل و عدم برگزاری آزمون در ایران، متقاضیان دریافت پذیرش تحصیلی یا مهاجرتی از کشورهایی که به مدرک آیلتس نیاز دارند، باید به کشورهای همسایه با شرایط صدور ویزای آسان سفر کنند تا بتوانند در آزمون آیلتس که در این کشورها برگزار می شود، شرکت کنند. افزایش هزینه و زمان ازجمله دشواری های موجود در این راه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج