adexo3
۱۴۱۷۵۷۵
۱۹۰۹
۱۹۰۹
پ

در واگذاری سرخابی‌ها، کدام تیم سود کرد؟ کدام تیم ضرر؟

سرانجام پس از گذشت ۲۰ سال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند و به نظر می‌رسد که دیگر در مالکیت دولت نیستند.

برترین‌ها: سرانجام پس از گذشت ۲۰ سال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند و به نظر می‌رسد که دیگر در مالکیت دولت نیستند. طبق اعلام فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روز دوشنبه در بازار پایه فرابورس انجام شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه به خریداران جدید واگذار شود.

در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر،‌ ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شد. به گزارش سایت تجارت نیوز بانک‌ شهر۳۰ درصد، بانک ملت و بانک تجارت هر کدام ۲۰ درصد و بانک‌های صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام پنج درصد سهام این باشگاه را در اختیار گرفتند.

۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را هم هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیرمجموعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام خریدند.

در واگذاری سرخابی‌ها، کدام تیم سود کرد؟ کدام تیم ضرر؟

کاربر سرخ‌لند در رشته توئیتی به این واگذاری واکنش نشان داد: شاید الان همه فکر کنند که مالک استقلال از مالک پرسپولیس شرایط بهتری دارد! از خیلی لحاظ مالک استقلال توانایی مالایی بالاتری نسبت به مالکان پرسپولیس دارد، یک ولی بزرگ؛ برند استقلال چگونه می‌تواند به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس کمک کند؟ یا بهتر بگویم ، پتروشیمی خلیج فارس چگونه می‌تواند از ظرفیت هواداران استقلال برای بالا بردن توان مالی مجموعه استفاده کند؟ اصلا عرصه محصولات پتروشیمی در بازاری اتفاق می‌افتد که وابستگی به ظرفیت های هواداری در آن وجود ندارد.

پس تیم فوتبال استقلال به مرور زمان فقط هزینه برای هلدینگ دارد و آورده‌ای برایش ندارد؛ فقط منفی، ضرر و به مرور زمان مالک هم هزینه قابل توجهی برای این بخش نخواهد کرد.

ولی در سمت مالک پرسپولیس، با اینکه تراز مالی و ارزش بانک‌ها از هلدینگ خلیج فارس کمتر می‌باشد ولی یک ظرفیت عظیمی از هواداران روبروی خودش می‌بیند که با تعامل با این ظرفیت بزرگ و هدف گذاری‌های میان مدت و بلند مدت می‌تواند اولا سود بزرگی بدست بیاورد دوما سرمایه گذاری بزرگتری در باشگاه پرسپولیس انجام بدهد.

در نتیجه پتانسیل رشد برای باشگاه پرسپولیس به مراتب بیشتر از باشگاه استقلال می‌باشد؛ استقلال نهایتا بتواند یک ظرفیت سیاسی آن هم برای مدیر دست نشانده هلدینگ داشته باشد نه سود مالی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج