adexo3
۱۴۱۵۹۲۶
۲۵۰۸
۲۵۰۸
پ

ظهور مهدوی‌کیای جدید در فوتبال ایران

پیکان در دربی کوچک تهران با هوادار ۲-۲ مساوی کرد اما آینده فوتبال را برنده شد.

خبرورزشی: این فصل هر چهار مسابقه رفت و برگشت دربی‌ها در پایتخت مساوی تمام شد. استقلال و پرسپولیس یک بار بدون گل و یک بار یک- یک مساوی کردند و پیکان و هوادار هم یک بار بدون گل و یک بار دو- دو به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

تقابل پیکان و هوادار از یک نظر جالب بود. هوادار با تکیه بر بازیکنان با تجربه و با میانگین سنی بالا با آمدن مسعود شجاعی تیم موفقی شده و چند هفته قبل در همین ورزشگاه شکست دو بر صفر مقابل ذوب آهن را با مساوی ۲-۲ عوض کرد.

اما پیکان که در این مسابقه با دو گل در همان نیم ساعت اول عقب افتاد، چند بازی قبل در همین ورزشگاه برتری با دو گل مقابل صنعت نفت را با مساوی از دست داده بود، آن هم با گل دقایق آخر! پیکان در نیم فصل چند بازیکن با تجربه گرفت اما از میدان دادن به جوانان هم غافل نشد و در این مسابقه همین جوانان که سازندگان فردای فوتبال ایران هستند، دست عنایتی را گرفتند. پیکان تا دقایق آخر ۲-۱ عقب بود که رضا عنایتی در دقیقه ۸۳ دست به تعویض زد و دو بازیکن جوان خود را به میدان فرستاد. در حالیکه باور سنتی می گوید در این شرایط باید دست به دامن بازیکنان باتجربه شوید! آرش هاشمی که همین ماه قبل آقای گل لیگ امیدهای تهران شد و حالا با تیم بزرگسالان تمرین می‌کند، در کنار ابوالفضل زمانی که یادآور خاطرات مهدی مهدوی کیا برای فوتبال دوستان شده است، وارد زمین شدند.

ظهور مهدوی‌کیای جدید در فوتبال ایران

مهدوی کیا زمانی که ۱۶ سال سن داشت، همزمان برای تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید بانک ملی بازی می‌کرد. او عضو تیم‌های ملی همین رده‌های پایه و همزمان تیم های منتخب پایه تهران هم در دهه ۷۰ بود! مهدوی کیا در یک فصل آقای گل سه رده سنی در باشگاه‌های تهران شد و جالب اینکه از ۱۷ سالگی برای تیم بزرگسالان بانک ملی هم در لیگ آزادگان آن زمان به میدان می‌رفت!

حالا ابوالفضل زمانی که هنوز ۱۸ ساله نشده و لااقل تا ۳ سال دیگر می‌تواند تا رده امیدها بازی کند، وقتی برای دومین بار در این فصل بعد از دقیقه ۸۰ فرصت حضور در زمین را پیدا کرد تنها ۳ دقیقه زمان لازم داشت تا اولین گل خود را بزند. پیکان با گل ابوالفضل زمانی جوان در دقیقه ۸۶ از شکست خانگی فرار کرد اما با کشف و میدان دادن به این دو جوان، در واقع برنده بازی و آینده فوتبال بود. جوانانی که سرمایه این تیم هستند و در سال‌های بعد می‌توانند با پیوستن به تیم‌های بزرگ سود مالی خوبی را نصیب پیکان کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج