adexo3
۸۱۴۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بودجه واقعی ۹۳ و عدم تقابل مجلس و دولت

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت که هفته آینده گزارشی از عملکرد صدروزه این معاونت و همچنین گزارشی اجمالی از حضور وزرا و معاونان آنها در مجلس ارائه خواهد کرد.

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد اعتراضات برخی نمایندگان مجلس به بودجه‌های استانی در لایحه بودجه ۹۳ و استعفای برخی از آنها اظهار کرد: دولت لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده و تصمیم‌گیری در مورد لایحه بودجه در اختیار مجلس است؛ گرچه طبعاً دولت در روند رسیدگی به بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق حضور پیدا می‌کند و دیدگاه‌ها و نظراتش را بیان خواهد کرد.

اعتبارات عمرانی خوزستان در بودجه 93 نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است

وی با بیان اینکه "اعتبارات عمرانی که برای استان خوزستان در لایحه بودجه سال ۹۳ در نظر گرفته شده نسبت به سایر استان‌ها در سطح بالاتری قرار دارد"، افزود: البته ما با محدودیت منابع مواجه هستیم و از سوی دیگر دولت تلاش کرده است شفاف‌سازی را در بودجه رعایت کند و در واقع بودجه واقعی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

دولت برای اختصاص اعتبارات پروژه‌ها، «اولویت» را در نظر گرفته است

انصاری ادامه داد: ممکن است برخی پروژه‌ها در برخی از استان‌ها در اولویت قرار نگرفته باشد، چراکه دولت برای اختصاص اعتبارات پروژه‌ها مقوله اولویت را در نظر گرفته است. توافق کلی بین دولت و مجلس این است که لایحه بودجه و منابع و مصارفی که در آن در نظر گرفته شده است، واقعی باشد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به تقدیر برخی نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس از دولت بخاطر ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۳ و عملکرد شفاف در این زمینه، گفت: توصیه مجلس به دولت در ارتباط با طرح‌های عمرانی با توجه به کمبود منابع مالی و درآمدی دولت این بوده که در مورد این طرح‌ها غربال‌گری انجام دهد و اولویت را در نظر داشته باشد و دولت نیز در حد توان این کار را انجام داده است.

بودجه عمرانی 92، به صورت غیرواقعی 52 هزار میلیارد تومان بود

وی با بیان اینکه "در بودجه سال ۹۲، برای بودجه عمرانی به صورت غیرواقعی رقم ۵۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در عمل این موضوع غیرممکن بود و تا پایان امسال نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان محقق نخواهد شد"، افزود: دولت سعی کرد امسال فشار سنگینی را به بودجه جاری وارد کند و منابع جدیدی را برای منابع عمرانی در نظر بگیرد.

با تحقق کامل بودجه 93، افزایش سه تا چهار برابری فعالیت‌های عمرانی را شاهد خواهیم بود

انصاری به رقم ۳۷ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال ۹۳ برای فعالیت‌های عمرانی اشاره کرد و با ابراز امیدواری از اینکه این بودجه به صورت کامل محقق شود، گفت: با تحقق کامل بودجه ۹۳، تحرکات بسیار خوبی در پروژه‌های عمرانی ایجاد می‌شود و ما افزایش سه تا چهار برابری نسبت به عملکرد سال جاری خواهیم داشت.

تلاش داشتیم بودجه سال 93 واقعی باشد

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه "بر اساس برنامه‌ریزی واقعی، منابع عمرانی برخی از پروژه‌ها حذف یا به تعویق افتاده و برخی از نمایندگان نیز در این زمینه ناراحتی و نگرانی خود را بیان کرده‌اند"، اظهار کرد: با هماهنگی دولت و مجلس تلاش داشتیم بودجه سال ۹۳ واقعی باشد و در تخصیص منابع برای پروژه‌ها، اولویت‌ها رعایت شود.

تقابلی بین مجلس و دولت نیست

به گزارش ایسنا، در ادامه، خبرنگاری به انصاری گفت "مجلس به وزیر اقتصاد کارت زرد داد و برای چندمین‌بار وزیر خارجه به کمیسیون امنیت احضار شد و گویی بنای نمایندگان مجلس، تعامل با دولت نیست" که معاون پارلمانی رییس‌جمهور با رد این مسأله گفت: چنین چیزی نیست. مجلس اقتضائات خاص خود را دارد، نمایندگان مجلس سوالاتشان را مطرح می‌کنند؛ گرچه ممکن است برخی از سوالات مطرح شده در چارچوب وظایف وزیر دعوت شده به مجلس نباشد، ولی تقابلی در کار نیست.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته سران سه قوه و تاکید سران قوا بر تعامل و اینکه راهکارهایی اندیشیده شود تا این تعاملات افزایش پیدا کند، به گفت‌وگوی خود با علی لاریجانی - رییس مجلس - و هیأت رئیسه مجلس اشاره کرد و افزود: در این گفت‌وگوها، آنها نیز تأکید داشتند که باید اینگونه مباحث سامان داده شود و سوالاتی که مطابق قانون اساسی و آئین‌نامه در حوزه اختیارات وزیر نیست از دستور خارج شود.

تاکید رییس‌جمهور بر ضرورت حضور فعال‌تر معاون‌های پارلمانی وزرا در مجلس

انصاری با اشاره به تعاملی که معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با نمایندگان و کمیسیون‌های مختلف در این ارتباط برقرار کرده است، گفت: وزرا به احترام نمایندگان مجلس در آنجا حضور پیدا می‌کنند، گرچه گاه این موضوع وقت زیادی را از وزرا می‌گیرد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد: برای نمونه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته، یکی - دو روز در مجلس حضور پیدا می‌کند و همان‌طور که گفتم وزرا به احترام نمایندگان در مجلس حضور پیدا می‌کنند ولی باید تلاش کنیم که سوالات به حداقل برسد؛ گرچه دولت از پاسخگویی هراسی ندارد و نمایندگان مجلس باید این موضوع را رعایت کند که وزرا در آغازین روزهای فعالیت خود هستند.

وی اضافه کرد: رییس‌جمهور امروز به من تاکید کردند که معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها در مجلس حضور فعال‌تری داشته باشند. ان‌شاءالله هفته دیگر که مجلس شورای اسلامی تعطیل شود، سومین جلسه مشترک معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را برگزار خواهیم کرد و تاکید داریم که معاونان پارلمانی وزرا و دستگاه‌های اجرایی در مجلس و کمیسیون‌ها حضوری فعال داشته باشند. این مسأله موجب خواهد شد که بخشی از بار سوالات کاهش پیدا کند.

انصاری با بیان اینکه "در تلاش هستیم که کار معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را سامان بدهیم"، گفت: برخی از معاونان پارلمانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در وزارتخانه یا دستگاه مربوطه‌شان وظایف و مسئولیت‌های دیگری نیز بر عهده دارند و ما از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌خواهیم که معاون پارلمانی صرفاً همین مسئولیت را بر عهده داشته باشد و مسئولیت دیگری در آن وزارتخانه یا دستگاه نداشته باشد.

دولت از عملکرد وزارت خارجه حمایت جدی کرده و می‌کند

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین در برابر پرسشی درباره نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به رییس‌جمهور در مورد عملکرد وزیر خارجه و انتقاد از این عملکرد، پاسخ داد: عملکرد وزارت خارجه روشن است و مطمئناً یکی از درخشان‌ترین عملکردها در دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی است که در رأس این موفقیت، وزارت خارجه و شخص آقای ظریف قرار دارد و داوری عمومی جامعه نیز نسبت به عملکرد صورت گرفته در این ارتباط مثبت است.

وی با اشاره به عملکرد وزیر خارجه در حوزه سیاست خارجی، گفت: ایشان در این عرصه حضوری فعال و به موقع دارند و در عرصه داخلی نیز از جمله در مجلس حضوری جدی و فعالی داشته‌اند و با نمایندگان تعامل داشته‌اند. دولت از عملکرد وزارت خارجه حمایت جدی کرده و می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج