adexo3
۵۴۹۷۰۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

هواپیمای سوپرسونیک ناسا واقعی می شود

ناسا در پروژه‌ای موسوم به "حمل و نقل سوپرسونیک بی‌صدا" (QueSST) به دنبال ساخت هواپیماهایی با صدای بسیار پایین‌تری نسبت به هواپیماهای سوپرسونیک دیگر است و امیدوار است نخستین پروازهای آزمایشی "هواپیماهای ایکس"(X-plane) سوپرسونیک با صدای پایین، در سال ۲۰۲۱ انجام شوند.

ایسنا: ناسا به دنبال دریافت پروپوزال‌های معتبر از شرکت‌های مختلف جهت تولید هواپیمای سوپرسونیک مورد نظرش است و در نظر دارد اوایل سال آینده فراخوان خود را به طور رسمی منتشر کند.
هواپیمای سوپرسونیک ناسا واقعی می شود

به نقل از دیلی‌میل، ناسا در پروژه‌ای موسوم به "حمل و نقل سوپرسونیک بی‌صدا" (QueSST) به دنبال ساخت هواپیماهایی با صدای بسیار پایین‌تری نسبت به هواپیماهای سوپرسونیک دیگر است و امیدوار است نخستین پروازهای آزمایشی "هواپیماهای ایکس"(X-plane) سوپرسونیک با صدای پایین، در سال ۲۰۲۱ انجام شوند.

شرکت لاکهید مارتین نیز در حال کار بر روی طرح ابتدایی این سامانه است و امیدوار است نمونه نمایشی آن را بسازد اما ناسا عرصه را برای شرکت‌های دیگر بازگذاشته تا آن‌ها نیز طرح‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

این آژانس فضایی امیدوار است به بوم صوتی۶۰ dBA پایین‌تر از هواپیماهای سوپرسونیک مانند "کنکورد"(Concorde) برسد. ناسا در نظر دارد ماه اوت فراخوان کامل خود مبنی بر دریافت پروپوزال‌های مطلوب برای ساخت این هواپیما از سوی شرکت‌های مختلف را منتشر کند.
هواپیمای سوپرسونیک ناسا واقعی می شود

این آژانس فضایی به دنبال گزینش طرح‌هایی برای طراحی، ساخت و پرواز آزمایشی یک هواپیمای ایکس است و در سال ۲۰۱۸ با ارائه‌دهنده بهترین پروپوزال قرارداد خواهد بست.

چندین دهه‌ است که ناسا بر روی ساخت یک هواپیمای ایکس سرنشین‌دار سوپرسونیک مطالعه می‌کند و پس از بستن قرارداد در سال ۲۰۱۸ با شرکتی که بهترین پروپوزال را در این زمینه ارائه دهد، در سال ۲۰۱۹ طرح تیم برنده با دقت بالا بازبینی خواهد شد تا به واقعیت نزدیک‌تر شود.

این آژانس سپس به دنبال انجام نخستین آزمایش‌های هواپیمای ایکس سوپرسونیک در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۱ خواهد بود.
هواپیمای سوپرسونیک ناسا واقعی می شود

آزمایش‌های نمونه نمایشی(دمو) این هواپیما در دو مرحله در "مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ" واقع در کالیفرنیا و در نهایت در "پایگاه نیروی هوایی ادورادز" انجام خواهد شد.

در مرحله نخست بر روی ساخت، بررسی و بسط پرواز سوپرسونیک برای اواخر سال ۲۰۲۱ و در مرحله دوم بر روی ارزیابی صوت پایین آن تمرکز خواهد شد.

ناسا امیدوار است این هواپیما با تغییرات موجود در مقررات سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده سازگاری داشته باشد.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
هواپیمای سوپرسونیک ناسا واقعی می شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج