adexo3
۴۵۶۶۵۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

بدهکاران بانکی به شدت تحت تعقیب هستند

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: بدهکاران بانکی به شدت تحت تعقیب هستند و دادستانی تهران با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

خبرگزاری میزان: حجت الاسلام و المسلمین منتظری در حاشیه مراسم رونمایی از کارت ضابطان دادگستری در رابطه با بازداشت دو تن از بدهکاران بانکی گفت: بدهکاران بانکی به شدت تحت تعقیب هستند و دادستانی تهران با جدیت آن را دنبال می کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد : این مسائل زمان بر است و خواه ناخواه به بررسی های دقیق نیاز دارد آنچه برای ما مهم است اجرای عدالت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم رونمایی از کارت ضابطان عام دادگستری که صبح امروز در دادستانی کل برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حین عسگری (ع) اظهار کرد: در اجرای ماده ۳۰ آیین نامه آیین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ که مسولین ضابطین را تعیین کرده است، رونمایی از کارت ضابطیت عام دادگستری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قوه قضاییه می‌تواند در تحقیقات از ضابطین عام دادگستری که در ماده ۲۲ تعریف شده است به موجب قانون نیروهای وابسته به ناجا را آموزش لازم بدهد و آنها با داشتن کارت مجاز به انجام تحقیقات هستند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به یکی از تکالیف مشترک قوه قضائیه و نیروی انتظامی افزود: ضابطان عام طبق قانون مربوط به درجه داران و افسران نیروی انتظامی است که این ضابط شدن نیازمند گذراندن دوره های آموزشی است.

وی با بیان اینکه آموزش ضابطان نیروی انتظامی برعهده قوه قضائیه است، گفت: با تلاشی که در دادستانی کل و ناجا صورت گرفت به مسئولان آموزش دیده ناجا کارت ضابط عام داده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه گفت: این اقدام، یک اقدام اساسی و بنیادی برای تحقق عدالت و اجرای صحیح قانون در آنچه بین قوه قضائیه و ناجا مشترک است و از طرفی به لحاظ آموزش و صدور کارت یک امر مستمری است و کارت‌ها باید هر سه سال یک بار تمدید شود.

وی تصریح کرد: ما باید فرآیند آموزش و صدور کارت برای ۲۰۰ هزار نفر داشته باشیم و از تهران این کار را شروع کردیم. این مسئله اهمیت دارد چون طبق ماده ۳۰ مراجع حقوقی اگر تحقیقات در این زمینه صورت نگیرد قابل اشکال است و کسانی تحقیقاتشان معتبر است که این مراحل را طی کرده و دارای کارت باشند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ضابطین خاص یک سری پلیس های تخصصی هستند که جایگاه و وظایف آنها در قانون آمده است. دادستان کل هنوز به اجرای آموزش به ضابطین خاص ورود نکرده است چرا که آئین نامه مربوط به آنها تصویب نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه مجلس و دولت باید اعتبار لازم را اختصاص دهند، گفت: ضابطین عام در فرآیند تحقیقات نقش مهمی دارند و ارائه آموزش به آنها باید مستمر باشد که این مسئله نیاز به تامین اعتبار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله میدانیم الان چندساله خاوری توخارج ازکشورباپول بیت المال به ریشه مامیخنده

    • بدون نام

      اول از خودشون درست کنند تا برسه به بقیه بقیه بیش از یک میلیون سال زمان میبره حساب خورده اونهم وام 500000 تومن خجالت اوره مردم همه چی میدونند

    • مهدی

      عجب جوکی بود

    • بدون نام

      خوبیه این مصاحیه ها اینه که یا میخندیم یا فحش میدیم به خودمون که چرا اینا مسوولین ما هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج